وکیل مستثنیات دین

وکیل مستثنیات دین

وکیل مستثنیات دین در چه مواردی می تواند ورود پیدا کند و چه مسائلی را می تواند به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهد؟ وکیل مستثنیات دین چگونه می تواند جریان پرونده های مختلف را در جلسات مشاوره حقوقی مورد بررسی قرار دهد و راه حل مناسبی را به مراجعان خود ارائه دهد؟ برای استفاده از خدمات وکیل مستثنیات دین باید برای انعقاد قرارداد اقدام کرد یا در حالت عادی نیز می توان از این خدمات استفاده کرد؟ وکیل مستثنیات دین چه ویژگی هایی دارد و این ویژگی ها دارای چه تفاوت هایی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری است؟ وکیل مستثنیات دین از چه راه های حقوقی می تواند استفاده کند تا جریان دادرسی پرونده های مختلف را با موفقیت روبرو کند و شرایط مساعدی را برای موکلان خود ایجاد کند؟ آیا تاکنون برای شما پیش امده است که به وکیل مستثنیات دین احتیاج داشته باشید و این وکیل متخصص و حرفه ای در اطراف محل زندگی شما حضور نداشته باشد؟

وکیل مستثنیات دین یکی از وکلای پایه یک دادگستری است که می تواند در جریان پرونده های مربوط به مستثنیات دین نقش اساسی داشته باشد و جریان پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. وکیل مستثنیات دین با دیگر وکلای پایه یک دادگستری دارای تفاوت های بسیار زیادی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت و به راحتی آنها را کنار گذاشت. وکیل مستثنیات دین علاوه بر آنکه دارای مدرک پایه یک دادگستری است، سال های زیادی را در زمینه پرونده های مربوط به مستثنیات دین به فعالیت حقوقی پرداخته است و همین موضوع باعث شده است تا این وکیل بتواند به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه به فعالیت بپردازد و جریان دادرسی چنین پرونده هایی را در کوتاه ترین زمان ممکن پیش ببرد و به نتیجه برساند.

وکیل مستثنیات دین (4)
وکیل مستثنیات دین (4)

وکیل مستثنیات دین را از کجا باید پیدا کرد؟

وکیل مستثنیات دین یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که در حالت عادی نمی توان او را در هر کجایی پیدا کرد و وکالت پرونده خود را به او واگذار کرد. وکیل مستثنیات دین در مقایسه با دیگر وکلایی که می شناسید بسیار حیطه کاری محدودتری دارد و معمولا تنها در پرونده های مالی می توان به او مراجعه کرد. اولین و مهم ترین سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید و آنان به دنبال پاسخ آن بگردند آن است که وکیل مستثنیات دین در کجا مشغول فعالیت است و می توان از خدمات او استفاده کرد؟

حقیقت آن است که یکی از مراکز حقوقی بسیار تخصصی که شما می توانید در اینجا با وکیل مستثنیات دین آشنا شوید و جریان پرونده های خود را به او بسپارید، گروه وکلای پارسا است. گروه وکلای پارسا یکی از متخصص ترین گروه های حقوقی است که سالهای زیادی است در عرصه جامعه به فعالیت میپردازد و پرونده های مختلفی را به نتیجه می رساند. موسسه حقوقی گروه وکلای پارسا دارای کادری حرفه ای و تحصیل کرده است که در تمامی مسائل مختلف دارای مشاوران کارکشته و مجرب است و می تواند به عموم مردم کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را بدست آورند.

انتخاب یک موسسه حقوقی معتبر می تواند نتایج بسیار خوبی را برای افراد به همراه داشته باشد و شرایط پرونده آنان را به طور کل عوض کند. گروه وکلای پارسا می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب های هر فردی برای ادامه جریان دادرسی پرونده های مختلف باشد. وکیل مستثنیات دین جز متخصص ترین وکلایی است که در گروه حقوقی پارسا حضور دارد و به راحتی می تواند جریان داردی پرونده های مختلف را به بهترین نحو مورد بررسی قرار دهد و جزییات آن را تحلیل کند تا راه حلی مناسب را برای به نتیجه رساندن پرونده پیدا کند.

وکیل مستثنیات دین (3)
وکیل مستثنیات دین (3)

وکیل مستثنیات دین چه می کند؟

وکیل مستثنیات دین همانند بسیاری از وکلای دیگر دارای وظایف خاصی است که باید آنها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد تا افراد بتوانند به او اعتماد کنند و کارهای خود را به او بسپارند. وکیل مستثنیات دین کسی است که می تواند علاوه بر آغاز جریان دادرسی پرونده های مربوط به مستثنیات دین برای دفاع از موکلان نیز می تواند در جریان دادرسی شرکت کند و دلایل محکمه پسند و قابل استنادی را در این راستا ارائه دهد.

در برخی از موارد ممکن است افراد با خود فکر کنند که خودشان می توانند به راحتی جریان حقوقی پرونده های مختلفی را که با ان درگیر هستند را بر عهده گیرند و آنان را مورد بررسی قرار دهند اما حقیقت این است که در هر حرفه و شغلی افراد متخصص و متعهد بهتر از دیگر افراد می توانند جریان را بر عهده گیرند و مسائل عملی مربوط به آن را به صورت حرفه ای انجام دهند. در رابطه با مسائل حقوقی نیز این موضوع به طور کامل صدق می کند و باید جریان پرونده های مختلف حقوقی را بر اساس موضوعات و مسائل مهمی که دارند به یک فرد متخصص مانند وکیل پایه یک دادگستری سپرد تا رد مدت زمانی کوتاه بتوان بهترین نتیجه را بدست آورد. اما مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید آن است که هر وکیل دادگستری دارای مهارت ها و تخصص های مختلفی است و هر یک از این وکلا می توانند بر اساس تجربه و توانایی هایی که دارند،عملکردهای نسبتا متفاوتی از خود نشان دهند. در مورد پرونده های مربوط به محکومیت های مالی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مستثنیات دین مربوط می شود هم باید به وکیل مستثنیات دین مراجعه کرد و از خدمات حقوقی او استفاده کرد.

خدمات حقوقی وکیل مستثنیات دین شامل موارد متعددی می شود و نمی توان تنها چند مصداق ساده برای آن به کار برد. کسانی که درگیر جریان چنین پرونده هایی می شوند به خوبی می توانند احساس کنند که تا چه اندازه به وکیل مستثنیات دین در این زمینه احتیاج دارند تا مشکل و چالش قانونی که با ان درگیر هستند با کمترین میزان آسیب و خسارت همراه گردد و حقوق هیچ کس در این میان مورد بی اعتنایی واقع نگردد و عدالت تا حد زیادی رعایت شود.

وکیل مستثنیات دین از ابتدای آغاز چنین پرونده هایی تا انتهای آنها در کنار موکلان خود است و می تواند تا حد زیادی به آنها کمک کند تا بهترین نتیجه را بدست آورند. وکیل مستثنیات دین تمامی اطلاعات لازم حقوقی را در اختیار افراد قرار می دهد و به انها کمک می کند تا جریان پرونده های انسان مورد تحلیل قرار گیرد و راه حل قانونی مناسب و کم دردسر تری برای آنها پیدا شود.

وکیل مستثنیات دین (2)
وکیل مستثنیات دین (2)

مستثنیات دین در قانون

مسلما هنگامی که در مورد وکیل مستثنیات دین صحبت می کنیم این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که اصلا این اصطلاح قانونی به چه معنایی است و چه کاربردی دارد؟

مستثنیات دین در حالت کلی به آن دسته از اموالی گفته می شود که در مقابل بدهی های فرد بدهکار قابلیت مصادره ندارند و نمی توان آنها را از طریق اقدامات قانونی توقیف کرد. بر اساس ماده 24 قانون اجرای محکومیت های مالی، مستثنیات دین صرفاً شامل موارد زیر است:

منزل مسکونی که عرفاً در شان محکوم‌علیه در حالت اعسار او باشد. اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع حوائج ضروری محکوم‌علیه و افراد تحت تکفل وی لازم است. آذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم‌ٌعلیه و افراد تحت تکفل وی برای مدتی که عرفاً آذوقه ذخیره می‌شود.کتب و ابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق متناسب با شان آنها. وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه‌ وران، کشاورزان و سایر اشخاص که برای امرار معاش ضروری آنها و افراد تحت تکفل آن لازم است. تلفن مورد نیاز مدیون.

مبلغی که در ضمن عقد اجاره به موجر پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه پرداخت اجاره‌ بها بدون آن موجب عسر و حرج گردد و عین مستاجره مورد نیاز مدیون بوده و بالاتر از شان او نباشد.

چنانچه منزل مسکونی محکوم‌علیه بیش از نیاز و شان عرفی او در حالت اعسارش بوده و مال دیگری از وی در دسترس نباشد و مشارٌالیه حاضر به فروش منزل مسکونی خود تحت نظارت مرجع اجرا کننده رای نباشد به تقاضای محکوم‌له به‌ وسیله مرجع اجرا کننده حکم با رعایت تشریفات قانونی به فروش رفته و مازاد بر قیمت منزل مناسب عرفی، صرف تادیه دیون محکوم‌ٌعلیه خواهد شد مگر اینکه استیفای محکوم‌به به طریق سهل‌تری مانند استیفاء از محل منافع بخش مازاد منزل مسکونی محکوم‌ٌعلیه یا انتقال سهم مشاعی از آن به شخص ثالث یا طلبکار امکان‌پذیر باشد که در این‌صورت محکوم‌به از طریق مذکور استعفا خواهد شد.

چنانچه به حکم قانون مستثنیات دین تبدیل به عوض دیگری شده باشد، مانند اینکه مسکن به دلیل قرار گرفتن در طرحهای عمرانی تبدیل به وجه گردد، یا در اثر از بین رفتن، عوضی دریافت شده باشد، وصول محکوم‌به از آن امکان‌ پذیر است مگر اینکه محرز شود مدیون قصد تهیه موضوع نخستین را دارد.

وکیل مستثنیات دین (1)
وکیل مستثنیات دین (1)

بهترین وکیل مستثنیات دین چه کسی است؟

وکیل مستثنیات دین به کسی گفته می شود که تحصیلات دوره دانشگاهی خود را در رشته حقوق گذرانده باشد و مدرک وکالت خود را دریافت کرده باشد. وکیل مستثنیات دین باید داری گواهی وکالت پایه یک دادگستری باشد و این مدرک نشان دهنده میزان توانایی ها و تخصص های او باشد. برای انعقاد قرارداد وکالت با وکیل مستثنیات دین باید پروانه وکالت این وکیل دارای مدت اعتبار باشد.

بهترین وکیل مستثنیات دین باید ویژگی های مختلفی داشته باشد تا بتوان او را به عنوان یکی از بهترین و متخصص ترین وکلای پایه یک دادگستری شناسایی کرد و به دیگران معرفی کرد. به چند مورد از ویژگی های وکیل مستثنیات دین اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و آنها را بشناسید:

وکیل مستثنیات دین باید دارای نمونه پرونده های موفقی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان دادرسی پرونده خود را به او واگذار کرد. وکیل مستثنیات دین باید در چند پرونده مربوط به مستثنیات دین موفقیت های نسبتا زیادی را بدست آورده باشد تا میزان توانایی و تخصص او مشخص شود.

وکیل مستثنیات دین باید دارای توانایی ارائه خدمات مشاوره ای باشد و بتواند در جلسات مشاوره حقوقی پاسخ سوالات موکلان خود را بدهد. وکیل مستثنیات دین علاوه بر آنکه دارای تخصص است، مهارت های بسیار خوبی دارد و به دلیل تجربیات بسیار بالایی که دارد به خوبی می داند که باید از چه راه های قانونی برای رفع مشکل در جریان دادرسی استفاده کند.

وکیل مستثنیات دین باید از منافع موکلان خود دفاع کند و از ادله اثبات و مدارک قانونی در جهت پیشبرد جریان پرونده موکل بره مند شود. دقت داشته باشید در صورتی که وکیل مستثنیات دین از جانب خوانده پرونده برای دفاع از او در جریان پرونده حضوریابد باید با استفاده از مهارتهایی که دارد میزان آسیب و خسارت فرد مذکور را تا حد ممکن کاهش دهد.

وکیل مستثنیات دین باید دارای صبر و حوصله فراوان باشد تا بتواند جریان پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. وکیل مستثنیات دین باید علاوه بر صبر و حوصله فراوان دارای فن مذاکره باشد تا بتواند در جلسات دادگاه برای دفاع از موکلان خود اقدام کند.

اگر شما جز کسانی هستید که به دنبال بهترین وکیل مستثنیات دین هستید و نمی دانید این وکیل حرفه ای و متخصص را از کجا پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. گروه وکلای پارسا یکی از بهترین و متخصص ترین موسسات حقوقی است که افراد می توانند با استفاده از آن مسائل و مشکلات حقوقی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

وکیل مستثنیات دین (1)
وکیل مستثنیات دین (1)

وکیل مستثنیات دین و قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

وکیل مستثنیات دین کسی است که بر تمامی قوانین مربوط به نحوه اجرای محکومیت های مالی مسلط است و می تواند این مشکلات را در مدت زمانی کوتاه مورد حل و فصل قرار دهند. قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی در مورد دین به مسائل حقوقی مختلفی اشاره می کند:

هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هر گاه محکومٌ به عین معین باشد آن مال اخذ و به محکومٌ له تسلیم می شود و در صورتی که ردّ عین ممکن نباشد یا محکومٌ به عین معین نباشد، اموال محکومٌ علیه با رعایت مستثنیات دین و مطابق قانون اجرای احکام مدنی و سایر مقررات مربوط، توقیف و از محل آن حسب مورد محکومٌ به یا مثل یا قیمت آن استیفا می شود. ماده ۲ـ مرجع اجرا کننده رای، اعم از قسمت اجرای دادگاه صادرکننده اجراییه یا مجری نیابت، مکلف است به تقاضای محکومٌ له از طریق پیش بینی شده در این قانون و نیز به هر نحو دیگر که قانوناً ممکن باشد، نسبت به شناسایی اموال محکومٌ علیه و توقیف آن به میزان محکومٌ به اقدام کند.

مدعی اعسار باید صورت کلیه اموال خود شامل تعداد یا مقدار و قیمت کلیه اموال منقول و غیرمنقول، به طور مشروح، مشتمل بر میزان وجوه نقدی که وی به هر عنوان نزد بانک ها و یا مؤسسات مالی و اعتباری ایرانی و خارجی دارد، به همراه مشخصات دقیق حساب های مذکور و نیز کلیه اموالی که او به هر نحو نزد اشخاص ثالث دارد و کلیه مطالبات او از اشخاص ثالث و نیز فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از زمان یک سال قبل از طرح دعوای اعسار به بعد را ضمیمه دادخواست اعسار خود کند.

شاهد باید علاوه بر هویت، شغل، میزان درآمد و نحوه قانونی امرار معاشِ مدعی اعسار، به این امر تصریح کند که با مدیون به مدتی که بتواند نسبت به وضعیت معیشت وی اطلاع کافی داشته باشد، معاشرت داشته و او افزون بر مستثنیات دین هیچ مال قابل دسترسی ندارد که بتواند به وسیله آن دین خود را بپردازد.

پس از ثبت دادخواست اعسار دادگاه مکلف است فوراً با استعلام از مراجع ذی ربط و به هر نحو دیگر که ممکن باشد نسبت به بررسی وضعیت مالی محکومٌ علیه جهت روشن شدن اعسار یا ایسار او اقدام کند.

در صورت ثبوت اعسار، چنانچه مدیون متمکن از پرداخت به نحو اقساط شناخته شود، دادگاه ضمن صدور حکم اعسار با ملاحظه وضعیت او مهلت مناسبی برای پرداخت می دهد یا حکم تقسیط بدهی را صادر می کند. در تعیین اقساط باید میزان درآمد مدیون و معیشت ضروری او لحاظ شده و به نحوی باشد که او توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

اعسار یا تقسیط در جریان پرونده های محکومیت مالی

اخذ حکم اعسار یا تقسیط جز وظایفی است که وکیل مستثنیات دین می تواند آن را برعهده گیرد. صدور حکم تقسیط محکومٌ به یا دادن مهلت به مدیون، مانع استیفای بخش اجرا نشده آن از اموالی که از محکومٌ علیه به دست می آید یا مطالبات وی نیست. هر یک از محکوم ٌله یا محکومٌ علیه می توانند با تقدیم دادخواست، تعدیل اقساط را از دادگاه بخواهند. دادگاه با عنایت به نرخ تورم براساس اعلام مراجع رسمی قانونی کشور یا تغییر در وضعیت معیشت و درآمد محکومٌ علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط اقدام می کند.

اگر دعوای اعسار ردّ شود، دادگاه در ضمن حکم به ردّ دعوی، مدعی اعسار را به پرداخت خسارات وارد شده بر خوانده دعوای اعسار مشروط به درخواست وی محکوم می کند. دعوای اعسار در مورد محکومٌ به در دادگاه نخستین رسیدگی کننده به دعوای اصلی یا دادگاه صادرکننده اجراییه و به طرفیت محکومٌ له اقامه می شود.

دعوای اعسار غیرمالی است و در مرحله بدوی و تجدیدنظر خارج از نوبت رسیدگی می شود. دادخواست اعسار از تجار و اشخاص حقوقی پذیرفته نمی شود. این اشخاص در صورتی که مدعی اعسار باشند باید رسیدگی به امر ورشکستگی خود را درخواست کنند.

اگر دادخواست اعسار از سوی اشخاص حقوقی یا اشخاصی که تاجر بودن آنها نزد دادگاه مسلم است طرح شود، دادگاه بدون اخطار به خواهان، قرار ردّ دادخواست وی را صادر می کند. هر گاه پس از صدور حکم اعسار ثابت شود، از مدیون رفع عسرت شده یا مدیون برخلاف واقع خود را معسر قلمداد کرده است، به تقاضای محکومٌ له، محکومٌ علیه تا زمان اجرای حکم یا اثبات حدوث اعسار یا جلب رضایت محکوم ٌله حبس خواهد شد. در

انتقال مال به دیگری به هر نحو به وسیله مدیون با انگیزه فرار از ادای دین به نحوی که باقیمانده اموال برای پرداخت دیون کافی نباشد، موجب حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکومٌ به یا هر دو مجازات می شود و در صورتی که منتقلٌ الیه نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد در حکم شریک جرم است. در این صورت عین آن مال و در صورت تلف یا انتقال، مثل یا قیمت آن از اموال انتقال گیرنده به عنوان جریمه اخذ و محکوم ٌبه از محل آن استیفا خواهد شد.

مرجع اجرا کننده رای باید به تقاضای محکوم ٌله قرار ممنوع الخروج بودن محکومٌ علیه را صادر کند. این قرار تا زمان اجرای رأی یا ثبوت اعسار محکومٌ علیه یا جلب رضایت محکومٌ له یا سپردن تامین مناسب یا تحقق کفالت مطابق قانون مدنی به قوت خود باقی است.

دقت کنید:

به طریق سهل تری مانند استیفا از محل منافع بخش مازاد منزل مسکونی محکوم ٌعلیه یا انتقال سهم مشاعی از آن به شخص ثالث یا طلبکار امکان پذیر باشد که در این صورت محکومٌ به از طریق مذکور استیفا خواهد شد. وکیل مستثنیات دین می تواند اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما ارائه دهد.

چنانچه به حکم قانون مستثنیات دین تبدیل به عوض دیگری شده باشد، مانند اینکه مسکن به دلیل قرار گرفتن در طرح های عمرانی تبدیل به وجه گردد، یا در اثر از بین رفتن، عوضی دریافت شده باشد، وصول محکومٌ به از آن امکان پذیر است مگر اینکه محرز شود مدیون قصد تهیه موضوع نخستین را دارد.

چنانچه منشأ دین، قرض یا در اختیار گرفتن اموالی از دیگران به موجب هر قرارداد دیگری باشد و محکومٌ علیه از بدو امر قصد عدم تأدیه دین یا تبدیل آن به یکی از مستثنیات دین به منظور فرار از تادیه را داشته باشد، هر مالی که در عوض اموال مذکور خریداری کرده یا به موجب سایر عقود به مالکیت خود درآورد به عنوان جریمه اخذ و محکوم ٌبه از محل آن استیفا و مابقی به وی مسترد خواهد شد.

احکام مندرج در این قانون جز احکام راجع به حبس محکوم ٌعلیه، اعسار و مستثنیات دین حسب مورد در مواردی که محکوم ٌعلیه شخص حقوقی باشد نیز مجری است و نسبت به مدیران و مسئولان متخلف اشخاص حقوقی مطابق قانون مجازات اسلامی عمل می شود.

The post وکیل مستثنیات دین appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *