وکیل ثبت احوال

وکیل ثبت احوال

وکیل ثبت احوال دارای تخصص ها و مهارت هایی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت و نسبت به آنها بی توجه بود. وکیل ثبت احوال یکی از متخصص ترین و با مهارت ترین وکلایی است که می تواند در جریان دعاوی و پرونده هایی که به ثبت احوال ارجاع داده می شوند فعالیت کند و تا حد زیادی مسائل مربوط به این پرونده ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. وکیل ثبت احوال به تمامی کسانی که درگیر موضوعات قانونی مربوط به ثبت احوال شده اند کمک می کند تا نتایج نسبتا خوبی را در دادرسی این پرونده ها بدست آورند.

ثبت احوال کشور یکی از مراکز قانونی و بسیار مهمی است که تمامی اطلاعات مربوط به تولد، ازدواج، وفات و طلاق در انن جا ثبت می شود و دعاوی و چالش های مختلفی در رابطه با آن مطرح می گردد و نیاز به یک فرد متخصص است تا مسائل مربوط به آن را پیگیری کند و در جریان قضایی آنها را مورد بررسی قرار دهد و اسناد و مدارک لازم را برای ان تهیه کند و به دادگاه تحویل دهد. وکیل ثبت احوال به دلیل تجربیاتی مختلفی که در این حوزه دارد می تواند بهترین و حرفه ای ترین عملکرد را از خود نشان دهد و جریان پرونده های مربوط به این حوزه را به بهترین نحو ممکن بررسی کند و به نتیجه برساند.

وکیل ثبت احوال (4)
وکیل ثبت احوال (4)

وکیل ثبت احوال و جریان قضایی تغییر نام

وکیل ثبت احوال می تواند برای جریان تغییر نام موکلان خود بهترین و حرفه ای ترین عملیات قانونی را انجام می دهد. شاید شما نیز تاکنون در مورد تغییر نام چیزهای بسیار زیادی را شنیده باشید و این موضوع را بدانید که مراحل تغییر نام دارای چه حساسیت ها و مشکلات متعددی است. وکیل ثبت احوال می تواند با تخصص و مهارت هایی که دارد در جریان قاضی این پرونده ها عملکرد خوبی از خود نشان دهند و جریان دادرسی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند.

تغییر نام شاید در ظاهر مسئله ساده ای به نظر بیاید اما حقیقت آن است که قانونگذار کشور ما قوانین نسبتا سختگیرانه ای را در رابطه با ان تصویب کرده است و این قوانین به گونه ای تنظیم شده اند که بسیاری از افراد بتوانند به راحتی از پس آنها بر بیایند و در مدت زمانی کوتاه مراحل تغییر نام را طی کنند. حقیقت آن است که تغییر نام مسئله ای است که تا حد زیادی باعث از بین بردن نظم در جامعه می شود و نتایج نسبتا خوبی را نیز به همراه دارد اما آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را اثبات می کند که تعداد متقاضیان تغییر نام روز به روز در حال افزایش است و کسانی که میخواهند برای تغییر نام خود اقدام کنند کم نيستند.

وکیل ثبت احوال به دلیل توانایی ها و تخصص هایی که دارد می تواند در مدت زمانی کوتاه جریان این پرونده ها را پیش ببرد و به نتیجه ای مطلوب برساند. وکیل ثبت احوال می تواند پرونده های مربوط به ثبت احوال را مطالعه کنند و تمامی مسائل مربوط به این پرونده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و به صورت جدی اانها را مورد پیگیری قرار دهد.

وکیل ثبت احوال و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل ثبت احوال باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل ثبت احوال را باید شناسایی کرد و ویژگی های او را شناسایی کرد تا بتوان به او اطمینان کرد. برای آنکه بتوانید با وکیل ثبت احوال آشنا شوید و بیشتر او را بشناسید به شما توصیه می کنیم که به موارد زیر دقت کنید:

وکیل ثبت احوال باید از تمامی جزئیات و تحلیل های دقیق مفاد قانونی مربوط به ثبت احوال آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین و حرفه ای ترین اقدامات را در این زمینه انجام دهد. وکیلی که دارای تخصص و مهارت نباشد به هیچ عنوان نمی توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و به نحوی مناسب پرونده های مربوط به ثبت احوال را پیگیری کند.

وکیل ثبت احوال باید از مراحل آیین دادرسی آگاهی داشته باشد تا بتواند این مراحل را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارد و جزییات آن را به موکلان خود نیز ارائه دهد و در جلسات مشاوره حقوقی در مورد آنها توضیحات کاملی را ارائه دهد. وکیل ثبت احوال به دلیل تسلط و آگاهی که از جریان پرونده های مختلف دارد به خوبی می تواند اطلاعات تکمیلی و مهمی را به موکلان خود ارائه داد و به آنها کمک کند تا شرایط نسبتا خوبی را در جریان پرونده هایی ک درگیر آن هستند، تجربه کنند.

وکیل ثبت احوال باید از تمام راه های فرعی و غیر اصلی مربوط به به نتیجه رساندن پرونده های حقوقی و قانونی آگاهی داشته باشد تا بتواند جریان دادرسی را به بهترین نحو ممکن و بدون بو جج.د آمدن اطاله دادرسی پیش ببرد. شاید اکنون با خود فکر کنید که اصلا اطاله دادرسی چیست و چگونه می تواند باعث ایجاد آسیب و ضرر و زیان به افراد شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اطاله دادرسی به همان اطناب دادرسی یک پرونده می گویند که در صورت عدم ارائه ادله اثبات کافی و اسناد قابل اعتبار معمولا اتفاق می افتد و جریان دادرسی را تا حد بسیار زیادی دچار مشکل می کند.

اطناب یا طولانی شدن یک پرونده دارای نتایج نامناسبی است که یکی از اساسی ترین و مهمترین نتایج آن است که افراد مجبور هستند در هر مرحله از دادرسی هزینه نسبتا زیادی را پرداخت کنند و برای پیشبرد روند پرونده باید زمان بسیار زیادی را صرف کنند تا بتوانند نتایج نسبتا مطلوبی را بدست اورند.

وکیل ثبت احوال جز آن دسته از افرادی است که می تواند جریان پرونده های مربوط به ثبت احوال را تا حد بسیار زیادی تسریع بخشد و با استفاده از توانایی هایی که دارد از کند شدن جریان پرونده و به هدر رفتن زمان موکلان خود جلوگیری کند.

وکیل ثبت احوال (3)
وکیل ثبت احوال (3)

وکیل ثبت احوال چه می کند؟

وکیل ثبت احوال در تمامی موضوعات مربوط به ثبت احوال می تواند فعالیت کند و بهترین نتایج را بوجود آورد. تمامی کسانی که می خواهند در مورد حوزه های مربوط به ثبت احوال جریان دارسی پرونده خود را آغاز کنند و هیچ اطلاع صحیحی در مورد نحوه آغاز دادرسی این پرونده ها ندارند و نمی دانند که چگونه باید استناد قانونی همچون دادخواست اولیه را ارائه دهند می توانند به راحتی به وکیل ثبت احوال مراجعه کنند تا بتوانند د راین حوزه اطلاعات مورد نظر را بدست آورند و وکیل ثبت احوال تمامی اسناد قانونی را که برای رسیدگی به این پرونده ها لازم است را تهیه و تنظیم کند.

وکیل ثبت احوال بهتر از هر شخص دیگری می تواند اعمال نسبتا گسترده ای را در جهت حفظ منافع موکلان خود انجام دهد و به آنها کمک کند تا میزان آسیب ها و خسارات آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که وکیل ثبت احوال کسی است که می تواند به عنوان وکیل خواهان و حتی خوانده در جریان پرونده های مختلف حضور یابد و بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. وکیل ثبت احوال این توانایی را دارد تا اتمام دفاعیه ها و لوایح لازم برای به نتیجه رساندن پرونده های مربوط به ثبت احوال را ارائه دهد و مدارک و اسناد لازم را نیز ضمیمه انها کند.

وکیل ثبت احوال علاوه بر آنکه می تواند به عنوان وکیل خواهان و خوانده در جریان پرونده های مختلف حضور یابد به خوبی می تواند در جریان دادرسی پرونده های مختلف به مولان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و در جلسات مشاوره ای تمامی سوالات موکلان خود را پاسخ دهد تا راه حلی مناسب برای آنان پیدا شود.

وکیل ثبت احوال و مشاوره حقوقی با او

یکی از سوالات اصلی و بسیار مهمی که امروزه برای بسیاری از افراد مطرح می شود و ذهن آنها را دچار تشویش می کند آن است که افراد باید پاسخ سوالات خود در مورد ثبت احوال را چگونه پیدا کنند و با استفاده از آنها مشکلات خود را حل کند؟ ایا منبع موثقیی وجود دارد که افراد بتوانند در مورد مسائل مربوط به ثبت احوال چالش های ذهنی خود را حل کنند؟

در پاسخ به این سوالات پیرامون مسائل حقوقی مربوط به ثبت احوال باید بگوییم که امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال حل و فصل پاسخ سوالات حقوقی خود هستند و آنها نمیتوانند راه حل درستی در مورد این سوالات پیدا کنند و شرایط نسبتا خوبی را برای حل مشکلات پرونده خود پیددا کننند. این افراد معمولا بهتر است به وکیل ثبت احوال مراجعه کنند تا مشکلات و چالش های حقوقی که دارند را تا حد یادی حل کنند و پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

وکیل ثبت احوال کسی است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ تمامی سوالات افراد را ارائه دهد و به آنان کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی پاسخ پرسش های خود را بدست آورند و شرایط نسبتا خوبی را برای خود ایجاد کنند تا بدون دانش حقوقی پرونده های آنان دچار اطاله نشود.

وکیل ثبت احوال (2)
وکیل ثبت احوال (2)

وکیل ثبت احوال و ثبت تولد

وکیل ثبت احوال از تمامی مسائل مربوط به قانون ثبت احوال آشنایی دارد و می تواند عملکرد خوبی را در جریان این پرونده ها داشته باشد. بر اساس قانون ثبت احوال به چند مورد از مسائلی که باید در مورد تولد بدانید اشاره می کنیم:

در هر محل وقايع چهارگانه تولد – ازدواج – طلاق – وفات بايد در دفاتر ثبت احوال طبق اين قانون ثبت شود. تولد هر طفل بايد در ظرف 15 روز از تاريخ ولادت در شهرها به حوزه ثبت احوال محل و در دهات در صورت نبودن مامور ثبت احوال كدخدايان براي ثبت در دفاتر سجلي اعلام شود.

اعلام تولد طفل بر عهده پدر يا سرپرست يا ولي يا مادر به ترتيب زير خواهد بود: پدر طفل در صورتي كه در محل حاضر باشد. ولي يا سرپرست طفل يا خانوادة كه طفل در آن متولد شده است. مادر طفل در اولين موقعي كه قادر به انجام اين وظيفه باشد.

‌ماما يا پزشكي هم كه حين ولادت طفل حاضر بوده است مكلف مي ‌باشد در ظرف يك هفته ولادت طفل را به حوزه ثبت احوال اطلاع دهد.

‌در مورد اطفالي كه در بنگاه ‌هاي عمومي (‌از قبيل بيمارستان زايشگاه مسكين ‌خانه) و زايشگاه زندان و بازداشتگاه و غيره متولد ميشوند دادن اطلاع ‌بعهده رئيس بنگاه خواهد بود.

در دفتر مواليد بايد نكات زير قيد شود: محل – ساعت – روز – ماه – سال ولادت با تمام حروف. نام و نام خانوادگي طفل با تعيين اينكه پسر است يا دختر. نام و نام خانوادگي و كار ابوين و محل اقامتشان. شماره شناسنامه ابوين طفل با تعيين محل صدور آن. نام و نام خانوادگي و كار و محل اقامت و سمت اعلام‌ كننده.

‌در موارديكه ابوين طفل يا يكي از آنها غير معلوم باشد در ستونهاي مربوطه عبارت (‌نامعلوم) نوشته خواهد شد و اگر بعدها نسبت طفل بواسطه اقرار مرد يا زني بر حسب سند رسمي يا بواسطه دادنامه محرز گردد اداره ثبت احوال اقرار مربوطه يا مفاد دادنامه را در حاشيه دفاتر مربوط قيد‌ خواهد كرد.

وکیل ثبت احوال و چگونگی ثبت تولد کودکان

عين يا رونوشت دادنامه يا اقرارنامه مربوط بولادت طفل در پرونده بايگاني خواهد شد .مولود با نام خانوادگي پدر ناميده شده اسناد سجلي و شناسنامه با نام مزبور تنظيم و صادر ميشود و در صورتي كه پدر معلوم نباشد با نام‌ خانوادگي مادر ناميده ‌شود. هر كس طفلي را پيدا كند كه نسبت او معلوم نباشد بايد فوراً مراتب را به شهرباني و در نقاطي كه شهرباني نباشد به بخشدار يا كدخدا اطلاع ‌دهد مامورين نامبرده مكلف هستند اطلاعاتي كه راجع به آن طفل تحصيل شده است ضمن صورت‌ مجلس تدوين و صورت ‌مجلس نامبرده را بدفتر ‌ثبت احوال محل ارسال دارند. در صورت ‌مجلس نامبرده بايد نكات زير ذكر شود:

محلي كه طفل در آنجا يافت شده. تاريخ پيدا شدن طفل و ساير كيفيات مربوطه به آن.تعيين اينكه طفل پسر است يا دختر و تشخيص سن تقريبي او. آثار و علائم مخصوصي كه ممكن است در بدن طفل موجود بوده و باعث شناخته شدن او گردد. توصيف مختصر البسه و ساير اشيائي كه ممكن است با طفل يافته شده باشد. شخص يا بنگاهي كه طفل به او سپرده میشود. نامي كه طفل به آن ناميده ميشود.

هرگاه تولد در كشتي واقع شود ناخداي كشتي مكلف است با حضور دو نفر گواه مراتب را در دفتر مخصوصي ثبت و گواهي تولد را به ‌اولياء مولود تسليم و بمجرد رسيدن به يكي از بنادر در ايران فورا مستخرجه از دفتر را بوسيله اداره كل درياداري باداره كل آمار و ثبت احوال ارسال ‌دارد كسي كه متصدي نگهداري طفل است بايد بعد از پياده شدن از كشتي باولين شعبه ثبت احوال در ايران يا نمايندگان كنسولي ايران در خارج ‌گواهي نامبرده را تسليم و شناسنامه مولود را دريافت كند.

وکیل ثبت احوال (1)
وکیل ثبت احوال (1)

وکیل ثبت احوال و مسائل قانونی مربوط به فوت

فوت هر كس بايد در ظرف (48) ساعت در شهرها بحوزه ثبت احوال و در دهات در صورت نبودن مامور ثبت احوال كدخدا اعلام ‌شود و در صورتي كه روز دوم وفات مصادف با تعطيل باشد روز بعد از تعطيل اعلام خواهد شد.

اعلام فوت به ترتيب به عهده يكي از اشخاص زير خواهد بود: نزديكترين اقربا [أقرباء] حاضر متوفي. سرپرست ساكنين خانه كه فوت در آنجا واقع شده. مستخدمين خانه نامبرده. هر شخص ديگري كه در حين فوت حاضر باشد. مأمورين شهرباني يا بخشدار يا كدخدا.

‌ هرگاه فوت در يكي از بنگاههاي عمومي از قبيل بيمارستان و مسكين‌ خانه و پرورشگاه و زندان و بازداشتگاه واقع شود اعلام نامبرده به عهده رئيس بنگاه است و اگر فوت در يكي از اماكن عمومي از قبيل گاراژ و گرمابه و مسجد و مهمانخانه و غير واقع شود به عهده مدير يا متصدي آن‌ مكان است.

متصديان غسل و كفن و دفن مكلف هستند كه حوزه ثبت احوال را از وقوع فوت مطلع سازند. در مواردي كه گواهي پزشك يا ماما موجود باشد مامور ثبت احوال پس از بايگاني گواهي نامبرده بنا به اظهار اظهار كننده مراتب را ثبت ‌كرده و زير آن را به امضاء اظهار كننده مي رساند و در مواردي كه گواهي ‌هاي مذكور موجود نباشد اعلام نامبرده بايد با حضور يك يا دو گواه بعمل آيد و ‌مامور ثبت احوال واقعه را به ثبت رسانده و امضاء اعلام‌ كننده و گواه مي ‌رساند.

در مورد فوت اشخاصي كه داراي منزل ثابت و اقرباي حاضر نيستند و يا به تنهايي در يك منزل زندگاني مي‌ كنند مامورين شهرباني در‌ شهرها و بخشدار و كدخدا در دهات مكلف هستند مراتب را بازجوئي و در اسرع اوقات فوت را به مامورين ثبت احوال اطلاع دهند اين قبيل وقايع بر ‌طبق اظهار كسانيكه مكلف به بازجوئي در اطراف واقعه و اعلام آن هستند در دفاتر ثبت احوال ثبت ميشوند.

پزشك معالج مكلف است بمجرد مراجعه اقرباء متوفي و ساير اشخاصي كه قانونا موظف به اطلاع دادن فوت هستند علت فوت و ‌تاريخ آنرا در برگي نوشته به مراجعه‌ كننده تسليم نمايد.

در موقعي كه طفل مرده به دنيا بيايد يا مادر در حين وضع حمل فوت نمايد علاوه بر پزشك معالج (‌در صورت بودن) ماما هم كه حاضر ‌بوده مکلف به دادن گواهي مي باشد

هر كس جسدي را كشف نمايد فوراً مراتب را به مامورين شهرباني و در محلي كه شهرباني نباشد ببخشدار يا كدخدا والا به مامورين ‌امنيه اطلاع دهد هرگاه هويت جسد شناخته شود مراتب بدفتر ثبت احوال محل كشف اعلام ميگردد

‌چنانچه هويت شخص متوفي معلوم نشود مامورين نامبرده مكلف هستند با اطلاع دادستان شهرستان يا نماينده او صورت ‌مجلسي تنظيم كرده و بدفتر ‌ثبت احوال محل ارسال دارند

آثار و علائم مخصوصي كه ممكن است در جسد موجود بوده و باعث كشف هويت او شود و در صورت امكان عكسي از جسد نامبرده برداشته و ‌بصورت ‌مجلس پيوست شود.

نسبت باشخاصيكه حين مسافرت در راهها يا منزلگاهها فوت مينمايند مامورين بخشداري و كدخدا و الا مامورين امنيه مكلف هستند ‌وقوع فوت را با اطلاعاتي كه راجع به هويت شخص متوفي بدست مي آورند كتاب به نزديكترين حوزه ثبت احوال اطلاع دهند.

وکیل ثبت احوال (1)
وکیل ثبت احوال (1)

تنظيم اظهارنامه و صدور شناسنامه توسط وکیل ثبت احوال

وکیل ثبت احوال می تواند تمامی اسناد مربوط به صدور شناسنامه و تکليف اتباع ايران بايد داراي شناسنامه باشند. اشخاصي كه بسن 18 سال تمام رسيده ‌اند شخصا بايد برگ شناسنامه بگيرند و مسئول گرفتن شناسنامهكسانيكه سن آنها كمتر از 18 سال است ولي خاص به ترتيب (‌پدر – جد پدري – وصي منصوب) يا قيم آنها مي باشد و در غيبت ولي مادر مسئول است براي اولادش كه به سن 18 سال نرسیده است درخواست شناسنامه نمايد.

نسبت باطفال سر راهي كسيكه طفل را نگاهداري مي كند يا رئيس بنگاهي كه طفل به آنجا سپرده شده است موظف به دريافت ‌شناسنامه طفل خواهد بود. مامورين ثبت احوال با حضور دو نفر گواه باظهارات اظهاركنندگان رسيدگي و پس از تشخيص آن شناسنامه صادر مينمايند.

هرگاه شخصي براي ثبت هويت خود گواه نداشته باشد بايد قبلا خود را بشهرباني يا فرماندار يا بخشدار يا امنيه يا كدخدا معرفي نمايد ‌مامورين مذكور پس از تحقيقات در اطراف آن شخص تصديقي خواهند داد كه به موجب آن نماينده مي تواند هويت آن شخص را ثبت نمايد.

هرگاه مامورين انتظامات چه در شهر و چه در خارج شخصي را بدون شناسنامه يافتند مكلفند در اطراف او تحقيقات لازمه را نموده او را‌ وادار به اخذ شناسنامه نمايند اگر شخص مذکور گواه نداشته باشد به طريقي كه در ماده قبل ذكر شده عمل ميشود.

توجه کنید:

هر كس بايد براي خود نام خانوادگي مخصوص انتخاب كند زوجه و كليه اولاد و احفاء ذكور و اناث آنشخصي كه در تحت ولايت او ‌هستند به آن نام موسوم خواهند بود كساني كه تحت ولايت نيستند ميتوانند نام خانوادگي ديگري براي خود اختيار نمايند.

نامهاي خانوادگي پس از ثبت در دفاتر ثبت احوال قلمرو هر دفتر آمار و ثبت احوال مختص اشخاصي است كه نام آنها ثبت شده و‌ دیگری حق اختيار آن نام را در حوزه قلمرو آن دفتر ندارد مگر با اجازه دارنده حق تقدم.

حق تقدم نام خانوادگي اشخاص پس از فوت به ورثه قانوني آنها انتقال مي يابد و هر يك از ورثه میتواند ديگري را كه بخواهد آن نام را ‌اختيار كند مورد اعتراض و تعقيب قرار دهد ولي مشتركا ميتوانند بديگري اجازه دهند كه نام خانوادگي آنها را اختيار كند.

بچه‌ هائي كه در غير محل ثبت نام پدر بدنيا آمده ‌اند و ولادت آنها در دفتر محل تولد ثبت ميشود بنام خانوادگي پدر خود موسوم و‌ مراتب در اسناد سجلي مربوطه قيد ميشود اگر چه ديگري آن نام را در محل مذكور قبلا براي نام خانوادگي خود ثبت کرده باشد.

The post وکیل ثبت احوال appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *