وکیل الزام به فک رهن

وکیل الزام به فک رهن

وکیل الزام به فک رهن به چه کسی گفته می شود وکیل الزام به فک رهن باید دارای چه توانایی ها و ویژگی هایی باشد؟ وکیل الزام به فک رهن می تواند در جریان چه پرونده هایی حضور داشته باشد و چه مسائلی را مورد بررسی قرار دهد؟ وکیل الزام به فک رهن در مواجهه با موکلان خود چگونه به آنها کمک میکند تا بتوانند جریان پرونده هایی را که با ان درگیر هستند را به راحتی مورد حل و فصل قرار دهند؟ وکیل الزام به فک رهن دارای چه توانایی هایی است و چگونه می تواند با تکیه بر مهارت ها و دانش حقوقی خود در مسیر احقاق حقوق موکلان خود حرکت کند؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به وکیل الزام به فک رهن نیاز داشته باشید و بدانید که این وکیل متخصص و حرفهای را از کجای باید پیدا کرد؟

وکیل الزام به فک رهن یکی از ان دسته وکلایی است که می تواند در جریان پرونده های بسیار زیادی فعایت کند و به بهترین نحوه ممکن جریان دادرسی این پرونده ها را مورد حل و فصل قرار دهد. فک رهن جز آن دسته از مسائلی است که بسیاری از مردم جامعه به صورت واضح با آن آشنایی دارند و فقط در برخی از شرایط خاص نامش را شنیده اند و همین موضوع هم باعث شده است تا افراد نتوانند بهترین وکیل الزام به فک رهن را در میان دیگر افراد متخصص حقوقی تشخیص دهند و جریان پرونده های خود را به او واگذار کنند.

فک رهن در معنای حقوقی دارای شرایط ساده ای است اما معمولا پرونده های مربوط به آن دارای شرایط پیچیده ای است و هر کسی در مورد آنها اطلاع ندارد.چنین مسائلی باعث میشوند تا مشکلات متعددی در جریان دادرسی پیش آید و افراد به دلیل عدم آگاهی های خود متحمل آسیب ها و خسارات مادی بسیار زیادی شوند. وکیل الزام به فک رهن می تواند از صفر تا صد چنین پرونده هایی را بر عهده گیرد و به افراد کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه و به بهترین نحو ممکن پرونده های خود را پیش ببرند و جریان آنها را مدیریت کند. وکیل الزام به فک رهن می تواند تمامی اسناد قانونی و ادله اثباتی که افراد به آن نیاز دارند را تهیه کند و در اختیار افراد قرار دهد تا انان بتوانند بدون مواجهه با اطاله دادرسی و متحمل شدن آسیب ها و خسارات زیاد در مراحل دادرسی پیش بروند.

وکیل الزام به فک رهن (8)
وکیل الزام به فک رهن (8)

وکیل الزام به فک رهن به چه کسی گفته می شود؟

وکیل الزام به فک رهن به فردی گفته می شود که از مفاد قانونی و حقوقی مربوط به پرونده های فک رهن آگاهی داشته باشد و بتواند جریان این پرونده ها را به نحوی مناسب مورد حل و فصل قرار دهد. وکیل الزام به فک رهن یک وکیل حقوقی است که از تمامی جزئیات مربوط به پرونده های مختلف در حوزه رهن آشنایی دارد و میتواند شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند تا از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند.

وکیل الزام به فک رهن با دیگر وکلایی که رد حوزه های مختلف حقوقی دیگر کار میکنند تفاوت دارد و تخصص هایی که دارد نیز با دیگر افراد بسیار متفاوت تر است. افرادی که با خود فکر می کنند وکیل الزام به فک رهن با دیگر وکلا هیچ تفاوتی ندارد بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشند که امروزه هر وکیلی در حوزه تخصصی متفاوتی فعالیت می کند و به همین علت هم کاملا طبیعی است که اعمال این وکلا نیز با یکدیگر متفاوت باشد و شرایط قانونی سبتا متفاوتی وجود داشته باشد.

برای مثال شاید اینگونه بنظر بیاید که وکیل زمین یا وکیل ملکی نیز می توانند مسائل مربوط به پرونده های وکیل الزام به فک رهن مورد بررسی قرار دهند اما شما باید این موضوع را بدانید که میزان تخصص و مهارت هایی که وکیل الزام به فک رهن در جریان پرونده های مربوط به فک رهن بسیار بیشتر و بهتر از دیگر وکلا است و می تواند جریان این پرونده ها را با استفاده از تجربیات و مهارت هایی که دارد به بهترین شیوه و در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند.

افرادی که می خواهند به وکیل الزام به فک رهن مراجعه کنند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که وکیل الزام به فک رهن می تواند به تمامی کسانی که می خواهند از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنند به طور کامل مشاوره دهد و راهنمایی های لازم در خصوص جریان پرونده ها ی مختلف را به آنها ارائه دهد.

وکیل الزام به فک رهن یکی از بهترین و متخصص ترین کسانی است که می تواند به عموم مردم کمک کند تا در جریان قضایی و انواع جلسات دادگاه، حقوقشان مورد تضییع واقع نگردد. حقیقت آن است که این وکیل متخصص و حرفه ای دارای سال ها تجربه است و می تواند با استفاده از تجربیات خود کوتاه ترین و بهترین راه های قانونی را برای پرونده های مختلف پیدا کند.

وکیل الزام به فک رهن (2)
وکیل الزام به فک رهن (2)

وکیل الزام به فک رهن و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل الزام به فک رهن باید دارای ویژگی های مختلفی باشد. مسلما افراد یکه می خواهند به وکیل الزام به فک رهن مراجعه کنند در ابتدا دوست دارند که بدانند وکیل مورد نظر آنها باید به عنوان یک وکیل مجرب دارای چه خصوصیاتی باشد. رد ادامه با ما همراه باشید تا به چند مورد از ساسی ترینو مهم ترین ویژگی های وکیل الزام به فک رهن اشاره کنیم:

وکیل الزام به فک رهن باید دارای اطلاعات قانونی بروز باشد. همه ما به خوبی می دانیم که قوانین در سال های متمادی مورد اصلاح و بررسی قرار می گیرند و ممکن است شرایط بسیار مختلفی در جریان پرونده های مختلف پیش آید و قوانین جدید و بروز رسانی شده بتواندند شرایط مطلوبتری را ایجاد کنند. همین مضوع باعث می شود تا بگوییم که برای یک وکیل الزام به فک رهن بیار مهم است که داری شرایط و ویژگی های مطلوبی در جهت بروز رسانی مسائل و قوانین مختلف باشد. وکیلی که دارای اطلاعات جدید و بروز باشد به راحتی می تواند در جریان پرونده های مختلف حضور یابد و تخصصی ترین و حرفه ای ترین مهارت های خود را به نمایش بگذارد.

وکیل الزام به فک رهن یکی از ان دسته وکلای با تجربه ای است که دارای رزومه کاری بسیار قوی و مناسبی است و همین موضوع باعث میشود تا بتواند در جریان پرونده های مختلف تخصص ها و مهارت هایی را از خود به نمایش بگذارد که بسیاری از وکلا دیگر و حتی افراد فعال در حوزه علم حقوق از آنها اطلاعی ندارند. تجربیات وکیل الزام به فک رهن باعث می شوند تا این وکیل بتواند به صورت کاملا سریع و حرفه یا در جریان پرونده ها عمل کند و بهترین نتایج را برای موکلان خود بوجود آورد تا آنها بتوانند به راحتی در حوزه های مختلف در مسیر احقاق حقوق خود حرکت کنند.

وکیل الزام به فک رهن بهترین و حرفه ای ترین فردی است که در سال های اخیر بهترین اناد قانونی و حقوقی را تهیه کرده است و در اختیار موکل خود قرار داده است. برخی از افراد به اشتباه با خود فکر می کنند که تهیه و تنظیم انواع سند قانونی و حقوقی کار سختی نیست و عموم مردم می توانند به راحتی این کار را انجام دهند و همین تصورات اشتباه باعث اطاله دادرسی و اطناب پرونده های مختلف می گردد؛ چراکه دادخواست و درخواست های آنها به دلیل مشکلات حقوقی و چالش های قانونی به صورت پیاپی از جانب مرجع رسمی رد می شوند و در نهایت آنها مجبور می شوند این اسناد را مجددا تهیه کنند و روند پرونده بسیار طولانی می گردد. وکیل الزام به فک رهن علاوه بر آنکه می تواند برای ارائه دادخواست طرح دعوا از جانب خواهان پرونده اقدام کرد این توانایی را هم دارد تا برای دفاع از خوانده پرونده انواع لایحه دفاعیه را تهیه و تنظیم کند.

وکیل الزام به فک رهن (1)
وکیل الزام به فک رهن (1)

وکیل الزام به فک رهن و دیگر توانایی های او

وکیل الزام به فک رهن باید علاوه بر داشتن ویژگی هایی که به آنها اشاره کردیم دارای توانایی ها و تخصص های مختلفی هم باشد تا بتوان به او اطمینان کرد. توانایی ها و تخصص های وکیل الزام به فک رهن را به طور کامل بیان می کنیم تا در مورد آنها اطلاع پیدا کنید:

وکیل الزام به فک رهن باید دارای توانایی مذاکره باشد. همه ما به خوبی می دانیم که جلسات علنی دادگاه و جلسات غیرعلنی که در مراجع قضایی مطرح می گردند نیاز به حضور افراد مختلف دارد. کسانی که با وکیل الزام به فک رهن آشنایی دارند به خوبی این موضوع را می دانند که تنها کسی که می تواند در این جلسات حضور یابد و به صورت کاملا حرفه یا از حقوق موکل خود دفاع کند، وکیل الزام به فک رهن است. بنابراین کاملا طبیعی لاست که وکیل الزام به فک رهن باید دارای دانش حقوقی و تخصصی برای مذاکره باشد و بتواند به صورت کامل تخصصی در حوزه دفاع از موکلان خود قدم بردارد و به آنها کمک کند تا کمتر دچار آسیب و مشکل شوند.

وکیل الزام به فک رهن می تواند تمامی دادخواست ها و لوایحی را که موکل برای پیشبرد اهداف خود به آنها نیاز دارد را تهیه کند و آماده ارائه کند. کسانی که با وکیل الزام به فک رهن به خوبی آشنایی ندارند و نمی دانند که وکیل الزام به فک رهن چگونه می تواند این اسناد قانونی را تهیه کند و آماده ارائه کند. افراد می توانند با کمک وکیل الزام به فک رهن بهترین اسناد قانونی را که در چارچوب های حقوقی هستند را آماده کنند و به بهترین نحو ممکن آنها را تدارک ببیند. اگر شما جز کسانی هستی که می خواهید کمتر دچا اطاله دادرسی ویدیو جریان پرونده هایی که با ان درگیر هستید به خوب پیش رود و کمتر با مشکل مواجه شوید به شما پیشنهاد می دهیم که از همان ابتدا جریان پرونده های خود را به وکیل الزام به فک رهن بسپارید.

وکیل الزام به فک رهن این توانایی را دارد تا از همان ابتدای آغاز جریان پرونده که با ارائه دادخواست آغاز می شود تا پایان جریان پرونده که با ارائه رای صادر می گردد در کنار موکل خود باشد و به او کمک کند تا بهترین نتیجه را بدست آورد اما اگر شما جز آن افرادی هستید که می خواهید برای تجدید نظر خواهی یا فرجام خواهی نیز اقدام کنید باید بدانید که بجز وکیل الزام به فک رهن یک فرد متخصص حقوقی دیگر به نام وکیل فرجام خواهی نیز می توانند در این حوزه به شما کمک کند.

وکیل الزام به فک رهن جز آن دسته از افرادی است که می تواند بهترین اسناد و مدارک را تهیه کند و ضمیمه پرونده کند تا افراد بتوانند با استفاده از این مدارک در جریان پرونده پیش بروند. مسلما همه ما به خوبی می دانیم برای انکه یک پرونده به نتیجه برسد باید تمامی مدارک و اسناد مربوط به آن توسط روند قضایی و عوامل مربوط به این حوزه تکمیل شوند و در صوتی که این روند به صورت کلی تکامل نیابد دیگر نباید انتظار داشت که مشکلاتی همچون اطاله دادرسی و در نهایت آسیب ها و خسارات مالی شدید به افراد وارد نگردد. وکیل الزام به فک رهن کسی است که از همان ابتدا می تواند این اسناد و مدارکی را که در طول جریان دادرسی به آنها نیاز است و آماده و تهیه کند و به مراجع قضایی ارائه دهد.

وکیل الزام به فک رهن (6)
وکیل الزام به فک رهن (6)

وکیل الزام به فک رهن و انواع راه های مشورت با او

وکیل الزام به فک رهن می تواند از طریق راه های مشورتی مختلفی به ارائه خدمات حقوقی و قانونی بپردازد و افراد یکه بای این موارد اشنایی نداشته باشند نباید انتظار داشته باشند که نتایج خوبی بدست آورند. جالب است بدانید که عموم مردم می توانند برای مشاوره حقوقی با وکیل الزام به فک رهن اقدام کنند و هیچ تفاوتی در میان آنها وجود ندارد. حتی کسانی که بهاشتباه با خود فکر می کنند که جریان پرونده های مربوط به وکیل الزام به فک رهن را تنها میتوان با استفاده از قرارداد وکالت به این فرد متخصص واگذار کرد باید این موضوع را بدانند که همه مردم حتی کسانی که برای انعقاد قرارداد وکالت با وکیل الزام به فک رهن اقدام نکرده اند نیز می توانند برای پرسیدن سوالات حقوقی و کسب مشورت و راهنمایی به این فرد متخصص مراجعه کنند و کافی است که در مورد راه های مشورتی اطلاعات لازم را کسب کنند و بدانند که کدام یک از این راه های قانونی برای انها مناسب تر است.

در حالت کلی در مورد انواع راه های مشاوره با وکیل الزام به فک رهن باید به این موضوع اشاره کنیم که دو روش کلی برای پرسش سوال از آیین فرد متخصص وجود دارد که هر دو این موارد را به صورت کلی معرفی می کنیم تا در مورد آنها اطلاعات لازم را بدست آورده باشید. کسانی که بتوانند در مورد راه های مشورتی با وکیل الزام به فک رهن اطلاعات کاملی بدست آورند بهتر از هرکس دیگری می تواند به پیشبرد پرونده های خود کمک کنند.

اولین و بهترین راهی که می توان با استفاده از آن به سراغ وکیل الزام به فک رهن رفت آن است که به دفتر وکالت او مراجعه کرد. اکنون ممکن است این سوال اساسی و مهم برای بسیاری از افراد پیش اید که چگونه باید بهترین وکیل الزام به فک رهن پیدا کنیم به سراغ او برویم. درپاسخ به این سوال باید بگوییم که امروزه راه های مختلفی وجود دارد که میتوان با استفاده از آن بهترین وکیل الزام به فک رهن پیدا کرد اما بهتر است به تمامی این راه ها توجه نکنید و اطمینان نکنید. از آنجایی که تعداد سودجویان و منفعت طلبان در جامعه ما بسیار افزایش یافته است به همین دلیل بهتر است صرفا به تبلیغات هایی که در این زمینه می شود تکیه نکنید.

شما برای پیدا کردن بهترین وکیل الزام به فک رهنکه خدمات مشاوره ای نیز ارائه دهد باید به سراغ موسسات حقوقی معتبر بروید یکی از موسسات حقوقی معتبر و قانونی که می تواند بهترین وکیل الزام به فک رهن به شما معرفی کند و از بوجود آمدن هرگونه چالش و مشکل قانونی به شما جلوگیری کند، موسسه حقوقی وکلای پارسا است.

وکیل الزام به فک رهن (5)
وکیل الزام به فک رهن (5)

وکیل الزام به فک رهن و جلسات مشاوره غیر حضوری

وکیل الزام به فک رهن علاوه بر آنکه میتواند اطلاعات قانونی را در جلسات مشاوره حضوری در اختیار شما قرار دهد و راهنمایی های لازم را در مورد پرونده های شما توضیح دهد این توانایی را هم دارد که به صورت فوری و غیر حضوری اطلاعات انونی مهمی را که به آنها احتیاج دارید تا جریان پرونده های شما به خوبی پیش رود را نیز به شما ارائه دهد. اگر شما جز کسانی هستید که به وکیل الزام به فک رهن احتیاج دارید اما دچار محدودیت های زمانی و مکانی هستید بهتر است از طریق تلفن همراه خود و برنامه های چت آنلاین به سراغ ارتباط با این وکیل متخصص بروید.

جلسات مشاوره غیر حضوری بسیار ساده و اسان است و همه افراد می توانند از هر کجایی از کشور با وکیل الزام به فک رهن صحبت کنند و از او کمک بگیرند و جریان پرونده های خود را به نحوی مناسب پیش ببرند تا کمتر دچار آسیب و درگیری شوند. یکی از مهم ترین مسائلی که افراد باید در مورد آن آگاهی داشته باشند آن است که وکیل الزام به فک رهن در سال های اخیر فعالیت بسیار متنوعی را به افراد مختلف ارائه داده است و از آنجایی که به صورت کاملا تخصصی به ارائه خدمات حقوقی پرداخته است این تجربه و تسلط کاری را هم دارد تا از طریق تلفن همراه و برنامه های چت آنلاین به سوالات افراد پاسخ دهد.

مشاوره غیر حضوری در بسیاری از موارد بسیار آسانتر و ساده تر از مشاوره حضوری است و افراد می توانند با استفاده از این روش از میزان توانایی ها و تخصص وکیل مورد نظر خود آگاهی پیدا کنند تا بتوانند جریان پرونده های خود را به او واگذار کنند. از طرفی دیگر افراد باید به این موضوع دقت داشته باشند در صورتی که وکیل الزام به فک رهن تشخیص دهد جریان پرونده نیاز به بررسی حضوری دارد دیگر باید به سراغ دفتر وکالت بروند. وکیل تلفنی بیشتر در مواردی می تواند کمک کند که افراد نیاز به یک مشاوره ساده دارند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنند در غیر این صورت برای بررسی جزیی و تحلیلی پرونده بهتر است به سراغ جلسات حضوری بروند.

گروه وکلای پارسا سال های زیادی است که در زمینه وکالت پرونده های مختلف فعالیت می کند و می تواند جریان دادرسی این پرونده ها را به بهترین و با تجربه ترین وکلا ارجاع دهد. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید از خدمات وکیل الزام به فک رهن استفاده کنید به شما پیشنهاد میدیم که با گروه وکلای پارسا تماس بگیرید و برای اخذ زمانی مناسب برای جلسه مشاوره با وکیل الزام به فک رهن اقدام کنید. گروه پارسا این توانایی را دارد تا انواع وکیل در شمال تهران را به شما معرفی کند و در مورد آنها اطلاعات کافی را بدون هزینه به شما ارائه دهد.

وکیل الزام به فک رهن (4)
وکیل الزام به فک رهن (4)

وکیل الزام به فک رهن و جریان پرنده های فک رهن

وکیل الزام به فک رهن بهترین کسی است که می تواند تمامی اطلاعات لازم در مورد فک رهن را به شما توضیح دهد و در مورد انها در جلسات مشاوره حقوقی صحبت کند و پاسخ افراد را به طور کامل ارائه دهد. اگر شما جز ان دسته از افراد یهستید که به وکیل الزام به فک رهن نیاز دارید و میخواهید جریان پرونده های خود را به این فرد متخصص و حرفه ای بسپارد به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا با معنای فک رهن آشنا شوید و اطلاعات کاملی در مورد ان بدست اورید.

وکیل الزام به فک رهن می تواند به شما کمک کند تا از قوانین و مفاد حقوقی مربوط به فک رهن اطلاع پیدا کنید. هنگامی که فردی برای اخذ وام بانکی و تسهیلات به انواع بانک ها مراجعه می کند ممکن است قصد داشته باشد تا مبلغ زیادی را دریافت کند و متقابلا بانک و مراکز مربوطه برای کسب اطمینان از فرد متقال درخواست سند ملکی می کنند. در چنین حالتی تا زمان پرداخت کامل وام و بدهی سند به طور امانت نزد بانک به صورت رهن باقی می ماند و در مواردی که فرد در طول این مدت نیاز داشته باشد تا ملک مربوطه را به فروش برساند باید سند خود را از رهن بانک آزاد کند که در اصطلاح قانونی به این فک رهن گفته می شود. دقت داشته باشید که تا زمانی که ملک از رهن خارج نشود امکان تنظیم سند جدید برای نقل و انتقال آن وجود دارد و وکیل الزام به فک رهن می تواند تمامی خطاهای مربوط به این پرونده ها را مورد حل و فصل قرار دهد تا راه حلی مناسب را برای آنها پیدا کند. در مواردی که افراد دچار درگیریهای مختلف و نسبتا پیچیده ای با بانک ها می شوند بهتر است از یک فرد متخصص و حرفه ای برای رسیدگی به جریان پرونده های بانکی کمک بگیرند، امروزه وکیل بانکی می تواند به افراد کمک کند تا شرایط نسبتا مساعدی در جریان پرونده هایی که مربوط به بانک میشوند بدست آورند.

وکیل الزام به فک رهن در سال های اخیر توانسته است تعداد زیادی از اسناد حقوقی و قانونی را مورد بررسی و پیگرد قانونی قرار دهد و به افراد زیادی کمک کند تا اسناد خود را با استفاده از روش های حقوقی مختلف، فک رهن کنند. برای آشنایی با چنین موارد و نوع عملکرد وکیل الزام به فک رهن به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه متن با ما همراه باشید.

وکیل الزام به فک رهن (3)
وکیل الزام به فک رهن (3)

وکیل الزام به فک رهن و اهمیت او در جامعه

وکیل الزام به فک رهن در جامعه ما دارای اهمیت بسیر زیادی است و افراد معمولا برای حل مشکلات مربوط به فک رهن نیاز دارند تا همچین فرد متخصصی به آنها کمک کند تا جریان دادرسی پرونده های خود را پیش ببرند. اگر شما جز کسانی هستید که نیاز دارید بتا برای حل و فصل جریان پرونده های خود به سراغ وکیل الزام به فک رهن بروید به شما پیشنهاد می دهیم که رد ابتدا اطلاعات کاملی در مورد این وکیل بدست آورید.

کسانی که وکالت پرونده های خود را به وکیل الزام به فک رهن میسپارند باید در نظر داشته باشند با استفاده از این روش می توانند دیگر خیالشان را در مورد نحوه نگارش اسناد حقوقی و جمع آوری مدارک لازم راحت کنند. وکیل الزام به فک رهن می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی اسناد لازم را تهیه کند و تمامی آنها را برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل دهد.

مسئله مهم دیگری که باید در مورد وکیل الزام به فک رهن بدانید آن است که این وکیل متخصص و حرفه ای می تواند جریان پرونده را تا حد بسیاری تسریع بخشد و این یعنی افراد دیگر دچار آسیب های مادی مربوط به اطاله دادرسی نمی شوند خیالشان راحت میشود که زمان و هزینه های انها از دست نمیرود. اطاله دادرسی باعث میشود تا افراد مجبور شوند زمان بسیار زیادی را صرف جریان پرونده های مختلف کنند و همین موضوع هم بسیار آسیب زا است و باعث می شود تا هزینه های دارویی در هر مرحله افزایش پیدا کند و افراد مجبور شوند تا از زمان خود نیز بگذرند.

وکیل الزام به فک رهن کسی است که از همان ابتدای آغاز جریان پرونده تا انتهای آن موکلان خود را یاری می کند و این امکان را برای آنها ایجاد می کند تا به بهترین نحو ممکن مسائل پرونده های خود را در مسیر حق و عدالت طی کنند. با حضور وکیل الزام به فک رهن احتمال تضییع شدن حقوق موکل به حداقل ترین حالت ممکن می رسد.

از دیگر مزایایی که باعث می شود افراد برای پیدا کردن وکیل الزام به فک رهن بسیار تلاش کننده آن است که این وکیل متخصص و حرفه ای میتواند در تمامی جلسات علنی و حضوری با داشتن قرارداد وکالت به جای موکل خود حضور یابد و این موضوع باعث می شود تا در زمیان و هزینه های موکل بسیار صرفه جویی شود و دیگر نیازی نیست تا این فرد از زمان و هزینه های خود برای حضور نیافتن در دادگاه بگذرد؛ چرا که وکیل الزام به فک رهن می تواند تمامی این مراحل را بگذراند و شرح آن را نیز به طور دقیق به موکل خود اطلاع دهد.

وکیل الزام به فک رهن (7)
وکیل الزام به فک رهن (7)

وکیل الزام به فک رهن و قانون اجرای احکام مدنی

وکیل الزام به فک رهن از تمامی قوانین مربوط به اجرای احکام مدنی به وطر کامل اطلاع دارد و میتواند آنها را در جلسات مشاوره حقوقی حضوری و غیر حضوری به موکلانو مراجعان خود نیز اطلاع دهد. به چند مورد از اساسی ترین نکات قانونی دقت کنید:

درصورتی‌که محکوم‌علیه در مواقعی که برای اجرای حکم مقرر است مدلول حکم را طوعاً اجرا ننماید یا قراری با محکوم‌له برای اجرای‌حکم ندهد و مالی هم معرفی نکند یا مالی از او تأمین و توقیف نشده باشد محکوم‌له می‌تواند درخواست کند که از اموال محکوم‌علیه معادل محکوم‌به‌ توقیف گردد. دادورز (‌مامور اجرا) باید پس از درخواست توقیف بدون تاخیر اقدام به توقیف اموال محکوم‌علیه نماید و اگر اموال در حوزه دادگاه ‌دیگری باشد توقیف آن را از قسمت اجرای دادگاه مذکور بخواهد.

از اموال محکوم‌علیه به میزانی توقیف می‌شود که معادل محکوم‌به و هزینه‌های اجرایی باشد ولی هرگاه مال معرفی شده ارزش بیشتری ‌داشته و قابل تجزیه باشد تمام آن توقیف خواهد شد در این‌صورت اگر مال غیرمنقول باشد مقدار مشاعی از آن که معادل محکوم‌به و هزینه‌های‌ اجرایی باشد توقیف می‌گردد.اگر مالی از محکوم‌علیه تامین و توقیف شده باشد استیفاء محکوم‌به از همان مال به‌عمل می‌آید مگر آنکه مال تامین شده تکافوی‌ محکوم‌به را نکند که در این‌صورت معادل بقیه محکوم‌به از سایر اموال محکوم‌علیه توقیف می‌گردد.

هرگاه مالی از محکوم‌علیه در قبال خواسته یا محکوم‌به توقف شده باشد محکوم‌علیه می‌تواند یکبار تا قبل از شروع به‌عملیات راجع‌به فروش درخواست تبدیل مالی را که توقیف شده است به مال دیگری بنماید مشروط بر اینکه مالی که پیشنهاد می‌شود از حیث قیمت و سهولت‌ فروش از مالی که قبلاً توقیف شده است کمتر نباشد. محکوم‌له نیز می‌تواند یک‌بار تا قبل از شروع به عملیات راجع به فروش درخواست تبدیل مال توقیف‌شده را بنماید. درصورتی‌که محکوم‌علیه یا محکوم‌له به تصمیم قسمت اجرا معترض باشند می‌توانند به دادگاه صادرکننده اجراییه مراجعه نمایند.‌ تصمیم دادگاه در این مورد قطعی است.

اگر مالی که توقیف آن تقاضا شده وثیقه دینی بوده یا در مقابل طلب دیگری توقیف شده باشد قسمت اجراء به درخواست محکوم‌له توقیف ‌مازاد ارزش مال مزبور را حسب مورد به اداره ثبت یا مرجعی که قبلاً مال را توقیف کرده است اطلاع می‌دهد در این‌صورت اگر مال دیگری بتقاضای‌محکوم‌له توقیف شود که تکافوی طلب او را بنماید از توقیف مازاد رفع اثر خواهد شد. در صورت فک وثیقه یا رفع توقیف اصل مال، توقیف مازاد خود‌به‌خود به توقیف اصل مال تبدیل می‌شود. در این مورد هرگاه محکوم‌علیه به‌عنوان عدم تناسب بهای مال با میزان بدهی معترض باشد به هزینه او مال‌ ارزیابی شده از مقدار زائد بر بدهی رفع توقیف خواهد شد.

از دیگر مواردی که باید به کمک وکیل الزام به فک رهن بدانید:

وکیل الزام به فک رهن این توانایی را دارد تا در مورد مالی که وثیقه بوده یا در مقابل مطالباتی توقیف شده باشد محکوم‌له می‌تواند تمام دیون و خسارات قانونی را با حقوق دولت‌حسب مورد در صندوق ثبت یا دادگستری تودیع نموده تقاضای توقیف مال و استیفای حقوق خود را از آن بنماید در این‌صورت وثیقه و توقیف‌های ‌سابق فک و مال بابت طلب او و مجموع وجوه تودیع شده بلافاصله توقیف می‌شود. هر گونه نقل و انتقال اعم از قطعی و شرطی و رهنی نسبت به مال توقیف شده باطل و بلااثر است. هر گونه قرارداد یا تعهدی که نسبت به مال توقیف شده بعد از توقیف ضرر محکوم‌له منعقد شود نافذ نخواهد بود مگر اینکه محکوم‌له‌ کتباً رضایت دهد.درصورتی‌که محکوم‌علیه، محکوم‌به و خسارات قانونی را تادیه نماید قسمت اجرا از مال توقیف شده رفع توقیف خواهد کرد.

محکوم‌علیه می‌تواند با نظارت دادورز (‌مامور اجرا) مال توقیف شده را بفروشد مشروط بر اینکه حاصل فروش به تنهائی برای پرداخت‌محکوم‌به و هزینه‌های اجرایی کافی باشد و اگر مال در مقابل قسمتی از محکوم‌به توقیف شده حاصل فروش نباید از مبلغی که در قبال آن توقیف به‌عمل آمده کمتر باشد.عدم حضور محکوم‌له و محکوم‌علیه مانع از توقیف مال نمی‌شود ولی توقیف مال به طرفین اعلام خواهد شد. اموال توقیف‌شده در همان جا که هست حفظ می‌شود مگر اینکه نقل اموال به محل دیگری ضرورت داشته باشد. اموال توقیف شده برای حفاظت شخص مسئولی سپرده می‌شود. حافظ با توافق طرفین تعیین می‌گردد و درصورتی‌که طرفین حین‌توقیف حاضر باشند و یا در انتخاب حافظ تراضی نمایند دادورز (‌مامور اجرا) شخص قابل اعتمادی را معین می‌کند. اوراق بهادار و جواهر و امثال آن‌ها‌در صورت اقتضا در یکی از بانک‌ها به امانت گذاشته می‌شود.

اموال توقیف شده بدون تراضی کتبی طرفین و اشخاص ذیل سپرده نمی‌شود: اقربای سببی و نسبی دادورز (‌مامور اجرا) تا درجه سوم.محکوم‌له و محکوم‌علیه و همسر آنان و کسانی‌که با طرفین قرابت نسبی یا سببی تا درجه سوم دارند.اموال توقیف‌شده و رونوشت صورت اموال به شخصی که مسئولیت حفظ را به عهده گرفته تحویل و رسید اخذ می‌گردد.در صورت مطالبه‌اجرت از طرف حافظ و عدم تأدیه آن مدیر اجرا بمحکوم‌له اخطار می‌کند که ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اخطار اجرت حافظ را بپردازد. ‌حافظ نسبت به اموال توقیف شده امین است و حق ندارد اموال توقیف شده را مورد استفاده قرار داده یا به کسی بدهد و به طور کلی هر‌گاه حافظ مرتکب تعدی یا تفریط گردد مسئول پرداخت خسارت وارده بوده و حق مطالبه اجرت هم نخواهد داشت. ‌

وکیل الزام به فک رهن و نمونه رای و‌حدت رو‌یه هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور

وکیل الزام به فک رهن در مورد تمامی مباحث قانونی که در شورا مطرح می شود تخصص دارد و میتواند آنها را به نحوه صحیح مورد بررسی قرار دهد. جلسه و‌حدت رو‌یه قضایی هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور به ریاست رییس دیوان‌عالی کشور و با حضور نماینده دادستان محترم و با حضور وکیل الزام به فک رهن و جنابان آقایان روسا و مستشاران شعب حقوقی و کیفری دیوان‌عالی کشور تشکیل گردید:

پس از طرح موضوع و قرائت گزارش و بررسی او‌راق پرو‌نده و استماع عقیده نماینده دادستان محترم کل کشور مبنی بر:«نظر به اینکه از مسئله 19 کتاب رهن تحریرالوسیله حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و ماده (793) قانون مدنی استفاده می‌شود که راهن حق ندارد تصرف منافی با حق مرتهن در عین مرهونه بنماید مگر با اذن مرتهن و در صورتی که مرتهن اذن بدهد راهن تنها در محدو‌ده اذن مجاز به تصرف است. مثلاً اگر مرتهن اجازه انتفاع داد، راهن نمی‌تواند مورد رهن را اجاره بدهد یا اگر اجازه اجاره داد نمی‌تواند آن را بفرو‌شد و اگر اجاره داد یا فرو‌خت فضولی و متوقف بر اجازه مرتهن است، در پرو‌نده او‌ل مرتهن با امانت گذاشتن عین مال نزد راهن، تنها اذن انتفاع به او داده است و راهن مجاز بوده شخصاً از منافع مال مورد رهن استفاده نماید و حق و‌اگذار نمودن سرقفلی را نداشته و با اعتراض و شکایت مرتهن انتقال مردو‌د و باطل است، و در پرو‌نده دو‌م گرچه این تفاو‌ت را با پرو‌نده او‌ل دارد که چنین اجازه‌ای را مرتهن نداده و راهن حق انتفاع هم نداشته، لیکن در این جهت که راهن مجاز به و‌اگذاری سرقفلی نبوده مشترک هستند با اعتراض مرتهن و‌اگذاری مردو‌د و باطل گردیده است، بنابراین رأی شعبه 14 دیوان‌عالی کشور که براین اساس صادر گردیده موجه بوده، معتقد به تأیید آن می‌باشم.» مشاو‌ره نموده و اکثریت بدین شرح رأی داده‌اند:

مطابق مواد قانون مدنی گرچه رهن موجب خرو‌ج عین مرهونه از مالکیت راهن نمی‌شود لکن برای مرتهن نسبت به مال مرهونه حق عینی و حق تقدم ایجاد می‌نماید که می‌تواند از محل فرو‌ش مال مرهونه طلب خود را استیفاء کند و معاملات مالک نسبت به مال مرهونه در صورتی که منافی حق مرتهن باشد نافذ نخواهد بود، اعم از اینکه معامله راهن بالفعل منافی حق مرتهن باشد یا بالقوه بنا به مراتب مذکور در جایی که بعد از تحقق رهن، مرتهن مال مرهونه را به تصرف راهن داده اقدام راهن در زمینه فرو‌ش و انتقال سرقفلی مغازه مرهونه به شخص ثالث بدو‌ن اذن مرتهن از جمله تصرفاتی است که با حق مرتهن منافات داشته و نافذ نیست در نتیجه رای شعبه چهاردهم دیوان‌عالی کشور که با این نظر موافقت دارد به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص می‌شود این رأی و‌فق ماده و‌احده قانون مربوط به و‌حدت رو‌یه قضایی مصوب تیرماه 1328 برای شعب دیوان‌عالی کشور و دادگاه‌ها در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

The post وکیل الزام به فک رهن appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *