لایحه فرار از دین کیفری

لایحه فرار از دین کیفری و اثبات معاملات صوری

لایحه فرار از دین کیفری باید بر اساس قواعد حقوقی نگارش شود. انتقال صوری اموال پس از تصویب ماده 21 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی جرم انگاری شده است. برخی افراد برای فرار از پرداخت بدهی ترفند های مختلفی را به کار می گیرند.

اما در صورتی که در دادگاه مشخص شود که فرد به قصد فرار از دین اموال خود را منتقل کرده است معامله باطل خواهد بود. علت ابطال معامله آن است که هدف و انگیزه معاملات باید شرعی و قانونی باشد. در صورتی که طرفین معامله قصد انجام معامله به طور واقعی را نداشته باشند چنین معامله ای باطل است.

مشاوره حقوقی نگارش لایحه فرار از دین کیفری

کارشناس حقوقی برای تنظیم شکواییه و نگارش لایحه فرار از دین کیفری افراد را راهنمایی خواهد کرد. افراد به کمک وکیل کیفری می توانند به نتیجه پرونده و دریافت طلب خود امیدوار باشند.

فرار از دین به شیوه های مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. برخی افراد به قصد فرار از پرداخت بدهکاری خود دارایی های خود را به نام بستگان مانند پدر، مادر، برادر و همسر سند می زنند. در حالیکه چنین اقدامی علاوه بر این که اتهامات کیفری به دنبال خواهد داشت خطر از دست دادن مال مربوطه را هم به همراه دارد. چه بسا پس از انجام معامله طرف مقابل حاضر به برگرداندن مال نشود. در این حالت فروشنده برای پس گرفتن اموال خود باید مسیر طولانی قضایی را بپیماید.

مستندات ذکر شده در لایحه فرار از دین کیفری برای اثبات معاملات صوری کمک کننده خواهد بود. اینکه طرف معامله از اعضا خانواده شخص بوده است یا خیر و اینکه در برابر فروش اموال ثمن دریافت شده یا نه می تواند در اثبات صوری بودن معامله موثر باشد.

ترفند های مختلفی برای فرار از دین صورت می گیرد که وکیل در نگارش لایحه فرار از دین کیفری به آن اشاره می کند. به طور مثال متهم با ایجاد بدهکاری صوری به دوستان و نزدیکان خود چک می دهد. شخص مذکور به بانک مراجعه کرده و با گرفتن اموال صاحب چک موجب خالی شدن حساب ایشان می شود. در مواردی با برگشت زدن چک اموال شخص را توقیف می کند. به این ترتیب بدهکار واقعی از گرفتن طلب خود باز می ماند.

نگارش لایحه فرار از دین کیفری پیچیدگی های زیادی دارد. وکیل کیفری تلاش می کند با جمع آوری اسناد و مدارک معتبر از حقوق موکل خود دفاع می نماید.

لایحه فرار از دین کیفری (1)
لایحه فرار از دین کیفری (1)

ادله اثبات معامله صوری

در تنظیم لایحه فرار از دین کیفری دلایل محکمه پسند آورده می شود تا بتواند مقام قضایی را اقناع نماید. از جمله این دلایل اقرار خود متهم است. در صورتی که متهم در اظهارات خود بیان کند که معامله را به قصد فرار از دین انجام داده است جرم مذکور اثبات خواهد شد.

شهادت از دیگر دلایل اثبات دعوی است. شاهدان اگر بر انجام معامله صوری و عدم رد و بدل شدن ثمن معامله شهادت دهند راه گریزی در محکومیت کیفری متهم باقی نمی ماند.

سایر اسناد و مدارک مانند مبایعه نامه صوری، حساب بانکی شخص انتقال گیرنده مال و…. می تواند در اثبات جرم موثر باشد. وکیل با تنظیم لایحه فرار از دین کیفری جرم را اثبات می کند و برای دریافت مطالبات موکل اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

نمونه لایحه فرار از دین کیفری

نگارش لایحه فرار از دین کیفری امر تخصصی است که باید توسط کارشناس حقوقی انجام شود. فرصتی که دستگاه قضایی در اختیار افراد قرار می دهد تا از حقوق خود دفاع کنند بسیار مغتنم است. افراد باید با مراجعه به وکیل کیفری متخصص از این فرصت استفاده کنند و با آوردن دلایل قوی و مدارک مستند طلب خود را دریافت نمایند.

در زیر نمونه لایحه فرار از دین کیفری آورده می شود:

ریاست دادگاه احتراما به استحضار می رساند:

اینجانب…. در تاریخ …. مبلغ… به آقای … به صورت قرض دادم. تاریخ بازگرداندن بدهی … بوده است که ایشان از بازپرداخت بدهی خود امتناع کردند. طی اظهارنامه سررسید طلب را به اطلاع ایشان رساندم و پس از آن شکایت نموده ام. به موجب دادنامه شماره …. صادره از شعبه ….دادگاه عمومی شهرستان…. ایشان محکوم به پرداخت بدهی بنده شده اند.

اما در طی عملیات اجرایی حکم متوجه شدم که متهم دارایی های خود شامل دو دستگاه آپارتمان و یک دستگاه خودرو را به قصد فرار از دین فروخته و دادخواست اعسار به دادگاه ارائه کرده است. قابل ذکر است که اموال مذکور تا قبل از اقدام قانونی بنده در تاریخ …. و ارسال ابلاغیه به ایشان همچنان در اختیار ایشان بوده است. و پس از این تاریخ اقدام به انجام معاملات صوری کرده است.

اکنون بر اساس دادنامه شماره … شهادت شهود و سایر اسناد از ریاست دادگاه خواستار رسیدگی به اتهام ایشان هستم. از دادگاه محترم می خواهم که بر اساس ماده 21 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب 1394 نامبرده را مورد تعقیب قضایی قرار دهد.

لایحه فرار از دین کیفری (2)
لایحه فرار از دین کیفری (2)

چگونه می توان از انجام معاملات صوری جلوگیری کرد؟

برای نگارش لایحه فرار از دین کیفری وجود چند شرط ضروری است. اینکه دینی بر اساس احکام مالی یا اسناد لازم الاجرا وجود داشته باشد. همچنین سررسید دین رسیده و زمان پرداخت آن حال باشد. بعد از آن متهم باید با انجام معاملات صوری و انجام تعهدات مالی موجب ورود ضرر و زیان به طلبکار شده باشد. شرط دیگر آن است که معاملات انجام گرفته کمتر از یک سال از موعد پرداخت بدهی انجام شده باشد. در چنین شرایطی وکیل کیفری با ارائه لایحه فرار از دین از حقوق موکل خود دفاع می کند.

با راهنمایی کارشناسی حقوقی می توان از انجام معاملات صوری جلوگیری کرد. در این صورت نیاز به نگارش لایحه فرار از دین کیفری نخواهد بود. بر اساس ماده 108 قانون آیین دادرسی کیفری افراد می توانند همزمان یا پس از دادخواست مطالبه طلب، دادخواست تامین خواسته نیز داشته باشند. بنابراین اموال شخص توقیف می شود و امکان نقل و انتقال اموال وجود نخواهد داشت.

ارائه چنین درخواستی یکی از امور تخصصی است که وکیل مجرب با نگارش دادخواست قوی چنین امری را از دادگاه می خواهد. بنابراین موکل می تواند با اطمینان خاطر بیشتری برای پیگیری پرونده و دریافت طلب خود اقدام نماید.

با سپردن پرونده به وکیل کیفری و نگارش لایحه فرار از دین کیفری توسط کارشناس حقوقی روند رسیدگی به پرونده به طور اصولی طی خواهد شد.

The post لایحه فرار از دین کیفری appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *