وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را باید از کجا بشناسیم؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری نیاز داشته باشید؟ چه کسانی می توانند به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری مراجعه کنند؟ در چه شرایطی می توان جریان دادرسی پرونده های خود را به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری ارجاع داد؟ وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد؟ آیا وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند جریان دادرسی مربوط به این حوزه را در مدت زمانی کتاه به نتیجه برساند؟ مزایای مراجعه یه ر چیست و چرا باید به او اطمینان کنیم؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری یکی از وکلایی است که در سال های اخیر بسیار به آن نیاز بوده است و افراد بسیاری به دنبال پیدا کردن بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بوده اند. یکی از دلایل عمده ای که شاید بتوان گفت دلیل اصلی شکست بسیاری از پرونده ها در حوزه کمیسیون ماده صد شهرداری بوده است آن است که افراد نمی توانند یک وکیل متعهد و متخصص در این حوزه را پیدا کنند و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کنند و همین موضوع باعث می شود تا مشکلات و چالش های بسیار زیادی برای آن ها پیش آید و شرایط نامساعدی را برای آنان ایجاد کند.

برای رفع چنین مشکلات و مسائلی به افرادی که به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری نیاز دارند توصیه می شود که رد ابتدا به صورت تخصصی اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند تا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند و در مدت زمانی کوتاه جریان دادرسی پرونده های خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد ر اطلاعات لازم را بدست آورید و به صورت کاملا حرفه ای برای کسب اطلاعات در این حوزه اقام کنید به شما توصیه می کنیم که رد ادامه این متن با ما همراه باشید تا تمامی مسائلی را که باید در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و نحوه انتخاب او به عنوان یک وکیل مجرب را بدانید در ادامه متن با ما همراه باشید.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (10)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (10)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به چه کسی می گویند؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به کسی گفته می شود که سال های نسبتا زیدی را در حوزه پرونده های شهرداری به خصوص آن دسته از پرونده هایی که به کمیسیون ماده صد مرتبط هستند گذرانده باشد و توانسته باشد موفقیت های نسبتا چشمگیری را ازان خود کند. وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به دلیل آنکه دارای تجربیات متعددی در این حوزه است و بهترین اقدامات را برای رفع ممشکلات پرونده های حقوقی انجام داده است به خوبی می تواند راه حل های قانونی نسبتا مناسبی را برای احقاق حقوق موکلان خود پیدا کند و به آنها کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن در دادگاه حضور یابند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به دلیل انکه علاوه بر داشتن دانش حقوقی دارای تجربیات بسیار زیادی است این توانایی را دارد تا در سریعترین زمان ممکن راه حل های قانونی مناسبی را برای به نتیجه رساندن پرونده های مختلف پیدا کند و به افراد کمک کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی با اعتماد به یک وکیل با تجربه جریان دادرسی پرونده ها را بدون کوچکترین آسیب و خسارتی پیش ببرند. بسیاری از افرادی که با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری آشنای ندارند ممکن است نتوانند در جریان دادرسی پرونده هایی که با ان مواجه می شوند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند و برای حل مشکل قانونی از راه های حقوقی درستی استفاده کنند و همین موضوع باعث میشود تا پس از گذشت مدت زمان زیادی پرونده های آنان به نتیجه نرسد.

البته به این نکته نیز باید دقت داشته باشید در صورتی جریان پرونده های حقوقی شما به بهترین نحو ممکن به نتیجه می رسد که شما جریان دادرسی آن را به فردی بسپارید که ردان حوزه و زمینه تخصص داشته باشد. برای مثال اگر پرونده حقوقی که شما با ان مواجه شده اید در مورد پرونده های تصادفات باشد بهتر است به سراغ وکیل تصادفات بروید و قبل از انکه پرونده های خود را به او ارجاع دهید در ابتدا رد مورد توانایی و تخصص های اصلی این وکیل اطلاعات لازم را بدست آورید. وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری جز آن دسته از وکلایی است که می تواند در مورد پرونده های ماده صد شهرداری بهترین عملکرد را داشته باشد و از توانایی ها خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (11)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (11)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری دارای چه تخصص ها و مهارت هایی است؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید دارای تخصص ها و مهارت های باشد که بتوان به راحتی به او اطمینان کرد و جریان داردی پرونده های خود را به او انتقال داد. در این مقاله سعی داریم تا به طور کامل در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری صحبت کنیم و تمامی مسائلی که به این حوزه مرتبط هستند را بررسی کنیم. برای اینکه با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری آشنا شوید و اطلاعات دقیقی در مورد ان بدست اورید به چند مورد از توانایی ها و تخصص های اصلی وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری اشاره می کنیم تا آنها را بدانید.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در اولین قدم باید دارای دانش حقوقی باشد و از تمامی مفاد حقوقی و قانونی مربوط به کمیسیون ماده صد شهرداری آگاهی های بروز باشد. از آنجایی که هرساله تعداد نظریه های مشورتی و آرای وحدت روی متعددی در مورد پرونده های مربوط به کمیسیون ماده صد شهرداری مطرح می شود بهتر است وکیلی که در این حوزه کار می کند از تمامی مباحث جدید در این حوزه اطلاع داشته باشد و بتواند از آرای وحدت رویه برای بهبود جریان پرونده های مختلف استفاده کند و شرایط پرونده موکل خود را در جهت پیشبرد اهداف که دارد تنظیم کند. وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید بتواند اطلاعات قانونی و حقوقی را که دارد در جلسات مشاوره حقوقی به موکلان خود ارائه دهد و به تمامی سوالات آنها با دقت کامل پاسخ دهد تا راه حل مناسبی را پیدا کند. البته شما باید دقت داشته باشید که هر وکیلی در حوزه تخصص و دانشی که دارد باید بتواند مشاوره ارائه دهد حتی در مورد وکیل جنایی نیز باید وکیل مربوطه بتواند اطلاعات لازم را در جلسات مشاوره ای به افرادی که به او مراجعه می کنند انتقال دهد و در مورد مباحث حقوقی مختلف توضیح دهد.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید بتواند در چارچوب های حقوقی تمامی اسناد معتبر لازم را تهیه کند و در اختیار موکلان خود قرار دهد. شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در هر مرحله از دادرسی پرونده های حقوقی به خصوص در مورد پرونده های کمیسیون ماده صد شهرداری لازم است تا انواع دادخواست ها، دفاعیه ها و درخواست ها ها را در قالب های مختلف حقوقی ارائه داد. افراد عادی در مورد این قالب های حقوقی به خوبی اطلاع ندارند و یک وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بهترین کسی است که می تواند این موارد را به صورت تخصصی رعایت کند اما شما باید این نکته را بدانید که عدم ارائه اسناد حقوقی معتبر باعث می شود یا جریان دادرسی پرونده دچار اطاله و اطناب شود و به همین دلیل نیز به افراد توصیه می شود که برای تهیه و تالیف چننی اناد قانونی و حقوقی معتبری به سراغ وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری رفت. جالب است بدانید که این موضوع در مورد همه پرونده ها صدق می کند حتی در مورد پرونده های ملکی نیز بهتر است به سراغ وکیل ملکی رفت.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (4)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (4)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و مشاوره حقوقی با او

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند از طریق راه های مختلفی به افراد کمک کند و به آنها مشاوره حقوقی ارائه دهد. شاید به دلیل برخی از تصورات اشتباه برخی از افراد با خود فکر کنند که برای استفاده از مشاوره حقوقی وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید حتما برای انعقاد قرارداد وکالت هم اقدام کنند اما حقیقتا چنین چیزی صحیح نیست و عموم کسانی که می خواهند برای جلسات مشاوره حقوقی شرکت کنند به راحتی می توانند از این خدمات حقوقی بهره مند شوند و شرایط نسبتا خوبی را برای خود ایجاد کنند.

مشاوره حقوقی یکی از خدمات مهمی است که هر وکیل متخصصی باید بتواند در حوزه کاری خود آن را به متقاضیان خود ارائه دهد. حتی یک وکیل طلاق توافقی نیز وظیفه دارد تا در جلسات مشاوره حقوقی تمامی اطلاعات لازم را به موکلان خود ارائه دهد و در مورد تمامی مباحث حقوقی که در این حوزه مطرح می شود به سوالات آنها پاسخ دهد تا بتوانند در جریان دادرسی پرونده هایی که با ان مواجه میشوند شرایط نسبتا خوبی را تجربه کنند و بهترین عملکرد حقوقی را داشته باشند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند خدمات مشاوره ای را به صورت غیر حضوری و حضوری رای دهد و افراد می توانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند و جریان داردی پرونده های خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند. کسانی که در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری اطلاعات دقیقی در دست ندارند باید این موضوع را بدانند که در جلسات مشاوره حقوقی به راحتی می توانند از میزان تسلط وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بر مباحث حقوقی مختلف اطلاع کسب کنند و با پرسش سوالات خود از میزان تخصص و مهارت او آگاه شوند. وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بهترین کسی است که می تواند سوالات افراد را در این حوزه پاسخ دهد و راه حل های قانونی نسبتا خوبی را به آنها ارائه دهد. اگر شما نه جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری اطلاع کسب کنید و با او آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که در جلسات مشاوره حقوقی با وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری شرکت کنید.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری خدمات مشاوره ای را ارائه دهد. البته باید دقت داشته باشید که امروزه اکثر وکلا در حوزه های مختلف سعی می کنند تا خدمات مشاوره ای را به صورت حضوری و غیر حضوری ارائه دهند تا همه افراد بتوانند بدون مشکل و محدودیت های زمانی و مکانی از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند. حتی یک وکیل تخلیه نیز این توانایی را دارد ک به سوالات موکلان خود هم به صورت حضوری پاسخ دهد و هم به صورت غیر حضوری تمامی مسائل مربوطه را به آنها توضیح دهد تا دچار مشکل نشوند و کمتر با مسائل قانونی و آسیب و خسارات متعدد روبرو شوند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (9)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (9)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و اهمیت او

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری از انواع وکلای مهم در حوزه حقوقی ایران محسوب می شود. این دسته از وکلا را می توان از انواع پرکاربرد وکیل حقوقی دانست. اگر بخواهیم ساده و سریع کارکرد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را بیان کنیم باید بگوییم که این وکیل با یکی از مهمترین کمیسیون های قضایی – دولتی در ایران سروکار دارد. این کمیسیون به صورت اختصاصی با مفهوم شهرسازی و ساختمان سازی سروکار دارد. از این رو می توان گفت که کسانی از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری کمک می گیرند که عملا در مسیر ساخت و ساز قرار دارند.

برای درک بهتر کارکرد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید با مفهوم این کمیسیون و کارکرد آن به طور دقیق آشنا شویم تا بدانیم که اساسا این وکیل در چه حوزه ای می تواند به ما کمک کند و ما چه انتظاراتی می توانیم از او داشته باشیم. اما پیش از آن که بخواهیم به این مفهوم بپردازیم، همانطور که گفته شد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به عنوان یک وکیل در حوزه حقوقی فعالیت می کند. بنابراین قبل از هر چیزی باید این حوزه را بشناسیم و بدانیم که این وکیل بر اساس چه چارچوب هایی کارکرد خودش را نشان می دهد. بعد از آن است که می توانیم با حوزه کاری کمیسیون ماده صد و کارکرد این وکیل بهتر آشنا شویم.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (7)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (7)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری یک وکیل حقوقی است.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را یک وکیل در حوزه حقوقی می دانیم. در کلام ساده تر این وکیل بر اساس چارچوب ها و قوانین کلی حقوقی می تواند کارکرد خودش را داشته باشد. بنابراین کاملا منطقی است که بخواهیم در ابتدای امر با حوزه حقوقی آشنا شویم و چارچوب های آن را بهتر بشناسیم. نکته ای که باید بدانید این است که در مقابل بخش حقوقی، قانون کیفری نیز وجود دارد. بنابراین با شناخت بخش کیفری نیز می تواند بهتر چارچوب های کلی یک وکیل حقوقی را بدانیم. از این رو در این بخش به معرفی این دو بخش کلی از قانون ایران خواهیم پرداخت.

به طور کلی قانون ایران از دو زیرساخت اساسی و دو بخش بسیار مهم حقوقی و کیفری ساخته شده است. در کلام ساده تر در کنار مفهوم وکلای حقوقی ما می توانیم وکیل کیفری هم داشته باشیم. نکته ای که باید بدانید این است که هر چیزی که در قانون ایران وجود دارد و قانون گذار آن را بیان می کند همه و همه تحت این دو قالب بزرگ تعریف می شود. قانون در بخش حقوقی به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در کلام ساده تر قانون در این بخش مشخص می کند که هر فرد در جامعه چه چارچوب هایی را باید رعایت کند و بر اساس این چارچوب ها در موقعیت های مختلف چگونه می تواند به نیاز خود پاسخ دهد. این تمام کاری است که وکلای این حوزه مانند وکیل خانواده به آن کاملا واقف هستند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در کلام ساده تر قانون در این بخش مشخص می کند که اساسا چه فعلی جرم است؟ چگونه اثبات می شود؟ بعد از اثبات جرم چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت؟ همچنین این مجازات باید به چه شکلی اجرایی شود؟ این تمام چیزی است که از یک وکیل در حوزه کیفری مانند وکیل شکایت از پزشک انتظار می رود. از مهمترین تفاوت های کارکرد وکلای حوزه حقوقی مانند وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری با وکلای حوزه کیفری این است که اساسا یک وکیل حقوقی امکان طرح جرم و شکایت کیفری را ندارد. بنابراین اساسا شما نمی توانید این انتظار را از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری داشته باشید که شکایت کیفری تنظیم کند و یا در دادگاهی اعلام جرم کند.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (5)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (5)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و نگاهی به مفهوم این کمیسیون

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به صورت مستقیم با کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده صد سر و کار دارد. بعد از این که چارچوب کلی قانونی این وکیل را شناختیم و دانستیم که این وکیل بر اساس قوانین حقوقی در چه حد و حدودی می تواند کارایی داشته باشد، نوبت این است که کمی از مفهوم کمیسیون ماده صد صحبت کنیم. شناخت این کمیسیون به ما این قدرت را می دهد که بتوانیم به صورت عملی تر با چارچوب های کاری این وکیل آشنا شویم.

کمیسیون ماده صد شهرداری کمیسیونی است که بر اساس قانون مسئول رسیدگی به تخلفات ساختمان سازی محسوب می شود. در کلام ساده تر این کمیسیون مسئول نظارت بر ساختمان های شهری و مقابله با تخلفاتی است که در این حیطه رخ می دهد. بنابراین تمام کارکردی که می توانیم از یک وکیل در این حوزه انتظار داشته باشیم این است که بتواند بر اساس قوانین حقوقی و شهرسازی از موکل خود در برابر این کمیسیون دفاع کند.

کمیسیون ماده صد از جنبه های مختلف ( ضوابط شهری و ایمنی ) ساختمان را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که این ساختمان بر اساس آخرین دستورالعمل های داده شده ساخته نشده باشد عملا این ابزار و قدرت را دارد که بتواند با اهرم های مختلف جلوی این تخلفات را بگیرد. بنابراین اگر بخواهیم در ساده ترین شکل ممکن بیان کنیم، این کمیسیون موظف است ساختمان سازی های شهری را از نظر ایمنی و ضوابط شهری مورد بررسی قرار دهد. بر اساس همین اگر ساختمانی دچار مسئله یا مشکلی باشد صاحب امتیاز آن به عنوان مسئول اصلی ساختمان باید در این کمیسیون پاسخگو باشد. در این مسیر است که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند کارایی خوبی داشته باشد و از موکل خود دفاع کند. چرا که همه چیز بر اساس قانون مورد بررسی قرار می گیرد و زمانی فرد می تواند به خوبی از خود و ساخته خود دفاع کند که بتواند بر اساس زبان قانون صحبت کند. این کمکی است که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند برای ما داشته باشد.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و کارکرد این کمیسیون از نظر ایمنی

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری با کمیسیونی سروکار دارد که به صورت مستقیم به مسئله ساختمان سازی سروکار دارد. اما سوال مهم اینجاست که چرا قانون از همچنین کمیسیونی استفاده کرده است و اساسا چه کارکردی در جامعه می تواند داشته باشد؟ مسئله ای که وجود دارد این است که ساختمان از مهمترین عناصر شهری در هر جامعه ای محسوب می شود. انسان ها در ساختمان های مختلف رفت و آمد دارند و هر کدام از آن ها در این ساختمان ها زندگی می کنند. بنابراین بخش عمده ای از زیست شهری در ساختمان ها رخ می دهد.

از طرف دیگر ساختمان ها عناصری بسیار گسترده و بزرگ در جامعه محسوب می شوند. این عناصر روز به روز هم گسترده تر می شوند. اگر در روزگاری ساختمان ها نهایتا دو یا سه طبقه بودند، امروز به چند ده طبقه رسیده است. بنابراین عملا هر ساختمان تعداد جمعیت بسیار بیشتری را در خود جای داده است. این موضوع در کنار اثرات جانبی هر ساختمان باعث شده است که ساختمان سازی تبدیل به یکی از مهمترین چالش های هر جامعه محسوب شود.

بیایید فرض کنیم که یک ساختمان به درستی طراحی یا اجرا نشده باشد. بنابراین این ساختمان بعد از گذشت مدت زمانی فرو می ریزد. مهمترین آثار این ریزش از بین رفتن انسان های بی گناهی است که در آن زندگی می کردند و یا از کنار این ساختمان می گذشتند. در کنار این فروریختن این ساختمان می تواند اثرات تخریبی بسیاری در همان منطقه داشته باشد. بنابراین عملا یک بی احتیاطی و یا رعایت نکردن برخی از اصول موجب بروز فاجعه ای می شود که بارها تا به امروز رخ داده است.

از مهمترین وظایف کمیسیون ماده صد این است که بر اساس دستورالعمل های مشخصی مانع از بروز چنین اتفاقاتی شود. در کلام ساده تر این کمیسیون از نظر ایمنی این وظیفه را بر عهده دارد که تمامی دستورالعمل های لازم را در خصوص هر ساختمانی مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که ساختمان بر اساس این دستورالعمل ساخته نشده باشد و یا دارای ایراداتی باشد این کمیسیون ابزارهای لازم را جهت بررسی و برخورد با چنین مسائلی دارد. نکته مهم اینجاست که این دستورالعمل ها سالانه تجدید می شود و هر ساختمان باید با آخرین دستورالعمل تدوین شده طراحی و ساخته شود. این یکی از مهمترین جنبه های این کمیسیون و کارکرد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری است.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (2)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (2)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و کارکرد او از نظر ضوابط شهری

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به جز مسئله ایمنی، در خصوص مسائل ضوابط شهری نیز می تواند وارد عمل شود. در واقع همانطور که بارها بیان کردیم کمیسیون ماده صد ساختمان سازی را از دو منظر ایمنی و ضوابط شهری مورد بررسی قرار می دهد. در بالا کارکرد این کمیسیون را از منظر ایمنی مورد بررسی قرار دادیم، حالا نوبت این است که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری از نظر ضوابط شهری در این کمیسیون چه کارکردی می تواند برای ما داشته باشد؟

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که شهرداری به عنوان متولی اصلی شهری شناخته می شود. این سازمان موظف است تا جایی که می تواند شهر را به مکانی بهتر برای زندگی شهروندان تبدیل کند. از این رو این سازمان ابزارهای قانونی مختلفی برای طراحی شهری و استفاده از موقعیت های موجود در شهر در اختیار دارد. از طرف دیگر شهرداری موظف است که از تمامی ظرفیت های موجود شهری بهترین استفاده را ببرد. بنابراین این نهاد سعی می کند برنامه ریزی های درسی بر اساس نیازهای شهری و تمام دارایی های آن داشته باشد. مسئله اینجاست که شهروندان نیز در خصوص تحقق این مسئله مسئول هستند و باید همراه با این نهاد عمل کنند. یکی از جنبه های عمل به این مسیر را می توان در موضوع ساختمان سازی دید.

در کلام ساده تر فردی که اقدام به ساختمان سازی می کند باید یک سری اصول و نظام شهری را رعایت کند. به نوعی این فرد نمی تواند در هر زمین با هر موقعیتی اقدام به ساخت و ساز کند. هر زمین کاربری خاص خودش را دارد و از طرف دیگر این فرد این اجازه را ندارد که ساختمانی با هر ابعادی که فکرش را می کند طراحی و اجرا کند. به هر حال همه چیز در امور شهری از دید فرد نگاه نمی شود. شهرداری به خوبی می داند که چشم انداز آینده شهری چیست. بنابراین بر اساس همین آینده شهری است که مشخص می کند هر ساختمان باید بر اساس چه اصولی ساخته شود و چه مواردی را باید رعایت کند. رعایت این موارد از ملزومات قانونی محسوب می شود. حال کمیسیون ماده صد این وظیفه را دارد که ساختمان سازی را از منظر این نوع قوانین نیز مورد بررسی قرار دهد. همه ما به خوبی می دانیم که اگر شهری نظم نداشته باشد زندگی در آن سخت می شود. اینجاست که کارکرد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری می تواند اهمیت خودش را نشان دهد.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (3)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (3)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و تعارض منافع آن

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری به خوبی می داند که بسیاری از تخلفاتی که توسط این کمیسیون اعلام می شود دارای جریمه های نقدی است. در کلام ساده تر فرد صاحب ساختمان می تواند با پرداخت هزینه ای مشخص نظر مثبت کمیسیون ماده صد را به صورت کاملا قانونی به خود جلب کند. همین مسئله باعث شده است که به نظر برسد این کمیسیون دچار مسئله ای به نام تعارض منافع شده است.

در کلام ساده تر دریافت جریمه و قبول اشتباه ساختمان ساز چیزی است که در کوتاه مدت به نفع شهرداری محسوب می شود. شهرداری با دریافت این جریمه ها می تواند بخشی از امورات مالی خود را سر و سامان دهد. به نوعی می توان گفت که بخش مهمی از درآمدهای شهرداری ها از محل جریمه های همین کمیسیون محسوب می شود. این مسئله شاید کمی کار وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری را ساده تر کرده باشد اما این شبهه ایجاد می شود که نکند سازمان شهرداری بخواهد هر نوع جریمه را فارغ از اثرات آن به جریمه نقدی تبدیل کند تا بر اساس آن درآمد بیشتری پیدا کند.

البته با توجه به این که نماینده شهرداری عضو خنثی و بدون رای در این کمیسیون محسوب می شود اما این احتمال وجود دارد که سایر اعضا مانند نماینده دادگستری و یا فرمانداری بخواهند از این طریق درآمدی را متوجه سازمان شهرداری کنند. به هر حال این کمیسیون نباید فراموش کند که وظیفه اصلی آن مراقبت از ساختمان سازی و نظارت دقیق بر آن است. اگر یک ساختمان از نظر ایمنی مشکلی داشته باشد باید آن را رفع کند و با پرداخت جریمه نمی توان چنین مسئله ای را حل شده فرض کرد. از طرف دیگر در برخی از مواقع باید ملک تخریب شود. این ها مواردی است که اساسا نمی توان آن ها را به واسطه پرداخت جریمه انجام داد. این نکته مهمی است که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (8)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (8)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چه کارکردی دارد؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری یکی از مهمترین وکلا در حوزه حقوقی و شهری محسوب می شود. یکی از مهمترین تفاوت وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری با سایر وکلا این است که این وکیل در مسیری خارج از مسیر قضایی فعالیت می کند. بنابراین این دسته از وکلا با مسیری غیر قضایی و قوانینی خارج از حالت عادی سر و کار دارند. همین موضوع می تواند کارکرد و اهمیت وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری را بیشتر کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری با نهادی سر و کار دارد که نیمه دولتی و نیمه قضایی محسوب می شود. این وکیل باید بتواند بر اساس قوانین مدنی، قوانین شهری و برخی دیگر از قوانین دفاع خوبی از موکل خود داشته باشد. هدف اول این وکیل در تخلفات وارده و هدف دوم آن تبدیل این تخلفات به جریمه نقدی است. این ها مهمترین کارکردهایی است که شما به صورت عملی می توانید از این وکیل انتظار داشته باشید.

از توضیحاتی که دادیم به خوبی می توان به این نکته دست یافت که نباید در جریان دادرسی پرونده ها و دعاوی حقوقی که مطرح می شوند به هر کسی اعتماد کرد و آن را به هر کسی واگذار کرد، بهترین کار ممکن در جریان دادرسی پرونده هایی که مربوط به کمیسیون ماده صد شهرداری هستند آن است که جریان پرونده را به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری واگذار کنید که هم در این حوزه تخصص دارد و هم مهارت های لازم را به طور کامل بر اثر تجربیات متعددی که در این زمینه دارد کسب کرده است. حتی در جریان پرونده هایی که امروزه در دادگاه ها بسیار مطرح می شوند نیز بهتر است از کسانی کمک بگیرید که به طور کامل آرای تجربه هستند، برای مثال در مورد پرونده های پر متقاضی همچون طلاق نیز باید به سراغ وکیل طلاق رفت.

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (6)
وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری (6)

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و نظریه مشورتی

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری از تمامی ارای وحدت رویه و نظریه های مشورتی اطلاع دارد و به خوبی می تواند اسناد قانونی مختلف را بر اساس این ارا مشورت کند. به یکی از مهم ترین های مشورتی در مورد وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری اشاره می کنیم. چنانچه ساختمانی خارج از محدوده و حریم شهر ساخته شده باشد؛ اما به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی رسیدگی نشده باشد و پس از مدتی با توسعه شهر، محل ساختمان وارد محدوده یا حریم شهر شده باشد و اکنون پرونده تخلفات ساختمانی؛ مانند احداث بنای مازاد بر پروانه یا حذف پارکینگ مطرح شود، با توجه به این‌که مقررات شکلی و صلاحیت دادرسی فوراً اجرا می‌شوند، رسیدگی به موضوع در صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است یا آن‌که باید پرونده در کمیسیون ماده ۹۹ قانون یاد شده مطرح شود؟

در موارد متعددی در شهرها، پیش از تأسیس شهرداری، ساختمان‌هایی ساخته شده‌اند و طبیعتاً این ساختمان‌ها فاقد مجوز یا پروانه ساخت هستند؛ اما با توجه به این‌که بر فرض وقوع تخلف، زمان وقوع پیش از تأسیس شهرداری بوده است، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نمی‌شود و هیچ‌گاه پروانه ساخت نیز صادر نمی‌شود. پس از تأسیس شهرداری، مالکان ساختمان بدون دریافت پروانه مبادرت به افزایش مساحت ساختمان و احداث مستحدثات جدید می‌کنند. با توجه به این‌که تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مقرر نموده «در مورد احداث بنای بدون پروانه… کمیسیون می‌تواند با صدور رأی اخذ جریمه به ازاء هر متر مربع بنای بدون مجوز یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان… از ذی‌نفع، بلامانع بودن صدور برگ پایان ساختمان را به شهرداری اعلام کند…»، آیا در این موارد کمیسیون باید مستحدثات سابق را به عنوان بنای دارای پروانه تلقی نموده و مستحدثات جدید را به عنوان اضافه بنای مازاد بر پروانه محسوب و وفق تبصره ۲ ماده ۱۰۰ قانون مذکور اتخاذ تصمیم کند یا این‌که کل ساخت و ساز بدون مجوز و پروانه تلقی شده و بدون ورود به موضوع مستحدثات قدیمی، در خصوص مستحدثات جدید وفق تبصره ۴ ماده یاد شده اتخاذ تصمیم نماید؟ در تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی «عدم احداث پارکینگ یا غیر قابل استفاده بودن آن» در ردیف تخلفات ساختمانی احصاء شده است؛ بر این اساس، اولاً، چنانچه فضای مسقف و مشخصی به عنوان پارکینگ تعیین نشده باشد؛ اما امکان پارک خودرو در حیاط ساختمان به راحتی فراهم باشد، آیا ساختمان بدون پارکینگ تلقی می‌شود؟ ثانیاً، چنانچه پارکینگ احداث شده باشد؛ اما مساحت آن با احتساب گردش کمتر از ۲۵ متر مربع باشد و ساکنان ساختمان به راحتی قادر به پارک خودرو در آن باشند، آیا تخلف واقع شده و مستوجب پرداخت جریمه است؟

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و نتیجه نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری نتیجه نظریه مشورتی مربوطه را به خوبی می تواند بیان کند و برای موکلان خود توضیح دهد. بر اساس نظریه نهایی مربوط به این موضوع باید گوییم که نسبت به اراضی که قبلاً خارج از حریم شهر بوده و در آن زمان، ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته و هم اکنون در محدوده شهر قرار دارند، طبق رأی وحدت رویه شماره ۲۶۶ مورخ ۱۳۸۵/۵/۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، کمیسیون موضوع تبصره ۲ بند ۳ الحاقی به ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی مذکور است. بدیهی است چنانچه ساخت و ساز غیر مجاز بعد از ورود اراضی به محدوده شهر یا حریم آن صورت پذیرفته باشد، رسیدگی به موضوع در صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها خواهد بود. بر اساس صدر ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، هرگونه احداث بنا در محدوده شهر و حریم آن، نیاز به اخذ پروانه از شهرداری دارد و لذا در فرض استعلام که ساختمان و بنا پیش از تأسیس شهرداری احداث شده و پس از تأسیس شهرداری، ملک، بدون اخذ پروانه ساختمان، مبادرت به افزایش مساحت ساختمان و احداث مستحدثات جدید نموده است، با عنایت به این‌که بنای قدیم از شمول ماده ۱۰۰ این قانون شهرداری خارج است، بنای جدید‌الاحداث مشمول تبصره ۴ ماده ۱۰۰ این قانون است. بدیهی است در فرض سوال، در مقام محاسبه جریمه بنای زائد بر تراکم در خصوص ذیل تبصره یاد‌شده، بنای قدیمی نیز محاسبه می‌شود.

اولاً، پارکینگ بر اساس مقررات شهرسازی تعریف خاص خود را دارد و صرف قابلیت پارک خودرو در حیاط ساختمان به منزله تامین پارکینگ نمی‌باشد. ثانیاً، طبق تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، در مورد احداث پارکینگ و یا غیرقابل استفاده بودن آن و عدم امکان اصلاح آن، کمیسیون می‌تواند رأی به پرداخت جریمه صادر کند و شهرداری در چنین وضعیتی مکلف به اخذ جریمه تعیین شده و صدور برگ پایان ساختمان است؛ بنابراین، با توجه به این که قانون‌گذار صرف پرداخت جریمه را از موجبات صدور پایان ساختمان اعلام کرده است، شهرداری مجاز به اخذ عوارض کسری پارکینگ نمی‌باشد.

The post وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *