وکیل ابطال اجرایی

وکیل ابطال اجراییه در تهران

وکیل ابطال اجراییه

وکیل ابطال اجراییه را تا چه اندازه می شناسید؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به وکیل ابطال اجراییه نیاز داشته باشید؟ چه کسانی می توانند به وکیل ابطال اجراییه مراجعه کنند؟ ویژگی های وکیل ابطال اجراییه به چه مواردی تقسیم می شود؟ در جریان چه پرونده هایی وکیل ابطال اجراییه می تواند نقش اساسی و مهمی را ایفا کند؟ برای پیدا کردن وکیل ابطال اجراییه باید از چه کسی کمک بگیریم؟ بهترین وکیل ابطال اجراییه در تهران کیست؟ وکیل ابطال اجراییه باید دارای چه توانایی ها و تخصص هایی باشد تا بتوان به او اعتماد کرد؟ وکیل ابطال اجراییه از طریق چه روش هایی می تواند به ارائه خدمات مشاوره ای بپردازد؟ وکیل ابطال اجراییه باید چه اسناد و مدارکی را برای آغاز یک دعوای حقوقی آماده کند؟

وکیل ابطال اجراییه یکی از ان دسته وکلایی است که در جامعه امروز ما دارای اهمیت بسیار زیادی است و تقریبا می توان گفت که تمامی افرادی که نیاز به یک فرد متخصص در زمینه اجرای احکام مدنی دارند می توانند به او مراجعه کنند و از او کمک بگیرند. شما باید دقت داشته باشید که وکیل ابطال اجراییه به دلیل تجربیات حرفه ای و تخصص هایی که دارد می تواند بهتر از هرکس دیگری جریان پرونده های مربوط به این حوزه را به نتیجه برساند و به موکلان خود کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه در مسیر احقاق حقوق خود حرکت کنند.

برای انکه بتوان وکیل ابطال اجراییه را شناسایی کرد باید افراد مختلف از هر نقطه ای از کشور در مورد او اطلاعات کافی را کسب کنند تا بتوانند از میان انواع وکیل پایه یک دادگستری این فرد متخصص و حرفه ای را شناسایی کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او بسپارند. امروزه تعداد افراد سودجو و منفعت طلبی که خود را به عنوان متخصص حقوقی جا می زنند تا از این طریق کسب درآمد کنند بسیار زیاد شده است و همین موضوع باعث شده تا الان شرایط نسبتا نامساعدی را در زمینه پرونده های مختلف حقوقی رقم بزنند. به همین علت به افراد مختلف توصیه می کنیم برای انکه در دام این سودجو و منفعت طلب ها نیفتد و هزینه و زمان آنها از دست برود و پرونده های آنان با شکست مواجه نشود در ابتدا اطلاعات قانونی و حقوقی خود را در مورد وکیل ابطال اجراییه گسترش دهند. ما دراین متن سعی کرده ایم تا تمامی اطلاعاتی را که برای آشنایی با بهترین وکیل ابطال اجراییه را نیاز دارید با زبانی ساده و عامه پسند به شما ارائه دهیم.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (10)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (10)

وکیل ابطال اجراییه چه کسی است؟

وکیل ابطال اجراییه یک وکیل پایه یک دادگستری است که سال های نسبتا زیادی را در این حوزه درس خوانده است و بهتر از هرکس دیگری با مفاد قانونی و حقوقی آشنایی دارد و میتواند تمامی مباحث مورد نیاز افراد را با زبانی ساده و تحلیلی برای آنها توضیح دهید و به افراد مختلف کمک کند تا راه حل مناسبی برای حل این چالش ها و مشکلات پیدا کنند. امروزه شاید تعداد کسانی که با وکیل ابطال اجراییه آشنایی داشته باشند کم باشد اما حقیقت ان است که هر وکیلی نیز نمی تواند به عنوان یک وکیل با تجربه متخصص عمل کند و نتایج موفقیت آمیزی را که این وکیل بدست می آورد را بدست آورد. بنابراین بهتر است برای مراجعه به یک وکیل مجرب د ابتدا در مورد نوع پرونده ای که با ان روبرو شده ایم اطلاعات کافی بدست آوریم تا بتوانیم وکیل مورد نظر خود را پیدا کنیم و برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کنیم.

وکیل ابطال اجراییه علاوه بر آنکه دارای دانش حقوقی است، سال های زیادی را در زمینه ابطال کردن انواع اجرایی فعالیت کرده است و همین موضوع باعث شده است تا بتواند به راحتی انواع دعاوی مختلف حوزه اجراییه را در مدت زمانی کوتاه مورد حل و فصل قرار دهد و انها را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند. وکیل ابطال اجراییه از تجربیات مختلف خود در جریان پرنده های قبلی که آنها مورد پیگیری قرار داداست استفاده می کند تا بهترین شرایط را برای موکلان خود بوجود بیاورد و از ایجاد هرگونه آسیب و ضرر و زیان به آنها جلوگیری کند. در همین راستا به افراد توصیه می کنیم که قبل از انعقاد قرارداد وکالت با وکیل ابطال اجراییه در ابتدا رزومه کاری او را مورد بررسی قرار دهید تا از تعداد پرونده های حقوقی که با موفقیت پشت سر گذرانده است آگاه شوید و از میزان تسلط او بر قوانین نیز اطلاع کسب کنید.

وکیل ابطال اجراییه دارای تخصص های زیادی است که برخی از افراد با انها اشنا نیستند و به همین خاطر نیز به صورت ناخواسته جریان دادرسی پرونده خود را به فردی می سپارند که در حوزه پرونده تخصص ندارد و همین موقع باعث بوجود آمدن آسیب ها مشکلات قانونی بسیار شدیدی می گردد. وجه تمایز بسیار بارز میان وکیل ابطال اجراییه با انواع دیگری از وکلا همانند وکیل دیوان عدالت اداری ، وکیل تجدید نظر خواهی، وکیل دادگاه کیفری یک و…. آن است که این وکیل متخصص علاوه بر داشتن علم حقوقی، تسلط کاملی بر تمامی مراحل دادرسی ابطال اجرائیه دارد و این چیزی است که شاید دیگر وکلا مهارت کمتری در آن داشته باشد. البته این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که هر وکیلی در یک نوع خاص از پرونده های قانونی دارای توانایی بیشتری است و پرونده های مربوط به آن را بیشتر از دیگر مباحث قانونی مورد بررسی قرار داده است.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (7)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (7)

وکیل ابطال اجراییه چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل ابطال اجراییه باید ویژگی هایی معینی داشته باشد تا بتوان در هنگام شناسایی او به صورت تخصصی عمل کرد و به راحتی جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل ابطال اجراییه به طور خلاصه باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

وکیل ابطال اجراییه باید علاوه بر داشتن دانش حقوقی دارای تخصص و مهارت هم باشد. اکنون ممکن است با خود فکر کنید تفاوت میان یک وکیل ابطال اجراییه متخصص و آگاه چیست؟ در پاسخ به چنین سوال ذهنی باید بگوییم که وکیل ابطال اجراییه دارای دانش حقوقی است و این در حالی است که یک وکیل ابطال اجراییه متخصص از تمامی مراحل دادرسی و اجرایی نیز آگاهی دارد. به بیانی بهتر شما باید این موضوع را بدانید که همه ولا دارای مهارت های عملی نیستند و حتی اگر دارای مدرک وکالت هم باشند نباید انتظار داشته باشید که دارای توان اجرایی هم باشند. پس بهتر است در هنگام انتخاب وکیل ابطال اجراییه به این موضوع دقت داشته باشید که وکیل مورد نظر شما از مراحل دادرسی نیز اطلاع داشته باشد و بداند که در هر یک از این مراحل باید چگونه عمل کند.

وکیل ابطال اجراییه باید دارای صبر و حوصله باشد. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که بسیاری از وکلا دارای دانش حقوقی هستند و می توانند اقدامات قانونی بسیار زیادی را انجام دهند اما تعداد کمی از آنها هستند که با صبر و حوصله جریان پرونده موکل خود را مطالعه می کنند و برای آن زمان می گذارند تا تشریح جریان دادرسی و جریان دعاوی را از خود موکلان نیز بشنوند و راه حل مناسبی برای موضوع پرونده با مشورت موکل پیدا کنند. وکیل ابطال اجراییه می توانند با داشتن صبر و حوصله نسبتا زیاد به موکلان خد کمک کند تا کمتر دچر اسیب شوند و احساس ارامش به انها دست دهد. جالب است بدانید که وکیل مطالعه پرونده نیز دارای تخصص و تجربه خوبی در جریان مطالعه پرونده های گوناگون و ارائه راه های حقوقی مختلف است.

وکیل ابطال اجراییه باید بتواند راز نگه دار باشد و مسائل موکل خود را به هیچ عنوان بدون مشورت با او در اختیار افراد دیگر قرار ندهید حتی اگر به ظاهر این مسائل به نفع موکل باشد. وکیل ابطال اجراییه باید با موکل خود مشورت کند و تمامی مسائل و نکات حقوقی پرونده را با او در میان بگذارد و در مقابل نیز موکل باید با وکیل ابطال اجراییه کاملا صادق باشد. وکیل ابطال اجراییه به عنوان راز نگه دار در جریان پرونده های موکل خود عمل می کند اما باید موکل نیز صداقت لازم را داشته باشد، چرا که وکیل باید در جریان جزئیات امورات باشد تا عملکرد حقوقی و قانونی خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

وکیل ابطال اجراییه باید بتواند از حقوق موکل خود به نحو احسن دفاع کند و ز تضییع حقوق او جلوگیری کند. یک وکیل متخصص و باتجربه کسی است که سالهای زیادی به صورت متمادی در جریان ابطال اجراییه فعالیت کرده باشد تا بتواند جریان این پرونده ها را تا حد زیادی مورد پیگیری قرار دهد و با مدیریت هوشمندانه خود و با استفاده از حق وکالتی که دارد در دادگاه حضور یابد و مسائل قانونی پرونده را با استفاده از دلایل و استنادات حقوقی به نفع موکل خود پیش ببرد.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (8)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (8)

وکیل ابطال اجراییه و توانایی های مختلف او

وکیل ابطال اجراییه علاوه بر آن که دارای ویژگی های متعددی است باید دارای توانایی های مختلفی هم باشد تا بتوان به راحتی به او اعتماد کرد و جریان دادرسی پرونده های مختلف را به او واگذار کرد. بسیاری از افراد به طور دقیق و کاملا آشکار از مسائل و مبانی مربوط به توانایی ها و تخصص های وکیل ابطال اجراییه آشنایی ندارند و نمی دانند باید وکیلی که برای انعقاد قرارداد وکالت به سراغ او می روند دارای چه توانایی های متعددی باشد. به چند مورد از توانایی های وکیل ابطال اجراییه توجه کنید:

وکیل ابطال اجراییه باید توانایی جمع آوری مستندات حقوقی و قانونی داشته باشد تا بتواند بهترین روش های جلوگیری از تضییع موکلان را پیدا کند به آنها کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه نتایج نسبتا خوبی را رد پرونده های خد بدست آورند و ضرر های مالی و معنوی کمتری را متحمل شوند. ابطال اجراییه در حالت کلی کار راحتی نیست و در قانون نیز دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و به همین علت هم باید وکیلی که وکالت این پرونده را بر عهده می گیرد دارای تخصص باشد تا بتواند این مراحل پیچیده را به راحتی پشت سر بگذارد.

وکیل ابطال اجراییه باید بتواند از صفر تا صد پرونده های حقوقی و قانونی را برعهده گیرد و در جریان دادرسی این پرونده ها شرایط حقوقی نسبتا خوبی را برای مکان خود ایجاد کند. بنابراین به افراد نیز توصیه می شود از همان ابتدای آغاز دعوا به سراغ وکیل ابطال اجراییه بروند تا دادخواست توسط این فرد متخصص در چارچوب های قانونی تهیه شود. در بسیاری از مورد افراد با خود فکر می کنند که تهیه دادخوایت و دیگر اسناد قانونی کار سختی نیست و خود به صورت غیر حرفه یا این کار را انجام می دهند و در نهایت دادخواست و لوایح مربوطه از جانب دستگاه قضا رد می شوند وهمین موضوع باعث می شود تا فرد مجبور شود باری دیگر هزینه و زمان خود را صرف تهیه مجدد اسناد قانونی کند.

وکیل ابطال اجراییه می تواند حتی بدون حضور موکل خود نیز در دادگاه و مراجع قضایی حضور یابد و جریان پرونده را مورد پیگیری قرار دهد تا موکل نیز هزینه و زمانش از دست نرود. بنابراین افراد می توانند به راحتی به وکیل ابطال اجراییه اعتماد کنند و مراحل دادرسی را که خود نتوانسته اند د ران حضور یابند را از طریق وکیل ابطال اجراییه مورد پیگرد قرار دهند. این راه حل نیازمند آن است که قرارداد وکالت میان فرد مراجع و وکیل ابطال اجراییه تنظیم شده باشد، بدون قرارداد وکالت، وکیل ابطال اجراییه نمی تواند برای دفاع از موکل خود در دادگاه حضور یابد.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (3)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (3)

وکیل ابطال اجراییه در جریان دادرسی چه می کند؟

وکیل ابطال اجراییه فعالیت های حقوقی مختلفی انجام می دهد تا احقاق حقوق موکل او در سریعترین زمان ممکن امکان پذیر باشد و فرد آسیب کمتری ببیند. وکیل ابطال اجراییه متخصص از همان ابتدای پرونده ها سعی می کند تا در ابتدا از نوع دعوا آگاهی پیدا کند و در جلسات مشاوره ای که با موکلان خود دارد در مورد اهداف و شرایط حقوقی پرونده اطلاعات کافی کسب کند. در چنین مواردی می تواند دادخواست مناسبی را مبتنی بر تهیه مدارک ادله دعوای کافی تهیه کد.

البته باید در نظر داشت که در بسیاری از موارد نیز ممکن است اصلا فرد مراجع کننده به وکیل ابطال اجراییه کسی باشد که حقوق او مورد تضییع قرار گرفته است، در چنین موقعیتی ماجرا بسیار آسان تر خواهد بود و دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ چرا که وکیل ابطال اجراییه به خوبی می داند که چگونه باید یک لایحه دفاعیه مناسب برای جلوگیری از تضییع حقوق موکل خود تهیه کند و دلایل استنباطی خوبی را در آن به کار گیرد.

در هر صورت شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وکیل ابطال اجراییه چه از جانب خوانده پرونده اقدام به دفاع کند یا از جانب خواهان پرونده می تواند بهتر از هرکس دیگری جریان دادرسی را پیش ببرد و شرایط مناسبی را ایجاد کند. وکیل ابطال اجراییه بهترین کسی است که حتی می تواند در جلسات علنی دادگاه با تکیه بر فن مذاکره ای که دارد موضوع پرونده را پیش ببرد و بهترین راه حل های قانونی را مورد استفاده قرار دهد. یک وکیل ابطال اجراییه متخصص چه در انجام فعالیت های شفاهی چه در هنگام انجام فعالیت های کتبی می تواند بهترین و تخصصی ترین خدمات قانونی را ارائه دهد و به نحوی صحیح از موکلان خود دفاع کند و مانع از تضییع حقوق آنها شود. وکیل ابطال اجراییه دارای توانایی های متعددی است که همه افرادی که در جریان اجراییه قرار می گیرند به راحتی می توانند به او مراجعه کنند.

وکیل ابطال اجراییه از جزییات قانونی اطلاع دارد که بسیاری از افراد از آن بی خبر هستند، چرا که چنین جزئیات حقوقی و قانونی تنها از طریق تجربه کسب می شوند و افراد بی تجربه هیچ اطلاعی در مورد آنها ندارند و نمیتوانند به راحتی از آنها اطلاع کسب کنند. این نکته را نیز نباید فراموش کنید که وکیل ابطال اجراییه در جریان دادرسی پرونده و در هر مرحله قضایی تمامی نکات قانونی را به موکلان خود با زبانی ساده شرح می دهد تا آنان نیز در مورد مسائل قانونی پرونده هایی که با آن روبرو هستند اطلاع کسب کنند و بدون داشتن دانش حقوقی در دادگاه حضور نیابند. یکی از عمده ترین مشکلاتی که امروزه بسیاری از افرادی که درگیر دعاوی اجراییه می شوند آن است که آگاهی خوبی از مباحث قانونی و پرونده های حقوقی ندارند و همین مساله باعث بوجود آمدن مصائب مختلفی می گردد و خراسان زیادی را به آنها وارد می کند و وکیل ابطال اجراییه به راحتی می تواند از بوجود آمدن تمامی اسن مشکلات جلوگیری کند.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (6)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (6)

وکیل ابطال اجراییه و مشورت با او

وکیل ابطال اجراییه علاوه بر آنکه می تواند وکالت پرونده های مختلف مربوط به اجراییه را بر عهده گیرد به راحتی می تواند خدمات مختلف مشاوره ای را به موکلان خود ارائه دهد و به انها کمک کند تا کمتر دچار آسیب و خسارت شوند. اگر شما جزو کسانی هستید که به وکیل ابطال اجراییه احتیاج دارید و نمی دانید که این فرد را باید از کجا پیدا کنید به شما پیشنهاد می کنیم که رد هر زمان و موقعیتی که هستید به سراغ یک موسسه ای بروند که داری کادری آموزش دیده است و دارای بهترین وکیل ابطال اجراییه است.

وکیل ابطال اجراییه می تواند در جلسات حضوری به افراد مختلف کمک کند و به صورت کاملا حرفه ای به آنها مشاوره ارائه دهد اما دقت داشته باشید که وکیل ابطال اجراییه می تواند از راه های غیر حضوری تنیس به ارائه خدمات مشاوره بپردازد بهتر است به او اعتماد کنید و جریان پرونده های خود را به او بسپارید.

مشاوره غیر حضوری که به عنوان مشاوره فری نیز از آن یاد میشود یکی از انواع مشاوره است که وکیل ابطال اجراییه می تواند از راه دور و بدون هیچگونه محدودیتی به افراد مختلف ارائه دهد. برخی از افراد با خود فکر می کنند که خدمات مشاوره غیر حضوری وکیل ابطال اجراییه تنها مختص کسانی است که اقدام به انعقاد قرارداد وکالت کرده اند اما باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است و عموم مردم می توانند با هر جنسیتی و از هر کجای دنیا جریان پرونده های خود را به وکیل ابطال اجراییه بسپارند و از طریق مشاوره غیر حضوری با او ارتباط برقرار کنند. وکیل ابطال اجراییه می تواند از طریق مشاوره تلفنی حتی مشاوره آنلاین نیز به سوالات تمامی کسانی که در شرایط حساس قرار دارند و نیاز به یک فرد متخصص دارند، پاسخ دهد و آنها را در مورد چالش های حقوقی مختلف یاری کند.

وکیل ابطال اجراییه در جلسات مشاوره غیر حضوری و حضوری سعی می کند و تمامی پرسش های قانونی در مورد ابطال اجراییه را به نحوی صحیح پاسخ دهد و مباحث حقوقی مختلف را با زبانی ساده به موکلان خود توضیح دهد تا آنها بتوانند به راحتی در مورد چارچوب های قانونی اطلاعات لازم را بدست آورند و کمتر دچار آسیب و مشکل شوند. اکثر خسارت ها و ناعدالتی هایی که رد جریان پرونده های مختلف به افراد وارد می شود به دلیل عدم اگاهی انها اتفاق می افتد و وکیل ابطال اجراییه می تواند به عموم مردم کمک کند تا با این مصائب و سختی ها روبرو نشوند.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (5)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (5)

وکیل ابطال اجراییه و مزایای مراجعه به او

وکیل ابطال اجراییه می تواند مزایای بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد، به همین خاطر افراد باید این موضوع را یاد بگیرند که پرونده های خود را به وکیل ابطال اجراییه ارجاع دهند و به تمامی اقدامات حقوق وکیل خود نیز اعتماد داشته باشند. اعتماد دوطرفه میان موکل و وکیل ابطال اجراییه می تواند باعث ایجاد پیامد های حقوقی بسیار خوب باشد و احساس آرامش خاطر را نیز به همراه داشته باشد. از جمله مزیت های مراجعه به وکیل ابطال اجراییه آن است که دیگر خیال موکل به طور کامل راحت است که جریان پرونده او را فردی بر عهده گرفته است که کاملا متخصص است و دارای توانایی های متعددی است. همین موضوع باعث میشود که دیگر تصوراتی مانند ناآرامی و آشوب ذهنی کمتر به سراغ او بیاید.

از جمله مزایای دیگر وکیل ابطال اجراییه آن است که مباحث همچون اطاله دادرسی کمتر پیش می آید و افراد درگیر اطناب پرونده نمی شوند. اطاله دادرسی جز آفت های است که باعث ایجاد شرایط نامطلوب می شوند و هزینه زمان افراد را به هدر می دهد. اطناب یا اطاله دادرسی به معنای همان طولانی شدن است و در مواردی که اطاله کمتر صورت گیرد، هزینه و زمان افراد نیز به هدر نمی رود و این چیزی است که تنها از عهده وکیل ابطال اجراییه بر می آید.

وکیل ابطال اجراییه می تواند با در دست داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود در جلسات دادگاه حضور یابد و موضوع پرونده را پیگیری کند. با استفاده از این روش دیگر افراد شاغل و حتی کسانی که دارای کمبود وقت هستند نگران پرونده خود نخواهند بود؛ چرا که وکیل ابطال اجراییه به جای انها به صورت حضوری و غیرحضوری تمامی امورات قانونی را امجام میدهدو دیگر تمامی درگیری های ذهنی افراد با مراجعه به این وکیل حل و فصل می گیرد.

از دیگر پیامدهای مثبت وکیل ابطال اجراییه آن است که تمامی دادخواستها و لوایح به بهترین شکل ممکن تالیف و تهیه می شوند و دیگر لازم نیست تا افراد برای تهیه این اسناد قانونی زمان بگذارند و به صورت جداگانه به دفتر دیگر وکلا مراجعه کنند، چرا که وکیل ابطال اجراییه خود به تنهایی تمامی این خدمات را پس از انعقاد قرارداد وکالت انجام می دهد.

وکیل ابطال اجراییه می تواند به تسریع روند قانونی کمک کند. از آنجایی که وکیل ابطال اجراییه می تواند تمامی اسناد ومدارک لازم را برای پیگیری موضوع پرونده توسط دستگاه قضا را در مدت زمانی کوتاه آماده و ضمیمه پرونده کند، دیگر هیچ گونه مشکل و اسیبی مانع از پیشبرد روند حقوقی نمی گردد.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (4)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (4)

وکیل ابطال اجراییه و میزان دستمزد او

هزینه و دستمزد وکیل ابطال اجراییه با توجه به اقدامات قانونی که انجام می دهد بسیار معقولانه و منطقی محاسبه می گردد. از آنجایی که وکیل ابطال اجراییه می تواند از بوجود آمدن مشکلات و چالش های قانونی بسیار زیادی جلوگیری کند به همین عنوان می توان گفت که دستمزد او در مقایسه با آسیب ها و ضرر و زیان های احتمالی که ممکن است به افراد وارد بسیار کمتر است و این در حالی است که اقدامات وکیل ابطال اجراییه مانع از تضییع حقوق آنها می گردد.

یکی از دلایلی که برخی از افراد ترجیح می دهند که به وکیل ابطال اجراییه مراجعه نکنند آن است که با خود به اشتباه فکر می کنند که باید هزینه های گزافی را به این وکیل پرداخت کنند اما این تصور کاملا اشتباه است و حتی باید بگوییم که میزان دستمزد وکیل ابطال اجراییه در تمامی موارد به صورت یکسان محاسبه نمی گردد و بر اساس نوع پرونده و شرایط قانونی موجود در پرونده متفاوت است پس بهتر است افراد برای کسب آگاهی در مورد دستمزد وکیل ابطال اجراییه در یک جلسه مشاوره حقوقی با او شرکت کنند.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (2)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (2)

بهترین وکیل ابطال اجراییه را از کجا پیدا کنیم؟

شاید در ظاهر اینطور بنظر بیاید که وکیل ابطال اجراییه متخصص را می توان به راحتی و از هر طریقی پیدا کرد اما این موضوع کاملا اشتباه است و اصلا صحت ندارد. کسانی که به دنبال وکیل ابطال اجراییه هستند باید بدانند که این فرد حرفه ای را نمی توان به راحتی پیدا کرد و کسانی که می خواهند او را پیدا کنند باید زمان و هزینه نسبتا زیادی را صرف کنند. همه وکلای پایه یک دادگستری داریا اطلاعات قانونی و حقوقی در مورد اجرائیه و مسائل قانونی مربوط به آن نیستند و برای اینکه بتوان یک وکیل ابطال اجراییه با تجربه را پیدا کرد باید زمان نسبتا زیادی را صرف کرد تا در کلان شهرهای بزرگی همچون تهران او را پیدا کرد و جریان پرونده خود را به او واگذار کرد.

البته امروزه برخی از موسسات حقوقی معتبر و مورد تایید قانون این مشکل را به نحوه صحیح حل کرده اند و شرایط قانونی نسبتا خوب را برای ممراجعه همه افراد به وکیل ابطال اجراییه بوجود آورده اند. یکی از بهترین موسسات حقوقی که سالهای زیادی است در زمینه ابطال اجراییه و دیگر مواردی همچون رای داوری فعالیت می کند، گروه وکلای پارسا است.

گروه وکلای پارسا دارای کادری حرفه ای و متخصص از بهترین وکلای پایه یک دادگستر است که تمامی انها ارای توانایی و تجربه کافی در زمینه پرونده های حقوقی مختلف هستند. اگر شما به دنبال یک وکیل ابطال اجراییه یا حتی وکیل ابطال رای داور هستید، گروه پارسا می تواند به شما کمک کند تا بهترین و حرفه ای ترین خدمات را در مدت زمانی کوتاه بدست آورید. با استفاده از خدمات گروه پارسا دیگر هزینه و زمان شما برای پیدا کردن بهترین وکیل ابطال اجراییه از دست نخواهد رفت و شما می توانید در هر زمان که می خواهید بهترین وکیل ابطال اجراییه در تهران را پیدا کنید و به راحتی از خدمات مشاوره ای او بهره مند شوید.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (1)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (1)

وکیل ابطال اجراییه و قانون اجرای احکام

وکیل ابطال اجراییه باید بر تمامی مفاد قوانین مربوط به اجرای احکام تسلط داشته باشد و بتواند با استفاده از آن موضوع دعاوی مختلف را حل کند. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین نکات مربوط به این قانون که توسط وکیل ابطال اجراییه مورد پیگیری قرار می گیرد، دقت کنید:

‌در مواردی‌ که دادگاه جنبه اعلامی داشته و مستلزم انجام عملی از طرف محکوم‌علیه نیست از قبیل اعلام اصالت یا بطلان سند اجراییه صادر نمی‌شود‌ همچنین در مواردی‌که سازمآن‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت طرف دعوی نبوده ولی اجرای حکم باید به‌وسیله آن‌ها صورت گیرد صدور ‌اجراییه لازم نیست و سازمان‌ها و مؤسسات مزبور مکلفند به‌ دستور دادگاه حکم را اجرا کنند.

در اجراییه نام و نام خانوادگی و محل اقامت محکوم‌له و محکوم‌علیه و مشخصات حکم و موضوع آن و اینکه پرداخت حق اجرا به‌عهده محکوم‌علیه می‌باشد نوشته شده و به امضاء رئیس دادگاه و مدیر دفتر رسیده به مهر دادگاه ممهور و برای ابلاغ فرستاده می‌شود. برگ‌های اجراییه به تعداد محکوم‌علیهم به‌علاوه دو نسخه صادر می‌شود یک نسخه از آن در پرونده دعوی و نسخه دیگر پس از ابلاغ به محکوم‌علیه در پرونده اجرایی بایگانی می‌گردد و یک نسخه نیز در موقع ابلاغ به محکوم‌علیه داده می‌شود.

ابلاغ اجراییه طبق مقررات آئین دادرسی مدنی به‌عمل می‌آید و آخرین محل ابلاغ به محکوم‌علیه در پرونده دادرسی برای ابلاغ اجراییه‌ سابقه ابلاغ محسوب است. اگر محکوم‌علیه قبل از ابلاغ اجراییه محجور یا فوت شود اجراییه حسب مورد به ولی، قیم، امین، وصی، ورثه یا مدیر ترکه او ابلاغ ‌می‌گردد و هرگاه حجر یا فوت محکوم‌علیه بعد از ابلاغ اجراییه باشد مفاد اجراییه و عملیات انجام شده به‌وسیله ابلاغ اخطاریه به آن‌ها اطلاع داده خواهد‌شد. هرگاه در صدور اجراییه اشتباهی شده باشد دادگاه می‌تواند راساً یا به درخواست هر یک از طرفین به اقتضای مورد اجرائیه را ابطال یا ‌تصحیح نمائید یا عملیات اجرایی را الغاء کند و دستور استرداد مورد اجرا را بدهد.

هیچ حکمی از احکام دادگاه‌های دادگستری به‌موقع اجرا گذارده نمی‌شود مگر اینکه قطعی شده یا قرار اجرای موقت آن در مواردی‌ که قانون معین می‌کند صادر شده باشد. احکام دادگاه‌های دادگستری وقتی به‌موقع اجرا گذارده می‌شود که به محکوم‌علیه یا وکیل یا قائم‌مقام قانونی او ابلاغ شده و محکوم‌له یا‌ نماینده و یا قائم‌مقام قانونی او کتبا این تقاضا را از دادگاه بنماید.

وکیل ابطال اجراییه در تهران (9)
وکیل ابطال اجراییه در تهران (9)

به چند مورد قانونی دیگری که باید توسط وکیل ابطال اجرایی بشناسید دقت کنید:

هرگاه تمام یا قسمتی از عملیات اجرایی باید در حوزه دادگاه دیگری به‌عمل آید مدیر اجرا انجام عملیات مزبور را به قسمت اجرا دادگاه‌ آن حوزه محول می‌کند.وکیل ابطال اجراییه اطلاعاتی کاملی در این زمینه دارد. ‌مدیر اجرا برای اجرای حکم پرونده‌ای تشکیل می‌دهد تا اجراییه و تقاضاها و کلیه برگ‌های مربوط، به‌ترتیب در آن بایگانی شود.

طرفین می‌توانند پرونده اجرایی را ملاحظه و از محتویات آن رونوشت یا فتوکپی بگیرند هزینه رونوشت یا فتوکپی به میزان مقرر در قانون ‌آئین دادرسی مدنی اخذ می‌شود ‌.هرگاه در جریان اجرای حکم اشکالی پیش آید دادگاهی که حکم تحت نظر آن اجراء می‌شود رفع اشکال می‌نماید.اختلاف ناشی از اجرای احکام راجع به دادگاهی است که حکم توسط آن دادگاه اجرا می‌شود.

اختلافات راجع به مفاد حکم همچنین اختلافات مربوط به‌ اجرای احکام که از اجمال یا ابهام حکم یا محکوم‌به حادث شود در دادگاهی‌ که حکم را صادر کرده رسیدگی می‌شود. رأی داوری که موضوع آن معین نیست قابل اجراء نمی‌باشد. ‌ مرجع رفع اختلاف ناشی از اجرای رأی داوری دادگاهی است که اجراییه صادر کرده است.

در مورد حدوث اختلاف در مفاد حکم هر یک از طرفین می‌تواند رفع اختلاف را از دادگاه بخواهد. دادگاه در وقت فوق‌العاده رسیدگی و‌ رفع اختلاف می‌کند و در صورتی‌ که محتاج رسیدگی بیشتری باشد رونوشت درخواست را به طرف مقابل ابلاغ نموده طرفین را در جلسه خارج از نوبت‌ برای رسیدگی دعوت می‌کند ولی عدم حضور آن‌ها باعث تاخیر رسیدگی نخواهد شد.

همین‌که اجراییه به محکوم‌علیه ابلاغ شد محکوم‌علیه مکلف است ظرف ده روز مفاد آن را به‌موقع اجرا بگذارد یا به‌ترتیبی برای پرداخت‌ محکوم‌به دهد یا مالی معرفی کند که اجرای حکم و استیفاء محکوم‌به از آن میسر باشد و در صورتی‌ که خود را قادر به اجرای مفاد اجراییه نداند باید‌ ظرف مهلت مزبور جامع دارائی خود را به‌ قسمت اجرا تسلیم کند و اگر مالی ندارد صریحاً اعلام نماید هرگاه ظرف سه سال بعد از انقضاء مهلت مذکور‌ معلوم شود که محکوم‌علیه قادر به‌ اجرای حکم و پرداخت محکوم‌به بوده لیکن برای فرار از آن اموال خود را معرفی نکرده یا صورت خلاف واقع از‌ دارائی خود داده به نحوی که اجرای تمام یا قسمتی از مفاد اجراییه متعسر گردیده باشد به حبس جنحه‌ای از شصت و یک روز تا شش ماه محکوم‌خواهد شد.

بدهکاری که در مدت مذکور قادر به پرداخت بدهی خود نبوده مکلف است هر موقع که به تأدیه تمام یا قسمتی از بدهی خود متمکن‌گردد آن را بپردازد و هر بدهکاری که ظرف سه سال از تاریخ انقضای مهلت مقرر قادر به پرداخت تمام یا قسمتی از بدهی خود شده و تا یک ماه از تاریخ‌ امکان پرداخت آن را نپردازد و یا مالی به مسئول اجرا معرفی نکند به مجازات مقرر در ماده قبل محکوم خواهد شد.

وکیل ابطال اجراییه و تخمین قانونی هزینه‌های اجرایی

وکیل ابطال اجراییه می تواند در جلسات مشاوره ای نحوه محاسبه این هزینه ها را بر اساس قانون به شما اطلاع دهد. به چند مورد از نکات اساسی در مورد نحوه تخمین هزینه های اجرایی دقت کنید:

پنج درصد مبلغ محکوم‌به بابت حق اجرای حکم که بعد از اجراء وصول می‌شود. در دعاوی مالی که خواسته وجه نقد نیست حق اجراء به مأخذ بهای خواسته که در دادخواست تعیین و مورد حکم قرار گرفته حساب می‌شود مگر اینکه دادگاه قیمت دیگری برای خواسته معین نموده باشد. هزینه‌هائی که برای اجرای حکم ضرورت داشته باشد مانند حق‌الزحمه خبره و کارشناس و ارزیاب و حق حفاظت اموال و نظایر آن.

پرداخت حق اجراء پس از انقضای ده روز از تاریخ ابلاغ اجراییه بر عهده محکوم‌علیه است ولی درصورتی‌که طرفین سازش کنند یا بین‌خود به‌ترتیبی برای اجرای حکم بدهند نصف حق الاجرا دریافت خواهد شد. و درصورتی‌که محکوم‌به بیست هزار ریال یا کمتر باشد حق اجراء تعلق‌نخواهد گرفت.

اگر محکوم‌به وجه نقد باشد حق اجراء هم ضمن آن وصول می‌گردد و هرگاه محکوم‌له بعد از شروع اقدامات اجرایی رأساً محکوم‌به را‌ وصول نموده باشد و محکوم‌علیه حاضر به پرداخت حق اجراء نشود حق مزبور از اموال محکوم‌علیه طبق مقررات اجرای احکام وصول می‌گردد. ‌در این‌صورت هزینه‌هائی که برای توقیف و فروش اموال محکوم‌علیه لازم باشد از صندوق دادگستری پرداخت شده و پس از وصول آن به صندوق‌مسترد می‌گردد. اجرای موقت حکم حق اجراء ندارد ولی اگر اجرای موقت به ‌اجرای قطعی حکم منتهی شود حق اجراء وصول می‌گردد. ‌

راجع ب احکامی که قبل از خاتمه رسیدگی فرجامی نسبت به آن‌ها اجراییه صادر گردیده حق اجراء پس از وصول در صندوق دادگستری ‌می‌ماند تا در صورت نقض حکم به محکوم‌علیه مسترد گردد. ‌ پنجاه درصد از حق الاجرا طبق آئین‌نامه وزارت دادگستری به مصرف تهیه و بهبود وسایل لازم برای تسریع اجرای احکام و پاداش‌متصدیان اجراء می‌رسد و بقیه به حساب درآمد اختصاصی وزارت دادگستری منظور می‌گردد.

محکوم‌له می‌تواند بعد از ابلاغ اجراییه و قبل از انقضای مهلت مقرر در مواد قبل اموال محکوم‌علیه را برای تأمین محکوم‌به به قسمت‌ اجرا معرفی کند و قسمت اجرا مکلف به قبول آنست. پس از انقضای مهلت مزبور نیز درصورتی‌که محکوم‌علیه مالی معرفی نکرده باشد که اجرای‌ حکم و استیفای محکوم‌به از آن میسر باشد محکوم‌له می‌تواند هر وقت مالی از محکوم‌علیه به دست آید استیفای محکوم‌به را از آن مال بخواهد. در مواردی‌ که مفاد اجراییه از طریق انتشار آگهی به محکوم‌علیه ابلاغ می‌شود درصورتی‌ که به اموال او دسترسی باشد به تقاضای‌ محکوم‌‌له معادل محکوم‌به از اموال محکوم‌علیه توقیف می‌شود.

The post وکیل ابطال اجراییه appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *