وکیل اداره کار

وکیل برای اداره کار

وکیل اداره کار

وکیل اداره کار به وکیلی گفته می شود که در جریان پرونده های مختلف مربوط به دعاوی کارفرما و کارگر فعالیت می کند و این توانایی را دارد تا جریان دادرسی چنین پرونده هایی را با دقت کامل مورد بررسی قرار دهد تا برای دفاع از حقوق موکل خود در دادگاه و دیگر مراجع قضایی حضور یابد. وکیل اداره کار چگونه می تواند به افراد کمک کند تا آنان در جریان دعاوی که درگیر انن هستند عملکرد خوبی داشته باشند؟ آیا وکیل اداره کار میتواند به تمامی کارگران کمک کند؟ به کمک وکیل اداره کار می توان برای شکایت از کارفرما اقدام کرد؟ وکیل اداره کار چگونه می تواند برای طرح دادرسی و ارائه دادخواست آن اقدام کند؟ وکیل اداره کار دقیقا چه توانایی ها و تخصص هایی دارد؟

مسئله مهمی که سالهای زیادی است باعث شده است تا شرایط بسیاری از کارگران و کارفرمایان را دچار تزلزل کند و باعث بوجود امدن مشکلات بسیار زیادی در روابط کاری آنها شود، عدم اطلاع از قانون کار است. وکیل اداره کار این توانایی را دارد تا تمام این اطلاعات حقوقی را به طور گسترده و دقیق در اختیار افراد قرار دهد و به آنها کمک کند تا شرایط نسبتا مساعدی را در روابط کاری خود تجربه کنند.

وکیل اداره کار سال های زیادی است که جریان پرونده های مختلفی را مورد بررسی و پیگیری قرار داده است و توانسته است با تکیه بر مهارت ها و تخصص هایی که دارد جریان این پرونده را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند و به نتیجه برساند. همه این مسائل باعث شده است تا افراد بتوانند با کمک وکیل اداره کار از تضییع حقوق و منافع خود جلوگیری کنند.

وکیل اداره کار (2)
وکیل اداره کار (2)

وکیل اداره کار با دیگر وکلای فعال در حوزه های مختلف حقوقی چه تفاوتی دارد؟

وکیل اداره کار یکی از متخصص ترین وکلایی است که به صورت کاملا منحصر بفرد در زمینه پرونده های مربوط به مسائل کار فعالیت می کند و در مورد هر گونه تخلفی که در قراردادهای کاری و پس از انعقاد قرارداد صورت می گیرد به راحتی می تواند فعالیت کند و آنها را به نتیجه ای مطلوب برساند. وکیل اداره کار نیز مانند دیگر وکلای پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت است اما موضوع مهمی که باعث شده است تا میان این دو گروه از وکلا تفاوت بسیار زیادی وجود داشته باشد آن است که وکیل اداره کار معمولا به صورت تخصصی در زمینه پرونده هایی که حوزه ارجاع و رسیدگی به آنها اداره کار است فعالیت می کند و جریان این پرونده را به نحو احسن به نتیجه می رساند.

از آنجایی که پرونده های مربوط به اداره کار دارای پیچیدگی های بسیار زیادی هستند و شرایط نسبتا خاصی دارند به همین علت لازم است ت جریان این پرونده ها را یک فرد متخصص که دارای تخصص کافی در این زمینه است بر عهده گیرد و بر اساس تجربیاتی که داره عملکرد نسبتا خوبی را در جریان این پرونده ها به نمایش بگذارد تا حقوق موکل او کمتر مورد آسیب واقع شود و شرایط نسبتا خوبی شامل حال افراد شود.

وکیل اداره کار می تواند به صورت کاملا حرفه ای در جریان دادرسی پرونده هایی که وارد شعب مختلف اداره کار میشوند به ارائه خدمات حقوقی بپردازد. با وجود آنکه قانون کار به نحوه تدوین شده است که در آن حقوق کارگران و کارفرمایان به طور کامل رعایت شده است امما تعداد کارفرمایانی که امروزه برای کسب سود منفعت شخصی خود اقدام به نقض این قوانین و مقررات می کنند کم نیست و همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از کارگران نتوانند از حقوق قانونی خود بهره مند شوند. در چنین شرایطی وکیل اداره کار می تواند با ارائه ادله کافی در محاکم قانونی همچون اداره کار به دفاع از حقوق کارگران بپردازند.

البته شما باید این موضوع را بدانید که توضیحات ارائه شده به معنای آن نیست که وکیل اداره کار تنها برای دفاع از حقوق کارگران در محاکم قضایی حضور می یابد، حقیقت آن است که این وکیل حرفه ای همانطور که برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران اقدام می کنند این توانایی را هم دارد که برای هرگونه کم کاری و آسیب و ضرر و زیان مادری که از جانب کارگران به کارفرمایان وارد می شود هم اقدام کند.

وکیل اداره کار (3)
وکیل اداره کار (3)

وکیل اداره کار را چگونه بشناسیم؟

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که امروزه ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید و ذهن آنها را به خود درگیر کند آن است که چگونه باید وکیل اداره کار را بشناسیم و از خدمات حقوقی این وکیل متخصص در زمینه پرونده های کاری استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که راه های شناخت وکیل اداره کار متفاوت است و به موارد متعددی تسیم می شود که افراد باید قبل از هر چیزی این موارد را به طور کامل بشناسند تا بتوانند در هنگام انتخاب وکیل اداره کار عملکرد خوبی از خود نشان دهند و بهترین وکیل اداره کار را برای انعقاد قرارداد کار در نظر بگیرند.

یکی از بهترینی راه هایی که می توان با استفاده از آن وکیل اداره کار را شناسایی کرد آن است که سوابق کاری این وکیل حرفه ای و متخصص را مورد بررسی قرار داد. کسانی می توانند در جریان پرونده های مربوط به مسائل کاری موفق شوند که در این زمینه در گذشته فعالیت کرده باشند و تجربه کاری نسبتا خوبی را بدست آورده باشند. شما باید این موضوع را درنظر داشته باشید که قوانین مربوط به حوزه حقوق کار، قوانین ساده ای نیستند و گاهی دارای پیچیدگی های بسیار زیادی هستند که باید آنها را در نظر گرفت تا بتوان نتیجه خوبی را بدست آورد و از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفت.

از دیگر ویژگی هایی که وکیل اداره کار باید داشته باشد، صداقت و درستکاری است. شاید شما نیز تاکنون در مورد وکلایی شنیده باشید که دارای قدرت راستگویی و صداقت نیستند و نمی توانند از عهده پرونده های مختلف برآیند. در چنین شرایطی معمولا پرونده ها دچار شکست می شوند، چرا که چنین وکلایی معمولا منافع شخصی خود را به منافع موکلان خود ترجیح می دهند.

یک وکیل اداره کار حرفه ای باید دارای توانایی انعقاد قرارداد های مختلف کاری باشد و دانش حقوقی لازم را هم در این زمینه کسب کند تا بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و جریان دادرسی پرونده های مختلف را با انعقاد بهترین قرارداد های کاری پیش ببرد. این قراردادها باید به نحوی تنظیم شوند که دارای هیچگونه خلا قانونی نباشند و بتوان در صورت بروز دعاوی و چالش های مختلف به آنها استناد کرد.

وکیل اداره کار میتواند با ارائه خدمات مشاوره ای به تمامی سوالاتی که افراد در ذهن دارند پاسخ دهد و راهکاری های قانونی نسبتا خوبی را برای رفع مشکلات چالش های حقوقی ارائه دهد. وکیل اداره کار میتواند خدمات مشاوره ای را به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه دهد و قرارداد های مختلفی را از طریق اینن جلسات مشاوره ای تنظیم کند.

وکیل اداره کار (4)
وکیل اداره کار (4)

وکیل اداره کار را جدی بگیریم.

شاید در ظاهر اینطور به نظر بیاید که لفظ وکیل اداره کار یک لغت نسبتا جدید است و بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند و نیم دانند که دقیقا این وکیل حرفه ای و متخصص دارای چه توانایی هایی است و چه وظایفی را بر عهده دارد. در سال های اخیر ناآگاهی افراد در مورد وکیل اداره کار باعث شده است تا حقوق آنها در جریان بسیاری از پرونده ها نادیده گرفته شود و به آنها توجه شود. بنابراین برای اینکه افراد بتوانند در جریان پرونده های مختلف مربوط به اداره کار با موفقیت روبرو شوند در اولین مرحله نیاز داشتند تا یک فرد حرفه ای مانند وکیل اداره کار به آنها کمک کند تا حقوق خود را بشناسند.

فرقی ندارد که افراد از چه قشری باشند یا دارای چه میزان توانایی و مهارت باشند، همه آنان می توانند با مراجعه به وکیل اداره کار از حقوق خود اطلاع پیدا کنند و برای آشنایی با مسائل مربوط به حقوق کار اقدام کنند. گاهی نااگاهی کارگران از مسائل قانونی باعث می شود تا انان بدون انکه بهره ای کسب کنند یا انکه حقوق نسبتا خوبی در مقابل زحمات خود دریافت کنند دچار استثمار شوند ونتوانند نتایج خوبی از زحمات خود بدست آورند.

گاهی حتی این افراد با وجود آنکه ذی حق هستند هم میتوانند از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند، چرا که افراد بسیار زیادی انسان را از حقوق عادی و طبیعی که دارند حمام می کنند و با تهدید آنها را به بهره کشی وا میدارند و شایط مطلوب و استانداردی را که قانون برای کارگران در نظر گرفته است را برای آنها در نظر نمی گیرنند.

اداره کار به عنوان یک مرجع قضایی و ذیصلاح بر تمامی پرونده هایی که مربوط به عدم رعایت حقوق کارگر و کارفرما است نظارت می کند و آنها را در جریان دادرسی مورد بررسی تحلیل قرار می دهد و سپس حکم صادر می کند. برای انکه افراد بتوانند برای احقاق حقوق خود به اداره کار مراجعه کنند بهتر است از وکیل اداره کار کمک بگیرند که دارای دانش تجربه کافی است.

تمامی کارفرمایانی که کارگران آن ها بر خلاف مفاد قرارداد کاری که انعقاد کرده اند عمل می کنند هم می توانند به وکیل اداره کار مراجعه کنند و ادعاهای خود را با کمک این وکیل حرفه ای در مراجع قضایی مطرح کنند تا راه حلی صحیح به آنها ارائه شود پس از صدور حکم قضایی، خسارات و آسیب هایی که به آنها وارد شده است تا حد زیادی جبران گردد.

وکیل اداره کار (5)
وکیل اداره کار (5)

بهترین وکیل اداره کار

همه افراد ترجیح می دهند که جریان پرونده خود را به یک فرد حرفه ای و متخصص بسپارند که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده انها را به نتیجه برساند و شرایط نسبتا مناسبی را برای افراد بوجود آورد. در جریان پرونده های مربوط به قراردادهای کاری شرایط حساس تر است و افراد به دنبال کسی هستند که بتواند جریان پرونده های مختلف مربوط به حوزه کاری را بدون آنکه با اطاله روبرو شود به نتیجه برساند.

در چنین مواردی وکیل اداره کار میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و بهترین عملکرد را داشته باشد اما مسئله ای که اکنون ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان وکیل اداره کار را به خود مشغول کند و به دنبال پاسخ آن بگردند آن است که بهترین وکیل اداره کار را از کجا پیدا کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین وکیل اداره کار را می توان توسط گروه متخصص و حرفه ای وکلای پارسا پیدا کرد و جریان پرونده خود را به او واگذار کرد. گروه وکلای پارسا دارای سوال ها سابقه در زمینه پرونده های مختلف کاری است و به همین علت می توانند بهترین وکیل اداره کار را برای رفع مشکلات حقوقی مختلف به متقاضیان معرفی کند.

وکیل اداره کار و انعقاد قرارداد

وکیل اداره کار از تمامی مسائل و موضوعات مربوط به قرارداد های کاری اطلاع دارد و می تواند این قراردادها را به بهترین نحو ممکن تهیه کند. بر اساس قانون کار به چند نکته قانونی مهم در مورد قرارداد کار اشاره می کنیم:

قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد .

حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید . در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد ، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود ، قرارداد دایمی تلقی می شود . شروط مذکور در قرارداد کار یا تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایایی کمتر از امتیازات مقرر در این قانون منظور ننماید .

برای صحت قرارداد کار در زمان بستن قرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است :مشروعیت مورد قرارداد، معین بودن موضوع قرارداد، عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر .

اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است ، مگر آن که بطلان آن در مراجع ذی صلاح به اثبات برسد . قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین ، باید حاوی موارد ذیل باشد :

نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد ،حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن ، ساعات کار ، تعطیلات و مرخصی ها ، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد ،مدت قرار داد، چنانچه کار برای مدت معین باشد، موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل ، ایجاب نماید .

در مواردی که قرارداد کار کتبی باشد قرارداد در چهار نسخه تنظیم می گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و در کارگاه های فاقد شورا در اختیار نماینده کارگر قرار می گیرد.

طرفین می توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی و بی آن که الزام به پرداخت خسارت داشته باشد ، رابطه کار را قطع نماید . در صورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نمایند کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود .

توجه داشته باشید:

مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود . حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه می باشد . وکیل اداره کار به خوبی از این موارد آشنایی دارد و میتواند شما را در این زمینه کمک کند.

هر نوع تغییر حقوقی در وضع مالکیت کارگاه ، از قبیل فروش یا انتقال به هر شکل ، تغییر نوع تولید ، ادغام در موسسه دیگر ، ملی شدن کارگاه ، فوت مالک و امثال اینها ، در رابطه قراردادی کارگرانی که قراردادشان قطعیت یافته است موثر نمی باشد و کارفرمای جدید ، قائم مقام تعهدات و حقوق کارفرمای سابق خواهد بود .

در مواردی که کار از طریق مقاطعه انجام می یابد ، مقاطعه دهنده مکلف است قرارداد خود را با مقاطعه کار به نحوی منعقد نماید که در آن مقاطعه کار متعهد گردد که تمامی مقررات این قانون را در مورد کارکنان خود اعمال نماید .

مطالبات کارگر جزء دیون ممتازه بوده و کارفرمایان موظف می باشند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار ، من جمله ضمانت حسن انجام کار ، پرداخت نمایند .

چنانچه مقاطعه دهنده برخلاف ترتیب فوق به انعقاد قرارداد با مقاطعه کار بپردازد و یا قبل از 45 روز از تحویل موقت ، تسویه حساب نمایند ، مکلف به پرداخت دیون مقاطعه کار در قبال کارگران خواهد بود .

وکیل اداره کار (6)
وکیل اداره کار (6)

وکیل اداره کار و بازرسی کار

وکیل اداره کار میتواند در جریان پرونده هایی که نیاز به بازرسی از جانب اداره کار دارند فعالیت داشته باشد و جریان این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند. بازرسی کار از دیدگاه قانون کار به مسائل زیر تقسیم می شود:

به منظور اجرای صحیح این قانون و ضوابط حفاظت فنی ، اداره کل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با وظایف ذیل تشکیل می شود :

نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت و زیان آور و خطرناک، مدت کارمزد ، رفاه کارگر ، اشتغال زنان و کارگران نوجوان . نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به حفاظت فنی .

آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران ، کارفرمایان و کلیه افرادی که در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث و خطرات ناشی از کار قرار دارند .

بررسی و تحقیق پیرامون اشکالات ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و تهیه پیشنهاد لازم جهت اصلاح میزان ها و دستورالعمل های مربوط به موارد مذکور ، مناسب با تحولات و پیشرفت های تکنولوژی .

رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد به منظور پیشگیری حوادث . وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مسئول برنامه ریزی ، کنترل ،‌ ارزشیابی و بازرسی در زمینه بهداشت کار و درمان کارگری بوده و موظف است اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد .

بازرسان کاروکارشناسان بهداشت کار حق دارند به منظور اطلاع از ترکیبات موادی که کارگران با آنها در تماس می باشند و یا در انجام کار مورد استفاده قرار می گیرند ، به اندازه ای که برای آزمایش لازم است در مقابل رسید ، نمونه بگیرند و به روسای مستقیم خود تسلیم نمایند .

وکیل اداره کار و قراردادهای کارآموزی

قراردادهای کارآموزی نیز نوعی از قرارداد کار محسوب می شود و قانون کار در مورد آن توضیح داده است. وکیل اداره کار می تواند به اطلاع از این موارد به تمامی کسانی که قصد انعقاد قرارداد کارآموزی دارند کمک کند تا نتیجه خوبی بدست آورند. به مسائل و مباحث مربوط به قراردادهای کارآموزی اشاره می کنیم:

کارآموز به افراد ذیل اطلاق می شود : کسانی که فقط برای فراگرفتن حرفه خاص ، بازآموزی یا ارتقای مهارت برای مدت معین در مراکز کارآموزی و یا آموزشگاه های آزاد آموزش می بینند .

افرادی که به موجب قرارداد کارآموزی به منظور فرا گرفتن حرفه ای خاص ، برای مدت معین که زاید بر سه سال نباشد ، در کارگاهی معین به کارآموزی توام با کار اشتغال دارند ، مشروط بر آن که سن آنها از 15 سال کمتر نبوده و از 18 سال تمام بیشتر نباشد .

قرارداد کارآموزی علاوه بر مشخصات طرفین باید حاوی مطالب زیر باشد :تعهدات طرفین، مزد کارآموز، محل کارآموزی، حرفه یا شغلی که طبق استاندارد مصوب ، تعلیم داده خواهد شد. کارآموزی توام با کار نوجوانان تا سن 18 سال تمام در صورتی مجاز است که از حدود توانایی آنان خارج نبوده و برای سلامت و رشد جسمی و روحی آنان مضر نباشد .

مراکز کارآموزی موظفند برای آموزش کارآموز ، وسایل و تجهیزات کافی را مطابق استاندارد های آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی در دسترس وی قرار دهند و به طور منظم و کامل ، حرفه مورد نظر را به او بیاموزند . همچنین مراکز مذکور باید برای تامین سلامت و ایمنی کارآموز در محیط کارآموزی امکانات لازم را فراهم آورند .

The post وکیل اداره کار appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *