هزینه وکیل برای اجرای مهریه

هزینه وکیل برای اجرای مهریه

هزینه وکیل برای اجرای مهریه چقدر است؟ هزینه وکیل برای اجرای مهریه چگونه تعیین می شود؟ هزینه وکیل برای اجرای مهریه به چه مواردی بستگی دارد؟ چگونه می توان هزینه وکیل برای اجرای مهریه را کاهش داد؟ آیا هزینه وکیل برای اجرای مهریه منطقی است؟ چه دستاوردی در قبال هزینه وکیل برای اجرای مهریه نصیب ما می شود؟ هزینه وکیل برای اجرای مهریه دارای تعرفه قانونی است؟

هزینه وکیل برای اجرای مهریه به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. این که مهریه شما در چه شرایطی قرار دارد و شما چه جایگاهی در دعوی دارید می تواند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در این هزینه باشد. البته این که وکیل شما چه تجربه و دانشی داشته باشد نیز می تواند از فاکتورهای مهم تعیین هزینه مربوطه باشد. اما باید این حال برای این که بتوانیم هزینه وکیل برای اجرای مهریه را بهتر درک کنیم و بدانیم دقیقا برای چه چیزی این هزینه صورت می گیرد باید بدانیم که یک وکیل طلاق چه کارکردی دارد و چگونه از موکل خود در جریان دادرسی دفاع می کند.

بنابراین ما در این مقاله ابتدا باید بدانیم که یک وکیل برای اجرای مهریه چه کارکردی دارد و چگونه می تواند این کارکرد را ارائه دهد. بر اساس این کارکرد است که مشخص می شود که هزینه وکیل برای اجرای مهریه چگونه تعیین می شود و آیا این هزینه ها منصفانه است یا خیر. در هر صورت لازم است که ما در ادامه با برخی از مفاهیم قانونی آشنا شویم. چرا که همه این سوالات مطرح شده و مفاهیم عنوان شده برگرفته از قانون است. بنابراین شناخت قانون می تواند اصلی ترین مسیری باشد که باید از آن عبور کنیم. به نوعی ما باید با زبان قانون آشنا شویم تا بدانیم که قانون در خصوص هزینه وکیل برای اجرای مهریه چه نظری دارد و چه کارکردها و ابزارهایی را در اختیار این وکیل قرار می دهد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا قانون یک زبان خاص برای خودش محسوب می شود. از این رو برای این که بتوانیم با مفاهیم قانون آشنا شویم باید زبان قانون را بدانیم. از طرف دیگر برای فهم زبان قانون باید الفبای آن را بلد باشیم و بشناسیم. بنابراین در اولین گام ما باید با برخی از الفباهای مرتبط به مفهوم هزینه وکیل برای اجرای مهریه آشنا شویم. آن چیزی که مشخص است این است که اساسا در این مقاله فرصت و توان بررسی تمامی این الفبا وجود ندارد. از این رو تنها به بخش کوچکی از این مفاهیم می پردازیم.

وکیل برای اجرای مهریه (11)
وکیل برای اجرای مهریه (11)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و میزان اهمیت آن

هزینه وکیل برای اجرای مهریه را می توان از طریق راه های مختلفی مشخص کرد و در مورد آن صحبت کرد. حقیقت آن است که بسیاری از افراد با خود فکر می کنند که میزان هزینه وکیل برای اجرای مهریه بسیار زیاد است و افراد کمی می توانند از عهده آن بر آیند اما این تصور کاملا اشتباه است و باید بگوییم که بهترین راهکار برای آشنایی با هزینه وکیل برای اجرای مهریه آن است که در ابتدا در یک جلسه مشاوره شرکت کرد تا بتوان اطلاعات دقیقی در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه بدست آورد.

هزینه وکیل برای اجرای مهریه از طریق ملاک های مختلفی مشخص می شود و نباید انتظار داشت که در تمامی مواقع و در تمامی پرونده ها هزینه آن یکسان باشد. افراد باید برای انکه بتوانند هزینه وکیل برای اجرای مهریه را مشخص کنند به سراغ یک فرد متخصص و حرفه ای بروند و شرایط و جریان پرونده ای که با ان درگیر شده اند را بیان کننند تا راه حل مناسبی به انها پینهاد شود و در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز اطلاعات دقیقی را کسب کنند. هزینه وکیل برای اجرای مهریه را باید جدی گرفت و از طریق مراجع معتبر و قانونی به دنبال کسب اطلاعات رفت و به صورت دقیق موضوع را مورد پیگیری قرار داد. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال کسب اطلاعات در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه می گردید به شما پیشنهاد می دهیم که از گروه حقوقی متخصص پارسا کمک بگیرید تا تمامی جزئیات لازم در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه را به شما ارائه دهد.

برخی از افراد به دلیل اطلاعات ناقص و عدم دانش حقوقی در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه هنگامی که به برخی از وکلا مراجعه می کنند ممکن است دچار آسیب و خسارت مادی و معنوی شوند. مسئله ای که شما باید بدانید نرخ تمامی وکلا در جریان پرونده های مختلف یکسان نیست. برای مثال شما باید این نکته را در ذهن داشته باشید که هزینه یک وکیل تصادفات تا حد زیادی در جریان پرونده ها و دعاوی مختلف تفاوت دارد. برای مثال تصادفی که باعث ایجاد ضرر و زیان مادی شده است در مقایسه با تصادفاتی که باعث ایجاد مشکلات خسارتی می شوند متفاوت است و طبیعی است که هزینه وکیل نیز متفاوت باشد. این موضوع در مورد دیگر وکلایی همچون وکیل تخلیه نیز صدق می کند و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که با مراجعه به این وکیل حرفه ای می توان اطلاعات دقیقی در مورد نرخ پرونده بدست آورد. هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز معمولا در جلسات مشاوره ای پس از آنکه موضوع پرونده را به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد، مشخص می شود.

وکیل برای اجرای مهریه (9)
وکیل برای اجرای مهریه (9)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و مشاوره حقوقی

هزینه وکیل برای اجرای مهریه در جلسات مشاوره ای به طور کامل مشخص می شود و اطلاعات دقیقی در مورد آن توسط یک وکیل حرفه ای ارائه داده می شود. یک وکیل مجرب کسی است که هزینه وکیل برای اجرای مهریه بدون بررسی دقیق ارائه ندهد و این امکان را بوجود آورد تا افراد پس از کسب اطلاعات کامل و تحلیل جریان افراد در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه تصمیم گیری کنند. در بسیاری از موارد این موضوع به خوبی دیده شده است با وجود اینکه یک وکیل اجرای مهریه شناخته شده جریان دادرسی پرونده های مربوط به این حوزه را بر عهده می گیرد اما نمی تواند هزینه وکیل برای اجرای مهریه را برای همه افراد یکسان اعلام کند؛ چرا که جریان دارد این پرونده ها با یکدیگر متفاوت است و حتی خدماتی که یک وکیل با تجربه در این راستا ارائه می دهد نیز در پرونده های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که می خواهید در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه به طور دقیق اطلاعات لازم را بدست آورید بهترین راهکاری که می توانیم به شما ارائه دهیم آن است که به سراغ جلسات مشاوره ای بروید و در جلسات حضوری غیر حضوری برای کسب اطلاعات در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه شرکت کنید. جلسات مشاوره ای که توسط وکیل مهریه تشکیل می شود با توجه به موضوع پرونده و شرایط موکل به دو دسنته حضوری و غیر حضوری تشکیل می شود. ر جلسات حضوری معمولا مراجع باید به دفتر وکالت مراجعه کند و زمان خود را از قبل تعیین کرده باشد و در روز معین در ساعت مقرر نیز باید در جلسه حضور یابد تا با کمک وکیل متخصص موضوع پرونده مورد بررسی واقع شود و اطلاعات دقیقی در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه ارائه شود.

یکی دیگر از انواع جلسات حقوقی و قانونی که برای کسب اطلاع از هزینه وکیل برای اجرای مهریه بسیار کارآمد است و تا حد زیادی مشکلات افراد را حل می کند، جلسات مشاوره غیر حضوری است. جلسات مشاوره ای غیر حضوری نیز بسیار ساده هستند و باعث بهبود شرایط پرونده افراد می گردد و وکیل مهریه در مدت زمانی کوتاه پس از آگاهی یافتن در مورد نوع پرونده، اطلاعات هزینه وکیل برای اجرای مهریه را ارائه می دهد. وکیل تلفنی بهترین کسی است که می تواند حتی به صورت غیر حضوری نیز به ارائه خدمات در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه بپردازد و افراد نیز می توانند به راحتی در چنین شرایطی با استفاده از خدمات وکیل آنلاین، بدون صرف هزینه زمان نسبتا زیادی در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه را بدست آورند.

وکیل برای اجرای مهریه (1)
وکیل برای اجرای مهریه (1)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه در مراحل مختلف پرونده

هزینه وکیل برای اجرای مهریه در مراحل مختلف پرونده متفاوت است و مسلما کسی که از همان ابتدای پرونده جریان را به فرد متخصص در ای حوزه واگذار می کند بسیار بهتر از کسی که جریان دادرسی را در انتهای پرونده به وکیل مربوطه ارجاع می دهد بسیار شرایط بهتری دارد. اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که می خواهید در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه اطلاع کسب کنید بهتر است دقت داشته باشید که اگر امور پرونده خود را از همان ابتدا به وکیل متخصص بسپارید امکان موفقیت شما بسیار بیشتر از کسی خواهد بود که جریان دادرسی را و پیگیری پرونده را در انتهای آن به وکیل مهریه واگذار می کند.

در حالت کلی آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد که تعداد افرادی که به طور سالانه به دنبال وکیل متخصص می گردند بسیار بیشتر از تعداد کسانی است که بدون در نظر گرفتن موضوع پرونده به سراغ وکلا مختلف می روند. از آنجایی که تجربه این موضوع را ثابت کرده است که افراد متخصص و با تجربه بهتر از هر شخص دیگری می توانند موضوع پرونده های مربوط به حوزه خود را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند به همین خاطر بهتر است تمامی متقاضیانی که می خواهند در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه اطلاع کسب کنند در ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشند آیا اصلا جریان دادرسی پرونده ای که با ان درگیر شده اند مربوط به حوزه کاری وکیل اجرای مهریه است یا خیر. در صورتی که تشخیص دادید که موضوع پرونده شما به وکیل اجرای مهریه مربوط می گردد به راحتی می توانید به سراغ او بروید و پس از مشاوره حقوقی در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه اطلاع رسانی شود.

وکیل برای اجرای مهریه (6)
وکیل برای اجرای مهریه (6)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و موسسه حقوقی معتبر

هزینه وکیل برای اجرای مهریه را باید یک فرد با تجربه و کارکشته در این حرفه مشخص کند. شاید در ابتدا با خود فکر کنید که شما با مراجعه به هر وکیلی میتوانید در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه اطلاعات لازم را بدست آورید اما باید بدانید که چنین تصویری به طور کامل اشتباه است و در جریان هر پرونده ای، حتی برای مشخص کردن هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز باید به سراغ یک فرد با تجربه در این زمینه بروید تا بتواند به شما کمک کند اطلاعات مورد نیازتان را در مدت زمانی کوتاه به صورت دقیق بدست آورید.

این نکته را در یاد داشته باشید که همیشه بالا بودن هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز به معنای میزان تخصص و مهارت های وکیل مربوطه نیست و به هر حال در بسیاری از موارد نیز دیده می شود که برخی از وکلا و حتی افراد بی تجربه نیز بدون دلیل خاصی برای هزینه وکیل برای اجرای مهریه، دستمزد بالایی را در نظر می گیرند و چنین چیزی دارای ریشه قانونی درستی نیست. افراد باید بتوانند برای اطلاع یافتن از هزینه وکیل برای اجرای مهریه به سراغ کسی بروند که کاملا منصفانه هزینه های مربوطه را مشخص کند و به دلیل تجربه کاری ک دارد که می تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

از آنجایی که گروه پارسا سال های زیادی است که در جامعه به ارائه خدمات حقوقی می پردازد و در تمامی مسائل و جزئیات حقوقی اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار دارد می تواند به عموم مراجعان خود کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند و از مسائلی که باعث تضییع حقوقشان می گردد تا حد زیادی جلوگیری کنند. هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز جزء آن دسته از مسائلی است که وکلای گروه پارسا می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در مورد آن ارائه دهند. البته شما باید بدانید که تعداد زیادی از وکلا در حوزه های مختلفی در گروه پارسا کار می کنند و می توانند جریان داردی پرونده های مختلف را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسانند به همین دلیل هم هیچ نگرانی بابت چگونگی کمک گرفتن از این فرد حرفه ای وجود ندارد. شما در گروه پارسا می توانید انواع وکلای حرفه ای و کارکشته ای را که می توانند به جریان پرونده های شما کمک کنند پیدا کنید. برای مثال حتی اگر درگیر پرونده های مربوط به تغییر نام هم شده باشید به راحتی می توانید وکیل تغییر نام را در گروه پارسا پیدا کنید و جریان دادرسی پرونده خود را به او واگذار کنید تا در مدت زمانی کوتاه آن را به نتیجه برساند و شرایط مساعدی برای آن ایجاد کند.

وکیل برای اجرای مهریه (8)
وکیل برای اجرای مهریه (8)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه به عنوان یک وکیل حقوقی

هزینه وکیل برای اجرای مهریه را باید از دید یک وکیل حقوقی مورد بررسی قرار داد. در واقع اگر می خواهیم بدانیم که هزینه وکیل برای اجرای مهریه چگونه تعیین می شود و به چه مواردی بستگی دارد باید به این سوال پاسخ دهیم که وکیل اجرای مهریه چه کسی است و در چه حیطه ای کار می کند؟ این مسئله می تواند فاکتور های مهمی در تعیین هزینه وکیل برای اجرای مهریه را به ما نشان دهد.

به طور کلی قانون ایران از دو ساختار مهم حقوقی و کیفری ساخته شده است. در زبان ساده تر هر چیزی که در قانون ایران بیان می شود همه و همه تحت این دو گروه بزرگ قانونی تعریف می شود. بنابراین ما هیچ چیزی در قانون خارج از قوانین کیفری و حقوقی نداریم. قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که حقوق هر فرد در جامعه چیست و چگونه می تواند به این حقوق برسد. در واقع قانون در بخش حقوقی مشخص می کند که یک فرد در موقعیت های مختلف چه حقوقی دارد و البته باید چه حقوقی را رعایت کند. به نوعی در این بخش از قانون چارچوب ها مشخص می شود و هر فرد می داند که در یک رابطه چه مواردی را باید رعایت کند. این رابطه می تواند در خصوص انسان دیگر و یا سایر مفاهیم اجتماعی باشد. این ها مهمترین نکاتی است که هر وکیل در این حوزه مانند یک وکیل ملکی به خوبی به آن واقف است.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع یک وکیل کیفری به خوبی می داند که قانون در این بخش مشخص می کند چه افعالی جرم است؟ چگونه این جرایم باید اثبات شود؟ چه مجازاتی برای آن ها باید در نظر گرفته شود و این جرایم به چه شکلی باید اجرایی شود؟ بنابراین یک وکیل در این حوزه مانند وکیل شکایت از پزشک بر اساس این چارچوب کلی است که می تواند کارایی خودش را نشان دهد. بنابراین همه چیز در این بخش به مفهوم جرم باز می گردد. زمانی که از مفهوم هزینه وکیل برای اجرای مهریه صحبت می شود ما باید به کارکرد این وکیل عمدتا در حوزه حقوقی توجه داشته باشیم. گرچه در موقعیت هایی نیز این وکیل می تواند از طریق مفاهیم کیفری عمل کند. این موضوع نیز می تواند در خصوص هزینه وکیل برای اجرای مهریه تاثیر گذار باشد.

وکیل برای اجرای مهریه (7)
وکیل برای اجرای مهریه (7)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و نگاه به مفهوم مهریه

هزینه وکیل برای اجرای مهریه وابستگی زیادی به مفهوم مهریه دارد. در واقع اصلی ترین فاکتوری که می تواند در خصوص کارکرد وکیل اجرای مهریه و هزینه مربوط به آن تاثیرگذار باشد همان مفهوم مهریه است. از این رو بهتر است کمی با مفهوم مهریه و نقش آن در جامعه و خانواده و قانون آشنا شویم. این آشنایی می تواند راهکارهای خوبی در اختیار ما قرار دهد.

به طور کلی مهریه از جمله موارد و ابزارهای قانونی محسوب می شود که از قوانین اسلام گرفته شده است. در زبان ساده تر یک وکیل خانواده به خوبی می داند که عمده قوانین مربوط به خانواده به خصوص قوانین مربوط به ازدواج تماما از اسلام گرفته شده است. مهریه نیز یکی از همان قوانینی است که اسلام آن را برای برقراری یک ازدواج و شروع یک زندگی زناشویی لازم الاجرا دانسته است.

بیاید ساده تر به این موضوع نگاه کنیم. مهریه یک نوع حق و طلب برای زن بر گردن مرد محسوب می شود. در واقع مهریه طلبی است که با جاری شدن صیغه عقد بر گردن مرد قرار می گیرد. بنابراین بعد از جاری شدن عقد عملا زن این حق را دارد که طلب مشخص شده خود را از مرد مطالبه کند. مرد نیز این وظیفه را دارد که این طلب را تحت هر شرایطی به زن پرداخت کند. این حق کاملا قانونی و شرعی زن است که مهریه خود را مطالبه کند. بنابراین برخلاف چیزی که در جامعه عنوان شده طلب مهریه توسط زن ( اجرایی کردن مهریه ) لزوما به معنی طلاق و جدایی میان زن و مرد محسوب نمی شود. مهریه طلبی است که مرد باید به زن بدهد و این در هر شرایطی صدق می کند. حتی این طلب بعد از مرگ مرد نیز از بین نمی رود و قانون آن را به عنوان یک طلب برتر عنوان کرده است. بدین معنی که پیش از انحصار وراثت ابتدا باید طلب زن به عنوان مهریه پرداخت شود سپس از باقی اموال متوفی انحصار وراثت صورت بگیرد.

بنابراین همانطور که مشخص است قانون ایران و البته شرع اسلام نسبت به مفهوم مهریه حساسیت بالایی به خرج داده اند و این مسئله را بسیار پر اهمیت دانسته اند. از این رو می توان حدس زد که یک وکیل برای اجرای مهریه چه ابزارهای مختلف و متنوعی می تواند در اختیار داشته باشد و از چه مسیرهایی می تواند کارکرد خودش را نشان دهد. همه این موارد می تواند در تعیین هزینه وکیل برای اجرای مهریه موثر باشد.

وکیل برای اجرای مهریه (5)
وکیل برای اجرای مهریه (5)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و نگاه به مفهوم ازدواج

هزینه وکیل برای اجرای مهریه به مفهوم مهریه و البته ازدواج وابسته است. در واقع مهریه مفهومی است که بر اساس ازدواج شکل می گیرد و ازدواج چیزی است که وکلایی مانند یک وکیل طلاق توافقی با وکیل برای اجرای مهریه بر اساس آن کارایی خودشان را نشان می دهند. در واقع همه چیز در خصوص هزینه وکیل برای اجرای مهریه به مفهوم ازدواج باز می گردد. این ازدواج و مفاهیم وابسته به آن است که مشخص می کند یک وکیل چه ابزارهایی در اختیار دارد و چگونه و از چه طریق می تواند نسبت به دفاع از حقوق موکل خود اقدام کند. از این رو بهتر است کمی هم در خصوص مفهوم ازدواج در قانون صحبت کنیم.

برای بسیاری از ما ازدواج یک مفهوم انتزاعی و احساسی محسوب می شود. در واقع بسیاری از ما ازدواج را پیوند قلوب دو انسان می دانیم. اما متاسفانه این چیزی نیست که قانون آن را متوجه شود. در واقع قانون کمترین درکی نسبت به احساس ندارد و به سختی می تواند مفاهیم این چنینی را متوجه شود. از این رو لازم است مفاهیمی مانند ازدواج را با زبانی منطقی برای قانون تعریف کنیم.

از دید قانون ازدواج نوعی از قرارداد محسوب می شود که در آن طرفین بر اساس هدفی که دارند ( زندگی مشترک ) تعهداتی را نسبت به یک دیگر عهده دار می شوند. بنابراین همه چیز در خصوص ازدواج بر اساس مفهوم قرارداد قابل بررسی خواهد بود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم ازدواج از دید قانون چیزی جز یک قرارداد میان دو انسان نیست. اما این قرارداد کمی خاص تر از سایر انواع قراردادها محسوب می شود. این قرارداد تاثیرگذاری عمیق و دائمی بر زندگی افراد دارد بنابراین شرایط خاصی نیز برای انعقاد یا انحلال این قرارداد در قانون و البته شرع در نظر گرفته شده است.

یکی از مهمترین فاکتورها و شرایطی که برای انعقاد قرارداد ازدواج لازم است، همان مهریه می باشد. بنابراین مهریه به عنوان یک شرط برای صحت قرارداد ازدواج لازم است. بنابراین عدم تعیین درست مهریه در مواردی می تواند باعث ابطال ازدواج شود. از این رو یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خصوص تعیین هزینه وکیل برای اجرای مهریه می تواند تاثیرگذار باشد همین مسئله قرارداد ازدواج است. در واقع این قرارداد و شرایطی که در آن وجود دارد به خوبی نشان می دهد که وکیل اجرایی مهریه چه کارکردی می تواند داشته باشد و از چه ابزارهایی برای گرفتن حق موکل خود قادر است استفاده کند.

وکیل برای اجرای مهریه (4)
وکیل برای اجرای مهریه (4)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و نگاه به مفهوم قراردادها

هزینه وکیل برای اجرای مهریه بر اساس قرارداد ازدواج می تواند تعیین شود. نکته ای که وجود دارد این است که اساسا ازدواج به عنوان یک قرارداد در قانون شناخته می شود. بنابراین وکیل برای اجرای مهریه می تواند بر اساس این قرارداد کارایی خودش را داشته باشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که یک وکیل در این قرارداد از چه ابزارهایی می تواند استفاده کند؟ این مسئله ای است که می تواند در تعیین هزینه وکیل برای اجرای مهریه بسیار تاثیرگذار باشد.

به طور کلی قرارداد از مهم ترین مفاهیم قانونی محسوب می شود. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که قرارداد به عنوان پایه و اساس قانون شناخته می شود. به نوعی هر نوع رابطه ای که در جامعه ایجاد می شود به مفهوم قراردادها باز می گردد. یک قرارداد مشخص می کند که طرفین برای رسیدن به یک هدف مشترک چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند و چه بندهایی را باید اجرا کنند. مسئله مهمی که در خصوص قراردادها وجود دارد این است که قرارداد از نظر قانون بعد از تدوین و امضا توسط طرفین لازم الاجرا محسوب می شود. بنابراین با امضای یک قرارداد طرفین تعهداتی را بر عهده می گیرند که بر اساس قانون لازم الاجراست و در صورت اجرایی نشدن آن درگیر پیگرد قانونی می شوند.

مسئله مهم دیگر در خصوص قراردادها این است که قرارداد در قانون ایران از دو نوع جایز و لازم تشکیل شده است. قرارداد جایز قراردادی است که طرفین در هر موقعیتی امکان انحلال آن را بدون هیچ پیگرد قانونی دارند. قراردادهای وکالت از همین نوع است. اما مسلما جامعه به قراردادهایی نیاز دارد که اساسا احتمال انحلال و از بین رفتن آن به این سادگی وجود نداشته باشد. به این دسته از قراردادها، قراردادهای لازم گفته می شود. یک قرارداد لازم شرایط خاصی برای انحلال در نظر گرفته است و این امکان را به طرفین قرارداد نمی دهد که بتوانند در هر موقعیتی نسبت به انحلال قرارداد اقدام کنند. نکته مهمی که در خصوص هزینه وکیل برای اجرای مهریه می تواند تاثیرگذار باشد این است که اساسا قرارداد ازدواج از نوع قرارداد لازم محسوب می شود. یادتان باشد که قرارداد ازدواج با وجود این که در گروه قرارداد لازم است اما همچنان در قانون شرع و به عنوان یک قرارداد خاص از آن یاد می شود. این نکته ای است که هر وکیل پایه یک دادگستری به خوبی آن را می داند. در واقع این موضوعی است که می تواند در هزینه وکیل برای اجرای مهریه نیز تاثیر گذار باشد.

وکیل برای اجرای مهریه (3)
وکیل برای اجرای مهریه (3)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و انواع مهریه از نظر نحوه پرداخت

هزینه وکیل برای اجرای مهریه به نوع مهریه نیز بستگی دارد. در واقع یک وکیل برای اجرای مهریه بر اساس نوع مهریه کارکرد خودش را می تواند نشان دهد. بنابراین نوع پرداخت مهریه می تواند تاثیر مستقیمی در خصوص هزینه وکیل برای اجرای مهریه داشته باشد.

به طور کلی در قانون ایران از نظر نوع پرداخت دو نوع مهریه در نظر گرفته شده است. عندالمطالبه و عندالاستطاعه این دو نوع مهریه را به خود اختصاص داده اند. نکته ای که وجود دارد این است که بر اساس اسلام و شرع مهریه حالت عندالمطالبه دارد و مرد باید در هر موقعیتی که زن مهریه خود را مطالبه کند توانایی پرداخت آن را داشته باشد. از این رو گفته می شود شرعا مهریه ای درست است که بر اساس توانایی مرد باشد. اما با توجه به این که در فرهنگ ازدواج ایران عملا مهریه به عنوان یک پشتوانه برای زن شناخته شده و به نوعی مهریه را اهرمی برای جلوگیری از طلاق می دانند عملا مهریه را رقم های سنگینی قرار می دهند تا بدین ترتیب امکان جدایی کاهش پیدا کند. بنابراین مهریه تبدیل به دینی می شود که مرد عملا توانایی پرداخت آن را ندارد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا در قانون مهریه به عنوان یک طلب محسوب می شود. بنابراین زن می تواند به عنوان طلبکار از قانون بخواهد تا طلب او را از مرد بگیرد. نکته ای که وجود دارد این است که در حالت عندالمطالبه مرد باید طلب زن را در هر موقعیتی پرداخت کند. بدین ترتیب در این حالت تا جایی که مرد توانایی داشته باشد باید بپردازد و برای مابقی مهریه حکم اعسار یا تقسیط مهریه صادر می شود. نکته مهم در خصوص این نوع مهریه این است که در این حالت ضمانت اجرایی کیفری ( جلب ) وجود دارد. اما در حالت عندالاستطاعه کار برای اجرایی کردن مهریه سخت تر است.

در واقع در این حالت نیز مرد موظف به پرداخت مهریه است اما عملا زمانی قانون فرد را مکلف به پرداخت مهریه در این حالت می کند که ثابت شود که مرد توانایی پرداخت مهریه را دارد. بنابراین وکیل برای اجرایی کردن مهریه در این حالت باید ابتدا ثابت کند که مرد این توانایی را دارد که مهریه را پرداخت کند. نکته مهم دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که اساسا در این حالت ضمانت اجرایی مانند جلب وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است هزینه وکیل برای اجرای مهریه عندالاستطاعه کمی بیشتر باشد.

وکیل برای اجرای مهریه (2)
وکیل برای اجرای مهریه (2)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و رای وحدت رویه دیوان عالی کشور

هزینه وکیل برای اجرای مهریه با توجه به آرای وحدت رویه در این راستا مشخص می گردد. شما برای کسب اطلاعات در مورد هزینه وکیل برای اجرای مهریه می توانید به سراغ جلسات مشاوره ای بروید. سیر تدوین قوانین و مقررات در زمینه اموال منقول و غیرمنقول و صلاحیت مراجع قضایی نشان دهنده تسهیلات بیشتر در امر رسیدگی به اختلافات و دعاوی مربوط به اموال منقول و دیون و تعهدات در کلیه قراردادها و عقود مربوط است. به نظر می‌رسد این حکمت با گذشت زمان و وسعت دایره مبادلات و خرید و فروش و تعهدات و قراردادهای مربوط به اموال منقول نه تنها از بین نرفته بلکه شمول و نیاز به آن و نوع فعالیت‌های مربوط به صورت مستمر توسعه یافته شاهد آن نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت، وسعت دامنه چک و اعتبارات بانکی و طلا و ارز و سکه و مانند آن است.

قوانین مربوط به خانواده از سالهای 1346 تا امروز که در این رابطه ده‌ها قانون به تایید مراجع ذیربط رسیده نشان‌دهنده حمایتی بودن و ایجاد تسهیلات بیشتر در انواع رسیدگی‌ها و تأمین حقوق خانواده و همسران و فرزندان است. عنوان قرارداد بدون تردید شامل مقررات مربوط به مهریه و عقد نکاح نیز می‌شود و به فرض با القاء خصوصیت می‌توان به ماده 13 قانون مربوط استناد نمود. آراء وحدت رویه دیوان‌عالی کشور، سیره عملی قضات، شیوه رسیدگی به دعاوی خانواده در دادگاه خانواده نیز مؤید این معناست، به علاوه ماده 20 قانون مدنی نیز مراتب بالا را از عنوان مهریه نموده‌اند و ماده 13 را بر داد و ستد در اموال منقول حمل نموده، چندان با عنوان قرارداد که عقد نکاح نیز قطعاً یکی از مصادیق آن است سازگار و منطبق نبوده.

ضمناً بحث اینکه مهریه ناشی از تعهد نسبت به عقد است یا تعهد از حکم شارع و الزام شارع است و یا به عبارت دیگر ماهیت عقد نکاح عقد معوض است یا مهریه، ماهیتاً مؤثر در رابطه زوجیت و به نوعی جزء مقومات عقد نکاح است. البته به نظر می‌رسد ریشه طرح این موضوع بیشتر به فرهنگ غرب بر می‌گردد و طرح عقد و توافق و اشتراک و مشارکت در زندگی و احکام و آثار و تبعات این نوع همکاری و مشارکت والا با عنایت به فرهنگ عمیق اسلامی و جایگاه ازدواج و خانواده در اسلام و فرهنگ قرآنی و بلکه در نظام آفرینش و اینکه از آیات الهی است و از بدو خلقت حضرت آدم (ع) و حضرت حوا (ع) مطرح بوده و قوانین اسلامی نیز در این باره امضایی و تنفیذی است نه تاسیسی و ابتدایی و آثار و لوازم آن نیز تابع آن است. و بالجمله دو دیدگاه و دو نوع نظر در رابطه با امر ازدواج و تشکیل خانواده در جهان دیده می‌شود، یکی بر مبنای توافق و قراردادهای اجتماعی و اومانیسم که بیشتر ریشه در فرهنگ غرب و قراردادهای اجتماعی دارد.

وکیل برای اجرای مهریه (10)
وکیل برای اجرای مهریه (10)

هزینه وکیل برای اجرای مهریه و رای نهایی دیوان عالی

هزینه وکیل برای اجرای مهریه برای تمامی کسانی که در راستای چنین پرونده هایی فعالیت می کنند قابل اهمیت است. بر این اساس عقد ازدواج مانند هر نوع توافق و قرارداد دوجانبه دیگری است و لوازم خاص خود را دارد. لیکن از دیدگاه اسلام و شرایع الهی که ریشه در فطرت از نوعی توافق ساده فراتر بوده و به عنوان عقد و قرارداد مقدس بلکه مستحب و به بهترین بنیانهای معنوی و انسانی و شرعی شناخته می‌شود و در این نکاح، نحله و مهریه جزء عقد نکاح و از لوازم لاینفک آن است.

در هر صورت مهریه جز مقومات و یا لوازم قطعی عقد نکاح بوده و در صورت عدم ذکر به مهرالمثل تبدیل می‌گردد. نهایتاً این قبیل دغدغه‌ها در استنباط و تفسیر قانون تاثیری نداشته و در راس شعب محترم دیوان عالی کشور نیز مبنای بحث و رد و ایراد قرار نگرفته، صرفاً قضات محترم شعبه 22 ادعای انصراف ماده 13 را از مهریه نموده‌اند که این استظهار نیز اولاً ادعاست و ثانیاً برای دیگران حجت نیست. ثالثاً ظهور بلکه صراحت ماده 13 در قرار داده است که عقد نکاح نیز بدون تردید از عقود و قراردادها ست. بنابر آنچه بیان شد رأی شعبه 24 دیوان عالی کشور که با عنایت به جهات یاد شده اصدار یافته منطبق با قانون بوده و تأیید می‌گردد.

چون مطابق ماده سیزده قانون آیین‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 (( در دعاوی بازرگانی و دعاوی راجع به اموال منقول که از عقد و قرارداد ناشی شده‌باشد، خواهان می‌تواند به دادگاه رجوع کند که عقد یا قرارداد در حوزة آن واقع شده‌است یا تعهد می‌بایست در آنجا انجام شود. و مهر نیز از عقد نکاح ناشی شده و طبق ماده 1082 قانون مدنی، به مجرد عقد، بر ذمه زوج مستقر می‌گردد و به دلالت ماده20 همان قانون کلیه دیون از حیث صلاحیت محاکم در حکم منقول می‌باشد، لذا به نظر اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور دعوی مطالبه مهریه از حیث صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده مشمول مقررات ماده 13 قانون مرقوم بوده و رأی شعبه بیست و چهارم دیوان عالی کشور که با این نظر مطابقت دارد صحیح و قانونی تشخیص می‌گردد.

The post هزینه وکیل برای اجرای مهریه appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *