وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه جز آن دسته از وکلایی است که توانایی رسیدگی به پرونده ها ی مختلف حقوقی را دارد و میتواند در جریان تقسیم ارث و میراث نقش موثر و بسیار به اهمیتی را ایفا کند. وکیل تقسیم ترکه در مقابل موکلان خود چه مسئولیتی را بر عهده دارد؟ وکیل تقسیم ترکه در جریان مسائل مربوط به تقسیم ارث و میراث چه می کند؟ وکیل تقسیم ترکه دارای چه توانایی ها مهارت هایی است؟ وکیل تقسیم ترکه در جریان دادرسی پرونده های مختلف چه می کند و چگونه از حقوق موکلان خود دفاع می کند؟

وکیل تقسیم ترکه یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که در سال های اخیر توانسته است پرونده های حقوقی مختلفی را به نتیجه برساند و جریان دادرسی آنها را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند. وکیل تقسیم ترکه دارای توانایی های مختلفی است که با استفاده از آنها در دادگاه حاضر می شود و از تضییع حقوق موکلان خود جلوگیری می کند.

وکیل تقسیم ترکه سال های زیادی را در زمینه پرونده های حقوقی مربوط به تقسیم ترکه فعالیت کرده است و همین موضوع باعث شده است تا با روند رسیدگی به این پرونده ها تا حد زیادی آشنایی داشته باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن انها را به نتیجه برساند. وکیل تقسیم ترکه از تمامی جزئیات مربوط به تقسیم ترکه که بسیاری از افراد از آنها اطلاع دارند به خوبی آگاهی دارد و میتواند تمامی جزئیات لازم در مورد آن را به دیگران نیز انتقال دهد.

اگر شمما جز کسانی هستد که درگیر پرونده های مربوط به تقسیم ترکه شده اید و نمی دانید که چگونه می توانید آنها را به نتیجه برسانید و از طریق دادگاه ها و مراجع قضایی مختلف به آنها رسیدگی کنید به شما توصیه میکنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی جزییاتی را که باید در مورد وکیل تقسیم ترکه بدانید را به شما معرفی کنیم.

وکیل تقسیم ترکه (4)
وکیل تقسیم ترکه (4)

وکیل تقسیم ترکه کیست؟

وکیل تقسیم ترکه یکی از وکلایی است که امروزه افراد زیادی به او نیاز دارند و می توانند با کمک او و از طریق محاکم قضایی برای احقاق حقوق خود اقدام نمایند. وکیل تقسیم ترکه دارای تحصیلات حقوقی است و پروانه وکالت خود را نیز دریافت کرده است. همین موضوع باعث شده است تا بتواند با تکیه بر اطلاعات قانونی و کاربردی که دارد برای دفاع از موکل خود در جلسات رسیدگی حضور یابد.

مسئله دیگری که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند و باعث بوجود آمدن مسائل مختلفی در روح و روان آنها گردد آن است که وکیل تقسیم ترکه چه تفاوتی با دیگر وکلایی که در اطراف آنها هستند، دارد؟ وکیل تقسیم ترکه دارای تفاوت های نسبتا زیاد و واضحی با دیگر وکلا است و همین تفاوت ها باعث می شود که این وکیل حرفه ای و متخصص بتواند پرونده های مربوط به ترکه را پیگیری کند.

وکیل تقسیم ترکه دارای توانایی های مختلفی است و میتواند با استفاده از مهارت های مختلفی که دارد به افراد کمک کند تا بتوانند در جهت رسیدن به اهداف و حقوق خود در جامعه حرکت کنند. وکیل تقسیم ترکه با تمامی قوانین مربوط به ترکه و ارث و میراث آشنایی دارد و میتواند به تمامی افرادی که به او مراجعه می کنند کمک کند تا در جریان دادرسی به صورت هوشمندانه ای عمل کنند و از بوجود آمدن آسیب ها و خسارات های مختلف جلوگیری کننند.

اگر شما فکر می کنید که نیاز به بهترین وکیل تقسیم ترکه دارید به شما توصیه می کنیم که به گروه وکلای پارسا مراجعه کنید تا به کمک این موسسه حقوقی متخصص و حرفه ای بتوانید متخصص ترین وکیل تقسیم ترکه در حوزه پرونده های مربوط به ارث و میراث را پیدا کنید و از او در جهت پیشبرد روند پرونده های خود کمک بگیرید.

وکیل تقسیم ترکه چه می کند؟

اکنون با تعریف وکیل تقسیم ترکه آشنا شدیم و از نحوه عملکرد او در جریان پرونده های مختلف اطلاع پیدا کردیم. حال نوبت آن است که بدانیم اصلا وکیل تقسیم ترکه چه می کند و چه عملکردی را می تواند از خود نشان دهد. وکیل تقسیم ترکه دارای تخصص است و می تواند با تکیه بر دانش و استعداد حقوقی که دارد در دادگاه ها و محاکم قضایی حضور یابد تا از تضییع حقوق موکلان خود جلوگیری کند. وکیل تقسیم ترکه این توانایی را دارد تا برای رفع ابهام و سوالات ذهنی متقاضیان خود به ارائه خدمات مشاوره ای به آنها بپردازد.

وکیل تقسیم ترکه با تمامی مسائل حقوقی ارث میراث آشنایی دارد و در دادگاه حضور می یابد و با استفاده از ادله اثبات و راه های استدلالی از حقوق موکل خود دفاع می کند. توجه داشته باشید افرادی که فرصت کافی برای مراجعه حضوری به دادگاه را دارند و نمی توانند به صورت حضوری در جلسات دادرسیی حضور یابند به راحتی می توانند از وکیل تقسیم ترکه کمک بگیرند. با انعقاد قرارداد وکالت با وکیل تقسیم ترکه، موکلان آنها از خدمات حقوقی مختلفی می توانند استفاده کنند. تمامی خدمات ارائه شده توسط وکیل تقسیم ترکه به بهترین نحو ممکن ارائه می شوند.

وکیل تقسیم ترکه می تواند تمامی مسائل مربوط به ترکها را به خوبی مدیریت می کند و به تمامی موکلان خود کمک می کند تا راه میانبری مناسب برای به نتیجه رسیدن پرونده در کوتاهترین زمان ممکن را پیدا کنند. وکیل تقسیم ترکه از جمله کسانی است که با خدمات مختلف حقوقی که ارائه می دهد مانع از بوجود آمدن مشکلات خانوادگی و فامیلی می شود. اگر دقت کنید متوجه این موضوع می شوید که معمولا افراد بسیار زیادی هستند که پس از فوت متوفی درگیر مسائل مختلفی می شوند و نمی دانند که چگونه می توانند از بوجود آمدن مسائل و مشکلات مختلف خانوادگی جلوگیری کنند، در چنین مواقعی بهترین راهکار آن است که به وکیل تقسیم ترکه مراجعه کرد و با کمک او جریان چنین مسائلی را به صورت قانونی مورد حل و فصل قرارداد.

وکیل تقسیم ترکه (3)
وکیل تقسیم ترکه (3)

وکیل تقسیم ترکه و راه های مشاوره کردن با او

یکی از عمده ترین خدمات وکیل تقسیم ترکه که متقاضیان بسیار زیادی دارد و افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از آن هستند، مشاوره حقوقی است. مشاوره حقوقی با وکیل تقسیم ترکه می تواند مانع از بوجود آمدن مسائل و مشکلات بسیاری برای افراد شود. برای پیشگیری از بوجود آمدن چالش های بسیار زیاد در جریان ارث و میراث به افراد توصیه می کنیم که از همان ابتدای جریان پرونده به وکیل تقسیم ترکه مراجعه کند. شاید از قدیم هم شنیده باشید که پیشگیری بسیار بهتر از درمان است. برای همین هم بهتر است به سراغ وکیل تقسیم ترکه و رفت و قبل از بوجود آمدن هرگونه مشکلی از راه ههای مشاوره ای او استفاده کرد.

خدمات مشاوره حقوقی با وکیل تقسیم ترکه به نحوی است که شامل تمامی افراد می شود و هیچ تمایزی میان افراد مراجع به وکیل تقسیم ترکه وجود ندارد. اگر شما جز کسانی هستید که به وکیل تقسیم ترکه نیاز دارید و نمی دانید چگونه می توانید از خدمات مشاوره ای استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. وکیل تقسیم ترکه راهه های مختلفی را برای ارائه خدمات مشاوره ای در نظر گرفته است که تمامی افراد به راحتی می توانند از آن بهره مند شوند.

مشاوره حضوری با وکیل تقسیم ترکه به این صورت است که افراد می توانند در هر زمان که میخواهند به دفتر وکالت وکیل تقسیم ترکه مراجعه کنند و وقت مشاوره خود را تعیین کنند و در زمان مقرر در دفتر وکالت وکیل تقسیم ترکه حاضر شوند. وکیل تقسیم ترکه بهترین کسی است که می تواند در مورد مسائل مربوط به ارث و میراث صحبت کند و راه های مختلف مشاوره ای را به افرا ارائه دهد.

یکی دیگر از مسائلی که باید در مورد مشاوره با وکیل تقسیم ترکه بدانید آن است که خدمات مشاوره ای غیر حضوری نیز می تواند برای بسیاری از افراد یکه نمی توانند به صورت حضوری به دفتر مشاوره وکیل تقسیم ترکه مراجعه کنند کاربرد داشته باشد. خدمات مشاوره غیر حضوری با وکیل تقسیم ترکه به نحوی است که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی و خط تلفن همراه انجام می شود. بنابراین شما می توانید به راحتی بدون نگرانی از بعد زمان و مکانی که در آن قرار گرفته اید با وکیل تقسیم ترکه تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

البته با وجود گسترش اینترنت و فناوری های نوین افراد به راحت یمی توانند با استفاده از تلفن همراه خود با وکیل تقسیم ترکه مشاوره کنند و از طریق چت سوالات خود را بپرسند و مسائل مربوط به پرونده های مختلف خود را بیان کنند و از راهنمایی های وکیل تقسیم ترکه استفاده کنند. افراد میتوانند با توجه به شرایطی که دارند تصمیم بگیرند که میخواهند از کدام خدمات مشاوره ای وکیل تقسیم ترکه استفاده کنند.

مسائلی که باید در مورد انتخاب وکیل تقسیم ترکه بدانید.

برای انتخاب بهترین وکیل تقسیم ترکه شما باید با مسائل مختلفی آشنایی داشته باشید. یکی از عمده ترین و اساسی ترین موضوعاتی در مورد وکیل تقسیم ترکه آن است که این وکیل حرفه ای دارای تجربیات متعددی در زمینه پرونده های گوناگون است و بهتر از هرکس دیگری می تواند جریان چنین پرونده هایی را به نتیجه برساند. شما برای انتخاب بهترین وکیل تقسیم ترکه می توانید رز همه این وکیل حرفه ای را بررسی کنید و میزان موفقیت های او را رد زمینه پرونده های مختلف مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید عملکرد خوبی در زمینه انتخاب وکیل تقسیم ترکه داشته باشید.

از جمله دیگر ملاک های انتخاب وکیل تقسیم ترکه، میزان خدمات حقوقی است که توسط این وکیل ارائه می گردد. وکیل تقسیم ترکه می تواند خدمات مختلفی را ارائه دهد اما وکیلی بتواند تعداد زیادی از این خدمات را ارائه دهد از دیگر وکلای متخصص در این زمینه حرفه ای تر است و موکلان او می توانند از خدمات با کیفیت تر و بیشتری استفاده کنند.

یک موسسه حقوقی معتبر می تواند در زمینه انتخاب بهترین وکیل تقسیم ترکه بسیار موثر باشد. شما می توانید با کمک موسسه حقوقی با تجربه و متخصص گروه وکلای پارسا با بهترین وکیل تقسیم ترکه در تهران آشنا شوید و وکالت پرونده های خود را به او بسپارید. وکیل تقسیم ترکه باید جدی بگیرید تا در زمینه پرونده های مختلف میزان موفقیت بیشتری را به خود اختصاص دهید.

وکیل تقسیم ترکه (2)
وکیل تقسیم ترکه (2)

وکیل تقسیم ترکه و قانون امور حسبی

وکیل تقسیم ترکه برا تمامی مفاد قانون امور حسبی در مورد تقسیم ارث و میراث آشنایی دارد و دارای تخصص بسیار زیادی در این زمینه است. وکیل تقسیم ترکه می تواند بر اساس قانون امور حسبی از حقوق موکلان خود دفاع کند. به چند مورد از اساسی ترین مباحث مربوط به قانون امور حسبی اشاره می کنیم:

در صورت تعدد ورثه هر یک از آنها میتوانند از دادگاه درخواست تقسیم سهم خود را از سهم سایر ورثه بخواهند.

ولی و وصی و قیم هر وارثی که محجور باشد و امین غائب و جنین و کسیکه سهم‌الارث بعضی از ورثه باو منتقل شده است و‌همچنین موصی‌له و وصی راجع بموصی‌به در صورتی که وصیت به جزء مشاع از ترکه شده باشد حق درخواست تقسیم را دارند.

نسبت به درخواست تقسیم مرور زمان جاری نیست و کسانیکه ذیحق در درخواست تقسیم هستند همه وقت می توانند این درخواست‌را بنمایند.

هر گاه یکی از ورثه متوفی غائب مفقودالاثری باشد که وکیل نداشته و درخواست تقسیم اموال متوفی بشود بدواً برای غایب امین معین‌میشود و بعد تقسیم بعمل می آید.

درخواست تقسیم باید کتبی و مشتمل بر امور زیر باشد:

۱ – نام و مشخصات درخواست‌کننده و متوفی.

۲ – ورثه و اشخاص دیگری که ترکه باید بین آنها تقسیم شود و سهام هر یک.

پس از وصول درخواست هرگاه دادگاه محتاج ب توضیحاتی باشد درخواست‌کننده را احضار نموده و توضیحاتی که لازم است از او‌میخواهد.

دادگاه برای رسیدگی به موضوع درخواست تعیین جلسه نموده و درخواست‌کننده و اشخاص ذینفع را احضار مینماید.

درخواست‌کننده تقسیم میتواند زمینه‌هائی برای تقسیم ترکه تهیه نموده و به دادگاه تسلیم نمی آید در این صورت مراتب در احضاریه‌نوشته شده و تذکر داده می‌شود که مراجعه بزمینه‌های نامبرده در دفتر دادگاه مانعی ندارد.

وقت رسیدگی باید طوری معین شود که فاصله بین ابلاغ احضاریه و روز دادرسی کمتر از ده روز نباشد. اشخاص ذینفع میتوانند در دادگاه حاضر شده بتراضی قراری راجع به مقدمات تقسیم یا طرز تقسیم اموال بگذارند. در اینصورت‌دادگاه صورت مجلسی مشتمل بر قرارداد نامبرده تنظیم مینماید.

هر گاه یک یا چند نفر از اشخاص ذینفع در تنظیم قرارداد مذکور فوق شرکت نداشته و رضایت خود را اظهار نموده باشند دادگاه نتیجه‌تصمیمی را که مربوط به شخص غایب است باو اعلام مینماید با ذکر اینکه میتواند در ظرف مدت معینی در دفتر دادگاه حاضر شده و بقرارداد‌مراجعه نموده و رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام دارد.

در اخطار مذكور در فوق قید می گردد که هرگاه شخص غایب در مدت معینه در دفتر حاضر نگردد و یا رضایت و عدم رضایت خود را‌اظهار نکند بر طبق قرار مذکور در ماده ۳۰۹ قضیه حل خواهد شد.

هر گاه شخص غائب در اثر عذر موجهی حاضر نشده باشد و درخواست وقت جدیدی نماید تا رضایت و عدم رضایت خود را اعلام‌دارد دادگاه وقت جدیدی برای او معین خواهد نمود.

در صورتی که تمام ورثه و اشخاصی که در ترکه شرکت دارند حاضر و رشید باشند به هر نحوی که بخواهند می توانند ترکه را مابین خود‌تقسیم نمایند لیکن اگر مابین آنها محجور یا غایب باشد تقسیم ترکه توسط نمایندگان آنها در دادگاه بعمل می آید.

نکته:

در صورتی که ورثه تراضی در بهای اموال غیر منقول مورد درخواست تقسیم ننماید اموال نامبرده باید توسط کارشناس ارزیابی شود‌و اموال منقول در صورتی ارزیابی میگردد که بازاریابی در موقع تحریر ترکه بچه هایی نتوان ترتیب اثر داد.

‌ترتیب انتخاب کارشناس و مقررات راجع به کارشناس که در آیین دادرسی مقرر است در تقسیم رعایت میشود.

کارشناس باید بهای اموال مورد درخواست تقسیم و قابل قسمت بودن و یا قابل قسمت نبودن آنها را معین و سهام را تعدیل نماید.‌کارشناس باید برای ارزیابی اموال بهای روز ارزیابی را در نظر بگیرد.

تقسیم جوری بعمل می آید که برای هر یک از ورثه از هر نوع اموال حصه‌ای معین شود و اگر بعضی از اموال بدون زیان قابل قسمت‌نباشد ممکن است آنرا در سهم بعضی از ورثه قرارداد و برابر بهای آن از سایر اموال در سهم دیگران منظور نمود و اگر تعدیل محتاج بضمیمه پول باموال باشد بضمیمه آن تعدیل میشود.

در صورتیکه مالی اعم از منقول یا غیر منقول قابل تقسیم و تعدیل نباشد ممکن است فروخته شده بهای آن تقسیم شود. فروش اموال به ترتیب عادی بعمل می آید مگر آنکه یکی از ورثه فروش آن را به طریق مزایده درخواست کند.

در صورتیکه بعضی از ورثه مدیون متوفی باشند ممکن است دین را در سهم خود آنها قرار داد. در صورتی که پس از تعدیل سهام ورثه تعیین حصه تراضی نمایند سهام آنها بقرعه معین می شود.

در موردی که تقسیم از طریق قرعه انجام می گردد باید جلسه‌ایکه برای قرعه معین شده به اشخاص ذینفع اطلاع داده شود و اگر بعضی‌از اشخاص نامبرده حاضر نشوند دادگاه بخش بدرخواست اشخاص حاضر اقدام بقرعه و تعیین سهام می‌نماید.

وکیل تقسیم ترکه (1)
وکیل تقسیم ترکه (1)

در مورد قانون امور حسبی و وکیل تقسیم ترکه بدانید:

هرگاه یکی از ورثه غایب یا محجور باشد برای غایب و محجور امین یا قیم معین و پس از آن تقسیم بعمل می آید. پس از تمام شدن تقسیم دادگاه صورت مجلسی تنظیم نموده و در آن مقدار ترکه و سهم هر یک از وراث و آنچه برای تأدیه دیون و اجراء‌وصیت منظور شده تصریح مینماید. وکیل تقسیم ترکه می تواند در این زمینه شما را کمک کند.

صورت مجلس مذکور فوق باید به امضاء یا مهر صاحبان سهام و امضاء دادرس دادگاه برسد و هر گاه بعضی از صاحبان سهام نباشند یا‌نتوانند و یا نخواهند امضاء کنند جهت امضاء نکردن آنها در صورت مجلس قید میشود و اینصورت مجلس در دفترخانه دادگاه باقی خواهد ماند.

دادگاه بر طبق صورت مجلس مذکور در دو ماده فوق تقسیم‌نامه بعده صاحبان سهام تهیه نموده و به آنها ابلاغ و تسلیم مینماید. این تصمیم دادگاه حکم شناخته شده و از تاریخ ابلاغ در حدود قوانین قابل اعتراض و پژوهش و فرجام است.

هر یک از ورثه پس از تقسیم مالک مستقل سهم خود خواهد بود و هر تصرفی که بخواهد می‌نماید و بحصه دیگران حقی ندارد. مقررات قانون مدنی راجع به تقسیم در مورد تقسیم ترکه جاری است و نیز مقررات راجع به تقسیم که در این قانون مذکور است در مورد‌تقسیم سایر اموال جاری خواهد بود.

هنگام ابراز وصیت‌نامه دادرس دادگاه بخش باید با حضور نماینده دادستان یا مدیر دفتر صورت مجلسی مشتمل بر خلاصه وصیت و‌اینکه وصیت‌نامه در حضور او باز شده و خصوصیات وصیت‌نامه از قبیل مهر و موم و غیره تنظیم و امضاء حضار برساند.

‌وصیت‌نامه سری را دادرس دادگاه بخش با حضور اشخاصی باز می نماید که زفاف آن را امضاء یا مهر کرده و در تاریخ باز کردن زنده و در مقر دادگاه‌حاضر هستند.

‌اصل وصیت‌نامه که مطابق این ماده نزد دادرس دادگاه بخش باز میشود به دفتر امانات ثبت فرستاده میشود و رونوشت آن در دفتر دادگاه میماند -‌اشخاص ذینفع میتوانند از آن رونوشت بگیرند.

بعد از باز شدن وصیت‌نامه دادگاه بخش به اشخاصی که وصیت بنفع آنها شده یا کسانی که وصی معین شده‌اند مراتب را اطلاع‌میدهد.

وصیت‌نامه وقتی معتبر است که تمام آن موجود باشد و ادعاء فقدان وصیت‌نامه اعم از اینکه این دعوی نسبت به تمام وصیت‌نامه یا‌قسمتی از آن باشد مسموع نیست.

ترتیب صدور سند مالکیت بنام ورثه یا موصی‌له نسبت ب اموال غیر منقول که بنام مورث ثبت شده است در آئین‌نامه وزارت‌دادگستری معین میشود.

هر وصیتی که به ترتیب مذکور در این فصل واقع نشده باشد در مراجع رسمی پذیرفته نیست مگر اینکه اشخاص ذینفع در ترکه بصحت وصیت اقرار نمایند.

هر دادگاه – اداره – بنگاه یا شخصی که وصیت‌نامه به او سپرده شده و نیز دادگاهی که در موارد فوق‌العاده وصیت در آنجا اظهار گردیده‌مکلف است بعد از اطلاع به فوت موصی وصیت‌نامه یا صورت مجلس راجع ب وصیت را به دادگاه بخشی که برای رسیدگی به امور راجع بترکه متوفی‌صالح است بفرستد اعم از اینکه وصیت‌نامۀ نامبرده بحسب قانون قابل ترتیب اثر باشد یا نباشد و هرگاه وصیت‌نامه متعدد باشد باید تمام آنها فرستاده‌شود.

هر گاه کسی که وصیت‌نامه نزد او است خارج از مقر دادگاه بخش مذکور فوق باشد می تواند وصیت‌نامه را به دادگاه محل خود تسلیم‌نماید و آن دادگاه مکلف است فورا وصیت‌نامه را ب دادگاه بخش نامبرده بفرستد.

دادگاه بخش در آگهی که برای اداره یا تصفیه ترکه یا تصدیق حصر وراثت میشود قید میکند که هر کس وصیت ‌نامه‌ از متوفی نزد او‌است در مدت سه ماه به دادگاهی که آگهی نموده بفرستد و پس از گذشتن این مدت هر وصیتنامه (‌جز وصیت‌نامه رسمی و سری) ابراز شود از‌درجه اعتبار ساقط است.

مقالات حقوقی:

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل حقوقی

وکیل فروش مال غیر

وکیل ثبتی

وکیل وصول مطالبات

وکیل نفقه

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل دعاوی پیمانکاری

وکیل شهرداری

وکیل مواد مخدر

وکیل طلاق توافقی

وکیل خانواده

مشاوره وکیل تلفنی

وکیل انحصار وراثت

وکیل مهریه

وکیل طلاق

وکیل کیفری

وکیل ملکی

The post وکیل تقسیم ترکه appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *