اخاذی در فضای مجازی

اخاذی در فضای مجازی چیست؟

اخاذی در فضای مجازی جرم است؟ مجازات اخاذی در فضای مجازی چیست؟ چگونه می توان اطلاعات جامع و کاملی را در مورد اخاذی در فضای مجازی بدست آورد؟آیا شما نیز تاکنون با پرونده های اخاذی در فضای مجازی روبرو شده اید؟ امروزه چه کسانی می توانند با اخاذی در فضای مجازی مقابله کنند؟بهترین راهکار ممکن برای پیگیری قضایی دعاوی اخاذی در فضای مجازی چیست؟ چگونه باید اخاذی در فضای مجازی را اثبات کنیم؟ ایا وکیل حقوقی می تواند برای اثبات جرم اخاذی در فضای مجازی اقدام کند؟

اخاذی در فضای مجازی جز جرایمی است که درای روند نسبتا طولانی است و بسیاری از افراد از جرم و مجازات های مربوط به آن آشنایی ندارند و همین موضوع باعث می شود تا دچار مشکلات متعددی شووند و حقوق آنان توسط افراد سودجو و کلاهبردار پایمال شود. برای انکه بتوان از چنین مسائلی جلوگیری کرد و شرایط نسبی خوبی را بوجود آورد در ابتدا باید با مفهوم اخاذی در فضای مجازی آشنا شد و سپس در مورد قوانین آن اطلاعات مهم را بدست آورد.

اخاذی در فضای مجازی همانطور که از نامش پیداست به جرمی گفته می شود که رد ان فرد با قصد کسب سود از راه نامشروع با متوسل شدن به راه هایی مانند زور، تهدید، ایجاد رعب و وحشت و… در فضای مجازی اقدام به اخذ پول از دیگران می کند و با این روش به درآمد بالایی دست پیدا می کند و حقوق انسان ها را به راحتی ضایع می کند.

از آنجایی که چنین اقداماتی دارای ابعاد گسترده ای از آثار منفی در جامعه هستند و باعث می شوند تا افراد احساس ناامنی کنند و نظم جامعه مختل می گردد، قانون گذار کشور ما اهمیت بسیار ویژه ای به آن قائل شده است و شرایط خاصی را برای آن در نظر گرفته است و مجازات افراد مجرم را به درستی تعیین کرده است. بنابراین معمولا کسانی که دچار آسیب شدید در جریان اخاذی در فضای مجازی می شوند به موقع موضو را از طریق قانون پیگیری نمی کنند و برای اثبات جرم از افراد متخصص و کاربلد در این راستا کمک میگیرند.

اخاذی در فضای مجازی (1)
اخاذی در فضای مجازی (1)

اخاذی در فضای مجازی و مشاوره حقوقی در مورد آن

اخاذی در فضای مجازی یکی از مهم ترین مسائلی است که در سال های اخیر باعث بوجود امدن مشکلات و مسائل متنوعی شده است و اسیب ها و خسارات بسیار زیادی را به افراد مختلف وارد کرده است. برای انکه بتوان در مورد اخاذی در فضای مجازی اطلاعات دقیقی بدست اورد و شرایط نسبتا خوبی را بوجود اود به شما توصیه می کنیم در ابتدا به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق و کاملی را در این حوزه به شما ارائه دهد. شما می توانید با کمک اخاذی در فضای مجازی بهترین و تخصصی ترین شرایط را تجربه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارید. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به یک وکیل متخصص مراجعه کنید به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا رد مورد وکیل مورد نظر خود تحقیق کنید و سپس شرایط را بسنجید تا بتوانید به مرور زمان بهترین و متخصص ترین وکیل حقوقی تهران را برای جریان پرونده خود انتخاب کنید.

هنگامی که در مورد اخاذی در فضای مجازی صحبت می کنیم این امکان وجود دارد که این سوال برای افراد بسیاری پیش اید که اصلا اخاذی در فضای مجازی چگونه است و در چه حالتی می توان گفت که قانون برای این جرم مجازات در نظر گرفته است؟ در چنین شرایطی معمولا سوالات بسیار زیاد دیگری هم ممکن است برای افراد پیش ایاد که نمی توان پاسخ تمامی این سوالات را از طریق افراد غیر متخصص و منابع غیر معتبر بدست آورد و برای آن که بتوان د راین حوزه دانش خود را گسترش داد لازم است تا از افراد متخصصی کمک بگیریم که سالهای زیادی در این زمینه تجربه کسب کرده اند و می توانند به راحتی با تکیه بر تجاربی که دارند در جلسات حقوقی به سوالات مختلف مراجعان خود پاسخ دهند و بهترین راهکارها را به آنها معرفی کنند.

اخاذی در فضای مجازی (3)
اخاذی در فضای مجازی (3)

در مورد اخاذی در فضای مجازی قانون جرایم رایانه ای چه می گوید؟

هرکس به طور غیرمجاز داده های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

اخاذی در فضای مجازی (2)
اخاذی در فضای مجازی (2)

در مورد اخاذی در فضای مجازی دقت کنید:

هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه ای یا مخابراتی یا حاملهای داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ارتکاب اعمال فوق درخصوص محتویات مبتذل موجب محکومیت به حداقل یکی از مجازاتهای فوق می شود. محتویات و آثار مبتذل به آثاری اطلاق می گردد که دارای صحنه ها و صور قبیحه باشد.هرگاه محتویات مستهجن به کمتر از ده نفر ارسال شود، مرتکب به جزای نقدی محکوم خواهد شد. چنانچه مرتکب اعمال مذکور در این ماده را حرفه خود قرار داده باشد یا به طور سازمان یافته مرتکب شود چنانچه مفسد فی الارض شناخته نشود، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد. محتویات مستهجن به تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیر واقعی یا متنی اطلاق می ‎شود که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش یا عمل جنسی انسان است.

قوه قضاییه موظف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این قانون کارگروه (کمیته) تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را در محل دادستانی کل کشور تشکیل دهد.ریاست کارگروه (کمیته) به عهده دادستان کل کشور خواهد بود.

The post اخاذی در فضای مجازی appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *