در عصر پیشتازی فضای مجازی و سرعت انتقال دادهها، رسانه و برنامهسازی هم بی تاثیر از این فضا نیستند و چه بسا باید همگام با آن قدم بردارند زیرا بیننده و مخاطبان نیز توقع برخورداری از محتوا و تولیداتی را دارند که هرچه بیشتر آنها را از موضوعات پیرامونشان آگاه کند. در چنین شرایطی تلویزیون که همیشه مخاطبان مختص به خود را داشته هم باید از این روند غافل نماند و در تولیدات خود سرعت و بهروز بودن را مدنظر قرار دهد. با توجه به نکات مطرح شده از برنامهای کوتاه در تلویزیون نام میبریم که بخشی از نکات گفته شده در آن مشهود است.