تبریک پزشکیان به ساره جوانمردی در پی کسب مدال طلای پارالمپیک

رئیس‌جمهور پس از کسب مدال طلای پارالمپیک توسط ساره جوانمردی، نوشت: این روز‌ها را باید به نام زنان و دختران ایران زد.

کنعانی: جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی، پرده تزویر را از چهره دروغین مدعیان حقوق بشر کنار زد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی تاکید کرد: جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان باریکه غزه، نه فقط چهره پلید و ضدبشری اشغالگران فلسطین را آشکارا به جهانیان نشان داد، بلکه پرده تزویر را از چهره دروغین مدعیان حقوق بشر در غرب کنار زد.

عارف: در ارتباطات، ایجاد محدودیت راهکار نیست و فقط هزینه مردم را بالا می‌بریم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راهبرد اصلی دولت این است که اینترنت با باند مناسب را در اختیار همه قرار دهد.امروز اینترنت وسیله امرارمعاش و اشتغال مردم است.

جوانمردی: در پاراتیراندازی برای مدال باید صبور بود/ امیدوارم مدال دوم را هم بگیرم

قهرمان پاراتیراندازی ایران پس کسب مدال طلای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ گفت: تیراندازی یک دوئل است که باید در آن صبور باشی تا نتیجه بگیری.

تقدیر پلیس پایتخت از انتشار تصویر اقدام غیرحرفه‌ای واحد گشت در برخورد با یک معتاد متجاهر

پلیس پایتخت از یک شهروند وظیفه شناس به جهت ارسال فیلم رفتار غیر حرفه‌ای واحد گشت در برخورد با یک معتاد متجاهر تشکر کرد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پلیس پایتخت عوامل وظیفه و کادر حاضر در صحنه را توبیخ کرده است.

پرواز ماهی زلال‌پرست/در رثای محمدعلی بهمنی شاعر ترانه‌های ماندگار

محمدعلی بهمنی در ارتفاع شکوهناک فروتنی بود، شاعری که «به شب نشینی خرچنگ‌های مردابی» هرگز تن نداد و نمی‌دانست؛ در جهان جنگ وتباهی «چگونه رقص کند ماهی زلال‌پرست» او بار‌ها جنگ و بمباران را نکوهش کرده بود و برای کودکان غزه اشک ریخته بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران معرفی شد/ دادستان کل کشور:قانون‌مداری موجب افزایش امنیت روانی در جامعه می‌شود

علی اکبر عالیشاه در مراسمی با حضور دادستان کل کشور، به سمت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران معارفه و از زحمات محمد کریمی دادستان پیشین قدردانی شد.

پیشنهاد ارمنستان به باکو برای امضای معاهده صلح

ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده تا مفاد توافق‌شده در معاهده صلح امضا شود و سپس ۲ طرف به موضوع‌های حل‌نشده بپردازند.

رئیس جدید حوزه قضایی بخش جعفرآباد معرفی شد

رئیس جدید حوزه قضایی بخش جعفرآباد استان اردبیل در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان معرفی شد.

تعطیلی دو ایستگاه مترو از روز دوشنبه ۱۲ تا جمعه ۱۶ شهریورماه

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در مورد تعطیلی ۵ ایستگاه مترو خط یک توضیحاتی ارائه کرد.

گسترش همکاری دیوان عدالت اداری با سازمان‌های مردم نهاد در راستای حفظ و استیفای حقوق شهروندان

معاونت حفظ حقوق عامه دیوان عدالت اداری، در راستای حفظ و استیفای حقوق شهروندان، زمینه گسترش همکاری مشترک در قالب کمیته‌های تخصصی دو جانبه، فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی را در اولویت اهداف خود قرار داده است.

پرداخت ۵ هزار میلیارد یارانه دارو طی هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه با حمایت دولت و شخص رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و مذاکراتی که با آن‌ها صورت گرفته است قرار شده است که طی هفته آینده ۵ همت دیگر نیز پرداخت شود، گفت:

زلنسکی فرمانده نیروی هوایی اوکراین را برکنار کرد؛ مسکو به دنبال شکایت از شرکت‌های تسلیحاتی غرب

سرنگونی یک فروند جنگنده اف-۱۶ اوکراین که گفته می‌شود از سوی سامانه پدافند هوایی کی‌یف صورت گرفته، به برکناری فرمانده نیروی هوایی ارتش این کشور منجر شد.

«ه‍َناسَه»؛ داستانی واقعی از مهاجرت خانواده عراقی به ایران

رمان «هَناسَه» به قلم راضیه بهرامی‌راد در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید و راهی بازار نشر شد.

هایلندز؛ قلب وحشی اسکاتلند از شبکه تهران

مستند «هایلندز؛ قلب وحشی اسکاتلند» با موضوع بررسی محیط زیست جانوری و گیاهی هایلندز امشب (شنبه ۱۰ شهریور) ساعت ۲۱ از قاب شبکه تهران تماشایی می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور از اتاق پایش هوشمند مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بازدید کرد

رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضائیه پس از استماع توضیحات رئیس این مرکز از سامانه مدیریتی پایش، اقدامات این سامانه را بسیار مفید و ارزشمند برشمرد و از تلاش‌های دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

۲۲ طرح به مرحله نهایی رویداد «پرتاب» راه پیدا کردند

۲۲ طرح با موضوع‌های مردم‌شناسی، اجتماعی، هنری، ورزشی، محیط زیست، زنان، جنگ، سیاسی، تاریخی و… برای حضور در مرحله نهایی رویداد «پرتاب» انتخاب شدند.

ایران: رژیم اسرائیل مانع دستیابی جهان اسلام به ثبات است

هیئت جمهوری اسلامی ایران در پنجاهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در کامرون شرکت و بر نقش مخرب رژیم صهیونیستی در ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

آمادگی همه‌جانبه پایتخت برای اجرای برنامه استقبال از مهرماه ۱۴۰۳

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از طریق تدوین، ابلاغ و نظارت بر اجرای بهینه برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت آموزشی و فرهنگی در تمام مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، تقویم آموزشی سالانه را در راستای رفت و آمد ایمن مردم پایتخت به اجرا گذاشت.

بمباران منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات؛ رژیم صهیونیستی نیروی کمکی به کرانه باختری اعزام می‌کند

رژیم صهیونیستی ضمن ادامه حمله به کرانه باختری، از اعزام نیروی کمکی و تجهیزات نظامی به این منطقه خبر می‌دهد.

کاهش ارز چندنرخی چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

وزیر اقتصاد چند روز پیش در صحبت‌های خود با تاکید بر کاهش تعداد نرخ‌های ارز، سیگنال مثبتی برای صادرکنندگان و بازار سرمایه مخابره کرد؛ کارشناسان معتقدند کاهش تعداد نرخ‌های ارز در بحث درآمدزایی و سودسازی شرکت‌های بورسی بسیار اثرگذار است و باعث کاهش رانت و امضا‌های طلایی می‌شود.

پارالمپیک ۲۰۲۴| ذاکر: ۲ سانتی‌متر با مدال برنز فاصله داشتم

ملی پوش تیم پارادوومیدانی گفت: رکوردی که در ایران به ثبت رساندم ۲۰ سانتی‌متر بیشتر از رکورد نهایی امروزم بود و انتظارم این بود که در پاریس آن را ارتقا دهم.

جواد لالیگایی روی‌ لبه تیغ/ نکونام و استقلال به پایان خط رسیدند؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال خیلی زود با واکنش منفی هواداران تیمش روبرو شد تا در همین هفته‌های ابتدایی روی لبه تیغ قرار گیرد.

همتی: اعتماد را باید به بورس برگردانیم

وزیر امور اقتصادی‌ودارایی، گفت: باید اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم چراکه تامین مالی اصلی ما از طریق بازار سرمایه خواهد بود.

جاوید رحمان، گزارشگر بی‌طرفی که طرفدار منافقین بود!

جاوید رحمان، به‌اصطلاح گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر ایران پس از ۶ سال دروغ‌پراکنی به ماموریتش پایان داد؛ تصاویر او حالا در کنار سرکرده گروهک منافقین دیده شده است.

پیروزی پرسپولیس مقابل سرمربی سابق/ ورود سرخپوشان به جمع مدعیان با عبور از فولاد + فیلم

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته سوم لیگ برتر با پیروزی شاگردان گاریدو به پایان رسید.

سپاهان همچنان روی نوار پیروزی؛ برتری گل‌گهر در قائمشهر با هنرنمایی واگنین +فیلم

در ادامه رفابت‌های هفته سوم لیگ برتر تیم فوتبال سپاهان با برتری برابر شمس‌آذر در صدر جدول ماند.

حضور وزیر امور خارجه در منزل شهید امیرعبداللهیان؛ ولایتی و عراقچی گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه به‌همراه چند تن دیگر از اعضای کابینه دولت چهاردهم در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافتند.

نتایج آزمون سراسری تا صبح شنبه منتشر می‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد که نتایج آزمون سراسری تا صبح شنبه، ۱۰ شهریور منتشر خواهد شد.

واکنش حماس به تجاوز رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی حماس تداوم حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را بخشی از طرح‌های دشمن برای سیطره بر اراضی فلسطینیان عنوان کرد.

تاکید رئیس قوه قضاییه بر امر مبارزه با مظاهر مختلف فساد / انجام اقدامات قضایی جهت مشخص شدن علت فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان / دستگیری موبایل‌قاپ معروف تهران

تاکید رئیس قوه قضاییه بر امر مبارزه با مظاهر مختلف فساد، انجام اقدامات قضایی جهت مشخص شدن علت فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان، نشست مشترک مقامات قوه قضاییه و دولت، متلاشی شدن شبکه ارتشاء و مدعی اعمال نفوذ در مراجع قضایی، اجرای حکم قصاص نفس قاتل وکیل شاهرودی، دستگیری موبایل‌قاپ معروف تهران و رای وحدت رویه دیوان عالی کشور در مورد محاسبه خسارت تاخیر تادیه، از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

سامرا؛ خانه پدری صاحب الزمان (عج)

شهر سامرا، یکی از چهار شهر مقدس عراق است و در ۱۲۴ کیلومتری شمال بغداد و در سمت شرق رودخانه دجله قرار گرفته است. در سال ۲۲۱ هـ. ق، معتصم عباسی پایتخت خلافت را از شهر بغداد به سامرا منتقل و هشت خلیفه در این شهر حکمرانی کردند. این شهر، طی مدت سه دهه پایتختی، توسعه فراوانی یافت و تعداد زیادی از کاخ‌ها و تفریح‌گاه‌ها و مساجد در این شهر ساخته شد. سامرا، امروزه به سبب وجود مرقد مطهر دو پیشوای شیعه، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)، مورد توجه جهان تشیع است. این بقعه که قلب شهر امروزی را تشکیل می‌دهد، در دوران زندگانی دو امام، خانه مسکونی آنان بود و پس از شهادت در آنجا دفن شده‌اند. در حرم امامین عسکریین (ع)، علاوه بر ۲ امام بزرگوار یعنی امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)، حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون عمه آن حضرت مدفون هستند. همچنین سمانه مادر امام هادی علیه‌السلام و همسر امام جواد (ع)، حدیث مادر امام حسن عسکری علیه‌السلام همسر امام هادی (ع) نیز در حرم سامرا تدفین شده است. بر همین اساس، سامرا و حرم امامین عسکریین (ع) را خانه امام زمان (عج) می‌شناسند و جایگاه ویژ‌ه‌ای بین ش..