وکیل پلیس فتا

وکیل برای پلیس فتا

وکیل پلیس فتا

وکیل پلیس فتا به چه کسی می گویند؟ وکیل پلیس فتا چگونه وکیلی است؟آیا وکیل پلیس فتا همان وکیل پایه یک دادگستری است؟ وکیل پلیس فتا باید دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی باشد تا بتوان به او اعتماد کرد؟ وکیل پلیس فتا در جریان دادرسی پرونده های مختلف چه می کند؟ وکیل پلیس فتا دارای چه توانایی هایی است که می تواند با استفاده از آنها جریان دادرسی پرونده های خود را مورد بررسی قرار دهد؟

وکیل پلیس فتا یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که در سال های اخیر توانسته است جریان پرونده های مختلفی را در حوزه جرائم رایانه ای مورد بررسی قرار دهد و وکالت این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. وکیل پلیس فتا دارای پروانه وکالت است و در اصطلاح به او وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود اما مسئله ای که وجود دارد آن است که این وکیل حرفه ای و متخصص و به عنوان وکیل پلیس فتا می تواند در جریان پرونده های مربوط به حوزه جرائم رایانه ای فعالیت کند و دارای تجربه عملی در این زمینه است.

اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که می خواهید اطلاعات جامع و کاملی در مورد وکیل پلیس فتا بدست آورید به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی نکات قانونی و مسائل حقوقی مربوط به وکیل پلیس فتا را به طور دقیق بیان کنیم و راه حل های مربوط به حل چنین مسائل قانونی را در اختیارتان قرار دهیم.

وکیل پلیس فتا (6)
وکیل پلیس فتا (6)

چه انتظاراتی از وکیل پلیس فتا می توان داشت؟

وکیل پلیس فتا در پرونده هایی که مربوط به جرائم رایانه ای هستند که می تواند نقش مهم و بسیار اساسی را ایفا کند و به افراد کمک کند تا در جریان چنین پرونده هایی نتیجه مطلوبی را بدست آورند. همانطور که میدانید با گسترش فضای مجازی، تعدا پرونده های مربوط به جرائم اینترنتی نیاز روز به روز افزایش پیدا می کند و شرایط افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید در مورد وکیل پلیس فتا اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورید به شما توصیه می کنیم که از جلسات مشاوره حضوری بهره مند شوید تا بتوانید اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورید.

وکیل پلیس فتا یکی از انواع وکلای جدیدی در حوزه قضاوت و وکالت محسوب می شود. از این رو عموم مردم چندان آشنایی خاصی با آن ندارند و اساسا نمی دانند که این دست از وکلا چه کارکردی می توانند داشته باشند. از این رو برای این که بتوانیم بهتر و ساده تر با این مفهوم کنار بیاییم و بدانیم چه انتظاراتی می توان از وکیل پلیس فتا داشت بهتر است ابتدا کمی در مورد قانون پلیس فتا و حدود اختیارات قانونی آن صحبت کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

وکیل پلیس فتا (1)
وکیل پلیس فتا (1)

وکیل پلیس فتا و مشاوره حقوقی با او

وکیل پلیس فتا خدمات مختلفی را به افراد ارائه می دهد که یکی از مهمترین خدمات مربوط به این حوزه، مشاوره است. مشاوره کردن با افراد متخصص در زمینه های مختلف باعث می شود تا افراد بتوانند دیدگاه نسبتا جامعی در مورد دعاوی مختلف و پرونده هایی که درگیر آن هستند بدست آورند و از این طریق جریان داردسی این پرونده ها را با آگاهی و اطلاعات کامل طی کنند.

وکیل پلیس فتا علاوه بر آنکه دارای دانش حقوقی بسیار خوبی است، تجربیات نسبتا گسترده ای در حوزه مربوط به جرائم رایانه ای و مسائل مربوط به حوزه پیگیری پلیس فتا دارد و به همین علت میتواند با تکیه بر دانش حقوقی و توانایی های منحصر بفرد خود، تا حد زیادی جریان پرونده ها را با موفقیت روبرو کند و باعث بهبود اوضاع و شرایط نسبی طرفین درگیر پرونده شود.

همانطور که میدانید حوزه اینترنت و جرایمی که مربوط به رایانه می شوند بسیار گسترده هستند و دارای شرایط بسیار حساسی هستند. از آنجایی که در جریان این پرونده ها نمی توان به راحتی مسائل مختلف و جرائمم را بدون داشتن مدارک عینی اثبات کرد، باید از وکیل پلیس فتا در این زمینه کمک گرفت.

برای آنکه بتوانید اطلاعات نسبتا جامع و کاملی در مورد وکیل پلیس فتا بدست آورید به شما توصیه می کنیم که رد جلات مشاوره حقوقی با او شرکت کنید. جلسات مشاوره حقوقی با وکیل پلیس فتا به دو نوع حضوری و غیر حضوری تقسیم می شود و همین موضوع باعث شده است تا افراد بسیار زیادی بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

جلسات حضوری که به وسیله وکیل پلیس فتا برگزار می شوند به نحوی هستند که افراد باید به دفتر وکالت وکیل پلیس فتا مراجعه کنند و جریان پرونده ههای خود را مطرح کنند تا راه حل حقوقی مناسب به آنها ارائه شود و جریان پرونده آنها به صورت حضوری و به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و از دیدگاه های مختلفی می توان آن را تحلیل کرد.

در جریان مشاوره غیر حضوری با وکیل پلیس فتا، جریان کمی متفاوت است و افراد می توانند با استفاده از گوشی موبایل یا حتی خط تلفن همراه با وکیل پلیس فتا مشاوره کنند و از راه حل های حقوقی او برای حل جریان پرونده ههای خود کمک بگیرند. اگر شما جزو کسانی هستید که به کمک وکیل پلیس فتا احتیاج دارید به شما توصیه می کنیم که توسط گروه وکلای پارسا از مزایای مشاوره با این وکیل بهره مند شوید.

وکیل پلیس فتا (5)
وکیل پلیس فتا (5)

منشا شکل گیری قوانین مربوط به پلیس فتا

به طور کلی اگر بخواهیم به ذات قوانین در تمام دنیا و در تمامی طول تاریخ نگاه کنیم به این نکته پی میبریم که قوانین اساسی بر اساس رابطه میان انسان ها تعریف می شود. یعنی قانون چیزی جز محدود کننده و نظم دهنده روابط میان انسانی در جامعه نیست. هر قانونی بر اساس فرهنگ اجتماعی و اهداف حاکمیتی و سایر وارد و فاکتورها سعی می کند این روابط را تنظیم و مدیریت کند تا تک تک افراد جامعه در عین پاسخ به نیازهای خود آسیبی به فرد یا افراد جامعه وارد نکنند. در صورت بروز هر نوع آسیبی نیز قانون سعی کرده است پیش بینی های لازم را داشته باشد. این پیش بینی به شکل های مختلفی از جمله مجازات خودش را نشان می دهد.

به نوعی می توان گفت که قانونی کامل است که بتواند تمامی روابط موجود یا مورد نیاز در جامعه را تعریف کند و بر اساس آن پیش بینی های لازم و کامل را داشته باشد. اما واقعیت این است که در هیچ قانونی و در هیچ اجتماعی نمی توان این تکامل را پیدا کرد. همواره رابطه ای و یا شرایطی وجود دارد که فراتر از قانون است و می تواند قانون را به چالش بکشاند. این نکته بسیار مهمی است که باید آن را در گوشه ذهن داشته باشید.

اما مسئله بسیار مهم و قابل توجه اینجاست که باید آن را به خاطر داشته باشیم این نکته است که قوانین همه و همه بر اساس روابط میان انسان ها نگارش و تدوین شده است. یعنی قانون چیزی جز محدود کننده و نظم دهنده روابط میان انسان ها نبوده و نیست. از این رو در هر دوره ای قانونی متناسب با روابط آن دوره مورد نیاز است. بنابراین کاملا طبیعی است که قوانین در هر دوره ای بر اساس روابط آن دوره پیشرفت کنند.

کمی به دنیای اطراف خودتان نگاه کنید. امروز در دنیایی زندگی می کنیم که اساسا روابط به نحوی کاملا متفاوت تر تعریف می شود. در واقع دنیای امروز روابط بسیار گسترده و پیچیده تر شده است. از این رو نمی توان انتظار داشت که قوانین این دوره و این عصر ساده و قابل درک باشد. یکی از مهمترین دلایلی که در هر قدم باید از یک وکیل یا مشاوره حقوقی کمک بگیریم دقیقا همین موضوع است. چرا که قوانین به اندازه ای پیچیده و سنگین و نسبتا مبهم است که حتی روخوانی آن برای بسیاری از عموم جامعه غیر ممکن تلقی می شود. بر همین اساس در تمامی بخش های مختلف قوانین از جمله بخش های نوین تر مانند بخش پلیس فتا نیاز به استفاده از وکیل پلیس فتا وجود دارد.

وکیل پلیس فتا و روابط جدید اجتماعی

همانطور که گفتیم در هر دوره ای قوانین خودشان را بر اساس نیازهای جدید اجتماعی و روابط ایجاد شده در جامعه همسان سازی می کنند. این همسان سازی باعث شده است که قوانین نیز به اندازه این روابط پیچیده به نظر برسد و نیاز ما به وکیل پلیس فتا دوچندان شود.

حال به دنیای اطراف خودتان نگاه کنید. امروز در دنیایی زندگی می کنیم که اینترنت روابط جدیدی به آن اضافه کرده است. روابطی که عملا باعث شده است دنیایی به این بزرگی را دهکده ای کوچک بنامند. مسئله ای که وجود دارد این است که اینترنت بعد زمان و مکان را از بین برده است و توانسته امکانی در دست افراد جامعه قرار دهد که بتوانند به سادگی روابط اجتماعی خود را در بعدی دیگر پیش ببرند.

امروز بسیاری از نیازهای اجتماعی یک فرد توسط اینترنت قابل حل است. یعنی یک فرد می تواند به واسطه اینترنت کسب درآمد کند، نیازهای خود را خریداری کند، با دوستان و آشنایان خود رابطه و ارتباط برقرار کند و از طرف دیگر می تواند تفریحات خود را در این فضا داشته باشد. تمامی این موارد به خوبی نشان می دهد که اینترنت تا چه اندازه توانسته کارایی خودش را نشان دهد.

از طرف دیگر کافی است به اطراف خودمان نگاه کنیم. امروز در دست بسیاری از افراد جامعه گوشی های هوشمندی است که تک تک آن ها در فضای مجازی حضور دارند. اطلاعات مختلفی دریافت می کنند و سعی می کنند نیازهای خودشان را بر اساس این فضا تامین کنند.

نکته متمایز این نوع روابط نسبت به نسل گذشته روابط اجتماعی مجازی بودن آن است. یعنی شما این روابط را نمی توانید به صورت حقیقی و فیزیکی مشاهده کنید. همین مسئله اصلی ترین سختی کار قوانین محسوب می شود. نکته مهم دیگر این است که این رابطه عملا بعد جهانی به خود گرفته است. یعنی شما می توانید از این سر دنیا با فردی در سر دیگر دنیا رابطه برقرار کنید و نیاز خودتان را برطرف کنید. اما نکته مهم اینجاست که این رابطه باید بر اساس کدام قانون تعریف شود؟ قانون کشور فرد اول یا دوم؟ یا قانونی مشترک در این بین باید وجود داشته باشد؟

این های چالش هایی است که در مورد فضای مجازی وجود دارد که به جد می توان گفت بسیاری از آن ها به درستی پاسخ داده نشده است. اما به هر حال قوانین ایران درست مانند هر کشور دیگری سعی کرده است به نوعی این نوع روابط را مدیریت کند. این دسته از قوانین در ایران تحت عنوان قوانین پلیس فتا شناخته می شود. از آن جایی که این دست از قوانین تازه هستند و افراد بسیار کمی از آن ها آگاهی دارند می توان حدس زد که بسیاری از تعارضات قانونی ایجاد شده در این حوزه قوانین مربوط به عدم آگاهی از این قوانین است. همین مسئله می تواند کار وکیل پلیس فتا را سخت کند. در ادامه سعی می کنیم به طور اختصاصی تر در مورد وکیل پلیس فتا صحبت کنیم با ما همراه باشید.

وکیل پلیس فتا (4)
وکیل پلیس فتا (4)

کارکرد وکیل پلیس فتا

همانطور که بیان کردیم روابط اجتماعی اینترنتی و به طور کلی هر چیزی که در این دنیای جدید وجود دارد در ایران تحت عنوان قوانین پلیس فتا شناخته می شود. این قوانین کاملا جدید و نوپا هستند و کمتر کسی از عموم افراد جامعه با آن آشنایی دارد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که این دست از قوانین درست مانند تمامی قوانین ایران و بسیاری از نقاط جهان از جهات مختلف دارای مجازات ها و یا حق و حقوق هایی می باشد. بنابراین اگر در فضای مجازی فعالیت می کنید و یا قصد فعالیت در این دنیای نوین را دارید بهتر است با این قوانین آشنا شوید. پیشنهاد ما این است که در این مسیر حتما از یک وکیل پلیس فتا استفاده کنید. این فرد به شما می تواند بگوید کدام دسته از قوانین مربوط به این فضا قابل اجراست و شما باید آن را رعایت کنید و کدام دسته از قوانین خام و ناپخته است.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اساسا به سبب نو و جدید بودن این قوانین عملا مراحل دادرسی و قضایی آن نیز کمی پیچیده تر و مبهم تر از سایر قوانین است. از این رو انتظار می رود یک وکیل پلیس فتا با اشرافیت کامل بر موضوع و داشتن تخصص های لازم بتواند این مسیر را به درستی پشت سر بگذارد.

نکته مهم دیگر این است که نمی توان از وکیل پلیس فتا انتظار داشت که تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد. زیرا اساسا این دست از قوانین جدید و نوپا هستند و نمی توان انتظار داشت که وکلای مربوط به آن سال ها در این زمینه فعالیت داشته باشند. اما به طور کلی می توان این انتظار را از وکیل پلیس فتا داشت که بتوانند در حوزه های مختلف اجتماعی صاحب نظر باشند. یعنی در مورد فضای مجازی فارغ از قوانین مربوط به آن ها اطلاعات خوبی داشته باشند. این اطلاعات در مورد فضای مجازی به خصوص در وضعیتی که قوانین مربوط به آن در بسیاری از موارد خام ناپخته است می تواند کارایی خوبی داشته باشد و تاثیر بسزایی در این حوزه داشته باشد. این ها نکاتی بود که باید در مورد وکیل پلیس فتا و قوانین مربوط به آن به ها توجه داشته باشیم.

در چه مواردی می توان به وکیل پلیس فتا مراجعه کرد و از او کمک گرفت؟

وکیل پلیس فتا می تواند در جریان تمامی پرونده هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم به حوزه جرایم رایانه ای مربوط می شوند فعالیت کند و خدمات حقوقی مختلف را ارائه داد. به طور خلاصه به چند مورد از اساسی ترین مسائل و موضوعات مربوط به حوزه کاری پلیس فتا اشاره می کنیم تا با انها اشنایی پیدا کنید.

جرایم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی :

هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

جرایم علیه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی:

هر کس به طور غیرمجاز مرتکب اعمال زیر شود، جاعل محسوب و به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

الف) تغییر یا ایجاد داده های قابل استناد یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده به آنها.

ب) تغییر داده ها یا علائم موجود در کارتهای حافظه یا قابل پردازش در سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا تراشه ها یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده ها یا علائم به آنها.

وکیل پلیس فتا (3)
وکیل پلیس فتا (3)

جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی:

هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حاملهای داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ارتکاب اعمال فوق درخصوص محتویات مبتذل موجب محکومیت به حداقل یکی از مجازاتهای فوق می شود. محتویات و آثار مبتذل به آثاری اطلاق می گردد که دارای صحنه و صور قبیحه باشد. هرگاه محتویات مستهجن به کمتر از ده نفر ارسال شود، مرتکب به جزای نقدی محکوم خواهد شد.

چنانچه مرتکب اعمال مذکور در این ماده را حرفة خود قرار داده باشد یا به طور سازمان یافته مرتکب شود چنانچه مفسد فی الارض شناخته نشود، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

هتک حیثیت و نشر اکاذیب:

هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد. هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وکیل پلیس فتا (2)
وکیل پلیس فتا (2)

وکیل پلیس فتا و آیین دادرسی جرائم رایانه‌ای

وکیل پلیس فتا به طور کامل از قوانین و مسائل حقوقی مربوط به آیین دادرسی جرایم رایانه ای اطلاع دارد و می تواند این موارد را در جلسات مشاوره حقوقی به طور کامل این موارد را به موکلان خود نیز اطلاع دارد. به طور خلاصه به این موارد اشاره می کنیم:

علاوه بر موارد پیش‌بینی شده در دیگر قوانین، دادگاه های ایران صلاحیت رسیدگی به موارد زیر را دارند. داده‌های مجرمانه یا داده‌هایی که برای ارتکاب جرم ‌به‌کار رفته‌اند که به هر نحو در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی یا حامل های داده موجود در قلمرو حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی جمهوری‌اسلامی‌ایران ذخیره شود. ب ـ جرم از طریق تارنماهای دارای دامنه‌ مرتبه‌بالای کد کشوری ایران ( . ir ) ارتکاب یابد. پ ـ جرم توسط تبعه ایران یا غیر آن در خارج از ایران علیه سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و تارنماهای مورد استفاده یا تحت کنترل قوای سه‌گانه یا نهاد رهبری یا نمایندگی‌های رسمی دولت یا هر نهاد یا مؤسسه‌ای که خدمات عمومی ارائه می‌دهد یا علیه تارنماهای دارای دامنه مرتبه بالای کد کشوری ایران در سطح گسترده ارتکاب یابد. ت ـ جرائم رایانه ‎ ای متضمن سوء‌استفاده از اشخاص کمتر از هجده سال، اعم از اینکه بزه ‎ دیده یا مرتکب ایرانی یا غیرایرانی باشد و مرتکب در ایران یافت شود.

چنانچه جرم رایانه ‎ ای درصلاحیت دادگاههای ایران در محلی کشف یا گزارش شود، ‌ولی محل وقوع آن معلوم نباشد، دادسرای محل کشف مکلف است تحقیقات مقدماتی را انجام دهد. درصورتی‌که محل وقوع جرم مشخص نشود،‌ دادسرا پس از اتمام تحقیقات مبادرت به صدور قرار و در صورت اقتضاء صدور کیفرخواست می ‎ کند و دادگاه مربوط نیز رای مقتضی را صادر می‌کند.

قوه قضائیه موظف است به تناسب ضرورت، شعبه یا شعبی از دادسراها، دادگاههای کیفری یک، کیفری دو، اطفال و نوجوانان، نظامی و تجدیدنظر را برای رسیدگی به جرائم رایانه ‎ ای اختصاص دهد.

The post وکیل پلیس فتا appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *