بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر دارای چه کارایی هایی است؟ چرا باید از بیمه عمر استفاده کنیم؟ چه کسانی می توانند به سراغ بیمه عمر بروند؟ آیا بیمه عمر دارای چارچوب های حقوقی خاصی است؟ بیمه عمر دارای چه شرایطی است؟ بیمه عمر برای چه کسانی کاربرد دارد؟ مزایای ر چیست؟ برای کسب اطلاعات در مورد بیمه عمر باید به سراغ چه کسی برویم؟ عوامل تعیین کننده در نرخ و شرایط بیمه عمر چیست؟ انواع بیمه عمر به چه مواردی تقسیم می شود؟

بیمه عمر یکی از راه های مطمئنی است که می توان برای سرمایه گذاری در آینده به سراغ آن رفت و در تمامی نقاط جهان از آن استفاده می شود. بیمه عمر می تواند باعث ایجاد شرایط نسبتا مساعدی در آینده شود و باعث حفظ آتیه مالی خانواده شود. کسانی که برای اخذ بیمه عمر اقدام می کنند خیالشان نسبت به مسائل مالی که در دوره میانسالی برای آنها پیش می آید راحت است و دیگر نگرانی بابت این مسائل و موضوعات نخواهند داشت. بیمه عمر باید توسط سرپرست خانواده انجام شود تا باعث ایجا پشتوانه مالی مناسب برای تمامی اعضای خانواده باشد و شرایط نسبتا مساعدی را از لحاظ قانونی و حقوقی ایجاد کند.

از آنجایی که بیمه عمر نوعی قرارداد حقوقی و قانونی به حساب می آید به همین خاطر هم کامل طبیعی است که دارای شرایط قانونی قرارداد ها باشد و قانونگذار کشور ما برای آن شرایط حقوقی در نظر گرفته باشد. اگر شما هم جز ان دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد بیمه عمر اطلاعات قانونی دقیقی بدست آورد به شما پیشنهاد می دهیم که از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید و ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائل و نکات را برای شما بازگو کنیم.

بیمه عمر چیست؟ (2)
بیمه عمر چیست؟ (2)

بیمه عمر و شرایط ان ان

بیمه عمر نیز همانند بسیاری از قرارداد های دیگر باید دارای شرایط قانونی باشد و افراد باید به این موارد آشنا باشند تا بتوانند اقدامات نسبتا مناسبی را در جهت احقاق حقوق خود انجام دهند. از طرفی دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم که امروزه شرکت های بیمه ای نی برای انکه دچار ضرر و زیان مالی کمتری شوند به دنبال آن هستند که شرایط بلند مدتی را برای تخصیص بیمه نامه های خود ایجاد کنند تا در صورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات مورد انحلال قرار گیرد بتواند سرمایه گذاری خود را ادامه دهد. به طور خلاصه به شرایط تعیین کننده بیمه عمر اشاره می کنیم :

سن: یکی از اولین و مهم ترین عواملی که باعث تعیین حق بیمه می گردد، سن افراد متقاضی است. دقت داشته باشید برای بیمه عمر محدودیت سنی وجود دارد و افراد نمی توانند در سنین نسبتا بالا برای بیمه عمر اقدام کنند و تنها در صورت وجود شرایط خاصی این موضوع امکان پذیر است.

جنسیت: یکی از مسائل مهم دیگری که رد بیمه عمر دارای اهمیت است، نوع جنسیت است. برای مثال آمارهای جهانی این موضوع را نشان می دهد که جنس مونث معمولا دوره بیشتری نسبت به مذکر دارای طول حیات است و چنین مسائلی گاهی در نوع قرارداد با بیمه عمر موثر است.

وضعیت سلامت: وضعیت سلامت افراد برای شرکت های بیمه ای بیار اهمیت دارد و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. شرکت های بیمه ای معمولا بیمه عمر را مورد بررسی قرار می دهند تا به نتایج نسبتا مساعدی در این باره برسند و احتمال آسیب و ضرر و زیان را تا حد زیادی کاهش دهند.

شغل : یک عامل مهمی که در بیمه عمر موثر است و شرایط تعیین کننده ای دارد، شغل فردی است که به عنوان سرپرست خانوار شناخته می شود و قرار است قرارداد بیمه ای را منعقد کند. مدت اعتبار بیمه نامه ها و میزان پرداخت حق بیمه در چنین شرایطی بستگی به شرایط شغلی افراد دارد.

برای کسب اطلاعات جزیی در مورد قرارداهای بیمه ای یک وکیل حقوقی می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. با توجه به اینکه تمامی شرایط لازم برای بیمه عمر را معرفی کردیم باید به دلایل عمده ای که باعث می شود افراد به سراغ بیمه عمر بروند هم اشاره کنیم. از مهمترین دلایلی که در این حوزه موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد: تامین آتیه و سرمایه در زمان بازنشستگی، جبران هزینه‌های مالی در شرایط خاص، تامین آتیه و سرمایه افراد خانواده ، از کارافتادگی یا پیری، وقوع حادثه برای سرپرست خانواده.

بیمه عمر چیست؟ (4)
بیمه عمر چیست؟ (4)

بیمه عمر و قوانین آن

بیمه عمر دارای قوانین خاصی است که افراد باید قبل از هرگونه اقدامی با انها اشنایی داشته باشیدو از یک وکیل مجرب در این راستا استفاده کنید. به چند مورد از مهمترین قوانین بیمه عمر اشره می کنیم تا اطلاعاتتان در مورد آنها تکمیل شود:

بیمه عقدی است که بموجب آن یک طرف تعهد میکند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه‌ خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد.

در بیمه عمر یا نقص یا شکستن عضوی از اعضای بدن مبلغ پرداختی بعد از مرگ یا نقصان عضو باید بطور قطع در موقع عقد بیمه بین‌ طرفین معین شود. بیمه عمر یا بیمه نقصان یا شکستن عضو شخص دیگری در صورتی که آن شخص قبلا رضایت خود را کتبا نداده باشد باطل است. هرگاه بیمه‌ گذار اهلیت قانونی نداشته باشد رضایت ولی یا قیم او شرط است. اگر بیمه راجع به عمر یا نقص یا شکستن عضو بدن جماعتی بطور کلی باشد میزان خسارت عبارت از مبلغی خواهد بود که مطابق تعرفه قبلا بین ‌طرفین معین میشود.

بیمه عمر چیست؟ (3)
بیمه عمر چیست؟ (3)

وجه بیمه عمر که باید بعد از فوت پرداخته شود ورثه قانونی متوفی پرداخت می شود مگر اینکه در موقع عقد بیمه یا بعد از آن در سند‌ بیمه قید دیگری شده باشد که در این صورت وجه بیمه متعلق به کسی خواهد بود که در سند بیمه اسم برده شده است. بیمه ‌گذار حق دارد ذینفع در سند بیمه عمر خود را تغییر دهد مگر آنکه آن را به دیگری انتقال داده و بیمه‌ نامه را هم بمنتقل‌ الیه تسلیم کرده‌ باشد.

در تمام مدت اعتبار قرارداد بیمه عمر بیمه ‌گذار حق دارد وجه معینه در بیمه‌ نامه را به دیگری منتقل نماید انتقال مزبور باید به امضاء ‌انتقال‌ دهنده و بیمه‌ گر برسد. اثرات قانونی انتقال وجه بیمه عمر از تاریخ فوت بیمه شده شروع می شود ولی اگر بیمه‌ گذار از بابت آن وجهی دریافت کرده یا نسبت بان‌ با بیمه‌ گر معامله نموده باشد در کمال اعتبار خواهد بود. بیمه ‌گر مسئول خسارات ناشیه از جنگ و شورش نخواهد بود مگر آنکه خلاف آن در بیمه‌ نامه شرط شده باشد.

The post بیمه عمر چیست؟ appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *