وکیل ابطال طلاق

وکیل ابطال طلاق

وکیل ابطال طلاق کیست؟ وکیل ابطال طلاق چه کارکردی دارد؟ بهترین وکیل ابطال طلاق کیست؟ حوزه کاری وکیل ابطال طلاق چیست؟ وکیل ابطال طلاق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بهترین وکیل ابطال طلاق چه مشخصاتی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل ابطال طلاق را پیدا کنیم؟ آیا با کارکرد وکیل ابطال طلاق آشنا هستید؟

وکیل ابطال طلاق یک وکیل حقوقی در حوزه خانواده محسوب می شود. در واقع وکیل ابطال طلاق با یکی از مهمترین مفاهیم حوزه قوانین خانواده یعنی طلاق سر و کار دارد. در واقع این گونه می توانیم بیان کنیم که یک وکیل ابطال طلاق می تواند کاری کند که همچنان رابطه ازدواج و زناشویی پا برجا بماند و یا مانع از ابطال سند طلاق شود. اما برای این که بدانیم وکیل ابطال طلاق چه کارکردی دارد و چگونه می تواند کارایی خودش را نشان دهد باید با یک سری از مفاهیم ابتدایی مربوط به این حوزه آشنا شویم.

در واقع هدف اصلی ما در این مقاله این است که بتوانیم در ساده ترین شکل ممکن با کارایی وکیل ابطال طلاق آشنا شویم و بدانیم که این وکیل از چه مسیرهایی عبور می کند. اما نکته ای که وجود دارد این است که اساسا مفهوم وکیل ابطال طلاق یک مفهوم قانونی است. بنابراین برای فهم آن باید با زبان قانون آشنا شویم. اما برای آشنایی با زبان قانون درست مانند هر زبان دیگری باید با الفبای آن آشنا شویم. از این رو در ادامه ما سعی کردیم با چند الفبای مهم قانونی آشنا شویم تا به واسطه آن امکان درک زبان قانون برای ما ایجاد شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اساسا در این مقاله و در این فرصت محدود امکان بررسی تمامی این الفبا ها وجود ندارد. بنابراین در ادامه تنها به بخشی از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم ابطال طلاق و کارکرد وکیل ابطال طلاق مستقیم است. با شناخت این الفبا و این دست از مفاهیم می توانیم زبانی مشترک با قانون برای فهم کارکرد این دست از وکلا پیدا کنیم. توجه داشته باشید که بدون توجه به این الفبا و بدون درک کامل آن امکان فهم درست کارکرد وکیل ابطال طلاق وجود ندارد. بنابراین این مفاهیم را به درستی مورد مطالعه قرار دهید.

وکیل ابطال طلاق (10)
وکیل ابطال طلاق (10)

وکیل ابطال طلاق را چگونه بشناسیم؟

وکیل ابطال طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که می تواند به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای اقدامات مهمی را رد جریان پرونده های مختلف انجام دهد و شرایط این پرونده ها را به نحوی مناسب مورد پیگیری قرار دهد. وکیل ابطال طلاق می تواند جریان پرونده های مختلف را به نحوی مورد بررسی قرار دهد که شرایط افراد در جریان آن به خطر نیفتد. اگر با خود فکر می کنید که نیاز به وکیل ابطال طلاق داردی تا به شما کمک کند تا روند دادرسی پرونده های خود را به نحوی درست پیش ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید تا گروه وکلای پارسا تمامی مسائلی را که باید بدانید را به طور کامل معرفی کندو بتوانی در مورد آنها اطلاعات کافی بدست آورید. وکیل ابطال طلاق باید دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که افراد باید قبل از انعقاد قرارداد در مورد آنها اطلاع پیدا کنند.

وکیل ابطال طلاق در ظاهر دارای حیطه کاری یکسانی با برخی از وکلای دیگر مانند وکیل خانواده است اما تفاوت های نسبتا زیادی با این وکلا دارد. وکیل ابطال طلاق کسی است که تنها در حیطه پرونده های مربوط به ابطال طلاق فعالیت می کند و می تواند در همین حوزه تمامی مسائل قانونی را از صفر تا صد بر عهده گیرد و آنها را به نحوه صحیح مورد بررسی قرار دهد تا به نتیجه برسند و افراد را رد حوزه احقاق حقوقشان یاری می کند.

وکیل مهریه و حتی وکیل طلاق نیز در حوزه پرونده های خانواده فعالیت می کنند اما هر یک از این وکلای متخصص دارای توانایی های مختلفی هستند و همانطور که از نامشان پیدا است در حوزه مسائل مختلفی که مربوط به تجربیات کاری آنها است فعالیت می کند. وکیل ابطال طلاق بهترین کسی است که می تواند دلایل و اسناد لازم در زمینه پرونده های مختلف ارائه دهد و مدارک کافی را در این زمینه ارائه دهد. ابطال طلاق در حالت کلی جزء آن دسته از مسائلی است که باید در مورد ان تحقیقات بسیار انجام دهد و شواهد و دلایل مستندی وجود داشته باشد تا انجام گیرد. در غیر این صورت نباید انتظار داشت که افراد بتوانند به تنهایی تمامی مراحل دادرسی و قضایی را پشت سر بگذارند.

وکیل ابطال طلاق (8)
وکیل ابطال طلاق (8)

وکیل ابطال طلاق و ویژگی های او

وکیل ابطال طلاق باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان دادرسی و مسائل مربوط به پرونده را به او واگذار کرد. به چند مورد از ویژگی های وکیل ابطال طلاق دقت کنید:

وکیل ابطال طلاق باید دارای اطلاعات حقوقی کاملی در مورد مسائل قانونی مربوط به این حوزه باشد و بتوان جریان دادرسی پرونده های مختلف را به نحوی دقیق و کاملا تحلیلی مورد بررسی قرار دهید تا جریان آن ها را به تسریع بیندازد. کسانی که به وکیل ابطال طلاق احتیاج دارند بهتر است در ابتدا از این موضوع اطلاع یابند که وکیل مورد نظر آنها دارای دانش حقوقی کامل است و می تواند اطلاعالت قانونی را به زبانی ساده و قابل فهم به موکلان نیز اطلاع دهد یا خیر.

وکیل ابطال طلاق باید دارای تخصص باشد و بتواند مسائل قانونی و حقوقی مختلف را از جوانب حقوقی مختلفی مورد بررسی قرار دهد تا راه حلی مناسب برای آنها پیدا کند. اگر شما جز کسانی هستید که می خواهید با وکیل ابطال طلاق آشنا شوید و جریان پرونده های خود را به او بسپارید به شما توصیه می کنیم که از یک موسسه حقوقی مناسب و معتبر در این حوزه کمک بگیرید.

وکیل ابطال طلاق باید با تجربه باشد و بتواند بر اساس تجربیاتی که در سال های اخیر کسب کرده است جریان پرونده های مختلف عملکرد خوبی از خود نشان دهد. تمام کسانی که میخواهند به وکیل ابطال طلاق مراجعه کنند بهتر است در ابتدا رد مورد این وکیل متخصص و حرفه ای تحقیق کنند و سوابق کاری او را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند در مورد تجربیات و اطلاعات کاملی کسب کنند. کسانی که با وکیل ابطال طلاق اشنایی دارند معمولا ممکن است شرایط نسبتا نامساعدی را در جریان پرونده های خود مشاهده کنند و آسیب ها و خسارات بیار زیادی به آنها وارد شود.

وکیل ابطال طلاق یکی از بهترین و متخصص ترین وکلایی است که می تواند در جریان پرونده های مختلف شرایط نسبتا خوبی را برای افراد بوجود آورد و به آنها کمک کند تا از تمامی مراحل قانونی و حقوقی که در جریان دادرسی به آنها نیاز است دست پیدا کنند. برخی از مراحل و شرایط قضایی جز آن دسته از موضوعاتی هستند که تنها افراد متخصص از آنها اطلاع دارند و نمی توان از فرد دیگری در مورد آنها کمک گرفت.

وکیل ابطال طلاق دارای توانایی های متعددی است. از جمله مهمترین و اساسی ترین توانایی های وکیل ابطال طلاق آن است که می تواند تمامی اسناد حقوقی لازم در پرونده های مختلف را آماده و تهیه کند تا به مراجع قانونی ارائه دهد. برخی از افراد نمی توانند این موضوع را به خوبی در نظر گیرند و از این توانایی ها استفاده کنند و در نهایت ممکن است حقوق آنها مورد تضییع واقع شود.

وکیل ابطال طلاق (2)
وکیل ابطال طلاق (2)

وکیل ابطال طلاق و مشاوره حقوقی با او

وکیل ابطال طلاق می تواند از طریق راه های متعددی به ارائه خدمات مشاوره ای بپردازد. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین راه های مشاوره با وکیل ابطال طلاق دقت کنید تا اطلاعات کاملی در مورد آنها بدست آورید و بتوانید به صورت حرفه ای و کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت کنید. وکیل ابطال طلاق در سال های اخیر توانسته است پرونده های بسیار متعددی را بررسی کند و در جریان آنها به موکلان و حتی مراجعان خود نیز مشاوره حقوقی ارائه دهد. به چند مورد از راه های مشاوره حقوقی با وکیل ابطال طلاق دقت کنید تا بتوانید بر اساس شرایطی که دارید یکی از این راه ها را برای به نتیجه رساندن پرونده های خود به کار گیرید و از آنها استفاده کنید:

یکی از روش های مشاوره حقوقی با وکیل ابطال طلاق که از زمان های گذشته وجود داشته است و هنوز هم دارای طرفداران بسیار زیادی در میان مردم است، مشاوره حضوری است. در روش مشاوره حضوری افراد به راحتی می توانند به دفتر وکالت وکیل ابطال طلاق مراجعه کنند و تمامی سوالات خود را از او بپرسند تا راه حل مناسبی برای جریان چالش های قانونی پرونده هایی که با ان درگیر هستند پیدا کنند. در این روش افراد باید مسیری نسبتا طولانی را بپیمایند تا به دفتر وکالت وکیل ابطال طلاق پرسند و باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنند تا به مقصد برسند. در چنین مواردی ممکن است افراد دچار چالش های متعددی شوند و افرادی که شاغل هستند هم معمولا به سراغ استفاده از این روش نمی روند.

مشاوره غیر حضوری با وکیل ابطال طلاق بسیار کاربردی تر است و به نحوی است که عموم مردم می توانند از هر کجایی با این فرد متخصص تماس بگیرند. وکیل ابطال طلاق وظیفه دارد تا هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری پاسخ سوالات افراد را ارائه دهد و به آنها کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند. در مواردی که افراد بتوانند به راحتی در روش مشاوره غیر حضوری با وکیل ابطال طلاق جواب سوالات خود را بگیرند بهتر است به صورت حضوری نیز به دفتر مشاوره مراجعه کنند تا جریان پرونده آنها در این جلسات با دقت تر و کاملا مفصل تر توسط وکیل ابطال طلاق بررسی شود و راه حل مناسبی برای آنها پیدا شود.

وکیل ابطال طلاق (3)
وکیل ابطال طلاق (3)

وکیل ابطال طلاق یا وکیل حقوقی؟

وکیل ابطال طلاق از منظر قانونی یک وکیل حقوقی شناخته می شود. از این رو برای اولین گام برای درک درست کارکرد وکیل ابطال طلاق شناخت چارچوب اصلی فعالیت آن یعنی حقوقی بودن است. به بیان ساده تر وکلا یا در گروه حقوقی و یا در گروه کیفری فعالیت می کنند. شناخت این گروه قوانین می تواند چارچوب کلی و اصلی کارکرد وکیل ابطال طلاق را به ما نشان دهد. به نوعی ما می خواهیم بدانیم که وکیل ابطال طلاق به عنوان یک وکیل حقوقی با انواع وکلای گروه کیفری مانند وکیل زنا چه تفاوتی از نظر عملکردی می تواند داشته باشد.

به طور کلی اینگونه می توانیم بیان کنیم که قانون در ایران به دو بخش بزرگ حقوقی و کیفری تقسیم بندی می شود. در واقع در قانون ایران هر چیزی که عنوان شده تحت قالب یکی از این دو گروه بزرگ قابل بررسی است. به نوعی قانون گذار هیچ قانونی خارج از گروه های حقوقی یا کیفری بیان نکرده است. قانون در بخش حقوقی به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در واقع قانون در این بخش چارچوب های روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی را مشخص می کند و همچنین نشان می دهد که هر فرد در هر موقعیتی چگونه می تواند از حقوق خود استفاده کند. این قوانین به نوعی تدوین شده است که علاوه بر توانایی پاسخگویی به نیاز انسان ها امکان بروز تعارض را تا حد زیادی کاهش می دهد. یک وکیل ابطال طلاق در این حوزه فعالیت می کند.

اما یک وکیل در حوزه کیفری به خوبی می داند که با مفهوم مهم جرم سر و کار دارد. در واقع قانون در این بخش به بررسی جرایم می پردازد و به نوعی مشخص می کند که کدام فعل را می توان جرم دانست و در صورت اثبات جرم چه مجازاتی باید برای آن در نظر گرفت. اهمیت بخش کیفری در این است که قانون در این گروه می تواند برای جان یا مال افراد تصمیم گیری کند. به نوعی در مواقعی قانون در این حوزه می تواند برای زنده ماندن یا نماندن افراد تصمیم گیری کند. مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید که وکلای حقوقی مانند وکیل ابطال طلاق امکان طرح شکایت و اعلام جرم را ندارند. این مهمترین نکته ای بود که باید در خصوص کارکرد وکیل ابطال طلاق به آن اشاره می شد.

وکیل ابطال طلاق (7)
وکیل ابطال طلاق (7)

وکیل ابطال طلاق و قانون خانواده

وکیل ابطال طلاق به صورت مستقیم با قانون خانواده در بخش حقوقی سر و کار دارد. به بیان ساده تر بعد از شناخت چارچوب کلی کارکرد این وکیل ( یعنی حقوقی بودن آن ) نوبت به این می رسد بدانیم که یک وکیل ابطال طلاق در کدام حوزه قوانین از بخش حقوقی فعالیت می کند. این حوزه در قانون حقوقی به مجموعه قوانین خانواده شهرت دارد.

همانطور که از نام این قوانین مشخص است، این دسته از قوانین به مفهوم خانواده و تمامی روابط ایجاد شده در آن می پردازد. به نوعی در این قانون مشخص می شود که رابطه بین زن و مرد چگونه است و هر کدام از این ها چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند. همچنین روابط بین فرزند و والدین نیز از منظر قانونی در این بخش از قانون بیان شده است. به نوعی می توانیم بگوییم که در قانون خانواده هر چیزی که به خانواده مربوط است مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص قانون خانواده وجود دارد و می تواند به عنوان یک عامل تاثیرگذار در کارکرد وکیل ابطال طلاق شناخته شود این است که عمده قوانین ایران بر اساس اسلام تدوین شده است و مهمترین بخشی که قوانین اسلامی به صورت مستقیم در تدوین آن نقش داشته، بخش خانواده است. در واقع شما به سادگی می توانید قوانین بسیاری از گروه خانواده را با دستورات دینی و فقهی مقایسه کنید. در این مقایسه مشخص می شود که اساسا منبع اصلی تدوین قوانین خانواده مسائل و قواعد فقهی و شرعی است. این مسئله می تواند در کارکرد وکیل ابطال طلاق تاثیر گذار باشد.

بگذارید ساده تر بیان کنیم، شناخت مفاهیم اسلامی در خصوص قوانین خانواده می تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای وکیل ابطال طلاق محسوب شود. به طور مثال وکیل ابطال طلاق می تواند در موقعیت مناسبی از یک قاعده فقهی یا اصل اسلامی و یا یک آیه در دادگاه استفاده کند. این دستورات شاید به صورت مستقیم به عنوان ماده قانون شناخته نشود اما می تواند نظر قاضی را به خود جلب کند. وقتی نظر قاضی جلب شود یعنی همه چیز تمام شده است. باقی کار را قاضی خود انجام می دهد. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص کارکرد وکیل ابطال طلاق بسیار می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وکیل ابطال طلاق (6)
وکیل ابطال طلاق (6)

وکیل ابطال طلاق و مفهوم نکاح

وکیل ابطال طلاق با مفهوم طلاق سر و کار دارد. بنابراین لازم است که بدانیم طلاق از منظر قانون چه معنا و مفهومی دارد. اما پیش از آن لازم است که با مفهوم متناظر آن یعنی نکاح آشنا شویم. در واقع درست مانند رابطه بین مرگ و زندگی است. اگر کسی بتواند زندگی را به درستی درک کند می تواند مرگ را هم به نوعی بفهمد. شما می توانید با درک مثبت، منفی را بشناسید و این مفهوم در خصوص رابطه بین نکاح و طلاق نیز صادق است. در واقع ما با فهم ذات نکاح میتوانیم طلاق را بهتر بشناسیم.

به نظر شما نکاح به چه معنی است؟ نکاح از دید بسیاری از ما یک مفهوم احساسی و درونی است. به نوعی ما نکاح را به نوعی پیوند دو انسان بر اساس عشق و علاقه آنها نسبت به یکدیگر می دانیم. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا قانون مفهوم احساس را متوجه نمی شود و نمی داند که چگونه باید با این مفهوم کنار بیاید. از این رو باید نکاح را به شکل منطقی تری برای قانون توضیح داد.

قانون نکاح را به شکل یک قرارداد می بیند. در واقع همانند قرارداد که طرفین نسبت به یک موضوع خاص به یک دیگر تعهداتی می دهند و این تعهدات بعد از امضای قرارداد لازم الاجرا محسوب می شود. در نکاح نیز طرفین نسبت به مسئله زندگی مشترک به یک دیگر تعهداتی می دهند که قانون آن ها را مشخص کرده است. بر اساس این تعهدات طرفین شروع به زندگی مشترک می کنند. بنابراین بر اساس قانون نکاح یک قرارداد است. بنابراین برای فهم دقیق تر مفهوم نکاح باید به قانون قراردادها نیز نگاهی بیندازیم. به طور کلی بر اساس قانون قراردادها، نکاح یک قرارداد لازم محسوب می شود. از این رو در تدوین و انحلال آن شرایط خاص قانونی وجود دارد. به نوعی شما نمی توانید به سادگی اقدام به انحلال قرارداد نکاح کنید و باید شرایطی وجود داشته باشد. یکی از انواع انحلال نکاح طلاق است. گر چه به جز طلاق راه های دیگری نیز برای انحلال نکاح وجود دارد اما طلاق به عنوان مهمترین و اصلی ترین راه در انحلال قرارداد نکاح محسوب می شود. حال که نکاح را شناختیم می توانیم در ادامه مفهوم طلاق را بهتر درک کنیم و از این طریق با کارکرد وکیل ابطال طلاق بیشتر آشنا شویم.

وکیل ابطال طلاق (9)
وکیل ابطال طلاق (9)

وکیل ابطال طلاق و مفهوم انحلال نکاح

وکیل ابطال طلاق کسی است که به صورت مستقیم با مفهوم طلاق و شیوه انجام آن سر و کار دارد. ما دانستیم که نکاح یک قرارداد است. بنابراین بر اساس این تعریف می توانیم اینگونه بیان کنیم که عملا طلاق نیز یک نوع انحلال قرارداد است. در واقع بر اساس طلاق قرارداد نکاح منحل می شود و دیگر تعهدی برای اجرا باقی نمی ماند.

همانطور که گفتیم نکاح یک قرارداد لازم است. هر قرارداد لازم تنها در صورت بروز یکی از چهار حالت اقاله، انفساخ، فسخ و ابطال منحل می شود. بنابراین به جز این چهار حالت در هیچ حالتی نمی توانیم اقدام به انحلال قرارداد لازم کنیم. از آن جایی که نکاح یک قرارداد لازم محسوب می شود بنابراین انتظار داریم که انحلال این قرارداد نیز از طریق این روش های چهارگانه صورت بگیرد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در انحلال نکاح بر اساس قانون از اقاله ( توافق طرفین بر انحلال قرارداد ) نمی توان استفاده کرد. ابطال قرارداد نکاح نیز بدین معنی است که ثابت شود نکاح بر اساس شرایط قانونی و شرعی درستی ایجاد نشده است. بنابراین با ابطال این قرارداد، نکاح باطل می شود و شرایط به پیش از عقد نکاح باز می گردد.

انفساخ نیز به شرایطی گفته می شود که خارج از اختیار طرفین قرارداد است. به طور مثال با فوت یکی از طرفین قرارداد نکاح این قرارداد منحل می شود و دیگر نکاحی بین آنها وجود ندارد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. اما فسخ قرارداد بدین معنی است که بر اساس اختیاراتی که در قرارداد یکی از طرفین دارد می تواند نسبت به انحلال قرارداد اقدام کند. این موضوع در خصوص نکاح با عنوان فسخ نکاح شناخته می شود. اما در این بین طلاق چیست؟ بگذارید ساده تر بیان کنیم، طلاق به نوعی نقطه مقابل نکاح است. همانطور که در نکاح با ایراد لفظی طرفین به صورت شرعی زن و شوهر خوانده می شوند در خصوص طلاق نیز با ایراد لفظی این نکاح از بین می رود. در واقع طلاق یک مفهوم شرعی محسوب می شود. بنابراین باید از دیدگاه دیگری به این موضوع نگاه کنیم.

وکیل ابطال طلاق (5)
وکیل ابطال طلاق (5)

وکیل ابطال طلاق و مفهوم طلاق

وکیل ابطال طلاق با مفهوم طلاق سر و کار دارد. طلاق نیز مفهومی است که به صورت اختصاصی در اسلام و شرع مقدس بیان شده است. بگذارید ساده تر بیان کنیم نکاح با وجود این که به عنوان یک قرارداد در قانون شناخته می شود اما باید قبول کرد که این قرارداد به نوعی مهمترین قراردادی است که یک انسان می تواند در زندگیش داشته باشد. به نوعی باید گفت که بر اساس قرارداد نکاح همه زندگی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین نکاح یا طلاق به عنوان عناوینی در قانون مطرح می شوند که می توانند تاثیرات مهمی در زندگی فرد و البته جامعه داشته باشد. در واقع از دید اجتماعی نیز با توجه به اهمیت خانواده می توان گفت که نکاح و طلاق از مهمترین مفاهیم اجتماعی در جامعه شناخته می شود. بنابراین نمی توان به صورت یک قرارداد ساده به آن نگاه کرد. طلاق به نوعی مفهومی بسیار مهم شناخته می شود.

بگذارید ساده تر بیان کنیم. بر اساس مسئله نکاح زندگی حداقل دو انسان تحت تاثیر قرار می گیرد و منافع شکل گرفته در این زندگی به صورت مشترک تقسیم می شود. اما مسئله ای که وجود دارد اگر این دو انسان بخواهند از یکدیگر جدا شوند و این منافع را به شکل انفرادی به دست بیاورند چه اتفاقی رخ می دهد؟ اینجاست که مفهوم طلاق مهم می شود.

در واقع در روند طلاق قانون این وظیفه را بر عهده دارد که بتواند این منافع که بر اساس قرارداد نکاح ایجاد شده میان این دو فرد تقسیم کند. در این بین مسائلی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و … نیز ایجاد می شود. اینجاست که گفته می شود دادگاه برای این که بتواند رای طلاق را صادر کند ممکن است ماه ها و شاید چند سال به زمان نیاز داشته باشد. زیرا همه این موارد تک تک باید مورد بررسی قرار بگیرد و در خصوص تک تک آن ها باید اعلام رای شود. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص طلاق وجود دارد.

اما در این بین کارکرد وکیل ابطال طلاق چیست؟ به طور کلی اینگونه می توانیم بیان کنیم که اگر در این روند اشتباهی وجود داشته باشد و یا قانون و شرع رعایت نشود و یا شرایط دیگری ایجاد شود که در ادامه به آنها اشاره میکنیم رای طلاق صادر شده و ثبت طلاق باطل است. یک وکیل ابطال طلاق می تواند بر اساس این شرایط گفته شده نسبت به ابطال طلاق اقدام کند.

وکیل ابطال طلاق (4)
وکیل ابطال طلاق (4)

وکیل ابطال طلاق و بررسی قانون

وکیل ابطال طلاق می تواند به صورت قانونی تمامی مفاد حقوقی را به موکلان خود توضیح دهد و به آنها کمک کند تا نتایج نسبتا خوبی را رد جریان پرونده های خود بدست آورند. به چند مورد از این قوانین دقت کنید:

ثبت طلاق و سایر موارد انحلال نکاح و نیز اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق حسب مورد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط از سوی دادگاه مجاز است. درصورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند، دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. در این موارد طرفین می ‌ توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتداء در مراکز مذکور مطرح کنند.

در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق، مرکز مشاوره خانواده موضوع را با مشخص ‌ کردن موارد توافق جهت اتخاذ تصمیم نهائی به دادگاه منعکس می ‌ کند. در صورتی که طلاق، توافقی یا به درخواست زوج باشد، دادگاه به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام و اگر به درخواست زوجه باشد، حسب مورد، مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت می ‌ کند.

در کلیه موارد درخواست طلاق، به جز طلاق توافقی، دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع کند. دادگاه در این موارد باید با توجه به نظر داوران رأی صادر و چنانچه آن را نپذیرد، نظریه داوران را با ذکر دلیل رد کند.

پس از صدور قرار ارجاع امر به داوری، هریک از زوجین مکلفند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ یک نفر از اقارب متاهل خود را که حداقل سی ‌ سال داشته و آشنا به مسائل شرعی و خانوادگی و اجتماعی باشد به عنوان داور به دادگاه معرفی کنند. محارم زوجه که همسرشان فوت کرده یا از هم جدا شده باشند، در صورت وجود سایر شرایط مذکور در این ماده به عنوان داور پذیرفته می ‌ شوند.

در صورت نبود فرد واجد شرایط در بین اسراف یا عدم دسترسی به ایشان یا استنکاف آنان از پذیرش داوری، هریک از زوجین می ‌ توانند داور خود را از بین افراد واجد صلاحیت دیگر تعیین و معرفی کنند. در صورت امتناع زوجین از معرفی داور یا عدم توانایی آنان دادگاه، خود یا به درخواست هریک از طرفین به تعیین داور مبادرت می ‌ کند. دادگاه ضمن رای خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه و نفقه زوجه، اطفال و حمل را معین و همچنین اجرت‌المثل ایام زوجیت طرفین مطابق تبصره قانون مدنی تعیین و در مورد چگونگی حضانت و نگهداری اطفال و نحوه پرداخت هزینه‌های حضانت و نگهداری تصمیم مقتضی اتخاذ می ‌ کند. همچنین دادگاه باید با توجه به وابستگی عاطفی و مصلحت طفل، ترتیب، زمان و مکان ملاقات وی با پدر و مادر و سایر بستگان را تعیین کند.

چند نکته قانونی مهم دیگری که باید به کمک وکیل ابطال طلاق بدانید:

ثبت طلاق موکول به تادیه حقوق مالی زوجه است و وکیل ابطال طلاق میتواند درخواست آن را به محضر دادگاه ارائه دهد. طلاق در صورت رضایت زوجه یا صدور حکم قطعی دایر بر اعسار زوج یا تقسیط محکومٌ ‌‌ به نیز ثبت می ‌ شود. در هر حال، هرگاه زن بدون دریافت حقوق مذکور به ثبت طلاق رضایت بدهد میتواند پس از ثبت طلاق برای دریافت این حقوق از طریق اجرای احکام دادگستری مطابق مقررات مربوط اقدام کند.

در مواردی که زوجه در دادگاه ثابت کند به امر زوج یا اذن وی از مال خود برای مخارج متعارف زندگی مشترک که بر عهده زوج است هزینه کرده و زوج نتواند قصد تبرع زوجه را اثبات کند، می‌تواند معادل آن را از وی دریافت نماید. ارائه گواهی پزشک ذیصلاح در مورد وجود جنین یا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی است، مگر آنکه زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

در مورد حکم طلاق، اجرای صیغه و ثبت آن حسب مورد منوط به انقضای مهلت فرجام ‌ خواهی یا ابلاغ رای فرجامی است.

مدت اعتبار حکم طلاق شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجام ‌ خواهی است. هرگاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم شود، در صورتی که زوج ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ مراتب در دفترخانه حاضر نشود، سردفتر به زوجین ابلاغ می ‌ کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوج و عدم اعلام عذر از سوی وی یا امتناع او از اجرای صیغه، صیغه طلاق جاری و ثبت می‌شود و مراتب به زوج ابلاغ می‌گردد. در صورت اعلام عذر از سوی زوج، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور از طرفین دعوت به‌عمل می ‌ آید. دادگاه صادرکننده حکم طلاق باید در رای صادر شده بر نمایندگی سردفتر در اجرای صیغه طلاق در صورت امتناع زوج تصریح کند.

توجه:

وکیل ابطال طلاق موکلان خود را برای کسب گواهی عدم سازش راهنمایی می کند. هرگاه گواهی عدم امکان سازش صادر شده بر اساس توافق زوجین به حکم قانون از درجه اعتبار ساقط شود کلیه توافقاتی که گواهی مذکور بر مبنای آن صادر شده است ملغی می ‌ گردد. هرگاه زوج در مهلت مقرر به دفتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه و گواهی عدم امکان سازش را تسلیم کند، درصورتی که زوجه ظرف یک هفته در دفترخانه حاضر نشود سردفتر به زوجین اخطار می ‌ کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوجه صیغه طلاق جاری و پس از ثبت به وسیله دفترخانه مراتب به اطلاع زوجه می‌رسد.

فاصله بین ابلاغ اخطاریه و جلسه اجرای صیغه در این ماده این قانون نباید از یک هفته کمتر باشد. در مواردی که زوج یا زوجه مجهول ‌ المکان باشند، دعوت از شخص مجهول ‌ المکان از طریق نشر آگهی در جراید کثیر ‌ الانتشار یا هزینه درخواست ‌ کننده به وسیله دفترخانه به عمل می ‌ آید. اجرای صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفترخانه یا در محل دیگر و با حضور سردفتر انجام می ‌ گیرد.

در طلاق رجعی، صیغه طلاق مطابق مقررات مربوط جاری و مراتب صورتجلسه می ‌ شود ولی ثبت طلاق منوط به ارائه گواهی کتبی حداقل دو شاهد مبنی بر سکونت زوجه مطلّقه در منزل مشترک تا پایان عده است، مگر این ‌ که زن رضایت به ثبت داشته باشد. در صورت تحقق رجوع، صورتجلسه طلاق ابطال و درصورت عدم رجوع صورتجلسه تکمیل و طلاق ثبت می ‌ شود. صورتجلسه تکمیل ‌ شده به امضای سردفتر، زوجین یا نمایندگان آنان و دو شاهد طلاق می ‌ رسد. در صورت درخواست زوجه، گواهی اجرای صیغه طلاق و عدم رجوع زوج به وی اعطاء می ‌ شود. در هر حال در صورت انقضای مدت عده و عدم احراز رجوع، طلاق ثبت می‌شود. در کلیه موارد، قطعی و قابل اجراء بودن گواهی عدم امکان سازش یا حکم طلاق باید از سوی دادگاه صادرکننده رای نخستین گواهی و همزمان به دفتر رسمی ازدواج و طلاق ارائه شود.

نقش وکیل ابطال طلاق در مورد حضانت فرزندان

وکیل ابطال طلاق نقش اساسی و بسیار مهمی در جریان طلاق و تعیین و تکلیف حضانت فرزندان دارد. مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق سه ماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی ‌ شدن رای است. چنانچه گواهی مذکور ظرف این مهلت تسلیم نشود یا طرفی که آن را به دفترخانه رسمی طلاق تسلیم کرده است ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه حاضر نشود یا مدارک لازم را ارائه نکند، گواهی صادرشده از درجه اعتبار ساقط است.

هرکس از اجرای حکم دادگاه در مورد حضانت طفل استنکاف کند یا مانع اجرای آن شود یا از استرداد طفل امتناع ورزد، حسب تقاضای ذینفع و به ‌ دستور دادگاه صادرکننده رای نخستین تا زمان اجرای حکم بازداشت می ‌ شود. هرگاه دادگاه تشخیص دهد توافقات راجع به ملاقات، حضانت، نگهداری و سایر امور مربوط به طفل برخلاف مصلحت او است یا در صورتی که مسؤول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند و یا مانع ملاقات طفل تحت حضانت با اشخاص ذی ‌ حق شود، می ‌ تواند در خصوص اموری از قبیل واگذاری امر حضانت به دیگری یا تعیین شخص ناظر با پیش ‌ بینی حدود نظارت وی با رعایت مصلحت طفل تصمیم مقتضی اتخاذ کند. قوه قضائیه مکلف است برای نحوه ملاقات والدین با طفل ساز و کار مناسب با مصالح خانواده و کودک را فراهم نماید.

صغیر و مجنون را نمی‌توان بدون رضایت ولی، قیم، مادر یا شخصی که حضانت و نگهداری آنان به او واگذار شده است از محل اقامت مقرر بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد، مگر اینکه دادگاه آن را به مصلحت صغیر و مجنون بداند و با درنظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی‌حق این امر را اجازه دهد. دادگاه در صورت موافقت با خارج کردن صغير و مجنون از کشور، بنابر درخواست ذی‌نفع، برای تضمین بازگرداندن صغیر و مجنون تأمین مناسبی اخذ می‌کند.

The post وکیل ابطال طلاق appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *