وکیل بطلان نکاح

وکیل بطلان نکاح در تهران

وکیل بطلان نکاح

وکیل بطلان نکاح کیست؟ وکیل بطلان نکاح چه کارکردی دارد؟ چه انتظاراتی می توانیم از وکیل بطلان نکاح داشته باشیم؟ بهترین وکیل بطلان نکاح کیست؟ حوزه اختیارات وکیل بطلان نکاح چیست؟ ویژگی های یک وکیل بطلان نکاح چه چیزهایی می تواند باشد؟ وکیل بطلان نکاح در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

وکیل بطلان نکاح یکی از انواع وکلا در گروه خانواده محسوب می شود. در واقع این دسته از وکلا با مفهوم بسیار مهمی به نام خانواده سر و کار دارند. از این رو این وکیل چه از نظر قانونی و چه از نظر اجتماعی کارکرد بسیار بالایی دارند و به نوعی از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار هستند. اما برای این که بتوانیم بهتر و بیشتر با کارکرد این دسته از وکلا آشنا شویم باید به یک نکته بسیار مهم و شاید طلایی توجه داشته باشیم.

وکیل بطلان نکاح و مفاهیم وابسته به آن تماما یک مفهوم قانونی محسوب می شوند. از این رو برای درک درست این دسته از مفاهیم قانونی بهتر است که ابتدا با زبان قانون آشنا شویم. یعنی بدانیم که اساسا قانون با چه زبانی صحبت می کند. برای فهم این زبان لازم است که با الفبای آن آشنا شویم. این اصلی است که در خصوص تمامی زبان ها وجود دارد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که ما در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این الفبا را نداریم. از این رو در ادامه سعی می کنیم تنها به بخشی از الفبایی بپردازیم که به صورت مستقیم در خصوص کارکرد وکیل بطلان نکاح تاثیرگذار است. بنابراین در ادامه ما تنها به بخشی از زبان قانون می پردازیم. اما توجه داشته باشید که توجه به این بخش از مقاله می تواند کمک بسزایی در درک کارکرد وکیل بطلان نکاح داشته باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که ابتدای این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. چرا که همین مفاهیم ابتدایی است که می تواند به خوبی کارکرد وکیل بطلان نکاح را به ما نشان دهد.

وکیل بطلان نکاح (7)
وکیل بطلان نکاح (7)

وکیل بطلان نکاح چه کسی است؟

وکیل بطلان نکاح یکی از ان دسته وکلایی است که سالهای زیادی است به صورت تخصصی در زمینه پرونده های مختلف فعالیت می کند می کند و بهترین راه های قانونی را برای فسخ نکاح ارائه دهد. حقیقت آن است که فسخ نکاح دارای شرایط نسبتا پیچیده ای است و در هر موقعیتی نمی توان انتظار داشت که این امر قانونی به راحتی صورت بگیرد. وکیل بطلان نکاح یک وکیل پایه یک دادگستری است که می تواند به راحتی بدون هیچگونه مشکلی تمامی پرونده های مربوطه در این زمینه را به نحوی مناسب پیگیری کند و شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند تا در مدت زمانی کوتاه به نتایج مورد نظر خود برسند. وکیل بطلان نکاح کسی است که می تواند در حوزه پرونده های نکاح به خوبی فعالیت کند و بهترین و تخصصی ترین خدمات قانونی را ارائه دهد.

برخی از افرادی که نمی دانند برای رسیدگی به پرونده های نکاح باید از چه کسی کمک بگیرند معمولا در هنگام مواجهه با این پرونده ها دچار سردرگمی می شوند و شرایط نسبتا نامساعدی را تجربه میکنند و همین موضوع باعث ایجاد تشویش در ذهن آنها می گردد. اگر شما نیز جز کسانی هستیدکه دوست دارید در مورد پرونده های مختلف و ر اطلاعات کاملی بدست آورید و با جزئیات مربوط به این پرونده ها آشنا شوید به شما توصیه میکنیم که در ابتدا سعی کنید اطلاعات قانونی خود را در این حوزه افزایش دهید و شرایط نسبتا مساعدی را برای خود بوجود آوریم تا بتوانید با استفاده از مسائل حقوقی مختلف جریان پرونده های خود را تا حد زیادی مورد پیگیری قرار دهید و بهترین و حرفه دای ترین راه های قانونی را پیدا کنید و از بهترین وکیل بطلان نکاح در این حوزه کمک بگیرید.

وکیل بطلان نکاح باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد تا بتوانیم جريان پرونده های خود را به او واگذار کنیم و در مسائل قانونی مختلف از او کمک بگیریم. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید با ویژگی ها و خصوصیات مختلف وکیل بطلان نکاح آشنا شوید و درمورد آنها اطلاعات کافی پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که در ادامه متن با ما همراه باشید تا به تمامی این موارد بپردازیم و به طور مختصر و مفید در مورد چالش ها و نکات قانونی مربوط به آنها صحبت کنیم.

وکیل بطلان نکاح (9)
وکیل بطلان نکاح (9)

وکیل بطلان نکاح و ویژگی های مختلف او

وکیل بطلان نکاح باید دارای خصوصیاتی باشد که باعث وجه تمایز او با دیگر افراد باشد. ویژگی و خصوصیات وکیل بطلان نکاح در برخی از موارد تا حدی مهم می شوند که به افراد توصیه می شود آنها را جدی بگیرند و در جلسات مشاوره حقوقی با وکیل بطلان نکاح شرکت کنند تا از میزان مهارت هها و تخصص هایی که دارد اطلاع پیدا کنند و بتوانند جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنند. وکیل بطلان نکاح و توانایی هایی که ه دارد معمولا برای همه افراد اهمیت دارد؛ چرا که هیچکس دوست ندارد که جریان دادرسی پرونده های خود را به فردی بسپارد که دارای هیچ توانایی و تخصصی نیست و مهارت خوبی در وکالت پرونده های حقوقی و قانونی مربوط به نکاح ندارد. به چند مورد از خصوصیات و ویژگی های یک وکیل بطلان نکاح باید داشته باشد دقت کنید تا در مورد آنها اطلاعات کامل و دقیقی بدست آورید:

وکیل بطلان نکاح باید دارای تحصیلات حقوقی باشد و سال های زیادی را در این حوزه فعالیت کرده باشد تا بتواند بهتر از هر شخص دیگری به صورت قانونی جریان پرونده های مختلف را تحلیل کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که توانایی ها و مهارت یک وکیل بطلان نکاح مسئله ای نیست که تنها به میزان دانش حقوقی او وابسته باشد. وکیل بطلان نکاح بهترین و متخصص ترین کسی است که می تواند با استفاده از دانش حقوقی مهارتهایی که دارد در زمینه های مختلف قانون نقش مهم و موثری را بر عهده گیرد.

وکیل بطلان نکاح (10)
وکیل بطلان نکاح (10)

از دیگر ویژگی های وکیل بطلان نکاح

وکیل بطلان نکاح دارای توانایی ارتباط با موکلان خود استو می تواند به بهترین نحو ممکن با موکلان وحتی مراجعان خود ارتباط برقرار کند و سوالات آنها را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای پاسخ دهد. بسیاری از افرادی که با وکیل بطلان نکاح آشنایی ندارند و نمی دانند سوالات خود را باید از چه کسی بپرسند در طولانی مدت با مشکلات قانونی گوناگونی روبرو می شوند و آسیب ها و خسارات بسیار شدیدی به آنها وارد می گردد. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید از وکیل بطلان نکاح کمک بگیرید و با استفاده از مهارت ها و توانایی های این فرد متخصص جریان پرونده های خود را پیش ببرید به شما توصیه می کنیم که رد جلسات مشاوره حقوقی شرکت کنید. جلسات مشاوره حقوقی با وکیل بطلان نکاح به نحوی است که افراد می توانند به راحتی سوالات خود را بپرسند تا پاسخی مناسب برای جریان دادرسی پرونده های خود پیدا کنند.

وکیل بطلان نکاح دارای فن مذاکره است و می تواند با ارائه استدلال های قانونی جریان پرونده های مختلف را مورد حل و فصل قرار دهد و شرایط مناسبی را برای به نتیجه رساندن این پرونده ها پیدا کند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که می خواهید با وکیل بطلان نکاح ارتباط بگیرید و سوالات خود را بپرسید بهتر است در مدت زمان کوتاه به دفتر مشاوره ای او مراجعه کنید و پرونده خود را در اختیار این فرد متخصص بگذارید تا راه حل قانونی مناسبی برای جریان دادرسی آن پیدا کند. قدرت فن مذاکره وکیل بطلان نکاح باعث می شود تا این فرد متخصص بهتر بتواند از حقوق موکل خود دفاع کند و در دادگاه حضور یابد تا جریان پرونده را مورد پیگیری قرار دهد.

وکیل بطلان نکاح با استفاده از تجربیاتی که دارد می تواند کوتاه ترین راه های قانونی را برای جریان پرونده های مختلف پیدا کند. متاسفانه یکی از مشکلات و چالش های اساسی که در سال های اخیر باعث بوجود امدن مشکلات متعددی برای افراد مختلف شده است آن است که اطاله دادرسی باعث ایجاد آسیب و خسارت های شدیدی برای پرونده ها یمختلف انها شده است و همین موضوع باعث می شود تا هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند و حتی حقوق آنها نیز مورد تضییع واقع گردد. به همین دلیل هم به افراد توصیه می شود که برای جلوگیری از بوجود آمدن چنین مشکلاتی سعی کنند تا از فرد متخصص و با تجربه ای همچون وکیل بطلان نکاح کمک بگیرند تا جریان پرونده های آنها در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسد و کمتر دچار آسیب و خسارت شوند.

وکیل بطلان نکاح از جمله کسانی است که می تواند صفر تا صد پرونده های مختلف قانونی مربوط به این حوزه قانونی را بر عهده گیرد و بهترین و حرفه ای ترین خدمات قانونی را به افراد ارائه دهد تا آنها بتوانند در مدت زمانی کوتاه جریان پرونده های خود را در محاکم قضایی هدایت کنند و بهترین و حرفه ای ترین خدمات را ارائه دهند. وکیل بطلان نکاح از همان آغاز جریان دادرسی پرونده های مختلف که با ارائه درخواست قانونی آغاز می شوند این توانایی را دارد تا پرونده را به جریان بیندازد و تا پایان دادرسی که در حکم وقتی تجدید نظر است نیز پرونده ها را هدایت می کند و به موکلان خود کمک می کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند و به عنوان وکیل تجدید نظر خواهی در جهت احقاق حقوق خود قدم بردارند.

وکیل بطلان نکاح (8)
وکیل بطلان نکاح (8)

وکیل بطلان نکاح یا یک وکیل حقوقی متخصص؟

وکیل بطلان نکاح را می توان یک وکیل حقوقی دانست. در واقع اگر بخواهیم به چارچوب اصلی کارکرد وکیل بطلان نکاح نگاه کنیم متوجه می شویم که اصلی ترین چارچوب کارکرد وکیل بطلان نکاح را حقوقی بودن آن تشکیل می دهد. اما حقوقی بودن این وکیل به چه معنی است؟ وکیل بطلان نکاح به عنوان یک وکیل حقوقی چه تفاوت هایی با کارکرد یک وکیل کیفری مانند وکیل زنا دارد؟

به طور کلی قانون ایران از دو بخش حقوقی و کیفری تشکیل شده است. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم اینگونه می توانیم بگوییم که هر آن چیزی که در قانون وجود دارد و قانون گذار آن را بیان کرده یا در دسته قوانین حقوقی است و یا در دسته قوانین کیفری. بنابراین در قانون ایران دو نوع اصلی بستر کاری وجود دارد. قانون در بخش حقوقی به حق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع مشخص می کند که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند این حقوق را به دست بیاورد. به بیان ساده تر قانون در این بخش روابط میان انسان و سایر مفاهیم اجتماعی را تنظیم میکند. در این بخش از قانون چارچوب ها تعریف می شود و افراد بر اساس این چارچوب ها حقوق خودشان را پیگیری می کنند. زمانی که عنوان می شود وکیل بطلان نکاح به عنوان یک وکیل حقوقی در جامعه فعالیت می کند بدین معنی است که اساسا این وکیل این توانایی را دارد که از حقوق شهروندی موکل خود در حوزه ازدواج و خانواده دفاع کند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در این بخش است که جرم، مجازات و … مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع در بخش کیفری است که مشخص می شود که چه اعمالی جرم محسوب می شود و چه مجازاتی برای آن باید در نظر گرفت. نکته بسیار مهمی که در خصوص تفاوت میان کارکرد وکیل بطلان نکاح با یک وکیل کیفری وجود دارد این است که یک وکیل حقوقی امکان طرح شکایت و اعلام جرم را ندارد. این نکته مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل بطلان نکاح به آن توجه داشته باشیم.

وکیل بطلان نکاح (6)
وکیل بطلان نکاح (6)

وکیل بطلان نکاح و انواع مشاوره حقوقی با او

وکیل بطلان نکاح می تواند بهترین راه های مشاوره حقوقی را به افراد رای دهد و به آنها کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه از بهترین و تخصصی ترین خدمات قانونی بهره مند شوند. به چند نوع از انواع مشاوره حقوقی با وکیل بطلان نکاح اشاره می کنیم تا شما نیز با انها اشنا شوید و بتوانید بهه راحتی از آنها استفاده کنید.

وکیل بطلان نکاح می تواند به صورت تلفنی به سوالات افراد پاسخ دهد و راه های قانونی مختلفی را به آنها ارائه دهد تا در مدت زمانی کوتاه پرونده های خود را به نتیجه برسند و شرایط مساعدی در پرونده های حقوقی آنها ایجاد شود. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید در مورد وکیل بطلان نکاح اطلاعات کاملی بدست آورید به شما توصیه می کنیم که در مدت زمانی کوتاه با وکیل مورد نظر خود تماس بگیرید. وکیل تلفنی این توانایی را دارد تا به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای در حوزه بطلان نکاح به سوالات افراد پاسخ دهد و آنها را در مورد قوانین مختلف آگاه سازد.

از دیگر راه هایی که میتوان برای آشنایی با وکیل بطلان نکاح به آن اشاره کرد، مشاوره اینترنتی با ر است. مشاوره اینترنتی با وکیل بطلان نکاح به نحوی است که همه افراد میتوانند در مدت زمانی کوتاه از آن استفاده کنند و سوالات خود را با استفاده از تلفن همراه و برنامه های چت آنلاین از وکیل بطلان نکاح بپرسنند. وکیل بطلان نکاح با ارائه خدمات اینترنتی نیاز افراد را به صورت کامل برطرف می کند و به صورت فوری به سوالات آنها پاسخ می دهد. وکیل آنلاین کسی است که میتواند بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی به تمامی موکلان خود خدمات حقوقی ارائه دهد و به آنها کمک کند تا دچار آسیب و خسارت نشوند.

راه های قانونی مشاوره با وکیل بطلان نکاح که به طور مفصل به انها اشاره کردیم مختص به مواردی است که افراد نمی توانند به صورت حضوری به دفتر وکالت وکیل بطلان نکاح مراجعه کنند و نیاز دارند تا به صورت فوری و بدون هیچگونه محدودیت زمانی ومکانی سوالات خود را بپرسید تا راه حل قانونی برای رفع مشکلات خود پیدا کنند. مراجعه حضوری به دفتر وکالت وکیل بطلان نکاح در مواردی که شرایط پرونده دچار پیچیدگی های متعدی است بسیار کارآمد است و باعث میشود تا جریان پرونده به صورت جدی و کاملا دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وکیل بطلان نکاح (5)
وکیل بطلان نکاح (5)

وکیل بطلان نکاح و مزایای مراجعه به او

وکیل بطلان نکاح می تواند بهترین و تخصصی ترین خدمات حقوقی را در مدت زمانی کوتاه ارائه دهد و به افراد کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه بهترین نتیجه را در جریان دادرسی و قضایی دعاوی مختلفی که در این حوزه مطرح می گردد بدست آورند. یکی از سوالات ذهنی که ممکن است اکنون برای بسیاری از افراد بوجود آید و ذهن آنها را به خود درگیر کند آن است که مراجعه به وکیل بطلان نکاح دارای چه مزایایی است و اصلا چرا باید به این فرد متخصص مراجعه کنیم؟ برای انکه بتوانیم پاسخ این سوال را به صورت دقیق ارائه دهیم به چند مورد از مزایای مختلف مراجعه به وکیل بطلان نکاح اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و بتوانید با دید آگاهانه تری به ا مراجعه کنید:

وکیل بطلان نکاح می تواند جریان پرونده را تسریع بخشد؛ چرا که جریان دادرسی پرونده های زیادی را در این حوزه به نتیجه رسانده است و طبیعی است که بتواند پرونده های مختلف مربوط به اين حوزه را در مدت زمانی کوتاه مورد بررسی قرار دهد و راه حل های قانونی و حقوقی خوبی برای آنها پیدا کند.

وکیل بطلان نکاح کسی است که با داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود می تواند به تنهایی در دادگاه حضور یابد و دیگر نیازی نیست تا خد شخص موکل نیز برای رسیدگی جریان قضایی پرونده در دادگاه حضور یابد. برای آنکه بتوانید این موضوع را به خوبی درک کنید باید این موضوع را بدانید که یک وکیل مجرب این توانایی قانونی را دارد تا با انعقاد وکالتنامه در جریان پرونده موضوع دعاوی را در جلسات دادرسی به جای موکل خود پیگیری کند و جریان را به او نیز اطلاع دهد. با استفاده از این روش موکل وکیل بطلان نکاح می تواند در صرف زمان و هزینه خود صرفه جویی کند.

وکیل بطلان نکاح با ارائه خدمات مشاوره ای می تواند باعث ایجاد آرامش ذهنی برای موکل خود شود. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد در هنگام مواجه با پرونده های بطلان نکاح دچار مشکل میشوند آن است که این افراد اطلاعات قانونی خوبی در مورد شرایط قضایی ندارند و همین موضوع ذهن آنها را مورد تشویق قرار می دهد آمار می تواند با پاسخ به سوالات آنها این مشکل را به طور کامل از بین ببرد.

وکیل بطلان نکاح می تواند تمامی اسناد قانونی را که موکل در طول جریان دادرسی پرونده به آنها نیاز دارد را تهیه کند و آنها را به بهترین نحو ممکن تالیف کند. هنگامی که اسناد قانونی مورد نیاز قضایی به طور کامل از جانب وکیل بطلان نکاح تهیه شوند، دیگر جریان قضایی پرونده دچار اطاله نمی گردد و هزینه و زمان افراد از دست نمی رود. وکیل ابطال قرارداد نیز در این حوزه دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی است که عموم مردم می توانند از آنها بهره مند شوند.

وکیل بطلان نکاح (4)
وکیل بطلان نکاح (4)

وکیل بطلان نکاح و مفهوم خانواده از دید قانون

وکیل بطلان نکاح کسی است که در حوزه قوانین خانواده فعالیت می کند. در واقع اگر بخواهیم واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا نکاح دروازه ای برای تشکیل خانواده است. بنابراین برای این که بتوانیم اهمیت نکاح و به تبع آن اهمیت وکیل بطلان نکاح را متوجه شویم باید ببینیم که خانواده چه اهمیت و کارکردی در قانون دارد.

برای درک این مسئله باید به فقه و شرع نگاه کرد. در واقع بخش عمده ای از قوانین ایران بر اساس اسلام تدوین شده است. یکی از مهمترین این بخش ها را خانواده تشکیل داده است. در واقع اسلام برای خانواده ارزش و اهمیت بالایی در نظر گرفته است. علت این موضوع نیز تقریبا مشخص است. اسلام تنها دین اجتماعی محسوب می شود که صراحتا به دنبال ایجاد یک جامعه بوده است. بنابراین تمامی مفاهیم بیان شده در اسلام به نوعی وابسته به این هدف است. نکته مهمی که وجود دارد این است که در هر جامعه ای خانواده عنصر مهم اجتماعی محسوب می شود. در واقع یک جامعه بدون خانواده از بین می رود. زیرا این خانواده است که می تواند نیروی انسانی مورد نیاز جامعه را تامین کند. از این رو اسلام و به تبع آن قانون ایران، شرایط و قوانین مختلفی برای عنوان خانواده در نظر گرفته اند. در واقع از دید قانون خانواده یک اجتماع کوچک از روابط است. از این رو قانون شروع به تشریح این روابط و تنظیم آن ها می کند. مفاهیمی مانند نکاح، مهریه، نفقه، ارث، حضانت و … همه و همه در حوزه قوانین خانواده مورد بررسی قرار می گیرد. این در واقع همان مفاهیمی است که اسلام در خصوص خانواده بیان کرده است. بر اساس همین موضوع می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا وکیل بطلان نکاح چه از نظر قانون و چه از نظر اجتماعی اهمیت بالایی می تواند داشته باشد. زیرا این وکیل با مفهوم بسیار مهم خانواده سر و کار دارد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم وکیل بطلان نکاح بر اساس قوانین مشخص می کند که آیا خانواده ای می تواند تشکیل شود یا خیر. در صورت ابطال نکاح مسلما این خانواده تشکیل نخواهد شد. اما چرا؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

وکیل بطلان نکاح (3)
وکیل بطلان نکاح (3)

وکیل بطلان نکاح و مفهوم نکاح در قانون

وکیل بطلان نکاح به خوبی می داند که نکاح یا ازدواج یا عقد دروازه ای برای ورود به دنیای بزرگ خانواده است. در واقع وکیل بطلان نکاح این موضوع را می داند که با انجام نکاح یک سری از قوانین و حقوق برای این افراد ایجاد می شود. این قوانین همان قوانین خانواده است.

به طور مثال زمانی فرزند یک پدر امکان ارث بردن از آن را دارد که عملا نکاحی میان این پدر و مادر اتفاق افتاده باشد. بنابراین می توان گفت که با ابطال نکاح این دو فرد، عملا فرزند آن ها نیز ارثی نخواهد برد. این موضوع را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرارداد. بنابراین آن چیزی که شما باید بدانید این است که نکاح دروازه ورود به قوانین خانواده است. اما این تمام چیزی نیست که شما باید در خصوص نکاح بدانید.

مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که نکاح از دید قانون یک قرارداد است. در واقع اگر وکیل بطلان نکاح می خواهد مسئله ابطال یک نکاح را مورد بررسی قرار دهد ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشد که نکاح یک قرارداد یا یک عقد است. در واقع بر اساس قرارداد نکاح است که طرفین نسبت به یک دیگر تعهداتی را متقبل می شوند. بنابراین برای این که بدانیم در چه شرایطی امکان ابطال نکاح وجود دارد باید کمی با مفهوم قرارداد آشنا شویم. در واقع ما باید بدانیم که قانون چه نظری در خصوص قراردادها دارد و در چه شرایطی امکان ابطال یک قرارداد وجود دارد. همچنین نکته مهمی که باید در خصوص قرارداد نکاح بدانید این است که اساسا نکاح یک قرارداد لازم است. قرارداد لازم نیز قراردادی محسوب می شود که برای انعقاد یا فسخ آن شرایط لازمی باید وجود داشته باشد همین موضوع باعث می شود که اهمیت کاری وکیل بطلان نکاح مشخص تر شود. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که همانطور که گفته شد بخش عمده ای از مفهوم قوانین خانواده و نکاح بر اساس شرع و فقه تدوین شده است. از این رو پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید از یک وکیل بطلان نکاح استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این فرد توانایی درک مفاهیم فقهی را دارد. در این صورت وکیل بطلان نکاح می تواند کارایی چند برابری برای شما داشته باشد.

وکیل بطلان نکاح (2)
وکیل بطلان نکاح (2)

وکیل بطلان نکاح و نگاه به مفهوم قراردادها

وکیل بطلان نکاح با مفهوم قراردادها سر و کار دارد. به بیان ساده تر دانستیم که نکاح به عنوان یک قرارداد در جامعه و قانون شناخته می شود. بر اساس این قرارداد طرفین نسبت به یک دیگر تعهداتی را متقبل می شوند.حال هر کدام از طرفین اگر نخواهد یا نتواند تعهدات داده شده خود را عمل کند، عملا این امکان را برای فرد مقابل ایجاد کرده است که بتواند این قرارداد را منحل کند.

اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر به مفهوم قراردادها نگاه کنیم باید اینگونه بگوییم که اساسا قراردادها پایه و عنصر اساسی قانون را تشکیل می دهند. به بیان ساده تر این قرارداد هاست که به عنوان مهمترین ابزار قانونی در جامعه شناخته می شود. اگر می خواهید به کارکرد این ابزار در جامعه نگاه کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم توجه شما را به یک ویژگی مهم انسان به نام قدرت اختیار جلب می کنیم. در واقع انسان بر اساس این قدرت این امکان را دارد که بتواند در هر لحظه و هر مکان و هر موقعیتی تنها بر اساس شخص خود تصمیم گیری کند. اما بر اساس این توانایی امکان تشکیل جامعه وجود ندارد. در واقع انسان ها رفته رفته دانستند که برای این که بتوانند وارد جامعه شوند باید بتوانند این قدرت اختیار را محدود کنند. این قرار داده است که این امکان را در اختیار انسان ها قرار می دهند که بتوانند برای هدفی مشخص در کنار یکدیگر زندگی کنند. قرارداد ازدواج یا نکاح نیز دقیقا بر اساس همین موضوع است. به بیان ساده تر این قرارداد نکاح است که باعث می شوند انسان ها بتوانند در کنار یکدیگر شروع به زندگی کنند. از آنجایی که قرارداد نکاح تاثیر مستقیم در زندگی انسان ها دارد اسلام برای آن قوانینی جدا از قوانین تجارت در نظر گرفته است. اما در کل همچنان قرارداد نکاح زیرمجموعه ای از قوانین خانواده محسوب می شود.

وکیل بطلان نکاح (1)
وکیل بطلان نکاح (1)

وکیل بطلان نکاح و انواع قراردادها

وکیل بطلان نکاح به خوبی می داند که عقد نکاح یک قرارداد لازم است. اما این سخن به چه معنی است؟ لازم بودن قرارداد نکاح چه تفاوتی در کارکرد وکیل بطلان نکاح ایجاد می کند؟ در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که قرارداد ها بر اساس نوع انعقاد و نوع انحلال آن ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. به نوعی می توان گفت که این نوع تقسیم بندی از دید قانون به عنوان یک تقسیم بندی بسیار مهم تلقی شده است.

به طور کلی می توان گفت که در قانون ایران دو نوع قرارداد وجود دارد. قرارداد لازم و قرارداد جایز. قرارداد جایز قراردادی است که امکان فسخ و انحلال قرارداد برای آن وجود دارد. در واقع موکل در قرارداد جایز این امکان را دارد که در هر موقعیتی که می خواهد این قرارداد را منحل کند. اما در قرارداد لازم داستان به همین سادگی ها اتفاق نمی افتد. در واقع در قرارداد لازم این قانون است که مشخص می کند یا این قرارداد باید منحل شود یا خیر. به نوعی می توان گفت که قرارداد لازم باعث می شود که انسان ها تحت چارچوب قرار بگیرند و قوانین مربوط به قراردادها را اجرا کنند. وکیل بطلان نکاح همانطور که بیان شد می داند که قرارداد نکاح یک قرارداد لازم محسوب می شود. از این رو انحلال آن به هر شکلی کار چندان ساده ای نیست. در واقع وکیل بطلان نکاح باید بداند که شرایط انحلال یک قرارداد لازم چیست و چگونه می تواند از آن ها استفاده کند. یادتان باشد که یکی از سختی های کار وکیل بطلان نکاح دقیقا همین موضوع است که این وکیل با مفاهیمی مانند قرارداد لازم سر و کار دارد. قرارداد لازم قراردادی است که دادگاه به سختی رای به ابطال آن صادر می کند. بنابراین این فرد باید توانایی این را داشته باشد مدارک و شواهد مشخصی برای این موضوع ارائه دهد تا دادگاه را مجاب به صدور دستور ابطال نکاح کند. این مهمترین کارکردی است که می توانیم برای این وکیل در نظر بگیریم.

وکیل بطلان نکاح (11)
وکیل بطلان نکاح (11)

وکیل بطلان نکاح و شرایط انحلال یک قرارداد

وکیل بطلان نکاح باید بداند که یک قرارداد لازم چگونه منحل می شود. همانطور که بیان کردیم قرارداد لازم جزو قراردادهایی محسوب می شود که اساسا امکان انحلال آن به شکل عادی وجود ندارد و تنها در صورت وقوع یکی از چهار حالت ابطال، اقاله، فسخ یا انفساخ امکان انحلال این قرارداد وجود دارد.

ابطال به شرایطی گفته می شود که ثابت شود اساسا این قرارداد از همان ابتدا مشکل داشته و به نوعی این قرارداد باطل محسوب می شود. با ابطال قرارداد همه چیز به حالت قبل از انعقاد قرارداد باید بازگردد. به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که با ابطال یک قرارداد لازم اساسا تمامی بند ها و تعهدات مربوط به آن نیز از بین می رود. توجه داشته باشید که برای فهم ابطال یک قرارداد باید شرایط صحت آن قرارداد را بدانیم. یکی از مهمترین این شرایط اهلیت داشتن طرفین است. در صورتی که طرفین در سه فاکتور رشد، بلوغ و عقل سر بلند باشند اساسا این اهلیت را دارند که نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند. اما اگر یکی از طرفین محجور باشد اساسا این قرارداد باطل اعلام می شود.

اقاله بدین معنی است که طرفین قرارداد بر اساس توافق نسبت به انحلال یک قرارداد اقدام می کنند. توجه داشته باشید که در خصوص نکاح امکان اقاله وجود ندارد. همچنین فسخ یک قرارداد بدین معنی است که طرفین بر اساس اختیاراتی که در قرارداد دارند می توانند نسبت به فسخ آن اقدام کنند. همچنین انفساخ بدین معنی است که اگر حالتی ایجاد شود که خارج از اختیار طرفین قرارداد باشد و باعث انحلال قرارداد شود. به طور مثال مرگ یکی از طرفین قرارداد می تواند باعث این اتفاق شود. این ها شرایطی است که باعث می شود یک قرارداد لازم منحل شود.

وکیل بطلان نکاح و رای وحدت رویه در این حوزه

حسب پرونده شماره 87/576/1 با حضور وکیل بطلان نکاح، شعبه اول دادگاه عمومی فامنین خانم زهرا محمدعلی‌خانی در تاریخ 6/6/1387 دادخواستی به طرفیت همسرش آقای عباس یعقوبی به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق به دادگاه عمومی فامنین تقدیم و ضمن آن اظهار داشته است که زوج با او سوءرفتار شدید دارد و بدون اجازه او اقدام به ازدواج نموده و برای او عسر و حرج ایجاد شده است.

پرونده به شعبه اول دادگاه ارجاع گردیده و در جریان رسیدگی قرار گرفته است. در جلسه اول دادرسی که با حضور خواهان و در غیاب خوانده که با وجود ابلاغ اخطاریه حاضر نگردیده، تشکیل‌شده خواهان با ادای توضیحاتی پیرامون اختلافاتش با خوانده و پرونده‌هایی که در مورد مطالبه مهریه و جهیزیه تشکیل داده و منتهی به صدور آراء قطعی گردیده، به علت اینکه خوانده بدون اجازه او مجدداً ازدواج و به این ترتیب از شرط مقرر در بند 12 نکاح‌نامه تخلف کرده تقاضای اعمال وکالت در طلاق خود را نموده است. خوانده در لایحه‌ای که بعد از جلسه اول دادرسی به دادگاه تقدیم داشته اظهار نموده که خواهان از او تمکین نداشته و با وجود صدور حکم محکومیت در تمکین حاضر به تمکین نشده و او با اخذ اجازه از دادگاه اقدام به ازدواج نموده است. تصاویر احکام مورد استناد خود را نیز ارائه نموده است. دادگاه پس از ارجاع امر به داوری و اظهارنظر داوران سرانجام به موجب دادنامه شماره 95ـ2/2/1388 بعد از بیان موضوع دعوا و خلاصه اظهارات زوجین تخلف خوانده از شرط ضمن عقد نکاح را محرز و مسلّم دانسته و با استناد به مواد 234، 237 و 1119 قانون مدنی و ماده 4 قانون ازدواج و ماده 10 قانون حمایت خانواده گواهی عدم امکان سازش صادر نموده و ضمن بیان اینکه زوجه مهریه و جهیزیه خود را در پرونده‌های دیگری مطالبه نموده و نفقه معوقه را نیز جداگانه مطالبه می‌نماید به زوجه اجازه داده است تا به یکی از دفاتر رسمی ثبت طلاق مراجعه و پس از اجرای صیغه طلاق با اعمال وکالت حاصل از طریق تحقق شرط ضمن‌العقد نسبت به ثبت رسمی طلاق اقدام و اسناد و دفاتر مربوطه را اصالتاً و نیز به وکالت از شوهرش امضاء نماید. نوع طلاق بائن اعلام شده است. بر اثر تجدیدنظرخواهی تجدیدنظرخواهی را وارد تشخیص داده و ضمن نقض رأی تجدیدنظر خواسته حکم بر بطلان دعوی خواهان بدوی (زوجه) صادر کرده است. به گواهی دفتر دادگاه از این رأی فرجام‌خواهی نگردیده است.

همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان همدان وکالت زوجه از زوج موضوع بند 12 نکاح‌نامه را به اعتبار اطلاق شرط، در موردی هم که زوجه تمکین نداشته و زوج با اجازه دادگاه اقدام به ازدواج مجدد کرده، محقق و قابل اعمال دانسته، ولی شعبه چهارم همان دادگاه شرط مزبور را منصرف از موردی دانسته که زوجه از زوج تمکین نداشته و زوج با اجازه دادگاه مبادرت به ازدواج مجدد نموده است، بنا به مراتب در اجرای ماده 270 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری تقاضای طرح موضوع را در هیأت عمومی دیوان عالی کشور به منظور ایجاد وحدت رویه قضایی دارد.

The post وکیل بطلان نکاح appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *