چگونه حکم تخلیه بگیریم؟

چگونه حکم تخلیه بگیریم؟

حکم تخلیه چیست؟ از چه راهی برای گرفتن حکم تخلیه اقدام کنیم؟ آیا شما یز تا کنون با جریانات مربوط به حکم تخلیه روبرو شده اید و در مورد آن اطلاعات لازم را بدست آورده اید؟ آیا عموم مردم میتوانند به راحتی حکم تخلیه را اخذ کنند؟ حکم تخلیه دارای چه جریان قضایی است؟ حکم تخلیه در شرایط عادی شامل چه نکات قانونی و حقوقی می شود؟ حکم تخلیه را باید از طریق کدام مرجع ذیصلاح دریافت کرد؟ ایا کم تخلیه دارای ارزش قانونی است؟

حکم تخلیه یکی از ان دسته مسائل و مباحثی است که امروزه افراد بسیار زیادی در مورد آن صحبت می کنند و حتی اگر به مراجع ذی صلاح قانونی نیز دقت کنید متوجه میشوید که تا چه حد این موضوع دارای اهمیت است و افراد تا چه اندازه درگیر آن هستند. به همین دلیل نیز به تمامی کسانی که با این موضوعات و مسائل و دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود که برای آگاهی کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به سراغ یک فرد متخصص بروند و از او کمک بگیرند تا میزان ابهامات و چالش های ذهنی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کند و بتوانند اقدامات صحیحی را رد راستای احقاق حقوق خود انجام دهند.

جالب است بدانید که گاهی عدم دریافت حکم تخلیه باعث بوجود آمدن مشکلات و دعاوی بسیار شدیدتر و نامناسب تری می شود و شرایط افراد را تا حد زیادی متزلزل می کند. حتما شما نیز تاکنون در میان اطرافیان خود کسانی را دیده اید که بدون دریافت حکم تخلیه نمی توانند مستاجر مربوطه را از ملک خود بیرون کنند و همین موضوع باعث می شود تا درگیری و مباحثی همچون ضرب و شتم و فحاشی بوجود آید که خود هر یک از آنها به تنهایی باعث ایجاد پرونده ای جداگانه می گردند. بنابراین به همه افراد توصیه می کنیم از همان ابتدا که با چنین چالش هایی روبرو می شوند در ابتدا موضوع پرونده را با یک وکیل پایه یک دادگستری در میان بگذارند و بهترین راهکار حقوقی را برای اخذ حکم تخلیه در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنند.

چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (1)
چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (1)

حکم تخلیه و مراحل قانونی آن

حکم تخلیه دارای مراحل قانونی مختلفی است که باید انها را بشناسی تا دچار سردرگمی نشوید و با مسائلی همچون اطاله دادرسی و اطناب روبرو نگردید. به طور خلاصه به مراحل مختلف اخذ حکم تخلیه اشاره می کنیم:

شما در ابتدا برای ثبت درخواست حکم تخلیه باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که رد محل سکونتتان قرار دارد مراجعه کند و درخواست خود را به ثبت استنادات و مدارک موجود بیان کنید. جالب است بدانید در مواردی که تاریخ قرارداد به اتمام رسیده باشد و مستاجر ملک را تخلیه نکند دفتر الکترونیک قضایی مستقیما موضوع پرونده را به شورا ارجاع می دهد و حکمی که مبنی بر حکم تخلیه در چنین مواردی صادر می گردد دیگر قابل اعتراض نیست.

در غیر این صورت دفتر الکترونیک قضایی وظیفه دارند تا جریان پرونده و شکوائیه مربوط به حکم تخلیه را به دادگاه محل وقوع مال استیجاری ارجاع دهند تا موضوع مورد بررسی مرجع ذیصلاح قرار گیرد. در چنین مواردی پس از صدور دستور تخلیه توسط دادگاه مستاجر 20 روز مهلت اعتراض دارد تا برای رسیدگی به جریان پرونده خود اقدام کند و پس از گذشت این مهلت زمان قانونی دیگر امکان اعتراض توسط مستاجر وجود ندارد و حکم قطعی می گردد.

چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (2)
چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (2)

حکم تخلیه و مشاوره حقوقی در مورد آن

حکم تخلیه دارای جزییات مختلف قانونی است که شاید در حالت عادی بسیاری از افراد با انها اشنایی نداشته باشند و به خوبی ندانند که چگونه باید این حکم را از طریق مراجع قضایی دریافت کنند. در چنین مسائل و موضوعاتی بهترین راهکار ممکن این است از افرادی که دارای تخصص و مهارت هستند کمک بگیرید تا جریان پرونده های شما با سرعت بیشتری پیشرونده و بتوانید بهترین نتایج را بدست آورید. یک وکیل حقوقی خوب کسی است که بتواند تمام جزییات مربوط به حکم تخلیه را به افراد بیان کند و به آنها کمک کند تا در سریعترین زمان ممکن جریان پرونده ها را پیش ببرند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید نیاز به مشاوره حقوقی در مورد حکم تخلیه دارید به شما توصیه می کنیم که در جلسات مشاوره ای شرکت کنید و نگران محدودیت های زمانی و مکانی نباشید.

محدودیت های زمانی و مکانی که ممکن اس برای افراد پیش اید باعث می شود تا نتوانند در جلسات مشاوره ای حضوری شرکت کنند اما حقیقت آن است که در جلسات غیر حضوری مشاوره ای مانند مشاوره تلفنی یا انلاین با وکیل حقوقی تهران نیز می توان همه سوالاتی که در مورد حکم تخلیه در ذهن افراد وجود دارد را مطرح کرد تا راه حلی مناسب برای رفع مشکلات پیدا کرد.

چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (3)
چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ (3)

حکم تخلیه و دلایل اخذ آن

حکم تخلیه ممکن است به دلایل مختلفی صادر گردد که برخی از مهم ترین آنها را نیز قانون مشخص کرده است. صاحبان ملک باید این موضوع را توجه داشته باشند که در حالت کلی به هر دلیل نمی توان برای اخذ حکم تخلیه اقدام کرد و باید حتما استنادات قانونی برای اثبات درخواست خود داشته باشند. به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین دلایلی که میتوان با استفاده از آنها حکم تخلیه را دریافت کرد دقت کنید:

اولین موردی که می توان در مورد اخذ حکم تخلیه به ان اشاره کرد ان است که مستاجر بدون هیچگونه قرارداد و بدون رضایت صاحب ملک بخواهد برای خود حق انتفاع ایجاد کند و ملک را به دیگری واگذاری کند.

در برخی از موارد نیز ممکن است صاحب ملک در همان زمان عقد قرارداد اجاره نامه این مورد را ذکر کرده باشد که رد هر زمانی که به ملک نیاز داشته باشد حق فسخ ان را دارد و مستاجر نیز چنین شرطی را پذیرفته باشد و در قرارداد آن را امضا کرده باشد.

اگر از ملک مذکوری که مورد اجاره واقع شده است مستاجر استفاده های دیگری به جز آن چه قید کرده است داشته باشد صاحب ملک به راحتی می تواند برای اخذ حکم تخلیه اقدام کند.

در مواردی که ملک مورد خرابی و آسیب قرار گرفته باشد و مستاجر قصد تخریب آن را داشته باشد و از پرداخت مال الاجاره یا حتی اجرت المثل نیز خودداری کند و در مورد اجاره تعدی و تفریط کند.

The post چگونه حکم تخلیه بگیریم؟ appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *