وکیل تغییر کاربری

وکیل تغییر کاربری

وکیل تغییر کاربری کیست؟ وکیل تغییر کاربری چه کارکردی دارد؟ چه انتظاراتی از وکیل تغییر کاربری می توانیم داشته باشیم؟ حوزه کاری وکیل تغییر کاربری چیست؟ یک وکیل تغییر کاربری چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین وکیل تغییر کاربری کیست؟ بهترین وکیل تغییر کاربری چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل تغییر کاربری را پیدا کنیم؟

وکیل تغییر کاربری یکی از انواع وکلا در حوزه حقوقی محسوب می شود. وکیل تغییر کاربری با یکی از مهمترین مفاهیم قانونی در جامعه سر و کار دارد. در واقع تغییر کاربری از مهمترین و شاید پرکاربرد ترین مفاهیم قانونی در جامعه است. اما تغییر کاربری توسط کدام ارگان انجام می شود؟ برای تغییر کاربری باید از کجا شروع کنیم؟ یک وکیل تغییر کاربری به خوبی می داند که برای تغییر کاربری چه کاری باید انجام شود.

به نوعی می توان گفت که وکیل تغییر کاربری به خوبی می داند در چه موقعیت هایی می توان از تغییر کاربری استفاده کرد و چگونه می توان ارگان مربوطه را راضی به این کار کرد. اما برای این که بدانیم یک وکیل تغییر کاربری چگونه می تواند دست به چنین کاری بزند، باید با مفهوم تغییر کاربری و مفاهیم قانونی مربوط به آن آشنا شویم. در واقع ما باید بدانیم که یک تغییر کاربری چه روندی دارد و چه شرایط قانونی برای آن در نظر گرفته شده است. از این رو ما در این مقاله سعی می کنیم تغییر کاربری را از جنبه قانونی مورد بررسی قرار دهیم. بدین ترتیب ما خواهیم فهمید که یک وکیل تغییر کاربری از چه مسیری استفاده می کند و چگونه می تواند این کار را انجام دهد. اما پیش از شروع باید به این نکته توجه داشته باشید که تغییر کاربری یک مفهوم قانونی است. از این رو باید ابتدا ما باید سعی کنیم با زبان قانون آشنا شویم. یعنی تا جایی که می توانیم با مفاهیم قانونی آشنا شویم و زبان خودمان را به زبان قانون نزدیک تر کنیم. برای این کار لازم است با الفبای قانون آشنا شویم. اما در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی الفبای قانون نیست. از این رو در ادامه تنها به آن بخش از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم تغییر کاربری و کارکرد وکیل تغییر کاربری مربوط باشد. مطالعه دقیق این بخش می تواند به بسیاری از سوالات ما در این حوزه پاسخ دهد.

وکیل تغییر کاربری (9)
وکیل تغییر کاربری (9)

وکیل تغییر کاربری و توانایی های او

وکیل تغییر کاربری باید دارای خصوصیات و توانایی های متعددی باشد و افراد قبل از انکه اقدام به انعقاد قرارداد وکالت کنند باید در مورد این توانایی ها و خصوصیات اطلاعات لازم را کسب کنند. به چند مورد از این ویژگیها و خصوصیات دقت کنید تا اطلاعات خوب ید ر مورد وکیل تغییر کاربری بدست آورید:

وکیل تغییر کاربری در مورد تمامی مباحث قانونی وحقوقی اطلاعات کامل دارد و می تواند با زبانی ساده و تحلیلی انا را به موکلان خود نیز توضیح دهد. برخی از اطلاعات حقوقی که توسط وکیل تغییر کاربری به افراد انتقال داده می شود دارای اصطلاحات قانون نسبتا خاصی هستند و ممکن است باعث بوجود ادن سردرگمی برای افراد مختلف شود. وکیل تغییر کاربری برای انکه از این مسائل و مشکلات جلوگیری کند در جلسات مشاوره حقوقی به تمامی سوالات افراد در این حوزه پاسخ می دهد و به انها کمک می کند تا با داشتن آگاهی کامل در جلسات قانونی دادگاه حضور یابند. وکیل تغییر کاربری می تواند تمامی اسناد قانونی را که در مراحل مختلف دادگاه به آنها نیاز است و در سریعترین زمان ممکن تهیه کند. وکیل تغییر کاربری بر اساس خصوصیات و ویژگی هایی که دارد می تواند رد مدت زمان کوتاهی همه اسناد حقوقی مانند لوایح و دادخواست ها را به بهترین شیوه تهیه کند و به دادگاه ارائه دهد. این موضوع را فراموش نکنید که در صورت عدم تکمیل این اسناد قانونی ممکن است رد دادخواست اتفاق بیفتد و این موضوع باعث ایجاد اطاله و اطناب در پرونده می گردد و به بیانی دیگر ممکن است آسیب و خسارات متعددی را به همراه داشته باشد و تنها کسی که می تواند از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند، وکیل تغییر کاربری است.

وکیل تغییر کاربری کسی است که می تواند به نحوی مناسب در جلسات دادگاه حضور یابد و به جریان تسریع پرونده کمک کند و تمامی اسنادی را که باعث پیشبرد روند قضایی و احقاق حقوق موکل خود می شود را تحویل دادگاه می دهد. با حضور وکیل تغییر کاربری دیگر نیازی نیست تا اکثر جلسات دادگاه، موکل حضور یابد. چرا که وکیل تغییر کاربری می تواند با داشتن قرارداد وکالت خود به تنهایی در این جلسات حضور یابد و از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کندو تمامی مسائل مطرح شده در جریان جلسه قانونی را به موکل خود نیز اطلاع دهد.

وکیل تغییر کاربری دارای فن مذاکره است و به خوبی می داند که در دادگاه ها و مراسم های قانونی چگونه باید حضور یابد و با استفاده از ادبیات قانونی حقوق موکلان خود را مورد بررسی قرار دهد و با استفاده از ادله استنباطی از آنها دفاع کند. وکیل تغییر کاربری از تمامی راه های قانونی و حقوقی که باعث می شود پروانه در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه برسد به خوب اطلاع دارد و آنها را به بهترین نحو ممکن به نفع موکل خود مورد استفاده قرار می دهد.

وکیل تغییر کاربری (7)
وکیل تغییر کاربری (7)

وکیل تغییر کاربری و اهمیت حضور او در جامعه

وکیل تغییر کاربری می تواند بهترین اقدامات قانونی را در چارچوب شیوه های مختلف حقوقی انجام دهد تا شرایط مطلوبی را برای تمامی کسانی که به این فرد حرفهای نیاز دارند فراهم آورد. وکیل تغییر کاربری را می توان از راه های مختلفی شناسایی کرد اما مسئله ای که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند آن است که مطمئن ترین راه برای پیدا کردن وکیل تغییر کاربری چیست؟ اصلا چگونه ی توان تفاوت میان این وکیل حرفه ای با دیگر افراد متخصص همانند وکیل زمین و وکیل متخصص در امور اراضی را شناسایی کرد؟

حقیقت آن است که امروزه تعداد کسانی که به وکیل تغییر کاربری نیاز دارند بسیار زیاد است و هرزه نیز افزایش می یابد. از آنجایی که پرونده های مربوط به تغییر کاربری نیز دارای پیچیدگی ها و شرایط مختلفی هستند به همین علت نمی توان انتظار داشت که افراد غیر متخصص در این زمینه بتوانند جریان پرونده را به سمت موفقیت سوق دهند. بهترین کسی که می تواند جریان این پرونده ها را مورد کنترل و بررسی قرار دهد یک وکیل تغییر کاربری با تجربه است. وکیل تغییر کاربری که دارای تجربه باشد این توانایی را دارد تا با استفاده از آموخته های خود و شرایط قانونی که در نمونه پرونده های قبلی پشت سر گذاشته است، جریان این پرونده ها را با تکیه بر تجربه و دانش خود مورد حل و فصل قرار دهد.

برای پیدا کردن بهترین وکیل تغییر کاربری بهتر است به مسائل تبلیغاتی کمتر توجه کنید و بیشتر به دنبال تحقیق و بررسی رزومه کاری وکیل تغییر کاربری باشید. امروزه با ورود بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران به عرصه های مختلف حقوقی دیگر پیدا کردن بهترین وکیل تغییر کاربری کار سختی شده است و همه افراد نمی توانند به راحت یاین مسئله را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند و هرگونه سهل انگاری و عدم آگاهی از جانب وکیل تغییر کاربری باعث ایجاد آسیب ها و خسارات بسیار متعددی برای موکل می گردد.

وکیل تغییر کاربری (1)
وکیل تغییر کاربری (1)

وکیل تغییر کاربری به عنوان یک وکیل حقوقی

وکیل تغییر کاربری را می توان یک وکیل حقوقی بدانیم. در واقع از منظر قانونی یک وکیل تغییر کاربری به عنوان یک وکیل حقوقی شناخته می شود. اما حقوقی بودن این وکیل به چه معنی است؟ در واقع با شناخت مفهوم حقوقی می توان کارکرد کلی و چارچوب اصلی کاری این وکیل را بشناسیم.

به طور کلی قانون ایران از دو بخش مهم حقوقی و کیفری ساخته شده است. در واقع باید اینگونه بیان کنیم که هر چیزی که شما در قانون ایران می بینید و یا می شنوید تحت یکی از گروه های حقوقی یا کیفری مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین قانون گذار قانونی غیر از این دو گروه بزرگ قانونی عنوان نکرده است.

حقوقی آن بخش از قانون است که در آن قانونگذار به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع قانون گذار در این بخش از قانون مشخص می کند که هر فرد در جامعه از چه قوانینی باید پیروی کند. همچنین مشخص می کند که هر فرد در جامعه چه حقوقی دارد و چگونه می تواند به این حقوق برسد. به بیان ساده تر قانون گذار در بخش حقوقی روابط را تحت چارچوب های خاصی بیان می کند. بنابراین هر فرد در جامعه باید بر اساس این دسته از قوانین رفتار کنند. قانون گذار در بخش حقوقی سعی می کند به نوعی این قوانین را تدوین کند که تعارض های انسانی به حداقل ترین حالت ممکن برسد. بنابراین در بخش حقوقی ما با یک سری از قوانین سر و کار داریم که سعی می کنند چارچوب رفتاری انسان در جامعه را در هر موقعیتی مشخص کنند.

قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که چه افعالی جرم است و چه مجازاتی برای مجرم باید در نظر گرفت. نکته مهمی که در خصوص این بخش از قوانین وجود دارد این است که بر اساس آن ها می توان برای جان یا مال افراد تصمیم گیری کرد. در مواردی در بخش کیفری حتی می توان زنده ماندن یا نماندن افراد تصمیم گرفت. از این رو می توان بخش کیفری را بخش حساس مهمی تلقی کرد. مسئله ای که در خصوص وکیل تغییر کاربری وجود دارد این است که این وکیل یک وکیل حقوقی است و امکان شکایت کیفری و اعلام جرم ندارد. بنابراین نمی توانیم چنین انتظاری از این وکیل داشته باشیم.

وکیل تغییر کاربری (6)
وکیل تغییر کاربری (6)

وکیل تغییر کاربری و مفهوم تغییر کاربری

وکیل تغییر کاربری به صورت مستقیم با مفهوم تغییر کاربری سر و کار دارد. بنابراین برای این که بدانیم یک وکیل تغییر کاربری چگونه عمل می کند و چگونه می تواند کارکرد خودش را نشان دهد باید بدانیم که اساسا تغییر کاربری چیست و چه مفهومی در جامعه دارد.

اگر بخواهیم مفهوم تغییر کاربری را متوجه شویم باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک جامعه زمانی می تواند قوام و دوام داشته باشد که در همه ابعاد قوانینی داشته باشد. بنابراین علاوه بر روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی، عناصر موجود در جامعه نیز باید تحت قوانین و چارچوب هایی تعریف شده باشند. یکی از مهمترین این عناصر زمین است.

در واقع زمین برای انسان ها از همان ابتدای تاریخ تا به امروز مفهومی غیر از خاک داشته است. در ابتدا زمین تنها به عنوان یک منبع برای تولید محصول شناخته می شد. رفته رفته زمین به عنوان محلی برای زندگی ( ساخت خانه ) مورد استفاده قرار گرفت. با گسترش جمعیت و نیاز انسان به زمین های بیشتر عملا تعارض های مختلفی در این حوزه ایجاد شد.

یکی از مهمترین این تعارض ها این بود که یک زمین باید به صورت کشاورزی استفاده شود و یا می توان از آن به عنوان محلی برای ساخت خانه استفاده کرد؟ همچنین آیا می توان از زمین محل هایی مانند جنگل و منابع طبیعی به شکل اختصاصی استفاده کرد؟ این ها سوالات مهمی است که قانون سعی کرد آن ها را مورد بررسی قرار دهد. در واقع قانونی تحت عنوان تغییر کاربری نشان می دهد که هر زمین چه کاربری باید داشته باشد و این زمین را آیا می توان به عنوان کاربری دیگری مورد استفاده قرار داد یا خیر. در واقع قانون مشخص می کند که یک زمین به طور مثال باید کاربری کشاورزی داشته باشد. حال اگر فردی بخواهد در این زمین خانه مسکونی بنا کند، آیا امکان چنین کاری را دارد یا خیر؟ این سوالی است که وکیل تغییر کاربری باید به آن پاسخ دهد. بنابراین اگر بخواهیم با دید مفهومی به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که تغییر کاربری مشخص می کند که هر زمین در جامعه چه کارکردی باید داشته باشد و آیا امکان تغییر این کارکرد وجود دارد یا خیر. در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازم که تغییر کاربری چه اهمیتی در جامعه دارد و چرا چنین قانونی باید در جامعه وجود داشته باشد.

وکیل تغییر کاربری (5)
وکیل تغییر کاربری (5)

وکیل تغییر کاربری و اهمیت آن در جامعه

وکیل تغییر کاربری با یکی از مهمترین مفاهیم اجتماعی سر و کار دارد. به نوعی باید اینگونه گفت که تغییر کاربری مشخص می کند که آیا می توان یک زمین را به عنوان کاربری مورد نظر استفاده کرد یا خیر. این مسئله هم از دید فردی و هم از دید کلی اهمیت بالایی دارد.

به نوعی برای درک اهمیت کارکرد وکیل تغییر کاربری باید ببینیم که اساسا چرا تغییر کاربری به عنوان یک قانون در جامعه جریان دارد. مسئله ای که وجود دارد این است که از دید کلی و حاکمیتی، جامعه زمانی می تواند به اهداف خود برسد که بتواند از تمامی امکانات خود به درستی استفاده کند. یکی از مهمترین منابع هر جامعه ای نیز اراضی و زمین های آن جامعه است. کشوری مانند چین یا ژاپن نسبت به جمعیتی که دارند از منابع ارضی بسیار کمی برخوردار هستند. این کشورها به طور کامل درک می کنند که یک زمین چه ارزشی می تواند داشته باشد. در چنین کشورهایی از زمین های چند طبقه برای کشاورزی استفاده می شود تا حداکثر کاربری را برای جامعه داشته باشد.

بنابراین مدیریت و استفاده درست از منابع ارضی یکی از مهمترین اهدافی است که حاکمیت باید آن را اجرا کند. اما این مسئله چیزی نیست که یک فرد در جامعه بتواند به سادگی آن را درک کند. در واقع افراد در جامعه بر اساس نیاز شخصی خودشان دوست دارند از منابع ارزی که در اختیار دارند استفاده کنند. مثلا یک زمین کشاورزی به نام فردی است. حال این فرد تصمیم گرفته است که بر روی زمین خود خانه ای بنا کند. اما مسئله ای به نام کاربری زمین این اجازه را به او نمی دهد که بتواند دست به چنین کاری بزند.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که حاکمیت نمی تواند بر خلاف اهدافی که برای جامعه تعیین شده پیش برود. از این رو به تمامی منابع خود در این زمینه نیاز دارد. بنابراین نمی توان انتظار داشت که حاکمیت بتواند به سادگی با مسئله تغییر کاربری کنار بیاید. به طور مثال حاکمیت در نظر دارد در خصوص محصولات کشاورزی به خودکفایی برسد. از این رو به زمین های کشاورزی برای رسیدن به این هدف نیاز دارد. بنابراین این حاکمیت دوست ندارد زمین کشاورزی از دست بدهد و این زمین تبدیل به یک ملک مسکونی شود. اما در برخی مواقع بر اساس تغییر اهداف و تغییر موقعیت های اجتماعیی ممکن است نیاز به منابع تغییر کند. در این حالت امکان تغییر کاربری برای افراد ایجاد می شود.

وکیل تغییر کاربری (2)
وکیل تغییر کاربری (2)

وکیل تغییر کاربری چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

وکیل تغییر کاربری فردی است که باید بتواند بر اساس قوانین مربوط به تغییر کاربری و به واسطه دستورات کمیسیون تعیین شده قانونی مراحل لازم جهت تغییر کاربری را انجام دهد. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل تغییر کاربری به خوبی می داند که برای تغییر کاربری باید از چه طریقی عمل کند و چه مسیرهایی را پشت سر بگذراند.

از این رو برای وکیل تغییر کاربری دو ویژگی بسیار مهم در نظر گرفت. اول این که این وکیل باید از نظر حقوقی و قانونی در خصوص تغییر کاربری تخصص بالایی داشته باشد. در واقع انتظار می رود که این وکیل بر قوانین مربوط به شهرداری، قانون مدنی، قوانین مربوط به اراضی و املاک و … تسلط داشته باشد. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که برای تغییر کاربری نیز قانون خاصی تدوین شده است. بنابراین انتظار می رود که وکیل تغییر کاربری این مجموعه قوانین را به خوبی بشناسند. از این رو گفته می شود که یک وکیل تغییر کاربری باید دانش و آگاهی خوبی در این خصوص داشته باشد. نکته ای که باید بدانید این است که این دانش و تخصص است که می تواند بهترین راه برای رسیدن به نتیجه را نشان دهد.

اما ویژگی بعدی که یک وکیل تغییر کاربری باید داشته باشد تجربه است. در واقع در کار وکالت این تجربه کاری است که اهمیت بالایی دارد. در بیانی بهتر دنیای قانون دنیای پیچیده و سختی است که حتی مردان و زنان قانون در آن سر در گم می شوند. این تنها تجربه کاری است که می تواند در چنین مواقعی کمک کننده باشد. در واقع تجربه کاری به نشان می دهد که در هر موقعیتی چه کاری باید انجام دهیم. این تجربه کاری است که می تواند کاری کند تا مسیر مورد نظر را به خوبی و سادگی پیش برویم. بنابراین اگر دوست دارید سریع تر و ساده تر به نتیجه مورد نظر خودتان برسید، باید سراغ وکیل تغییر کاربری بروید که تجربه کاری خوبی داشته باشد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که اساسا مسیر تغییر کاربری یک مسیر قضایی ساده نیست. بلکه این مسیر می تواند بسیار پیچیده تر باشد. چرا که در این بین عناصر مهم دیگری مانند شهرداری، دارایی، محیط زیست و … نیز وجود دارد. بنابراین یک وکیل تغییر کاربری زمانی می تواند به درستی از دانش خود استفاده کند که تجربه کاری خوبی داشته باشد.

وکیل تغییر کاربری (4)
وکیل تغییر کاربری (4)

وکیل تغییر کاربری و انواع تغییر کاربری

وکیل تغییر کاربری با انواع تغییر کاربری ها سر و کار دارد. از این رو برای این که بتوانیم بهتر با اهمیت و کارکرد وکیل تغییر کاربری آشنا شویم بهتر است بدانیم که تغییر کاربری در چه حالاتی وجود دارد. به نوعی می خواهیم بدانیم که در چه موقعیت هایی می توانیم از وکیل تغییر کاربری استفاده کنیم.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که در خصوص تغییر کاربری تغییر کاربری های حوزه شهری بر عهده کمیسیون ماده 5 تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها بر عهده جهاد کشاورزی است. بنابراین شما باید بر اساس نوع تغییر کاربری و محل قرارگیری زمین نسبت به تغییر آن کاربری اقدام کنید. مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا چند حالت برای تغییر کاربری قابل پیش بینی است و به شکل رایج در جامعه وجود دارد.

اولین نوع این تغییر کاربری تغییر کاربری زمین زراعی به زمین مسکونی است. در واقع بسیار اتفاق می افتد که در روستا ها و مناطق شهری زمینی با کاربری روستایی وجود دارد و عده ای به دنبال تغییر این کاربری هستند. همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که با تغییر کاربری و تبدیل یک زمین زراعی به یک زمین مسکونی عملا این زمین امتیازات مختلفی مانند آب و برق و گاز و … را به دست می آورد. از این رو برای این که عده ای بتوانند در زمین کشاورزی یا باغ خود ملکی داشته باشند و یا خانه باغی درست کنند به ناچار باید برای تغییر کاربری زمین خود اقدام کنند.

نوع دیگر این تغییر کاربری تغییر زمین آموزشی به زمین مسکونی است. در این نوع تغییر کاربری زمین تعیین شده جهت احداث یک ساختمان آموزشی یا یک محیط آموزشی توسط آموزش پرورش به یک زمین مسکونی معمولی تبدیل می شود. مسئله ای که وجود دارد این است که در ساختار کلی حاکمیت ممکن است زمین هایی را جهت تاسیس چنین مکان هایی در نظر گرفته باشند اما این زمین ها به فروش غیر رسیده است. از این رو این افراد به دنبال این هستند که بتوانند با تغییر کاربری زمین آموزشی به زمین مسکونی پایان کار ساختمان احداث شده خودشان را بگیرند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل تغییر کاربری (3)
وکیل تغییر کاربری (3)

بهترین وکیل تغییر کاربری در تهران

وکیل تغییر کاربری برای بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر کاربری اراضی مختلف زراعی و غیر زراعی هستند دارای اهمیت بسیار زیادی است. مسلما همه افراد ترجیح می دهد تا جریان پرونده های خود را به وکیلی بسپارند که دارای تخصص و مهارت باشد و بتواند در مدت زمانی کوتاه بهترین نتیجه را ایجاد کند. بهترین وکیل تغییر کاربری در تهران را نمی توان به راحتی پیدا کرد و برای شناسایی چنین وکیلی نیاز است تا زمان و هزینه نسبتا زیادی خرج شود.

برخی از افراد به اشتباه با خود فکر می کنند که تمامی وکلا می توانند جریان پرونده های مربوط به تغییر کاربری را بر عهده گیرند اما چنین چیزی واقعیت ندارد و نباید انتظار داشت که وکلای غیر متخصص و بی تجربه بتوانند در این حوزه فعالیت خوبی را از خود نشان دهند. مسلما هر وکیلی میتوان در زمینه پرونده ای که در آن تجربه دراد به بهترین شیوه ممکن عمل کند.

افرادی که به دنبال وکیل تغییر کاربری میگردند بهتر است در اولین مرحله این موضوع را تشخیص دهند که آیا جریان پرونده ای که با ان درگیر هستند به موضوع قوانین و مسائل حقوقی مربوط به تغییر کاربری مرتبط است یا خیر. در غیر این صورت بهتر است نوع پرونده خود و جریان اصلی آن را تشخیص دهند و سپس به دنبال وکیل متخصص در همان حوزه بروند. اما شرایط افرادی که زمان و هزینه کفی برای پیدا کردن وکیل تغییر کاربری ندارند چگونه مورد حل و فصل قرار می گیرد؟ این افراد چگونه می توانند وکیلی متخصص را پیدا کنند تا از حقوق آنها دفاع کند و کمتر دچار آسیب و ضرر و زیان شوند؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که امروزه موسسات حقوقی معتبری همچون گروه وکلای پارسا می توانند تا حد زیادی بسیاری از این مشکلات را حل کنند و راه حل های مناسبی بررای جریان قانونی این پرونده ها پیدا کنند.

وکیل تغییر کاربری در گروه پارسا دارای سال ها تجربه و تخصص است و میتواند با تکیه بر مهارت هایی که دارد به افراد کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارد و در این مسیر شرایط نسبتا خوبی را ایجاد کنند تا بتوانند میزان آسیب و مشکلات مختلف را به حداقل برسانند. بهترین وکیل تغییر کاربری را می توان از طریق گروه وکلای پارسا پیدا کرد و با استفاده از این روش میزان آسیب و مشکلات خود را تا حد زیادی کاهش داد و در هزینه ها و زمان خود نیز صرفه جویی کرد. شما نمی توانید انواع وکلای مختلف متخصص همانند وکیل اثبات مالکیت ، وکیل تنظیم قرارداد ، وکیل اداره کار و… را به کمک گروه حقوقی با تجربه پارسا پیدا کنید. هزینه وکیل تغییر کاربری با توجه به خدماتی که ارائه می دهد بسیار به صرفه و اقتصادی است. از آنجا که زبان خساراتی که از طریق پرونده های تغییر کاربری به افراد وارد می گردد گاهی بسیار جبران ناپذیر و سنگین است به همین علت بهتر است این افراد از همان ابتدای پرونده قبل از بوجود آمدن هرگونه مشکلی به سراغ وکیل تغییر کاربری بروند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او بسپارید.

وکیل تغییر کاربری (8)
وکیل تغییر کاربری (8)

وکیل تغییر کاربری و دستورالعمل نحوه چگونگی دریافت تقاضا، تشکیل و تکمیل پرونده بررسی کارشناسی طرح درخواست در کمیسیون

ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی و سایر هیئت ها و مراجع مربوط موظفند در هنگام تفکیک، افراز و تقسیم اراضی زراعی و باغ های واقع در خارج از محدوده شهرها و شهرکها و طرح هادی روستایی، نظر سازمان جهاد کشاورزی (مدیریت جهادکشاورزی) را استعلام و تفکیک، افراز و تقسیم اینگونه اراضی پس از تایید مدیریت جهاد کشاورزی قابل اجرا خواهد بود.

اشخاص حقیقی و حقوقی یا وکیل تغییر کاربری درخواست تغییر کاربری خود را به همراه مدارک ذیل براساس فرم‎های ابلاغی پیوست به دبیرخانه کمیسیون مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل وقوع ملک، تقدیم می‎نمایند. سند مالکیت یا گواهی اداره ثبت مشعر بر مالکیت و یا موافق احکام قطعیت یافته صادره از محاکم قضایی مالکیت آنان محقق شده باشد و چنانچه اراضی مذکور در مناطق مشمول اعلان ثبت عمومی و اجباری نباشد و از قدیم الایام از سوی اشخاص به عنوان مالک مورد بهره‎برداری واقع و شورای اسلامی محل تصرف مالکانه (قاعده ید) متقاضی را تایید نماید و مستثنی بودن اراضی مورد نظر از انواع اراضی ملی و دولتی به تایید مراجع ذیصلاح رسیده و تصرفات بلامنازع وبلامعارض باشد، مالک تلقی می‎شود.

در خصوص اراضی وقفی، اخذ نظریه متولی موقوفه الزامی می‎باشد. اراضی منابع ملی و دولتی که بدون مجوز تصرف و تبدیل به زراعت و باغ شده تا قبل از تعیین تکلیف توسط مراجع قانونی ذیربط، قابل طرح در کمیسیون نمی‎باشد. موافقت اصولی یا جواز تاسیسی که توسط دستگاههای اجرایی ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات مربوط صادر می‎شود. نقشه عرصه محل اجرای طرح با مشخص بودن عوارض طبیعی و نقاط ثابت جهت تطبیق محل وقوع ملک در طبیعت.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخواست تغییر کاربری را جهت انجام بررسی‎های اولیه اعم از مطابقت مدارک منضم به درخواست و نقشه ارائه شده و تشخیص زارعی و یا باغ بودن اراضی برابر مقررات موضوع ماده ۶ آیین نامه اجرایی به کارشناس یا کارشناسان منتخب رئیس سازمان جهاد کشاورزی ارجاع می‎نماید و پس از وصول نظریه مذکور مبنی بر زارعی و باغ بودن، نسبت به اخذ پاسخ استعلامات مقرر در ماده ۳ آیین نامه اجرایی اقدام و پرونده متشکله را به دبیرخانه کمیسیون ارسال تا در نوبت رسیدگی قرار گیرد. چنانچه نظریه کارشناس یا کارشناسان منتخب بر غیر زراعی و باغی بودن اراضی مورد نظر باشد درخواست متقاضی منضم به نظریه مذکور بدون اخذ استعلامات به دبیرخانه کمیسیون ارسال تا اقدام گردد.

در مورد وکیل تغییر کاربری و تنظیم دادخواست دقت کنید:

در صورتی که متقاضی مدارک و مستندات توسط وکیل تغییر کاربری به دبیرخانه کمیسیون تسلیم نماید دبیر کمیسیون می‎بایست در مراتب را به همراه مدارک و مستندات مربوط به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسال تا پس از تکمیل پرونده و با رعایت نوبت و ظرف مدت ۲ ماده، موضوع در کمیسیون و اتخاذ تصمیم گردد. اعضای کمیسیون موظفند علاوه بر محتویات پرونده تکمیلی، ضوابط پنجگانه مصرحه در ماده ۷ الحاقی قانون را در تشخیص ضرورت رعایت نمایند.

دبیر کمیسیون که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی انتخاب می‎شود، موظف است به منظور تشکیل به موقع جلسات کمیسیون نسبت به ارسال دعوت نامه کتبی برای اعضاء اقدام و تصمیمات کمیسیون را در سوابق دبیرخانه ثبت و ضبط نمایند. در صورت درخواست دستگاه اجرایی ذیربط و یا براساس نوع طرح و تشخیص دبیر کمیسیون ضمن هماهنگی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی از نماینده دستگاه اجرایی ذیربط برای حضور در جلسه کمیسیون (بدون حق رأی) دعوت به عمل می‎آید. ابلاغ تصمیمات کمیسیون و صدور مجوز ضرورت تغییر کاربری توسط دبیر کمیسیون صورت می‎پذیرد. ضوابط مربوط به تقویم و ارزیابی در قالب دستورالعمل جداگانه ‎ای ابلاغ می‎شود.

در صورت موافقت کمیسیون با تغییر کاربری اراضی زراعی یا باغ مورد تقاضا، دبیر کمیسیون مراتب را به همراه کروکی یا نقشه، مشخصات کامل ملک به منظور تعیین قیمت روز اراضی زراعی یا باغ با کاربری جدید به کمیسیون تقویم اعلام و پس از اخذ نظریه کمیسیون یاد شده و اعلام به متقاضی و ارائه گواهی لازم توسط وی مبنی بر واریز عوارض قانون به حساب خزانه‌ داری کل کشور، مجوز تغییر کاربری را صادر و به مرجع استعلام کننده و متقاضی اعلام می‌نماید. مجوز صادره از زمان ابلاغ به متقاضی به مدت دو سال دارای اعتبار می‌باشد. در مواردی که بعد از پایان اعتبار مجوز کمیسیون، مجدداً برای همان اراضی درخواست تمدید مجوز قبلی یا تقاضای تغییر کاربری برای طرح جدید ارائه گردد و کمیسیون موافقت نماید در صورت شمول عوارض قانون، با احتساب عوارض پرداختی قبلی مابه‌التفاوت تعیین و به متقاضی جهت واریز ابلاغ می‌گردد.

استانداری، امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی استان ها موظفند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تقویم شهرستانها به دبیرخانه کمیسیون معرفی نمایند. کمیسیون تقویم در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل و جلسات آن با حضور کلیه اعضاء رسمیت یافته و رای اکثریت اعضاء معتبر و لازم‌الاجرا است.

چند نکته مهم قانونی دیگر که می توان به کمک وکیل تغییر کاربری در مورد آنها اطلاع یافت:

تصمیم کمیسیون تقویم از زمان اعلام به متقاضی به مدت شش ماه اعتبار خواهد داشت و در صورت انقضای مدت مذکور و عدم واریز عوارض، قیمت ملک مجدداً توسط کمیسیون تقویم تعیین و اعلام خواهد شد. وکیل تغییر کاربری تمامی این اطلاعات را به طور کامل به شما ارائه خواهد داد.

ضوابط و حدنصابهای تفکیک، افراز و تقسیم اراضی ظرف دو ماه پس از صدور این آیین‌نامه توسط وزارت جهاد کشاورزی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و پس از تصویب کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست و سازمان های جهاد‌ کشاورزی اعلام خواهد شد.

به منظور اجرای قانون و جلوگیری از هرگونه عملیات تغییر کاربری غیرمجاز متخلف در اراضی زراعی و باغها، ماموران جهاد کشاورزی مکلفند ضمن بازدید از اراضی زراعی و باغها در صورت مشاهده هرگونه جرم ضمن توقف عملیات با رعایت قانون، نسبت به تنظیم صورتجلسه اقدام نمایند. ماموران جهاد کشاورزی مکلفند توقف عملیات اجرایی را به مالک یا قائم مقام قانونی وی به‌صورت مکتوب اخطار و اعلام نمایند. چنانچه مرتکب پس از اعلام ماموران جهاد کشاورزی به اقدامات خود ادامه دهد نیروی انتظامی جمهوری‌ اسلامی ایران موظف است بنا به درخواست ماموران جهاد کشاورزی از ادامه عملیات متخلف جلوگیری نماید. مدیریت جهاد کشاورزی مکلف است با توجه به ‌صورتجلسه تنظیمی در اسرع وقت نسبت به معرفی مجرم یا مجرمین به مراجع قضایی اقدام نماید. مراجع قضایی برابر مقررات مربوط به تخلف رسیدگی و حکم مقتضی را صادر می‌نمایند.

چنانچه نظریه غیر زارعی و باغی بودن مورد تایید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان باشد مراتب عدم شمول قانون حفظ کاربری و اصلاحیه آن از طریق دبیرخانه کمیسیون به مرجع استعلام کننده یا متقاضی اعلام می‎گردد. چنانچه نظریه غیر زارعی و باغی بودن، مورد تایید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نباشد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ایلام تا استعلامات آیین نامه اجرایی را انجام دهد. پرونده‎های واصله از مدیریت جهاد کشاورزی پس از تکمیل در دبیرخانه کمیسیون و دفتر مخصوص ثبت و زمان ثبت پرونده در دبیرخانه کمیسیون به عنوان زمان آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها تلقی می‎گردد و در صورت نقص و عدم تکمیل مدارک مورد لزوم دبیر کمیسیون طی اخطاریه‎ای به متقاضی اعلام می‎نماید ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت درخواست نسبت به رفع نقص اقدام نماید.

The post وکیل تغییر کاربری appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *