تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر

منع تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر امکان پذیر است؟ آیا تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر باعث بوجود آمدن مشکلات و مسائل مختلف نمیشود؟ چه کسانی می توانند براری تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر اقدام کنند؟ در جریان کدام پرونده ها منع تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر اتفاق می افتد؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر را تجربه کرده باشید؟ چه کسی می تواند مانع تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر شود؟

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر یکی از مباحثی است که در حقوق کیفری بسیار با ان مواجه می شویم و سوالات متعددی ممکن است در مورد آن به ذهن افراد برسد. شما باید این موضوع را در مورد تشدید مجازات در مرحله تجدید نظربدانید که این قاعده بسیار مهم معمولا در مرحله تجدید نظر کاربرد ندارد و قانونگذار کشور ما برای جلوگیری از تضییع حقوق افراد و بوجود آمد مجازات های سنگین، قانونی را تحت عنوان منع تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر ایجاد کرده است و آرای وحدت رویه مختلفی را نیز در مورد ان صادر کرده است تا قضات پرونده های مختلف بتوانند با توجه به این موضوع تصمیم گیری درستی داشته باشند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که مبحث تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر باعث بوجود آمدن ابهامات و چالش های ذهنی بسیار زیادی برایتان شده است و نمی دانید که چگونه باید موضوع مربوطه را مورد بررسی و پیگیری قرار دهید به شما توصیه می کنیم که رد ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائل مربوط به تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر را به ما توضیح دهیم و در مورد آنها صحبت کنیم.

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (3)
تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (3)

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر و بررسی حقوقی آن

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر در مراحل حقوقی دارای جزییات بسیار زیادی است که افراد در مورد آنها اطلاعی ندارند و نمی دانند که چگونه باید آنها را مورد بررسی قرار دهد. یک وکیل پایه یک دادگستری داریا دانش حقوقی کاملی در این حوزه است و به خوبی می داند که مسائل و قوانین مربوط به این پرونده ها را چگونه باید مورد بررسی قرار دهید نتایج آنها را به موکلان خود توضیح دهد. در حالت کلی بهتر است در مورد تمامی پرونده های حقوقی که با آنها درگیر ی شدید در ابتدا موضوع پرونده را تشخیص دهید و سپس آن را به فردی بسپارید که بتواند موضوع حقوقی را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند. کسانی که در مورد پرونده های مربوط به این حوزه اطلاعی ندارند نمی توانند از تضییع حقوق موکلان خود جلوگیری کنند.

شاید در ظاهر تعداد زیادی از وکیل کیفری در اطراف شما وجود داشته باشند که ادعا کنند می توانند جریان مسائل مربوط به تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر را پیگیری کنند اما بهتر است شما به سراغ کسی بروید که در این حوزه دارای تجربه کاری است و سال های زیادی از دوران وکالت خود را به پیگیری پرونده های مربوط به تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر اختصاص داده است.

یک وکیل مجرب از تمامی مسائل و جزئیات مربوط به تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر اطلاع دارد. بر اساس قانون دادرسی کیفری کشور ما شما باید بدانید که اگر رای تجدید نظر خواسته از نظر تعیین مشخصات طرفین یا تعیین نوع و میزان مجازات، تطبیق عمل با قانون، احتساب محکوم به یا خسارت و یا مواردی نظیر آن، متضمن اشتباهی باشد که به اساس رای، لطمه وارد نسازد، دادگاه تجدید نظر استان، رای را اصلاح و آن را تایید می‏ کند و تذکر لازم را به دادگاه نخستین می دهد.

دادگاه تجدید نظر استان نمی‌تواند مجازات تعزیری یا اقدامات تامینی و تربیتی مقرر در حکم تجدید نظر خواسته را تشدید کند، مگر در مواردی که مجازات مقرر در حکم نخستین برخلاف جهات قانونی، کمتر از حداقل میزانی باشد که قانون مقرر داشته و این امر مورد تجدید نظر خواهی شاکی و یا دادستان قرار گرفته باشد. در این موارد، دادگاه تجدید نظر استان با تصحیح حکم، نسبت به تعیین حداقل مجازاتی که قانون مقرر داشته است، اقدام می کند.

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (4)
تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (4)

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر و قانون آیین دادرسی کیفری

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر در قانون آیین دادرسی کیفری ما به خوبی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. بر اساس این قانون به چند مورد از مهم ترین قواعد مربوطه استناد می کنیم تا با انها اشنا شوید:

هرگاه دادگاه تجدیدنظر استان، حضور شخصی را که زندانی است لازم بداند، دستور اعزام او را به مسئول زندان یا بازداشتگاه صادر می کند. چنانچه زندان یا بازداشتگاه در محل دیگری باشد، دادگاه می‌تواند با کسب موافقت مرجع قضائی که متهم تحت نظر وی زندانی است، دستور دهد که متهم زندانی به طور موقت تا پایان رسیدگی در زندان نزدیک محل دادگاه نگهداری شود.احضار، جلب، رسیدگی به ادله، صدور رای و سایر ترتیبات در دادگاه تجدید نظر استان مطابق قواعد و مقررات مرحله نخستین است.

تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (2)
تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر (2)

دادگاه تجدید نظر استان پس از تشکیل جلسه رسیدگی و اعلام ختم دادرسی به شرح زیر اتخاذ تصمیم می کند:

هرگاه رای مورد تجدیدنظرخواهی مطابق ادله موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده باشد رای را تایید و پرونده را به دادگاه صادر کننده رای اعاده می کند. هرگاه متهم به جهات قانونی قابل تعقیب نباشد یا دادگاه تجدید نظر استان، به هر دلیل، برائت متهم را احراز کند، رای تجدیدنظرخواسته را نقض و رای مقتضی صادر می کند، هرچند محکوم علیه درخواست تجدید نظر نکرده باشد و چنانچه محکوم علیه زندانی باشد، به دستور دادگاه فوری آزاد می‌شود. چنانچه رای تجدیدنظرخواسته را مخالف قانون تشخیص دهد با استدلال و ذکر مبانی و مستند قانونی، آن را نقض و در ماهیت، انشای رای می کند.در مواردی که رای دادگاه تجدید نظر استان بر محکومیت متهم باشد و متهم و یا وکیل او در هیچ یک از مراحل دادرسی نخستین و تجدیدنظر حاضر نبوده و لایحه دفاعیه یا اعتراضیه هم نداده باشد، رای دادگاه تجدیدنظر استان ظرف بیست روز پس از ابلاغ واقعی به متهم یا وکیل او، قابل واخواهی و رسیدگی در همان دادگاه است. رایی که در این مرحله صادر می‌شود، قطعی است.

The post تشدید مجازات در مرحله تجدید نظر appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *