سند اجاره ای

سند اجاره ای

سند اجاره ای چیست؟ سند اجاره ای چه کارکردی دارد؟ آیا سند اجاره ای قانونی است؟ چگونه می توانیم یک سند اجاره ای پیدا کنیم؟ از کجا باید برای سند اجاره ای اقدام کنیم؟ مراحل قانونی سند اجاره ای چیست؟ سند اجاره ای چه ویژگی هایی دارد؟ در چه مواردی می توانیم از سند اجاره ای استفاده کنیم؟ بهترین حالت برای سند اجاره ای کدام است؟ آیا می توان برای سند اجاره ای اعلام جرم کرد؟ نظر قانون در خصوص سند اجاره ای چیست؟

سند اجاره ای یکی از مفاهیم نوظهور در قانون محسوب می شود. در واقع به سبب افزایش کارکرد قانون سند به خصوص در حوزه ضمانت و وثیقه عملا نیاز به سند در جامعه افزایش پیدا کرده است. بنا بر یک اصل ساده اقتصادی زمانی که نیاز ایجاد شود می توان انتظار برقراری چرخه مالی را داشت. به بیان ساده تر بر اساس نیازی که به سند در جامعه وجود دارد افرادی نیز مسلما در جامعه پیدا می شوند که بخواهند به واسطه رفع این نیاز به درآمدی برسند. اولین سوالی که در این خصوص می توانیم بپرسیم این است که آیا سند اجاره ای قانونی است یا خیر؟

مسئله ای که وجود دارد این است که قانون در خصوص سند اجاره ای سکوت کرده است. در واقع قانون هیچ قاعده و قانونی به صورت مشخص برای این مفهوم در نظر نگرفته است. از این رو بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی نمی توان این فعل را تحت هیچ صورتی جرم تلقی کرد. در واقع بر اساس این ماده شما نمی توانید فعلی را که قانون آن را جرم تلقی نکرده و مصداقی برای آن نداشته باشد جرم تلقی کنید. بر اساس این واقعیت می توانیم بگوییم که سند اجاره ای جرم نیست. اما می خواهیم کمی بیشتر با شرایط مختلف سند اجاره ای اشنا شویم. از این رو باید بدانیم که اساس سند اجاره ای چه وجهه قانونی دارد. برای فهم این موضوع لازم است که با چند مفهوم قانونی به عنوان الفبای این موضوع آشنا شویم. در واقع هدف ما این است که به واسطه آشنایی با برخی مفاهیم از زبان قانون بتوانیم مفهوم سند اجاره ای را توضیح دهیم. این مفاهیم شاید در نظر اول ابتدایی و ساده به نظر برسند اما همین مفاهیم است که می تواند عمده سوالات ما را در خصوص سند اجاره ای پاسخ دهد.

سند اجاره ای (8)
سند اجاره ای (8)

سند اجاره ای را جدی بگیریم.

سند اجاره ای یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعاتی است که امروزه بسیاری از افراد با آن سروکار دارند و سعی میکنند تا در مورد آن اطلاعات دقیق و نسبتا کاملی بدست آورند. امروزه برخی از افرادی که با سند اجاریه اشنایی ندارند نمی دانند که باید از طریق کدام مرجع قانونی و قابل اطمینان مسائل و چالش های حقوقی مختلفی که با آن روبرو شده اند را مورد حل و فصل قرار دهند. در چنین شرایطی به افراد توصیه میکنیم که برای جلسات مشاوره ای اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند شرایط نسبتا مساعدی را بوجود آورند و کمتر دچار آسیب و خسارت و مشکلات متعدد شوند.

سند اجاره ای می تواند به عنوان یکی از راه های دفاع از حقوق زندانی ها و افرادی که درگیر مسائل مختلف مربوط به پرونده های متعدد کیفری شده اند کاربرد داشته باشد و باعث شود تا بتوانند به زندگی روزمره خود بازگردند و خود را از مسائل و محدودیت های زندان تا مدت زمان معینی نجات دهند. اگر شما با خود فکر می کنید که سند اجاره ای احتیاج دارید و میخواهید از آن بهره مند شوید اما دقیقا فرد متخصص و مرکز قابال اطمینانی را در این حوزه نمی شناسید بهتر است از وکیل پایه یک دادگستری کمک بخواهید که بتواند تمامی مراحل و شرایط رابه طرز صحیحی برای شما بازگو کند و در مورد تمامی مواردی که در طی اخذ سند اجاره ای به آنها احتیاج دارید شما را یاری کند. سند اجاره ای میتواند برای عموم مردم کاربرد داشته باشد و شرایط آنها را تا حد زیادی بهبود بخشد اما به دلیل انکه افراد بسیار زیادی در مورد آن اطلاع ندارند و آگاهی های لازم را در این حوزه ندارند ممکن است نتوانند از ظرفیت های قانونی مربوط به سند اجاره ای به خوبی استفاده کنند و همین موضوع باعث می شود تا نتوانند در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند و شرایط مطلوبی برای افرادی که در زندان هستند بوجود آورند.

شما باید این موضوع را بدانید که امروزه زندان ها معمولا دارای شرایط نسبتا حساس هستند و نباید انتظار داشت که شرایط خوبی برای افراد وجود داشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است بسیاری از جرایم و آثار تربیتی منفی برای افراد مختلف بوجود آید. با استفاده از سند اجاره ای می توان از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد و به افراد کمک کرد تا در مدت زمانی که در اختیار دارند از محدوده زندان خارج باشند و شرایط نسبتا متفاوتی را تجربه کنند تا شرایط پرونده آنها تعیین و تکلیف شود.

سند اجاره ای (9)
سند اجاره ای (9)

سند اجاره ای و مشاوره حقوقی در مورد آن

سند اجاره ای یکی از مفاهیم مهمی است که معمولا توسط وکلای متخصص و حرفه ای مورد بررسی قرار میگیرد و برای آن راه حل های مختلفی ارائه می گردد. مشاوره حقوقی در مورد سند اجاره ای از طریق راه های مختلفی ارائه میگردد که به طور خلاصه به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین آنها اشاره می کنیم تا شما نیز درمورد آنها اطلاعات لازم را کسب کنید و بخوانید رویرکرد صحیحی نسبت به این موضوع بدست اورید. سند اجاره ای بهترین راهه حلی است که می توان برای کسانی که در دوره بس و زندان به سر می برند کارآمد باشد و باعث بهبود شرایط آنها شود و هیچگونه خلا قانونی نیز در مورد آن وجود ندارد.

یکی از آسانترین و راحت ترین راه هایی که افراد می توانند با استفاده از آن برای سند اجاره ای اقدام کنند آن است که به سراغ یک وکیل حقوقی متخصص و حرفه ای در این حوزه بروند و از اقدامات او کمک بگیرند تا شرایط پرونده خود را به نحوه صحیح مدیریت کنند و شرایط مناسبی را برای بهبود اوضاع موکل خود بوجود آورند. در جلسات حضوری که افراد برای کسب اطلاعات کامل در مورد سند اجاره ای د ران حضور می یباند، یک وکیل کیفری متخصص و حرفه ای میتواند تمامی مسائل و موضوعات را به صورت شفاف و روشن برای آن ها توضیح دهد و تمامی اطلاعات لازم را با زبانی ساده وقابل ف5هم برای انهخا بیان کند تا بتوانند شرایط را به صورت کلی در نظر بگیرند و راه های مختلفی راب رای پیشبرد اهداف خود رد پرونده های پیچیده ای که با ان درگیر هستند، پیدا کنند. سند اجاره ای یکی از بهترین و اساسی ترین موضوعاتی است که ممکن است هر فردی با ان روبرو شود و نیاز به راهنمایی و مشاوره پیدا کند اما رد مواردی که افراد نتوانند به صورت حضوری به دفتر وکالت مراجعه کنند، تکلیف چیست و چگونه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود در مورد سند اجاره ای را بدست آورند؟

امروزه مشاوره حقوقی ممکن است در زمینه های مختلفی توسط افراد متخصص همچون وکیل طلاق توافقی ، وکیل ملکی، وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ، وکیل خانواده و….. ارائه گردد و افراد باید با توجه به موضوع پرونده ای که با ان روبرو شده اند وکیل با تجربه مورد نظر خود را انتخاب کنند و جریان دادرسی پرنده ای که با آن روبرو هستند را به او بسپارند.

سند اجاره ای (3)
سند اجاره ای (3)

سند اجاره ای مشاوره غیر حضوری در مورد آن به چه نحو است؟

سند اجاره ای در جریان مشاوره های حضوری و غیر حضوری به خوبی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و به افراد این امکان را می دهد تا در این جلسات بدون انکه نگرانی از جانب محدودیت های زمانی و مکانی داشته باشند سوالات خود را بپسند. در جلسات مشاوره حضوری معمولا موضوع پرونده ها به صورت دقیق تر و با دقت بیشتری مورد تحلیل توسط وکلای مختلف قرار می گیرد اما در برخی از موارد افراد نیاز دارند تا به صورت فوری سوالات خود را بپرسند و با مباحث مختلف پرونده هایی که با آن روبرو هستند درگیر شوند و بدون آن که دچار آسیب و خسارت شوند راه حل های نسبتا خوبی را در جریان پرونده های خود پیدا کنند. مشاوره غیر حضوری در مورد سند اجاره ای در مقایسه با مشاوره حضوری دارای هزینه کمتری است.

امروزه اکثر وکلای متخصص مانند وکیل تخلیه ، وکیل تصادفات ، وکیل طلاق و حتی وکیل مهریه و…. می توانند خدمات تخصصی مشاوره ای ارائه دهند و به افراد کمک کنند تا با هزینه نسبتا کمتری به مقاصد و اهداف خود دست پیدا کند. مشاوره غیر حضوری در مورد سند اجاره ای را می توان از طریق تلفن همراه یا حتی برنامه های چت آنلاین برقرار کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت کاملا اقتصادی پاسخ سوالات خود را پیدا کرد. اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال وکلای حرفه ای و متخصص هستید تا سوالات خود را در مورد سند اجاره ای بدست آورید و در مورد جوانب آن نیز مباحث مختلف را بررسی کنید به شما توصیه می کنیم تا از طریق گروه پارسا اقدام کنید. وکیل تلفنی ، وکیل آنلاین در گروه متخصص و حرفه ای پارسا می توانند به راحتی سوالات شما را پاسخ دهند. سند اجاره ای می تواند مزایای بسیار زیادی برای افراد مختلف و خانواده ها و نزدیکان آنها داشته باشد و. برای کسب اطلاعات در مورد تمامی این موضوعات افراد متخصص گروه پارسا آماده خدمت رسانی به شما هستید.

سند اجاره ای (1)
سند اجاره ای (1)

سند اجاره ای یک مفهوم حقوقی است.

سند اجاره ای را می توان بر اساس قانون حقوقی بررسی کرد. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم سند اجاره ای گرچه به صورت مستقیم در قانون آورده نشده، اما اگر آن را جزء های کوچک تر مانند سند و اجاره تقسیم کنیم متوجه می شویم که این مفهوم یک مفهوم حقوقی است. اما حقوقی بودن یک مفهوم در قانون به چه معنی است؟

به طور کلی قانون در ایران از دو بخش مختلف حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به زبان ساده تر هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید همه و همه تحت عنوان یکی از گروه های کیفری یا حقوقی قابل بررسی است. بنابراین قانون گذار هیچ ماده ای را خارج از این دو گروه بزرگ قانونی عنوان نکرده است.

حقوقی به آن بخش از قانون گفته می شود که در آن قانونگذار حقوق هر فرد در جامعه را مشخص می کند. در واقع قانون گذار در این بخش از قانون تعیین می کند که هر فرد در جامعه باید چه حقوقی را رعایت کند و چگونه می تواند به حقوق خود برسد. همه افراد جامعه زمانی می توانند از یک رابطه منطقی برخوردار شوند که چارچوب های تعیین شده در این بخش از قانون را رعایت کنند. به نوعی می توان گفت که ذات اصلی قانون در بخش حقوقی نهفته است.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. در واقع در این بخش از قانون مشخص می شود که کدام افعال جرم است. به بیان ساده تر در این بخش از قانون بر اساس ارکان جرم ثابت می شود که آیا می توانیم یک فعل را جرم تلقی کنیم یا خیر. در صورتی که جرم ثابت شود این قانون مجازات مربوطه را تعیین می کند و همچنین بیان می کند که چگونه این مجازات باید اعمال شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که این بخش از قانون این قدرت را دارد که زندگی، مال و جان افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

زمانی که گفته می شود که سند اجاره ای یک مفهوم حقوقی است بدین معنی است که این مفهوم بر اساس قوانین مربوط به چارچوب های اجتماعی تدوین شده است. حال بر اساس چارچوب های بستر حقوقی می خواهیم با مفهوم سند اجاره ای آشنا شویم. در ادامه با ما همراه شویم.

سند اجاره ای (5)
سند اجاره ای (5)

سند اجاره ای، مفهوم سند در قانون

سند اجاره ای مفهومی است که به صورت مستقیم با مفهوم سند سر و کار دارد. از این رو برای درک این موضوع باید با مفهوم سند از دید قانون آشنا شویم. در واقع همانطور که گفتیم سند اجاره ای به صورت مستقیم در قانون بیان نشده است. از این رو برای درک این مفهوم به ناچار باید با جزئی کردن مفاهیم سعی کنیم سند اجاره ای را بهتر درک کنیم.

سند را می توان به نوعی یکی از مهمترین ابزارهای قانون دانست. در واقع سند نشان دهنده یک واقعیت یا یک اتفاق تایید شده است. از آن جایی که انسان موجودی مختار است و این قدرت را دارد که در هر لحظه و هر مکان هر تصمیمی بگیرد برای این که جامعه بتواند با این قدرت تا حدودی مقابله کند به ابزارهایی مانند سند نیاز دارد.

سند در قانون به دو بخش سند رسمی و سند عادی تقسیم می شود. سند رسمی سندی است که در حضور نمایندگان تعیین شده توسط قانون تدوین و ثبت شود. به طور مثال سردفتر یک دفترخانه اسناد رسمی به عنوان نماینده رسمی قانون شناخته می شود. بنابراین سندی که توسط این فرد تدوین و ثبت می شود به عنوان یک سند رسمی شناخته می شود. سند ملک یا سند ازدواج را می توان نوعی از اسناد رسمی بدانیم. مهمترین نکته ای که در خصوص اسناد رسمی وجود دارد این است که این اسناد از دید قانون اعتبار بسیار بالایی دارد و به جز مراجع قضایی و قانونی، دولت نیز به این اسناد اعتبار بالایی داده است.

اما اسناد غیر رسمی یا همان اسناد عادی به اسنادی گفته می شود که تحت شرایط سند رسمی نباشد. یعنی توسط نماینده قانونی تدوین یا ثبت نشده باشد. بنابراین هر سندی که رسمی نباشد را می توان سند عادی دانست. یک قولنامه یا یک سند خطی و … را می توان سند عادی دانست. نکته ای که وجود دارد این است که سند عادی با وجود این که از وجاهت قانونی برخوردار است اما به هیچ عنوان قدرت قضایی سند رسمی را ندارد. حتی در بسیاری از مسیرهای دولتی نیز نمی توان از این اسناد استفاده کرد.

آنچیزی که در خصوص سند اجاره ای باید به آن توجه داشته باشیم این نکته است که در این مفهوم، منظور از سند، همان سند رسمی است. یعنی افراد با اجاره دادن سند رسمی درآمد کسب کرده و فردی که سند را اجاره کرده، در واقع یک سند رسمی را به کار گرفته است. این مسئله می تواند بار حقوقی مهمی به همراه داشته باشد.

سند اجاره ای (2)
سند اجاره ای (2)

سند اجاره ای و مفهوم قرارداد

سند اجاره ای به صورت مستقیم با مفهوم قرارداد نیز سر و کار دارد. شاید برای شما تعجب آور باشد که در کجای این مفهوم از عنوان قرارداد استفاده شده است. اما باید گفت که مفهوم اجاره خود به خود به معنای همان قرارداد است. به بیان ساده تر اجاره نوعی از قرارداد محسوب می شود. بنابراین بهتر است کمی هم با مفهوم قرارداد آشنا شویم.

قرارداد را می توان به نوعی ذات اصلی قانون دانست. در واقع قرارداد مفهومی است که بر اساس آن انسان ها می توانند با یک دیگر وارد رابطه شوند. هر نوع رابطه ای که در جامعه وجود دارد از یک قرارداد پنهان یا آشکار بهره می برد. یک ازدواج یا یک خرید و فروش ساده بر اساس قرارداد صورت می گیرد. بنابراین قرارداد در قانون به معنی ایجاد یک نوع چارچوب است. بر اساس قرارداد طرفین نسبت به یک موضوع مشخص تعهداتی را نسبت به یکدیگر قبول می کنند. با امضای این قرارداد این تعهدات لازم الاجرا می شود و در صورت عدم اجرای این تعهدات طرف مقابل می تواند نسبت به احقاق حقوق خود از مسیر قانونی اقدام کند.

قرارداد در قانون ایران به دو نوع لازم و جایز تقسیم می شود. نوع جایز قراردادی است که طرفین قرارداد می توانند آن را در هر موقعیت زمانی و مکانی که بخواهند منحل کنند. به طور مثال یک قرارداد وکالت از نوع جایز است. بر این اساس موکل می تواند وکیل خود را در هر موقعیتی که باشد عزل کند.

اما قرارداد لازم که عمده قراردادهای مهم اجتماعی بر اساس آن تعریف می شود بدین معنی است که طرفین بر اساس شرایط خاص قانونی قادر به انحلال قرارداد هستند. در واقع یک قرارداد لازم تنها زمانی منحل می شود که یکی از چهار حالت ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، انفساخ قرارداد و یا اقاله ایجاد شود.

مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قرارداد اجاره یک قرارداد لازم است. بنابراین طرفین نمی توانند به سادگی و بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی نسبت به انحلال آن اقدام کنند. در بیان ساده تر با انحلال یک طرفه قرارداد اجاره طرف مقابل امکان پیگرد قانونی خواهد داشت. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. بنابراین سند اجاره ای را اگر بخواهیم به صورت خلاصه تعریف کنیم بدین معنی است که طرفین با انعقاد یک قرارداد لازم تحت عنوان اجاره در خصوص موضوع سند رسمی تعهداتی را نسبت به یکدیگر بر عهده می گیرند.

سند اجاره ای (6)
سند اجاره ای (6)

سند اجاره ای یک قرارداد اجاره ای خاص است.

سند اجاره ای را می توان بر اساس تعهداتی که فی مابین منعقد می شود یک قرارداد اجاره ای خاص تلقی کرد. بگذارید ساده تر و با ذکر یک مثال این موضوع را بیان کنیم. سند رسمی مانند سند ملکی به عنوان یک سند بسیار مهم از دید قانون و جامعه شناخته می شود. در واقع سند رسمی این قدرت را به فرد می دهد که بتواند به شکل مشخصی نسبت به یک اتفاق ادعا کند. به طور مثال بر اساس سند مالکیت می توان بر مالکیت یک ملک به صورت قانونی ادعا کرد. بنابراین ذات مفهومی که به اجاره گذاشته می شود در این مسئله بسیار مهم است.

به سبب این اهمیت است که شرایط و تعهدات خاصی در خصوص سند اجاره ای در نظر گرفته می شود. یکی از مهمترین شرایطی که معمولا طرف موجر در نظر میگیرد شرایطی است که باعث می شود فرد سند را بعد از اتمام مدت اجاره بازگرداند. در واقع باید ضمانت یا ضمانت هایی وجود داشته باشد که فرد بعد از اتمام کار با سند آن را به صاحب اصلی بازگرداند. با توجه به این که قانون در این خصوص صحبتی نکرده است اساسا نمیتوان به شکل قانونی و مطلق در این خصوص صحبت کرد اما آن چیزی که رایج است این است که معمولا سفته یا چک برابر با ارزش سند به عنوان وثیقه یا گرو در قرارداد تعیین می شود. بدین ترتیب اگر فرد مستاجر به هردلیل نتواند یا نخواهد سند را بازگرداند این سفته و چک به اجرا گذاشته میشود.

مسئله مهم بعدی این است که هر سند اجاره ای به مفهوم هزینه نیز می پردازد. در بیان ساده تر باید در یک سند اجاره از مفهوم هزینه نیز صحبت شود. اما نه در قانون و نه توسط دولت هیچ قیمت گذاری برای سند اجاره ای در نظر گرفته نشده است. از این رو این عرف بازار و البته توافق طرفین است که این هزینه را مشخص می کند. این هزینه معمولا بسته به نوع استفاده از سند و بسته به ریسکی که ممکن است برای صاحب سند داشته باشد می تواند متفاوت باشد. بنابراین قیمت گذاری سند نیز می تواند شرایط این قرارداد را خاص کند. همچنین نوع بهره برداری از سند اجاره ای نیز خود به خود می تواند به خاص بودن این قرارداد کمک کند. در ادامه به نحوه استفاده هایی که ممکن است از یک سند اجاره ای شود اشاره خواهیم کرد.

سند اجاره ای (4)
سند اجاره ای (4)

سند اجاره ای و کاربردهایی که دارد.

سند اجاره ای را می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین و البته جدید ترین مفاهیم قانونی در ایران بدانیم. برای درک این موضوع بهتر است کمی به قوانین ایران نگاه کنیم. در قانون ایران سند رسمی به عنوان یک وثیقه مورد قبول شناخته شده است. یعنی شما از سند رسمی با ارزشی برابر با ارزش تعیین شده توسط دادگاه می توانید به عنوان وثیقه استفاده کنید. این مهمترین کارکردی است که می توانیم برای سند اجاره ای در نظر بگیریم.

به طور مثال فرض کنیم فردی به عنوان متهم در یک پرونده کیفری حضور دارد. دادگاه برای این فرد قرار بازداشت موقت تعیین می کند. این قرار می تواند با قرار تودیع وثیقه نیز همراه باشد. به بیان ساده تر فرد می تواند با تودیع وثیقه تا زمان دادگاه بعدی و اعلام رای نهایی دادگاه آزاد باشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آیا همه توانایی تهیه این وثیقه را دارند. معمولا دادگاه برای اطمینان از بازگشت متهم یا مجرم سعی می کند وثیقه ای معقولانه و کمی سنگین تعیین کند. بنابراین یک سند ملکی می تواند در این موقعیت فرد را از بازداشت و زندان نجات دهد. اما این که شما این سند را چگونه باید تهیه کنید خود به عنوان یک چالش بزرگ است. سند اجاره ای مفهومی است که سعی می کند به نوعی به این چالش پاسخ دهد. با اجاره یک سند این امکان ایجاد می شود که فرد آزاد شود. این مهمترین کارکرد سند اجاره ای است.

سند اجاره ای (7)
سند اجاره ای (7)

سند اجاره ای برای چه کسانی است؟

سند اجاره ای برای تمامی کسانی که بستگان آنها در حبس هستند به دلایل مختلف زندانی شده اند می تواند کاربرد داشته باشد و باعث بهبود شرایط انتها شود. اگر شما می خواهید در مورد سند اجاره ای و مراحل و موضوعات حقوقی مربوط به آن اطلاعات دقیق و نسبتا کاملی بدست آورید بهتر است به تبلیغات و بازار گرمی ها دل نبندبد و به راحت یاطمینان نکنید؛ چرا که بیشتر این موارد با هدف کسب سود است و حتی ممکن است با قصد و نیت های نسبتا نامساعدی مانند کلاهبرداری همراه باشند. یک موسسه حقوقی معتبر و قانونی را پیدا کنید تا بتواند به شما در این زمینه کمک کند.

گروه وکلای پارسا یکی از بهترین موسسات حقوقی است که می تواند به شما کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه تمامی اطلاعات مورد نظرتان در مورد سند اجاره ای را بدست آورید و از افراد متخصص کمک بگیرید تا به شما کمک کنند بهترین و مهم ترین نتایج را در مدت زمانی کوتاه بدست آورید.

دقت داشته باشید در عصری زندگی میکنیم که تمامی کارها و مشاغل رو به پیشرفت و تغییر هستند بهتر است شما نیز این موضوع را بدانید که تنها افراد متخصص و باتجربه می توانند در مورد موضوعات مختلف بهترین عملکرد و حرفه ای ترین اقدامات قانونی را از خود نشان دهند و گروه پارسا یکی از موفق ترین و باتجربه ترین موسساتنی است که آماده خدمات رسانی به تمامی مردم است.

سند اجاره ای و آئین نامه قانونی و مقررات اجرائی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

سند اجاره ای در مورد زندانیان می تواند مفاهیم قانوین بسیار زیادی را در بر داشته باشد. در مورد انتقال ،اعزام و بدرقه زندانی و موضوع سند اجاره ای به چند نکته قانونی بر اساس آیین نامه اشاره می کنیم:

هر متهم یا محکوم در بازداشتگاه و زندانی که در حوزه قضائی صادر کننده قرار یا حکم قرار دارد نگهداری می شود .مگر در مواردی که دادگاه صادر کننده حکم مطابق قانون محل دیگری را برای تحمل کیفر تعیین نماید .

تعیین محل نگهداری محکومین و متهمین خطاکاران در حوزه قضائی و تعیین ساعات و دفعات و نوع ملاقات و سایر ترتیبات انجام ملاقات و مرخصی و اعزام زندانی به موسسات صنعتی و کشاورزی و خدماتی و مراکز درمانی و تربیتی و آموزشی و مراجع قضائی و نقل و انتقال آنان با رعایت مفاد این آیین نامه بر عهده سازمان می باشد . روسای زندانها و موسسات صنعتی ،کشاورزی و خدماتی موظفند هر دو ماه یکبار در صورت تقاضای محکوم و یا راسا به تشخیص خود تغییر نوع زندان محکوم را بر حسب بهبود وضع اخلاقی محکوم یا تنزل آن به مرکز پذیرش و تشخیص پیشنهاد کنند تا برای اتخاذ تصمیم در شورای طبقه بندی مطرح گردد. در هر مورد که نگهداری زندانی در زندان محلی مخالف مصالح آن شهرستان یا استان باشد با موافقت مقامات قضائی مربوط به تعیین محل انتقال بوسیله اداره کل زندانها با جلب نظر شورای طبقه بندی به حوزه قضائی دیگری منتقل می شود . انتقال محکومین به زندان دیگر با پیشنهاد رئیس زندان و تصویب شورای طبقه بندی و موافقت مدیر کل یا به دستور ریاست سازمان انجام می پذیرد .

انتقال زندانی از حوزه قضائی دیگر مستلزم موافقت دادستان مربوطه و مدیر کل مبدا و مقصد خواهد بود . پس از انتقال زندانی به زندان جدید کلیه امور قضائی و اجرائی بعدی به عهده دادستان حوزه قضائی زندان جدید خواهد بود بدیهی است دادستان مبدا به دادستان مقصد نیابت قضائی اعطاء خواهد نمود . زندانی یا خانواده او می توانند تقاضای خود را در مورد انتقال به رئیس زندان مقصد یا مبدا تقدیم نموده تا طبق مفاد این ماده عمل شود .در اینصورت هزینه های متعلقه به عهده زندانی است.

بازدید کنندگان باید قبلا اجازه مخصوص به امضای رئیس زندان اخذ و به هنگام ورود برگ شناسائی و اجازه کتبی خود را به مسئول امور نگهبانی زندان ارائه دهند ،ساعت ورود و مشخصات کامل و علت بازدید و ساعت خروج آنها باید در دفتر مخصوص بازدیدکنندگان ثبت گردد هرگاه بازدید کننده نظرات اصلاحی یا انتقادی داشته باشد نتیجه مشاهدات و استنباطات خود را در دفتر مزبور منعکس می نماید در این صورت مراتب باید از طریق اداره کل به سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گزارش شود تا از اینگونه همکاریها و راهنمایی ها در بهبود وضع زندانها حداکثر استفاده بعمل آید .

چند نکته قانونی دیگری که باید در مورد سند اجاره ای و شرایط زندان ها بدانید:

سند اجاره ای معمولا دارای مفاهیم گسترده ای است که بر اساس شرایط حاکم بر زندان ها می توان از اهمیت آن اطلاعات بسیار بیشتری پیدا کرد. اعزام و بدرقه زندانی به دادگاه یا دادسرا باید به وسیله دو نفر مامور مراقب به نحوی که یکی بدون سلاح و دیگری مجهز به سلاح (مسلح وبه ضامن )باشد به ترتیب زیر انجام شود :

در مواقعی که زندانی با وسائط نقلیه زندان به دادگاه و سایر مراجع اعزام می شود باید دو دست او در داخل اتومبیل بوسیله دستبند مقید گردد.به محض پیاده شدن از وسیله نقلیه مذکور یا مواقعی که زندانی بدون وسائط نقلیه بدرقه می شود بایستی دست راست او به وسیله دستبند به دست چپ مامور بدون سلاح مقید شود و مامور دیگری که به سلاح کمری مجهز است با فاصله دو قدمی پشت سر او حرکت کند . در مواقعی که زندانی به دادگاه و یا دفتر کار سایر مراجع قضائی وارد می شود ماموران بدرقه و محافظان او نیز وارد آنجا خواهند شد و به دستور مقامات قضائی دستبند زندانی باز می شود و در صورتی که دستور خروج ماموران از اتاق صادر گردد به مسئولیت مقام دستور دهنده پس از امضای اجازه نامه که نمونه اش منضم به این آیین نامه می باشد ماموران بدرقه پشت درب اتاق مراقب و محافظ زندانی خواهد بود .در صورت تشخیص رئیس زندان ممکن است از زدن دستبند به دست زندانی صرف نظر شود .در مواقع بدرقه زندانیان باید حتی المقدور آنها را از جای خلوت عبورداده و از توهین و سرزنش اشخاص در امان داشت .

برای انتقال دسته جمعی یا گروهی زندانیان به تعداد کافی از مامورین مراقب استفاده خواهد شد .حتی الامکان باید ترتیبی اتخاذ شود که احتیاجات درمانی و بهداشتی زندانیان بیمار در داخل زندان به وسیله موسسات مسئول تامین شود تا به انتقال زندانی به خارج از زندان نیازی نباشد . معهذا در موارد ضروری و فوری خروج زندانی از زندان برای معالجه بایستی با تایید پزشک قانونی یا پزشک بهداری زندان و اجازه رئیس زندان و اطلاع دادیار ناظر زندان باشد .

زندانیان می توانند از اخبار کشور از طریق وسایل ارتباط جمعی مجاز در داخل زندان مانند رادیو،تلویزیون ،و حداقل یک روزنامه کثیر الانتشار اطلاع حاصل نمایند .در صورت امکان در هر زندان می بایست زیر نظر واحد فرهنگی نشریه ماهانه منتشر و اطلاعات مربوط به فعالیتهای اصلاحی و ارشادی زندانیان و مقررات انتظامی زندان با درج مقالاتی که به وسیله مربیان یا زندانیان تهیه می شود در آن منعکس گردد.

در مورد سند اجاریه ای و اقدامات تامینی در زندان ها توجه داشته باشید:

عکسبرداری رد و بدل کردن اشیاء،نامه،حمل ضبط صوت ،دوربین عکاسی ،مواد ممنوعه و نظایر این قبیل اعمال برای بازدید کنندگان در مواقع بازدید ممنوع می باشد .بعد از استفاده از سند اجاره ای و مرخصی فرد متهم می توان از امکانات مانند عکسبرداری بهره مند شد.

تهیه فیلم و خبر انتشار شرح احوال و عکس زندانیان به طوری که باعث شناسائی و رسوائی آنها نشود و یا خود کتبی به آن رضایت دهند با اجازه معاونت فرهنگی سازمان زندانها مجاز تقاضای ازدواج و یا طلاق زندانی به اطلاع دادستان محل می رسد انجام عقد نکاح و طلاق و تنظیم هرگونه سند معامله و قرارداد یا تعهدی که یک طرف آن زندانی باشد بایستی با اجازه دادستان یا دادیار ناظر زندان در زندان به وسیله یکی از سردفتران اسناد رسمی با شرایط عادلانه تر از سایر دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد تا موجب تضییع حقوق زندانی یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نشود .برای تسهیل بازگشت زندانیان به زندگی عادی باید در حفظ روابط و علایق خانوادگی آنان اهتمام لازم بعمل آید به همین منظور مددکاران اجتماعی در زندانها موظفند به طور منظم با زندانی ،در تماس بوده با جلب اعتماد زندانی در رفع مشکلات و تامین احتیاجات مادی و معنوی او و خانواده اش از طریق دوایر ذیربط و نتیجتا در ایجاد روابط حسنه با خانواده و تحکیم مبانی آن موثر و مفید واقع شوند ،تماس سایر مامورین زندان با خانواده زندانی ممنوع و موجب تعقیب انتظامی یا اداری است .

از جمله وظایف مهم مددکاران اجتماعی زندان آماده نمودن زندانیان برای بازگشت به محیط خارج از زندان می باشد ،مددکاران اجتماعی باید خصوصا در ماههای آخر محکومیت هر زندانی سعی نمایند برنامه سازگاری زندانی را با زندگی اجتماعی عادی خارج از زندان تنظیم و منطبق نموده و با استفاده از امکانات موجود در این زمینه احتمال به عمل آورند . اجرای احکام و سجل کیفری زندان موظف است آخر هر هفته صورت محکومانی را که دو ماه به پایان محکومیت آنان باقی مانده است تهیه و به قسمت رسیدگی و مددکاری تسلیم نماید اداره مراقبت بعد از خروج با همکاری و کمک انجمن حمایت زندانیان و انجمنهای خیریه و ادارات کاریابی و مشاغل وزارت کار و امور اجتماعی نسبت به زندانیانی که ماوی و شغلی ندارند حداقل تا سه ماه پس از آزادی از زندان حمایت مادی و معنوی بعمل می آورند.

The post <strong>سند اجاره ای</strong> appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *