وکیل برای شکایت از بیمارستان

وکیل شکایت از بیمارستان

وکیل برای شکایت از بیمارستان

وکیل برای شکایت از بیمارستان کیست؟ وکیل برای شکایت از بیمارستان در چه حوزه ای کار می کند؟ مهمترین کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان چیست؟ چه انتظاراتی می توانیم از وکیل برای شکایت از بیمارستان داشته باشیم؟ بهترین وکیل برای شکایت از بیمارستان کیست؟ یک وکیل برای شکایت از بیمارستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ مهمترین خصوصیات بهترین وکیل برای شکایت از بیمارستان چیست؟ کجا می توانیم وکیل برای شکایت از بیمارستان را پیدا کنیم؟ وکیل برای شکایت از بیمارستان در چه حوزه های قانونی فعالیت می کند؟

وکیل برای شکایت از بیمارستان از جمله وکلای پرکار در حوزه کیفری محسوب می شود. در واقع بیمارستان یا مسئله پزشکی یکی از پرکاربرد ترین مفاهیم اجتماعی در هر جامعه ای محسوب می شود. از این رو کاملا طبیعی است که تعداد تعارضات زیادی در این حوزه وجود داشته باشد. همین نکته ساده و بدیهی می تواند به خوبی به ما نشان دهد که اساسا وکیل برای شکایت از بیمارستان یکی از پرکاربردترین انواع وکلا در ایران و هر جامعه دیگر محسوب می شود.

اما سوال مهمی که باید به آن بپردازیم این است که کدام دسته از دعوی ها مربوط به کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان است؟ به طور کلی می توانیم دعاوی مربوط به این وکیل را به دو دسته پزشکی و غیر پزشکی تقسیم کنیم. در بیان ساده تر خواهان یا در حوزه پزشکی شاکی است و یا از خدمات بیمارستان، نحوه برخورد کارکنان بیمارستان و یا سایر تعارض های ایجاد شده غیر پزشکی شکایت دارد. همین دسته بندی کلی می تواند حیطه کاری وکیل برای شکایت از بیمارستان را تا حدودی به ما نشان دهد.

اما مسئله ای که وجود دارد برای فهم درست کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان باید سعی کنیم از دید قانون به این مسئله نگاه کنیم. برای این کار لازم است که با زبان قانون آشنا شویم. در واقع ما باید ابتدا بتوانیم بفهمیم که قانون بر اساس چه زبانی صحبت می کند و مفاهیم را چگونه می بینید. از این رو باید با الفبای مورد استفاده قانون آشنا شویم. با شناخت و فهم درست این الفبا می توانیم به یک زبان مشترک با قانون برسیم تا بر اساس آن مفاهیم مهمی مانند وکیل برای شکایت از بیمارستان بهتر درک کنیم. اما چیزی که مشخص است این است که اساسا در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این موارد وجود ندارد. از این رو تنها به آن دسته از الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان سر و کار دارد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (14)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (14)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و ویژگی های او

وکیل برای شکایت از بیمارستان باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان دادرسی پرونده ها یخود را به او واگذار کرد اما مسئله مهمی که وجود دارد آن است که برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی کافی در مورد وکیل برای شکایت از بیمارستان نمی توانند انتخاب خوبی در این زمینه داشته باشند. مسلما ویژگی هایی که وکیل برای شکایت از بیمارستان با ویژگی دیگر وکلایی که رد حوزه های حقوقی دیگر مانند وکیل طلاق توافقی کار میکنند تفاوت دارد و باید در مورد این مسائل اطلاعات کاملی داشت تا بتوان به این فرد متخصص اطمینان کرد. از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های وکیل برای شکایت از بیمارستان به موارد زیر می توان اشاره کرد:

اولین و مهم ترین ویژگی که وکیل برای شکایت از بیمارستان باید داشته باشد آن است که در مورد مسائل حقوقی مربوط به این حوزه دانش تخصصی کافی داشته باشد. وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند با تکیه بر مهارت ها و توانایی های خود شرایط نسبتا خوبی در جریان پرونده های مختلف ایجاد کند و به افراد این امکان را بدهد تا با کسب اطلاعات و دانش حقوقی کافی در جریان پرونده ها و مراجع قضایی حضور یابند و از حقوق قانونی خود دفاع کنند. همه ما به خوبی می دانیم که هر وکیلی با استفاده از تخصص ها و مهار هایی که دارد می تواند در جریان پرونده های خاص فعالیت کند، برای مثال یک وکیل خانواده به دلیل توانایی ها و تخصص هایی که در حوزه پرونده های خانواده دارد این توانایی را دارد تا جریان دادرسی چمنی پرونده هایی را در مدت زمان کوتاه ی پیش ببرد و این دقیقا همان قاعده ای است که در مورد حوزه کاری وکیل برای شکایت از بیمارستان نیز صادق است.

وکیل برای شکایت از بیمارستان باید دارای صبر و شکیبایی باشد. مسلما تاکنون برای همه ما پیش آمده است که در جریان پرونده های مختلفی به وکلغای متعددی مراجعه کرده ایم اما با وجود اینکه برخی از آنها دارای مهارت و تخصص کافی بودند از ارجاع پرونده های خود به آنها ممانعت کرده ایم. یکی از پرونده هایی که امروزه بسیار مورد بررسی قرار می گیرد، پرونده های مربوط به حوزه تغییر نام است. یک وکیل تغییر نام هم باید همانند دیگر وکلا دارای صبر و حوصله باشد اما این ویژگی برای برخی از پرونده ها دارای اهمیت بسیار زیادی است. همین موضوع باعث شده است تا صبر و حوصله را به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگی های وکیل برای شکایت از بیمارستان بشماریم، چرا که پرونده های شکوائیه از اشخاص حقوقی دارای پیچیدگی های بسیاری هستند.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (1)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (1)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و دیگر توانایی های او

وکیل برای شکایت از بیمارستان را تا حد بسیار زیادی معرفی کردیم و بسیاری از ویژگی های او را نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم و آنها را معرفی کردیم اما شما باید بدانید که وکیل برای شکایت از بیمارستان دارای توانایی های دیگری نیز می باشد. توانایی های هر وکیلی با دیگر وکلا تفاوت دارد پس کاملا طبیعی است که بگوییم توانایی های وکیل برای شکایت از بیمارستان با یک وکیل متخصص در حوزه ملکی بسیار فرق دارد و نباید حوزه کاری وکیل ملکی با دیگر وکلا را یکسان دانست. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین توانایی های وکیل برای شکایت از بیمارستان دقت کنید:

وکیل برای شکایت از بیمارستان این توانای را دارد تا برای دفاع از موکل خود تی بدون حضور او در دادگاه حضور یابد. چنین مسئله ای باعث می شود تا افراد بتوانند به راحتی با کمک وکیل برای شکایت از بیمارستان در صرف زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و شرایط نسبتا مطلوبی را تجربه کنند. وکیل برای شکایت از بیمارستان به دلیل اینکه دارای فن بیان بسیار خوبی است به راحتی می تواند تمامی مدارک و ادله اثبات مناسب را در جهت حفظ منافع موکل خود ارائه دهد و از محضر دادگاه بخواهد تا موضوع به صورت جدی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان به دلیل آنکه دارای تجربیات متعددی در جریان پرونده های مربوط به حوزه بیمارستان است به راحتی می تواند کوتاهترین راه هایی را که باعث به نتیجه رساندن جریان پرونده می شود را پیدا کند و با استفاده از آنها جریان دادرسی را پیش ببرد تا موکل او کمتر دچار آسیب و مشکل شود. آسیب ها و مشکلاتی که معمولا در راستای مسائل مربوط به شکایت از بیمارستان ممکن است به افراد وارد شود را تا حد زیادی کاهش می دهد.

البته شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید در هر مسئله حقوقی که به فرد متخصص در همان حوزه مراجعه کنید می توانید به راحتی جریان پرونده مربوطه را در مدت زمانی کوتاه و به بهترین نحو ممکن پیش ببرید. برای مثال در جریان پرونده های تصادفات بهتر است به جای آنکه به سراغ هر وکیلی بروید به سراغ وکیل تصادفات بروید که در این حوزه تجربه کاری دارد و از کوتاه ترین راه های حقوقی برای به نتیجه رساندن جریان پرونده اطلاع دارد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (9)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (9)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و مشاوره حقوقی با او

وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند به افرادی که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند کمک کند تارد مدت زمانی کوتاه پاسخ سوالات خود را پیدا کنند و بهترین راه های قانونی را به آنها معرفی کند. برخی از افرادی که با تخصص و مهارت های وکیل برای شکایت از بیمارستان آشنایی ندارند هیچ اطلاعی در مورد تخصص های او در دست ندارند و نمی دانند که وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند جریان پرونده های آنها را حتی بدون جلسات حضوری نیز مورد پیگیری قرار دهد. وکیل برای شکایت از بیمارستان دارای توانایی های متعددی است و می تواند خدمات قانونی مختلفی را به موکلان خود ارائه دهد اما شما باید این موضوع را بدانید که این وکی متخصص و حرفه ای بر اساس نیاز هر فردی می تواند به آنها انواع مشاوره حقوقی را ارائه دهد.

یکی از انواع راه های مشاوره حقوقی با وکیل برای شکایت از بیمارستان آن است که به دفتر وکالت او مراجعه کنید و جریان داردی پرونده خود را به او بسپارید و این در حالی است که برخی از افراد نمی توانند به راحتی به دلیل محدودیت مانی و مکانی که دارند به صورت حضوری به سراغ وکیل برای شکایت از بیمارستان بروند و در چنین مواردی پیشنهاد می شود که از خدمات غیر حضوری مشاوره ای بهره برد.

مشاوره حقوقی غیر حضوری با وکیل برای شکایت از بیمارستان بیار ساده است و سما می توانید از طریق تلفن همراه خود یا برنامه هایی که برای چت انلاین به ارائه خدمات می پردازند، سوالات خود را از وکیل برای شکایت از بیمارستان بپرسید و به صورت فری از راهکارهای قانونی او بهره مند شوید. در چنین حالتی همه افراد حتی کسانی که برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام نکرده اند هم می توانند به سراغ وکیل برای شکایت از بیمارستان بروند و تمامی چالش ها و مشکلات قانونی خود را مورد حل فصل قرار دهند.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (8)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (8)

بهترین وکیل برای شکایت از بیمارستان در تهران را از کجا پیدا کنیم؟

بهترین وکیل برای شکایت از بیمارستان می توان از راه های مختلفی پیدا کرد اما بهترین راهی که برای پیدا کردن وکیل برای شکایت از بیمارستان وجود دارد آن است که از منابع قانونی استفاده کنید. یک موسسه حقوقی معتبر بهترین گزینه برای عموم مردم جامعه است و میتواند به تمامی افرادی که به خدمات قانونی و حقوقی نیاز دارند کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

برای پیدا کردن وکیل برای شکایت از بیمارستان به تبلیغات گسترده در این حوزه دقت نکنید به شما توصیه میکنیم که تحقیقات لازم در زمینه میان کارآمد بودن وکیل برای شکایت از بیمارستان را انجام دهید و سپس برای بررسی رزومه کاری وکیل برای شکایت از بیمارستان اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که امروزه برای پیدا کردن هر وکیلی در هر حوزه ای حتی وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ، لازم است تا تحقیقات گسترده ای انجام دهید و سپس برای انعقاد قرارداد اقدام کنید تا با آرامش خاطر و اطمینان کامل به وکیل خود جریان پرونده شما مورد بررسی و تحلیل قرارگیرد.

جالب است بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت اینترنت و عصر ارتباطات بسیاری دیگر از انواع وکلا مانند وکیل تخلیه نیز می توانند خدمات مشاوره ای را به صورت غیر حضوری ارائه دهند و تنها چیزی که باعث می شود تا شما بتوانید از این خدمات بهترین استفاده را کنید آن است که این وکیل متخصص را پس از انجام تحقیقات از یک منبع قانونی و موسسه حقوقی معتبر همانند گروه وکلای پارسا پیدا کنید.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (4)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (4)

وکیل برای شکایت از بیمارستان یک وکیل کیفری است.

وکیل برای شکایت از بیمارستان را می توان از نظر قانون یک وکیل کیفری بدانیم. اساسا به صورت اصطلاحی هر جایی که از عنوان شکایت استفاده می شود، مسئله و دعوی یک مسئله کیفری است. سوالی که وجود دارد این است که وکیل برای شکایت از بیمارستان به عنوان یک وکیل کیفری چه کارکردی دارد؟ در واقع کیفری بودن وکیل برای شکایت از بیمارستان نشان دهنده حیطه کاری و چارچوب اصلی کاری این وکیل محسوب می شود. به نوعی ما می خواهیم بدانیم این وکیل چه تفاوتی با یک وکیل حقوقی دارد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. یعنی شما چیزی خارج از این دو گروه بزرگ قانونی نمی توانید در قانون پیدا کنید. بنابراین هر چیزی که قانونگذار در قانون ایران عنوان کرده یا باید زیر گروه حقوقی و یا زیر گروه کیفری باشد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مسئله ای که وجود دارد این است که قانون در بخش حقوقی به چارچوب های روابط انسان با سایر مفاهیم موجود در جامعه می پردازد. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون در این بخش حقوق هر فرد در جامعه را مشخص می کند و تعیین می نماید که هر فرد در جامعه باید چه چارچوب هایی را در چه موقعیت هایی رعایت کند. به نوعی روند رفتاری اجتماعی را این بخش از قانون مشخص می کند. یک وکیل طلاق یا یک وکیل تجاری را می توان در حوزه وکیل حقوقی بدانیم. این دسته از وکلا بر اساس قانون سعی می کنند از حقوق موکل خود در جامعه دفاع کنند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که کدام دسته از افعال جرم است. این جرایم چگونه اثبات می شود و چه مجازاتی برای آن ها باید تعیین شود. در ادامه نیز در این قانون نحوه اجرای مجازات بررسی شده است. به نوعی می توان گفت که از آن جایی که قانون در این بخش توانایی دخالت در زندگی، جان یا مال افراد را دارد قانونگذار حساسیت های بیشتری به خرج داده است. از این رو می توان حدس زد که کارکرد وکلایی مانند وکیل برای شکایت از بیمارستان یا وکیل جنایی می تواند بسیار مهم و قابل توجه باشد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (11)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (11)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و مفهوم جرم

وکیل برای شکایت از بیمارستان به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری در حوزه کیفری با مفهوم مهم جرم سر و کار دارد. در واقع باید اینگونه بگوییم که وکیل برای شکایت از بیمارستان در اولین مرحله کاری با مفهوم جرم سر و کار دارد. انتظاری که از یک وکیل برای شکایت از بیمارستان داریم این است که مشخص کند که آیا جرمی اتفاق افتاده است یا خیر. در واقع اولین گام این وکیل اثبات یا رد جرم است. این مسئله خود به عنوان یک ابزار کاری مهم برای وکیل برای شکایت از بیمارستان و سایر انواع وکلای کیفری مانند یک وکیل قتل است.

وکیل برای شکایت از بیمارستان با مفهوم جرم سر و کار دارد. از این رو باید بدانیم که جرم چیست و چگونه توسط قانون اثبات می شود. در واقع جرم مفهومی است که در صورت اثبات مجازاتی در پی دارد. از این رو قانونگذار به سادگی از کنار این مفهوم نگذشته است و شرایط خاصی برای اثبات آن در نظر گرفته است.

به طور کلی از نظر قانون زمانی که سه رکن مادی، معنوی و قانونی به صورت همزمان اثبات شود می توان گفت که جرم اتفاق افتاده است. در واقع مادامی که یکی از این ارکان ثابت نشود نمی توان جرم را اثبات و متهم را مجرم تلقی کرد. قانون در رکن مادی به این سوال می پردازد که آیا جرم صورت گرفته اثرات منفی قابل اثبات دارد یا خیر؟ در واقع اگر این فعل ( انجام یا ترک آن ) دارای اثرات منفی قابل اثبات یا قابل رویت باشد می توان گفت که رکن مادی جرم اثبات می شود. همچنین قانون در رکن معنوی به این نکته می پردازد که آیا فاعل یا همان متهم این فعل را به صورت عمدی و با هدف و نیت قبلی و به واسطه آگاهی انجام داده است یا خیر. اگر پاسخ مثبت باشد رکن معنوی جرم نیز اثبات می شود. در واقع اگر متهم به صورت سهوی این کار را کرده باشد نمی توان او را مجرم دانست. اما قانون گذار در رکن قانون به مفهوم قانون در خصوص فعل مربوطه نگاه می کند. در واقع در این بخش از اثبات جرم بررسی می شود که آیا قانون در خصوص این فعل صحبتی کرده است و آیا آن را به عنوان جرم شناسایی کرده است یا خیر. بر اساس قانون سکوت قانون در خصوص یک فعل باعث می شود که نتوان آن فعل را جرم تلقی کرد. این ها مهمترین ابزارهایی است که یک وکیل برای شکایت از بیمارستان بر اساس آن کار خود را انجام می دهد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (3)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (3)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و مفهوم مجازات

وکیل برای شکایت از بیمارستان بعد از اثبات جرم سراغ تعیین مجازات و اجرای آن می رود. بنابراین در گام دوم شناخت کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان باید بدانیم که اساسا مجازات چیست و در قانون چه انواعی دارد.

به طور کلی همه ما می دانیم که مجازات به نوعی تاوان جرمی است که اتفاق افتاده است. اما این که این تاوان چگونه تعیین می شود و به شکلی باید اجرا شود مسئله ای است که بخش مهمی از کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان را به خود اختصاص می دهد. مسئله ای که وجود دارد این است که در قانون ایران دو نوع مجازات در نظر گرفته شده است. این مجازات ها عبارتند از مجازات تعزیری و مجازات حدی.

به طور کلی پایه و اساس قوانین ایران بر اساس قوانین شرعی و اسلامی تدوین شده است. از این رو کاملا طبیعی است که بخش مهمی از قوانین ایران برابر با قوانین اسلامی باشد. یکی از مهمترین این مفاهیم برخی جرایم و مجازات های آن است. در زبان ساده تر برخی از جرایم و مجازات ها توسط شرع و اسلام تعیین شده است. به این دست از مجازات ها مجازات حدی گفته می شود. نکته مهمی که در خصوص این مجازات ها وجود دارد این است که اساسا امکان تغییر مجازات ( کم یا زیاد کردن آن ) برای هیچکس وجود ندارد. در واقع این مجازات یا اجرا نمی شود و اگر قرار باشد اجرا شود به صورت کامل اجرا می شود. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند تاثیرگذار باشد.

اما نوع دیگر از مجازات ها به مجازات تعزیری شهرت دارد. این دسته از مجازات ها توسط قانونگذار تعیین می شود. در واقع قانونگذار بر اساس شرایط جامعه، جرم اتفاق افتاده، کیفیت جرم و شدت آن و افکار عمومی جامعه و البته سایر فاکتورهای مختلف، سعی می کند مجازات مناسبی را برای آن تعریف کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که قانون امکان تغییر در این مجازات را را فراهم آورده است. در واقع وکیل برای شکایت از بیمارستان در خصوص این نوع مجازات ها می تواند نسبت به تخفیف یا تشدید مجازات بر اساس شرایط خاص قانونی اقدام کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. در واقع می توان گفت که یکی از بخش های مهم کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان در خصوص همین نوع جرایم است.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (10)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (10)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و اهمیت کاری او

وکیل برای شکایت از بیمارستان را می توان از نظر اجتماعی و قانونی مورد بررسی قرار داد. در واقع می توان اینگونه گفت که وکیل برای شکایت از بیمارستان از نظر اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. بگذارید ساده تر در این خصوص صحبت کنیم.

بیمارستان یکی از نمادهای مهم پزشکی در جامعه محسوب می شود. در واقع می توان اینگونه گفت که بیمارستان به عنوان یک نهاد مهم پزشکی در جامعه فعالیت می کند. بیمارستان مسئول اصل حفظ و ترمیم سلامت جامعه است. این مسئله می تواند از طریق درمان، پیشگیری و آموزش صورت بگیرد. این ها مهمترین وظایفی است که می توانیم برای یک بیمارستان در نظر بگیریم.

بر اساس این وظایفی که برای بیمارستان تعریف کردیم افراد جامعه می توانند از خدمات آن استفاده کنند. حال اگر بیمارستانی در ارائه این خدمات کوتاهی کند و یا به شکل ناصحیحی این خدمات را ارائه دهد این حق برای افراد جامعه ایجاد می شود که بتوانند از بیمارستان شکایت کنند. در واقع این مسئله بسیار مهمی است که می تواند اهمیت کارکرد وکیل برای شکایت از بیمارستان را به نوعی نشان دهد.

در واقع اگر یک وکیل برای شکایت از بیمارستان بتواند به درستی از موکل خود دفاع کند این امکان را ایجاد می کند که بیمارستان به وظایف خود آگاه تر شود و سعی کند به این وظایف به درستی عمل کند. در واقع اهمیت کاری وکیل برای شکایت از بیمارستان را می توان در این موضوع ببینیم که عملا این وکیل می تواند در جهت اصلاح نظام پزشکی و کاری بیمارستان ها قدم بردارد و این یعنی پیشرفت جامعه از نظر پزشکی و سلامت عمومی.

توجه داشته باشید که سلامت اجتماعی و عمومی یکی از مهمترین عناصر اجتماعی در دنیا محسوب می شود. در واقع از نظر اجتماعی بخش سلامت یکی از مهمترین بخش های اجتماعی است که هزینه بسیار زیادی بر روی دوش حاکمیت می گذارد. از این رو وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند کاری کند که این هزینه به درستی انجام شود. این ها مهمترین اهمیت کاری بود که می توانستیم برای وکیل برای شکایت از بیمارستان در نظر بگیریم.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (2)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (2)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و آیین نامه قانونی

وکیل برای شکایت از بیمارستان از تمامی مفاد قانونی و مباحث حقوقی مربوط به حوزه شکایت از بیمارستان اطلاع دارد و به خوبی می داند که این باحث قانونی را چگونه به موکلان خدا و افرادی که به او مراجعه می کنند نیز توضیح دهد. به چند مورد از مباحث قانونی که در آیین نامه آمده است اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

بيمارستان يك موسسه پزشكي است كه با استفاده از امكانات تشخيصي ، درماني ، بهداشتي، آموزشي و پژوهشي به منظور درمان و بهبودي بيماران سرپايي و بستري بصورت شبانه روزي تاسيس مي گردد. بيمارستان عمومي يك واحـد بهداشتي و درماني اسـت و بايـد حداقل داراي چهار بخش بستري(داخلي-جراحي عمومي-زنان و زايمان-اطفال) و بخشهاي آزمايشگاه،داروخانه ،راديولوژي ، و فوريت هاي پزشكي (اورژانس) و تغذيه كه همگي اجزاي لاينفك بيمارستان بوده كه طبق ضوابط و آئين نامه هاي مربوطه پروانه تأسيس و مسئول فني جداگانه صادر خواهد گرديد. بيمارستان تك تخصصي يك واحد بهداشتي و درماني است كه در يك رشته تخصصي يا فوق تخصصي پزشكي فعاليت خواهد نمود.

اقدام به تاسيس هر نوع بيمارستان ، منـوط بـه كسـب موافقة اصـ ولي و اجـازه تاسيس از وزارت مي باشد. اجازه تاسيس به كساني داده مي شود كه صلاحيت آنها طبـق ضـوابط تعييـن شـده بـه تأييد كميسيون قانوني رسيده باشد. دو سوم سهامداران بيمارستان بايستي از فارغ التحصيلان گروه پزشكي و پيراپزشكي باشند، ضمنا” هر فرد مي تواند حداکثر در دو موسسه پزشكي سهامدار شود. شروع بكار، بهره برداري و ادامه فعاليت بيمارستان عمومي و تخصصي منوط به راه انـدازي بخشهاي مختلف بيمارستان و فوريت هاي پزشكي و بكارگيري مسئولين فني بيمارستان ، مسئولان فني بخش هاي پيراپزشكي و كاركنان پزشكي و پيراپزشكي جوياي كار براي تمام بخش هاي بيمارستاني پس از تصويب كميسيون قانوني اخذ مجوزهاي لازم از واحـدهاي ذيـربط وزارت و بـا رعايت ضوابط قانوني و مقررات مندرج در اين آيين نامه مي باشد. تبصره- بيمارستانها به صورت شبانه روزي و با سه نوبت كاري اداره خواهند شد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (7)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (7)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و مقررات بهداشتی

وکیل برای شکایت از بیمارستان معمولا باید اسناد و مدارک معتبری را برای طرح شکواییه آماده کند و جالب است بدانید که در چنین مواردی حتی حوزه کاری این وکیل متخصص با حوزه کاری وکلای دیگری که در همین حوطه مشغول فعالیت هستند مانند وکیل شکایت از پزشک ، متفاوت است. به چند مورد از مقررات بهداشتی که توسط وکیل برای شکایت از بیمارستان مورد بررسی قرار می گیرد دقت کنید:

مسئولان پذيرش و بايگاني بيمارستانهاي بايستي از بين افراد جوياي كار رشته كارشناسي يـا كارداني مدارك پزشكي انتخاب و معرفي شوند.در صورت نبودن فارغ التحصيلان رشـته هـاي فـوق الذكر بكارگيري افراد ساير رشته هاي گروه پزشكي جوياي كار نظير پرستاري بلامانع است رعايت فعاليت حداكثر دو شيفت كـاري بـراي كليـه پزشـكان(عمـومي و تخصصـي) و كادر پيراپزشكي كه در بيمارستان فعاليت مي كنند الزامي است و مجوز فعاليت همزمان براي دو محل در يك نوبت كاري براي افراد صادر نمي گردد، ضمنا” يك پزشك حداكثر مـی توانـد بـه دو مؤسسـه درماني( اعم از بيمارستان-درمانگاه و …) همكاري داشته باشد. پزشكاني كه در بيمارستان فعاليت مي كنند( مسئولان فني و پزشكان همكار) در همان نوبت كاري نمي توانند در مركز ديگري فعاليت نمايند. رعايت مفاد آئين نامه اجرايي قانون اجازه تاسيس مطب در بكارگيري پزشكان(عمـومي و متخصص) بعنوان مسئول فني و يا پزشك همكار از سوي موسس يـا موسسـان و مسئولان فني بيمارستان الزامي است.اعضاي هيات علمي تمام وقت جغرافيايي دانشگاه ها/دانشكده ها نمي توانند در بيمارستانها، درمانگاهها و… غير سازماني خود فعاليت نمايند.

مقررات بهداشتي به منظور كنترل عفونت در بيمارستان به شرح ذيل مي باشد: هر بيمارستان بايد داراي يك كميته عفونت بيمارستان طبق ضوابط اعلام وزارت باشد. تبصره: مسئوليت نظارت بر برنامه هاي كنترل عفونت بيمارستان از جملـه عملكرد صحيح تجهيزات استريل كننده، آموزشهاي منظم و دوره اي پرسنل و عملكرد صحيح آن بر عهده اين كميته است. بيمارستانها مكلفند براساس دستورالعمل كشوري كنترل عفونت كه توسط وزارت اعلام مي گردد، اقدام نمايند. بيمارستانها بايستي وسايل حفاظت فردي.متناسب با بخش مربوطه فراهم نمایند. هريك از بخشهاي داخلي ، اطفال و عفوني بايستي داراي حداقل يك اتاق يك تختـه فشـار منفـي داراي يك پيش ورودي و داراي سرويس بهداشتي (توالت و دستشويي) مستقل براي بستري بيماران نيازمند به ايزوله تنفسي باشند.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (5)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و تخلفات مربوط به این حوزه

وکیل برای شکایت از بیمارستان از تمامی تخلفاتی که در این حوزه مطرح می گردد اطلاع دارد و می تواند با تکیه بر مهارت ها و تجربیاتی که به عنوان یک وکیل مجرب دارد، موضوع را پیگیری کند. البته جالب است این موضوع را بدانید که بدبیاری از موارد که در حوزه بهداشت و درمان تحلف صورت می گیرد، این امکان وجود دارد که موضوع کیفری شود و پرونده به محاکم قضایی ذیربط ارجاع داده شود در چنین حالتی وکیل برای شکایت از بیمارستان می تواند به عنوان یک وکیل با تجربه در جریان این پرونده ها حضور یابد و نقش اساسی و مهمی را ایفا کند. به چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که باید در مورد جرائم مربوط به بیمارستان ها بدانید دقت کنید:

چنانچه مسئولان بيمارستان اعم از موسس يا موسسان ، مسـؤول يـا مسئولان فنـي و… از ضوابط تعيين شده در آئين نامه و يا دستورالعملهاي ابلاغي وزارت تخلفـي نمايـد بـه ترتيـب زيـر رفتار خواهد شد: بار اول تذكر با قيد موضوع در صورتجلسه بازرسي محل توسط وزارت يا دانشگاه/دانشكده ذيربط . بار دوم اخطار كتبي توسط وزارت يا دانشگاه/دانشكده ذيربط. تنـزل يـك درجـه ارزيابي بيمارستان در صورت عدم توجـه بـه سـه نوبـت تـذكر كتبـي دانشگاه/دانشكده مربوط و اعلام موضوع به سازمانهاي بيمه گر.

در صورتي كه نتيجه ارزشيابي صورتي باشد كه در هر سه مـاه يكبـار درجـه ارزشـيابي يـك درجه تنزل یابد تا وقتي زير استاندارد قرار گيرد تعطيلي بيمارستان مطابق قانون مقدار خواهد بود. دانشگاه/دانشكده ها و بازرسان مربوطه بايد موارد تخلف را منطبق بـا ضـوابط قـانوني و آيين نامه و دستورالعمل هاي مربوطه بطور مشخص در صورتجلسات و مكاتبات قيد و رونوشـت آن را به وزارت منعكس نمايد. مطابق آيين نامه اجرايي قانون تمرکز موسسات صحی مملکتی ، وزارت مجاز است كه هر يك از موسسات درماني و تشخيصي كشور را هر زمان لازم باشـد مورد بازرسی قرار داده مسئولان بيمارستان مكلفند کـه هر نوع اطلاعات لازم را در دسترس بازرسان وزارت ويا دانشگاه/دانشكده قرار دهند و چنانچه در وسايل ، لـوازم ، بنـا و اداره موسسـه درماني نقصي مشاهده و گزارش شد، مکلف به رفع آن مي باشند. در صورت تسامح مسئولين بيمارستان چنانچه وزارت تشخيص دهد كه عدم اجراي امور مذكور موجب بروز مشكلات بهداشتي-درماني مي شود مي تواند بعد از اخطار كتبي، دستور تعطيلي موسسه تا رفع نواقص را بدهد و در صورت عدم توجه بيمارستان ، درخواست لغو دائم پروانه تاسيس را از مراجع ذيصلاح نمايد.

وکیل برای شکایت از بیمارستان (6)
وکیل برای شکایت از بیمارستان (6)

وکیل برای شکایت از بیمارستان و چند نکته حقوقی دیگر که باید بدانید:

وکیل برای شکایت از بیمارستان دارای تخصص ها و مهارت های مختلفی است و می تواند اط صفر تا صد پرونده های مربوط به این حوزه را در کنار موکل خود باشد. اتاق هاي عمل ضمن دارا بودن شرايط بهداشتي ساير اتاق ها، بايستي داراي شرايط ويژه به شرح ذيل باشد: كف- در كليه قسمتهاي اتاق عمل بايد سالم، بدون درز و شكاف و جنس آن از كفپوش مناسب و به گونه اي باشد كه ذرات از آن جدا و در فضا پخش نگردد و نيز غيرقابل نفوذ بـه آب و قابل شستشو بوده و محل اتصال كف به ديوار بدون زاويه باشد. ديوارها- بايد تا سقف كاشي كاري و رنگ كاملا” روشن ، سالم و بدون درز و شكاف و ترك خوردگي و مقاوم به مواد ضد عفوني كننده و پاك كننده باشد. سقف- سالم ، بدون درز و شكاف و ترك خوردگي و رنگ روشن و قابل شستشو باشد. ورودي به بخش اتاق عمل (خط قرمز) مي بايستي حفاظي به ارتفاع 20 سـانتي متـر از فضـاهاي طرفين جدا شود.

كليد و پريزهاي برق ضد جرقه و داراي اتصال زمين باشند. توالت و دستشويي با شرايط بهداشتي به تعداد كـافي در مجموعـة اتاق هـاي عمـل قبـل از اتـاق رختكن و خط قرمز در نظر گرفته شود.قفسه هاي لباس اتاق عمل بايستي داراي شرايط بهداشتي بوده و براي كل پرسنل اتاق عمل مجزا باشد. هوا بطور مرتب با روش مناسب تهويه و رطوبت نسبي آن بين 60-50 درصد و دمـاي خشـك بين 24-20 درجه سانتیگراد باشد. اتاق عمل بايستي بطور مرتب و به روش مناسب ضدعفونی گردد. محل رختكن جراح و كادر پرستاري و تكنسـين هـا ضـمن برخـورداري از شـرايط بهداشـتي و رعايت موازين انطباق بايد داراي كمد لباس انفرادي و دوش نيز باشد.

وجود اتاق وسايل استريل با قفسه هاي مورد لزوم جهـت نگهـداري وسـايل رسـيده از بخـش CSR)بخش استريليزاسيون مركزي) الزامي است. جهت نگهداري وسايل تميز كننده و تجهيزات مكانيكي نظافت، مواد پاك كننده و ضدعفوني كننده ، بايستي اتاق مخصوص با شرايط بهداشتي در نظر گرفته شود. وجود يك محل شستشوي مجهز به سيستم آب گرم و سرد و تسهيلاتي براي تميـز كـردن و ضدعفوني كردن پوتين ها، چكمه ها ، كفش ها و تي الزامي است. اتاق استراحت کادر اتاق عمل بايستي در قسمت رختكن هاي محوطه بخش اتـاق عمــل مستقر گردد. كليه توالت ها، دستشوئي ها و حمام هاي عمل بايستي بطور مرتب و روزانه حداقل دو مرتبـه بـا مواد ضدعفوني كننده مناسب گندزدایی گردد. تمديد پروانه هاي تاسيس براساس اين آيين نامه و سـاير ضـوابط وزارت بـوده و تمدید پروانه مسئولين فني بيمارستانها و بخشـهاي پاراكلينيـك براسـاس قـانون آمـوزش مـداوم جامعـه پزشكي و ساير ضوابط تعيين شده از جمله نظارتهاي مستمر در اين آيين نامه خواهد بود.

The post وکیل برای شکایت از بیمارستان appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *