وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت را تا چه اندازه می شناسید و از قوانین مربوط به این حوزه آشنایی دارید؟ اگر تاکنون به وکیل مشارکت در ساخت مراجعه کرده باشید تا حد بسیار زیادی با این وکیل آشنایی پیدا کرده اید و در مورد او اطلاعات لازم را بدست آورده اید. وکیل مشارکت در ساخت را از طریق راه های مختلفی می توان شناسایی کرد و با او آشنا شد. وکیل مشارکت در ساخت دارای تخصص و مهارت های بسیار زیادی در زمینه کمک به پروژه های مختلف عمرانی است و همه مرددم می توانند به راحت یبه این وکیل مراجعه کنند و از مشورت های او استفاده کنند. اما سوالی که اکنون ممکن است بسیاری از افراد را به خود مشغول کند آن است که اصلا وکیل مشارکت در ساخت با دیگر وکلای پایه یک دادگستری چه تفاوتی دارد و چگونه می توان این وکیل حرفه ای را پیدا کرد؟

اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید با وکیل مشارکت در ساخت آشنا شوید ولی نمی دانید مه چگونه باید اطلاعات لازم در مورد این موضوع را بدست آورید و هیچ اطلاعی در مورد حوزه کاری او ندارید و نمی دانید که باید از چه طریقی توانایی ها و مهارت های او را شناسایی کرد به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی مسائلی را که باید در مورد وکیل مشارکت در ساخت بدانید را به شما معرفی کنیم.

وکیل مشارکت در ساخت (1)
وکیل مشارکت در ساخت (1)

وکیل مشارکت در ساخت و اهمیت حضور او در جامعه

وکیل مشارکت در ساخت در جامعه نقش بسیار پر رنگی دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بسیاری از مشکلات را مورد حل و فصل قرار دهد و شرایط مناسبی را برای رفع مشکلات حقوقی ایجاد کند. وکیل مشارکت در ساخت باید دارای خصوصیات مختلفی باشد تا بتوانید به اطمینان کنید. در جامعه ما معمولا تعداد افراد زیادی وجود دارند که به طور روزانه ادعا می کنند که می توانند به عنوان وکیل مشارکت در ساخت در جریان پرونده های حقوقی مختلف نقش پررنگ و بسیار مهمی را ایفا کنند اما همه این افراد در چنین جریاناتی حقیقت را نمیگویند و ممکن است جز آن دسته از سودجویانی باشند که قصد ایجاد مشکل برای افراد مختلف را داشته باشند و تنها هدف آنها کسب منفعت باشد.

به همین دلیل به تمامی افرادی که نیاز به وکیل مشارکت در ساخت دارند توصیه می شود که اطلاعات خود را در مورد این وکیل حرفه ای گسترش دهند و از افراد مختلفی در این زمینه کمک بگیرند تا بتوانند وکیلی متخصص و حرفه ای را انتخاب کنند و رد جریانات قضایی از او کمک بگیرند.

مشارکت در ساخت جز آن دسته از موضوعات بسیار مهمی است که امروزه در بسیاری از مناطق مورد توجه قرار گرفته است و افراد بسیار زیادی به طور گسترده از آن استفاده می کنند، همین موضوع باعث شده است تا برای مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت بسیاری از افراد به عنوان متقاضی اقدامات لازم را انجام دهند.

وکیل مشارکت در ساخت دارای تخصص های مختلفی است که هر یک از آنها باعث میشود تا افراد بتوانند در جریان پرونده های مختلف با موفقیت های بسیار زیادی روبرو شوند و بتوانند از بوجود آمدن آسیب ها و خسارات مختلف جلوگیری کنند. آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد که امروزه افراد بسیار زیادی در جامعه حضور دارند که برای مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت و هیچ اطلاعاتی در دست ندارند و حتی ممکن است به دلایل مختلفی از مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت ممانعت کنند، در چنین شرایطی قریب به نود درصد این پرونده های قضایی دچار شکست می شوند و در نهایت خسارات بسیار زیاد و شدیدی به افراد وارد می گردد. این خسارات تا حدی زیاد هستند که قابلیت جبران آنها بسیار سخت است و افراد نمی توانند به راحتی آنها را جبران کنند.

وکیل مشارکت در ساخت به تمامی مردان کمک کند تا مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کند برخی از افرادی که با وکیل مشارکت در ساخت ماشین دارند این توانایی را ندارند که از حقوق خود در محاکم قضایی دفاع کنند و این مشکل برای آنان به وجود می‌آید که فکر می کنند هیچ کس نمی تواند از بروز ضرر و زیان مالی جلوگیری کند اما شما باید این حقیقت را در نظر داشته باشید که هر کاری دارای یک متخصص حرفه ای است یک متخصص که بتواند مشکلات شما را با کمترین آسیب و ضرر و زیان حل کند و از حقوق شما دفاع کند در پروژه های ساختمانی که مشکلات مربوط به ساخت و ساز بسیار دیده می شود و افراد بسیار زیادی به عنوان کلاهبردار در چنین پروژه هایی مشغول فعالیت هستند وکیل مشارکت در ساخت و ساز می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند از فعالیت سودجویان و کلاهبرداران تا حد زیادی جلوگیری کند و اجازه ندهد که آنان به اهداف غیر انسانی و غیر عادلانه خود دسترسی پیدا کنند یکی دیگر از مسائلی که به شما توصیه می کنیم برای آن به وکیل مشارکت در ساخت مراجعه کنید آن است که این وکیل متخصص و حرفه ای می تواند پیش از به وجود آمدن مسائل و مشکلات حقوقی به شما کمک کند که در زمانی کوتاه از بروز چنین مسائلی پیشگیری کنید.

وکیل مشارکت در ساخت را از کجا پیدا کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از اساسی ترین و مهم ترین مباحث در جامعه ما ان است که افراد نمی دانند چگونه باید وکیل مشارکت در ساخت را پیدا کنند و جریان پرونده های خود را به او بسپارند؟ در چنین مواردی توصیه می کنیم که از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. بسیاری از موسسات حقوقی هستند که میتوانند شما را در زمینه پیدا کردن وکیل مشارکت در ساخت حرفه اي كمك كنند اما بايد مراقب باشيد كه در دام سودجويان و كلاهبرداران نيفتيد. چرا كه كلاهبردارن و سودجويان بسيار زيادي وجود دارند كه مي توانند باعث بوجود آمدن آسيب ها و خسارت مادي بسيار زيادي براي شما شوند. يكي از متخصص ترين و حرفه اي ترين موسساتي كه نمي تواند به شما كمك كند تا بهترين وکیل مشارکت در ساخت را پيدا كنيد، موسسه حقوقي وكلاي پارسا است.

دستمزد وکیل مشارکت در ساخت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شامل موارد متعددی می شود، پس نباید انتظار داشت که میزان تخصص و مهارت یک وکیل مشارکت در ساخت در تمامی موارد به یک اندازه باشد و بتواند تمامی مسائل حقوقی پرونده های مختلف را با یک مبلغ مورد حل و فصل قرار دهد. دستمزد وکیل مشارکت در ساخت به موارد متعددی همچون موضوع پرونده، نوع جرم به وقوع پیوسته، میزان مشکلات حقوقی پرونده میزان تخصص و مهارت وکیل مشارکت در ساخت و….. بستگی دارد.

اگر شما جز کسانی هستید که به دنبال وکیل مشارکت در ساخت حرفه ای هستید، گروه وکلای پارسا می تواند تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیارتان قرار دهد. پس بدون واهمه و استرس می توانید در هر کجایی که هستید با وکیل مشارکت در ساخت به کمک گروه وکلای پارسا صحبت کنید و از مشاوره حقوقی او استفاده کنید.

وکیل مشارکت در ساخت (2)
وکیل مشارکت در ساخت (2)

مشاوره حقوقی با وکیل مشارکت در ساخت

اگر شما جز ان دسته از افراد یهستید که سوالات مختلفی در ذهنتان وجود دارد که می خواهید در مورد وکیل مشارکت در ساخت بدانید و نمی دانید که باید از چه کسی در این زمینه کمک بگیرید به شما توصیه می کنیم که از خدمات مشاوره حقوقی وکیل مشارکت در ساخت استفاده کنید. وکیل مشارکت در ساخت این توانایی را دارد تا تمامی اطلاعات لازم در مورد مسائل قانونی مربوط به پروژه های ساخت و ساز مشارکتی را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیارتان قرار دهد.

مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت از طریق راه های مختلفی انجام می شود و همه افراد می توانند با توجه به شرایطی که دارند به راحتی از راه های مختلف مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت استفاده کنند. اصلی ترین و راحت ترین راهی که میتوان با وکیل مشارکت در ساخت مشورت کرد، مشاوره غیر حضوری است. در جلسات مشاوره غیر حضوری با وکیل مشارکت در ساخت شما می توانید به راحتی دره کجایی که هستید از طریق اینترنت و تلفن همراه با وکیل مشارکت در ساخت تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را بپرسید تا راه حلی مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن توسط وکیل مشارکت در ساخت به شما ارائه شود.

در صورتی که شما توانایی مراجعه حضوری به وکیل مشارکت در ساخت را دارید و شرایط پرونده تان در وضعیت حساسی قرار دارد و نیم توانید از طریق مشاوره غیر حضوری نتیجه لازم را بدست آورید به شما توصیه می کنیم که به راحتی به دفتر وکیل مشارکت در ساخت مراجعه کنید تا به صورت حضوری موضوع مورد نظر شما مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد و راه حلی مناسب برای جلوگیری از تضییع حقوق شما ارائه شود.

وکیل مشارکت در ساخت (3)
وکیل مشارکت در ساخت (3)

هزینه وکیل مشارکت در ساخت چقدر است؟

یکی از مسائلی که باعث می شود بسیاری از افراد از مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت ممانعت کنند، عدم اطلاع از هزینه های آن است. وکیل مشارکت در ساخت یکی از بهترین و متخصص ترین کسانی است که می تواند در بسیاری از موارد از تخصص و مهارت های خود استفاده کند تا حقوق افراد مورد تضییع واقع نگردد.

همین موضوع باعث می شود تا به افراد توصیه کنیم که از مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت واهمه نداشته باشند؛ چرا که مسئله ای که کاملا واضح از آن است که میزان تخصص و مهارت وکیل مشارکت در ساخت به گونه ای است که می تواند از آسیب ها و ضرر و زیان های بسیار زیادی جلوگیری کند پس می توان به این نتیجه رسید که هر چقدر هم دستمزد وکیل مشارکت در ساخت زیاد باشد باز هم به اندازه آسیب ها و خساراتی که به ما وارد می شود نیست و به کمک وکیل مشارکت در ساخت می توان از به هدر رفتن منابع مالی خود جلوگیری کرد.

وکیل مشارکت در ساخت (4)
وکیل مشارکت در ساخت (4)

قانون احداث پروژه های عمرانی چه می گوید؟

وکیل مشارکت در ساخت از تمامی نکات قانون مربوط به پروژه های عمرانی اطلاع دارد و در جلسات مشاوره ای خود نیز انها را مطرح می کند. به چند مورد از اساسی ترین مسائلی که طبق قانون احداث پروژه های عمرانی باید بدانید و معمولا وکیل مشارکت در ساخت آنها را در جلسات مشاوره توضیح می دهد اشاره می کنیم:

عوامل درآمدزا، قيمت پايه و نرخ رشد هر يك از عوامل بايد در سند مطالعات توجيه اقتصادي و برنامه مالي ارائه شده و با رعايت قوانين مربوط، توسط وزارت به تصويب برسد.

در صورت مبادله قرارداد مشاركت يا واگذاري، هزينه‌ هاي انجام شده توسط طرف مشاركت براي تهيه اسناد و مدارك مذكور به عنوان هزينه هاي قابل قبول ثبت مي‌ گردد.

وزارت پس از بررسي و حصول اطمينان از توانايي بالقوه متقاضي يا متقاضيان مشاركت يا واگذاري در طرح يا پروژه عمراني مورد تقاضا ‌كتباً تمايل اصولي خود را جهت انعقاد قرارداد مشاركت يا واگذاري با آنان اعلام خواهد نمود.

متقاضي يا متقاضيان مشاركت يا واگذاري براي انعقاد قرارداد مشاركت يا واگذاري و در تحصيل مجوز واگذاري منافع بهره‌ بردار از طرح يا پروژه عمراني مورد تقاضا،‌ بايد پس از دريافت تمايل اصولي از وزارت ظرف دو ماه نسبت به تاسيس شركت اقدام

مدت شركت‌ هاي طرف قرارداد محدود بوده و تابعي است از دوره ساخت و دوره بهره ‌برداري تا استهلاك كامل هزينه‌ هاي طرح يا پروژه‌ عمراني مورد مشاركت يا واگذاري.

آورده شركت ‌هاي طرف قرارداد بايد حداقل معادل سي درصد كل برآورد مندرج در مطالعات فني مصوب طرح يا پروژه عمراني باشد. شركت طرف قرارداد مي ‌تواند ضمن تأمين مالي، طرح يا پروژه مورد قرارداد را با رعايت قوانين و مقررات مربوط رأساً اجرا نموده يا به شركت‌ هاي سازنده ذي ‌صلاح واگذار كند.

وکیل مشارکت در ساخت (5)
وکیل مشارکت در ساخت (5)

چند نکته مهم که وکیل مشارکت در ساخت ب انها اشاره می کند:

شركت‌ هايدار خدمات برنامه ‌ريزي، طراحي، نظارت، ساخت، مديريت كيفيت و مانند آنها كه طبق مفاد ماده (16) توسط طرف مشاركت به كار گرفته مي‌ شوند بايد داراي گواهي صلاحيت معتبر از مراجع ذي‌ ربط مورد قبول وزارت باشند.

هرگونه نقل و انتقال در سهام شركت‌ هاي طرف قرارداد بايد با اخذ موافقت و تاييديه كتبي از وزارت صورت گيرد. حسابرسي شركت‌ هاي طرف قرارداد در دوران مشاركت يا واگذاري بر عهده حسابرس منتخب و مورد تاييد وزارت امور اقتصادي و دارايي خواهد بود.

در كليه پيمان‌ هاي كارهاي ساختماني و تأسيساتي طرح‌ ها و پروژه‌ هاي عمراني موضوع قانون، مقررات پيمان و شرايط عمومي پيمان ‌مصوب هيات عامل برنامه در برنامه عمراني دوم كشور و اصلاحات و تغييراتي كه پس از آن به تصويب رسيده است و بخش‌ نامه‌ ها و دستورالعمل ‌هاي صادره در دوره برنامه عمراني پنجم به موجب ماده (23) قانون برنامه و بودجه كشور و اصلاحات و تغييرات بعدي آن و مصوبات وزير راه و شهرسازي مورد استفاده قرار مي‌ گيرد.

استفاده و عمل مذكور در فوق اعم است از قرارداد بین وزارت و شرکت طرف قرارداد و يا قراردادهايي كه در اجراي قرارداد مشاركت يا واگذاري جهت احداث، نگهداري و بهسازي طرح يا پروژه مورد مشاركت يا واگذاري توسط طرف مشارکت با سازنده منعقد مي ‌گردد.

در اعمال قانون اختيارات مربوط به انتخاب مهندسين مشاور و كنترل پرسنل نظارت، تصويب نقشه‌ ها و تغييرات در مشخصات فني در چارچوب قوانين و مقررات مربوط منحصراً در عهده و مسئوليت وزارت است.

-هزينه مربوط به انتخاب مهندس مشاور و كنترل كاركنان نظارت، تصويب نقشه و تعميرات در مشخصات فني از محل اعتبارات عمراني مربوط به وزارت تامين خواهد شد.

در مورد طرح‌ ها يا پروژه‌ هاي عمراني كه در برنامه‌ هاي عمراني در قانون شرايط عمومي پيمان از محل اعتبارات بودجه عمراني را‌ كاملاً فراهم و تدارك نموده باشد به نحوي كه در دوره احداث براي شركت طرف قرارداد مطلقاً جهات مذكور موجبات تأخير و ركود عمليات اجرايي در دوره ‌احداث حاصل نگردد.

تحويل موقت و تحويل قطعي طرح ‌ها يا پروژه‌ هاي موضوع قانون به كميسيوني مركب از نماينده واحد امضاكننده قرارداد مشاركت از سوي وزارت، نماينده شركت طرف قرارداد، نماينده دستگاه نظارت، نماينده پيمانكار (اگر از نظر حقوقي مستقل از شركت طرف قرارداد باشند) و نماينده دستگاه بهره‌ بردار (حسب مورد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي يا شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران يا سازمان بنادر و دريانوردي يا شركت فرودگاه‌ هاي كشور يا معاونت راه روستايي) محول مي‌ گردد. اين كميسيون جانشين كميسيون موضوع قانون شرايط عمومي پيمان است.

وکیل مشارکت در ساخت (6)
وکیل مشارکت در ساخت (6)

مسائل مهم در مورد قانون احداث پروژه های عمرانی

وکیل مشارکت در ساخت تمامی مباحث مهم در مورد مسائل مهم در مورد قانون احداث پروژه های عمرانی را برای شما شرح می دهد. در دوره بهره‌ برداري امور مربوط به انجام و تدارك خدماتي كه لازم است انجام پذيرد تا كليه مستحدثات طبق نقشه‌ ها و مشخصات طرح يا پروژه عمراني كه در صورت مجلس تحويل موقت و اسناد اجرايي (‌ساخت) از آنها نامبرده مي ‌شود در حالت اوليه حفظ گردد، تحت عنوان نگهداري طرح يا پروژه عمراني طبقه‌ بندي شده و انجام آن در عهده و مسئوليت شركت طرف قرارداد قرار دارد و هزينه انجام اين امور جزو هزينه ‌هاي طرح يا پروژه عمراني مورد مشاركت يا واگذاري منظور مي‌ گردد.

در دوره بهره‌ برداري امور مربوط به تجديد ساختمان هر يك از عمليات دوره ساخت كه در برنامه احداث طرح يا پروژه عمراني پيش‌ بيني شده‌ است تحت عنوان بهسازي طبقه ‌بندي شده و انجام آن در عهده و مسئوليت شركت طرف قرارداد، قرار دارد و هزينه انجام اين امور جزو هزينه‌ هاي طرح يا پروژه‌ عمراني مورد مشاركت يا واگذاري منظور مي گردد.

با توجه به احتمال تفاوت هزينه واقعي بهسازي با مبالغ پيش‌ بيني شده در تراز مالي اوليه (پيوست قرارداد) لازم است تراز مالي با مبالغ واقعي هزينه بهسازي مجدداً تراز شده و گزارش تغييرات به امضاي طرفين قرارداد برسد.

در دوره بهره‌ برداري امور مربوط به سازماندهي اداري – تشكيلاتي جهت برداشت منافع بهره‌ برداري از طرح يا پروژه عمراني مورد مشاركت يا واگذاري در عهده و مسئوليت شركت طرف قرارداد، قرار دارد و هزينه انجام اين امور جزو هزينه‌ هاي طرح يا پروژه عمراني مورد مشاركت يا واگذاري منظور مي ‌گردد.

پس از تصويب گزارش رفع نقص و انجام كامل تشريفات تحويل موقت و صدور مجوز بهره‌ برداري آزمايشي، شركت طرف قرارداد مي‌ تواند برداشت منافع بهره‌ برداري از طرح يا پروژه موضوع مشاركت يا واگذاري را آغاز كند.

در مورد اجاره مستحدثات جانبي طرح يا پروژه عمراني به ثالث، نرخ اجاره نبايد از نرخ اجاره‌ اي كه توسط وزارت تعيين ‌مي‌ گردد كمتر باشد. در اجراي اين حكم، وزارت موظف است يك ماه قبل از شروع هر مقطع سه ساله در دوره بهره ‌برداري از طريق استعلام، ‌نرخ اجاره مستحدثات مشابه را ملاحظه و با اعمال ضريب كاهشي بيست درصد، جدول حداقل نرخ اجاره مستحدثات طرح يا پروژه عمراني را تهيه و به شركت طرف قرارداد ابلاغ نمايد.

پس از انعقاد قرارداد و تا شش ماه قبل از آغاز دوره بهره ‌برداري، شركت طرف قرارداد موظف است روش ترتيب وصول عوايد‌ ريالي از خدمات حاصل از اجراي طرح يا پروژه عمراني را تهيه و به وزارت پيشنهاد نمايد.

بررسي، تعديل، تدوين نهايي و تصويب روش ترتيب وصول در صلاحيت كميسيوني است كه با عضويت نمايندگان وزارتخانه‌ هاي راه و‌ شهرسازي، امور اقتصادي و دارايي و سازمان مديريت و برنامه‌ ريزي كشور حسب مورد، به دعوت وزارت تشكيل خواهد شد.

چنانچه دوره احداث، بر اثر تعلل طرف قرارداد بيش از مدت تعیین شده در قرارداد به طول انجامد، در دوره تأخير نه تنها هيچ گونه سودي براي آورده طرف قرارداد منظور نخواهد شد، بلكه نسبت به محاسبه سود براي آورده وزارت (معادل نرخ سود مصوب طرف قرارداد) اقدام و عيناً به عنوان خسارت دولت از سود طرف قرارداد كسر خواهد شد و چنانچه به دليل تأخيرهاي فوق و يا انصراف طرف قرارداد، پروژه متوقف گردد، از تاريخ توقف، سودي براي طرف قرارداد محاسبه نشده و وزارت مجاز است ضمن محدود نمودن قرارداد، تكميل پروژه را به ساير متقاضيان سرمايه‌ گذاري واگذار نمايد. در اين صورت پروژه پس از تكميل، ابتدا براي بازگشت اصل و سود در اختيار سرمايه ‌گذار جديد قرار داده شده و پس از بازگشت كامل آن، پروژه براي بهره برداري به سرمايه‌ گذار اوليه تحويل خواهد شد.

در انقضاء مدت واگذاري منافع بهره برداري چنانچه هزينه‌ هاي طرح مستهلك نشده باشد به مدت واگذاري منافع بهره برداري تا استهلاك كامل‌ هزينه‌ هاي طرح افزوده خواهد شد.

مقالات حقوقی:

وکیل تصرف عدوانی

وکیل دعاوی پیمانکاری

وکیل شرب خمر

وکیل ثبتی

مشاوره وکیل تلفنی

وکیل نفقه

وکیل شهرداری

وکیل خلع ید

وکیل در شمال تهران

وکیل در الهیه

وکیل طلاق

وکیل مهریه

وکیل حقوقی

وکیل ملکی

وکیل کیفری

The post وکیل مشارکت در ساخت appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *