وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری به چه کسی گفته می شود؟ وکیل دعاوی تجاری از حقوق موکلان خود دفاع کند و جریان پرونده ها آنها را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند؟ آیا تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که به وکیل دعاوی تجاری احتیاج داشته باشید و بدانید که این وکیل متخصص وحرفه ای را چگونه باید پیدا کرد؟ وکیل دعاوی تجاری باید دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و جریان پرونده ها ی خود را به او واگذار کرد؟ آیا می دانید وکیل دعاوی تجاری دقیقا چه اقدامات مهمی را در جهت پیشبرد اهداف موکل خود می تواند انجام دهد؟ وکیل دعاوی تجاری در جریان پرونده های مربوط به این حوزه چه وظیفه ای دارد و برای احقاق حقوق موکل خود چه می کند؟

وکیل دعاوی تجاری یکی از انواع وکلا در قانون محسوب می شود که هم در حوزه حقوقی و هم در حوزه کیفری فعالیت می کند. در واقع بسته به نوع دعوی تجاری و بسته به پرونده ای که وجود دارد کارکرد این دسته از وکلا می تواند متغیر باشد. به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که یک وکیل دعاوی تجاری هر آن چیزی که به تجارت و اقتصاد مربوط باشد را می تواند ورود کند. اما از آن جایی که حوزه تجارت و اقتصاد یک حوزه بسیار گسترده در جامعه محسوب می شود و از آن جهت که جنبه مهم هر اجتماعی مربوط به حوزه اقتصاد و تجارت آن اجتماع است، می توانیم حدس بزنیم که شاخه های مختلفی برای یک وکیل تجاری وجود دارد.

بنابراین پیش از این که بخواهیم سراغ انتخاب وکیل دعاوی تجاری برویم، باید بتوانیم نیاز خودمان را به درستی تشخیص دهیم. در واقع ما باید بدانیم که در چه حوزه ای به وکیل دعاوی تجاری نیاز داریم. این موضوع می تواند به ما در انتخاب وکیل دعاوی تجاری کمک بزرگی کند. با این حال ما در ادامه فارغ از این که بدانیم نیاز شما در چه حوزه ای از قوانین تجاری است سعی می کنیم با مهمترین بخش های کاری یک وکیل دعاوی تجاری آشنا شویم. اما برای این منظور ما باید با زبان قانون آشنا شویم. در واقع وکیل دعاوی تجاری فردی است که بر اساس مفاهیم قانونی کار می کند. از این رو ما باید سعی کنیم با زبان قانون آشنا شویم تا بتوانیم بر اساس این زبان کارکرد وکیل دعاوی تجاری را بهتر متوجه شویم. زبان قانون نیز درست مانند هر زبان دیگر الفبای خاص خودش را دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که اساسا ما نمی توانیم سراغ تمام الفبای قانون برویم. از این رو در ادامه تنها به بخشی از الفبای قانونی می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم کارکرد وکیل دعاوی تجاری مرتبط است.

وکیل دعاوی تجاری (10)
وکیل دعاوی تجاری (10)

وکیل دعاوی تجاری در اصطلاح حقوقی به چه کسی گفته می شود؟

وکیل دعاوی تجاری یکی از انواع وکیل پایه یک دادگستری است که دارای تخصص و تجربه کافی رد جریا پرونده هایی است که در حوزه حقوق تجارت و مسائل بازرگانی مطرح می شوند و می تواند در جریان این پرونده ها به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای جریان را مورد بررسی قرار داد تا راه حل مناسبی برای آن پیدا کند. کسانی که با وکیل دعاوی تجاری آشنایی ندارند ممکن است به دلیل عدم اطلاع در مورد تخصص ها و مهارت های این وکیل حرفه ای دچار آسیب ها و خساراتی شوند که جبران انها بسیر سخت باشد و نتوانند شرایط نسبتا خوبی را برای جریان پرونده ای که با ان درگیر شده اند بوجود آوردند و در نهایت مجبور شوند تا آسیب ها و ضرر و زیان های اقتصادی بسیار زیادی را متحمل شوند.

وکیل دعاوی تجاری یکی از متخصص ترین وکلایی است که می توان در جریان پرونده های تجاری او را معرفی کرد. کسانی که با وکیل دعاوی تجاری آشنایی ندارند ممکن است نتوانند در هنگام انتخاب این وکیل حرفه ای و متخصص عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان دهند. اگر شما جز ان دسته از افراد یهستید که می خواهید با وکیل دعاوی تجاری آشنا شوید و در مورد او اطلاعات دقیق و کاملی بدست آوید به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی مسائلی را که باید در مورد وکیل دعاوی تجاری بدانید را به طور دقیق به شما توضیح دهیم.

وکیل دعاوی تجاری (5)
وکیل دعاوی تجاری (5)

وکیل دعاوی تجاری و ویژگی هایی که باید داشته باشد.

وکیل دعاوی تجاری باید دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد که با برخی دیگر از وکالای پایه یک دادگستری تفاوت دارد و نمی توان گفت که تمامی ویژگی ها و خصوصیات این وکیل حرفه ای با افراد دیگر یکسان است. افرادی که می خواهند به وکیل دعاوی تجاری مراجعه کنند باید در ابتدا اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد این وکیل حرفه ای بدست آورند و از منابع معتبر و قانونی بهره مند شوند تا بتوانند برای انعقاد قرارداد وکالت با وکیل دعاوی تجاری اقدام کنند و هیچگونه نگرانی بابت پرونده ای که با ان مواجه شده اند نداشته باشند. به چند مورد از ویژگی ها و خصوصیات وکیل دعاوی تجاری دقت کنید:

وکیل دعاوی تجاری باید دارای اطلاعات قانونی باشد و از مسائل مختلف حقوقی اطلاع داشته باشد تا بتواند به بهترین شیوه ممکن شرایط پرونده را مورد بازبینی قرار دهد و راه حل مناسبی را برای جریان پرونده و مشکلاتی که در طی ان بوجود امده است، پیدا کند. جالب است بدانید که برخی از افراد با وکیل دعاوی تجاری آشنایی ندارند و فکر می کنند که هر وکیل متخصص و حرفه ای می تواند جریان دادرسی پرونده های آنها را بر عهده گیرد تا بتوانند از حقوق آنها دفاع کنند اما شما باید بدانید این موضوع حقیقت دارد. همانطور که در هر حرفه ای نیاز به افراد متخصص است در جریان پرونده های قانونی و حقوقی نیز نیاز است تا افراد متخصص حضور داشته باشند و به افراد کمک کنند تا نتایج نسبتا مساعدی را در طول پرونده بدست آورند. یک فرد متخصص کسی است که دارای تجربه و تخصص باشد و وکیل دعاوی تجاری از آن دسته وکلایی است که سالهای زیادی را در جریان پرونده های حقوقی مربوط به تجارت فعالیت کرده است و بهتر از هر کس دیگری می تواند مسائل مربوط به این پروانه ها را به نحوی مناسب به نتیج برساند و جریان آنها را بهتر از هر شخص دیگری در مدت مانی کوتاه بررسی کند.

وکیل دعاوی تجاری جز آن دسته از افرادی است که دارای توانایی و تخصص کامل در ارائه ادله اثبات است می تواند تمامی پرونده های حقوقی را بهتر از هر شخص دیگری مورد مطالعه قرار دهد و با صبر و حوصله انهامورد پیگیری قرار دهد. برخی از افرادی که وکیل دعاوی تجاری نمی شناسند در مورد توانایی های که باید یک وکیل مجرب داشته باشند هم اطلاعی ندارند و با خود فکر می کنند که فرقی ندارد یک وکیل ملکی یا وکیل طلاق وکالت پرونده انها را بر عهده گیرد و این دیدگاه کاملا اشتباه است و اصلی ترین عاملی است که باعث ایجاد ضرر و زیان در پرونده های تجاری و بازرگانی می گردد.

وکیل دعاوی تجاری (8)
وکیل دعاوی تجاری (8)

وکیل دعاوی تجاری و دیگر توانای های این وکیل با تجربه

وکیل دعاوی تجاری از جمله کسانی است که وظیفه دارد تا از صفر تا صد جریان پرونده را رد کنار موکل خود باشد و در مراجع قضای حضور یابد. با کمک وکیل دعاوی تجاری جریان دادرسی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و افراد دیگر دچار مشکلات و چالش های مربوط به اطاله دادرسی نخواهند شد. وکیل دعاوی تجاری به خوبی از عوامل اطاله دادرسی آگاهی دارد و سعی میکند با تکیه بر مهارت ها و تخصص هایی که دارد از بوجود آمدن چنین مسئله ای تا حد زیادی جلوگیری کند. اطاله دادرسی یا همان اطناب دادرسی یکی از اساسی ترین آفت هایی است که ممکن است هر وکیل متخصصی با ان روبرو شود. اطاله دادرسی حتی برای یک وکیل تغییر نام یا وکیل تخلیه ، وکیل تصادفات هم ممکن است پیش آید اما حقیقتی که وجود دارد آن است که اگر هر وکیل در حوزه پرونده ای که وکالت آن را بر عهده گرفته است تخصص داشته باشد، احتمال هرگونه خطا و آسیب در این پرونده ها تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

وکیل دعاوی تجاری می تواند با داشتن وکالتنامه از جانب موکل خود در دادگاه حضور یابد و در چنین حالتی دیگر نیازی به حضور موکل نیست. بنابراین افراد می توانند با استفاده از وکیل دعاوی تجاری در زمانو هزینه های خود صرفه جویی کنند و تا حد زیاد یاثار مخرب و مشکلات مربوط به چنین پرونده هایی را کاهش دهند. به خصوص در مورد موکلانی که در حوزه تجارت و امور بازرگانی فعالیت می کنند شما باید بدانید که این افراد دارای تخصص و مهارت هایی هستند که نیاز دارند به صورت روزانه از آنها استفاده کنند و در محیط کاری خود حضور یابند. در صورت بروز هرگونه خطا و مشکل و عدم حضور در محیط کاری به هر دلیلی، خسارت و آسیب های بسیار زیادی به آن وارد میگردد و شرایط تجاری آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین به تمامی افراد توصیه میکنیم که از همان ابتدا جریان پرونده های خود را به وکیل دعاوی تجاری بسپارند تا خیالشان در مورد این پرونده ها راحت باشد و کمتر دچار مشکل و خسارت شوند.

وکیل دعاوی تجاری این توانایی را دارد تا تمامی اسناد و مدارکی را که در طول پرونده به آنها نیاز است را ماده کند و به مراجع قضایی ذیصلاح تحویل دهد. وکیل دعاوی تجاری می تواند تمامی لوایح، دادخواست ها و درخواست های حقوقی را که در طول دادرسی به آنها نیاز است را در مدت زمانی کوتاه تهیه کندو آنها را به مرجع قانونی مربوطه تحویل دهد تا جریان آن به طور کامل مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد. وکیل دعاوی تجاری بهترین کسی است که می تواند اسناد تجاری و تمامی مدارک و ادله را در مدت زمانی کوتاه تهیه کنید و افراد دیگری که در این حوزه تخصص ندارند نمی توانند این وظایف را بر عهده گیرند و عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان دهند.

وکیل دعاوی تجاری (6)
وکیل دعاوی تجاری (6)

وکیل دعاوی تجاری و مشاوره حقوقی

وکیل دعاوی تجاری می تواند انواع مشاوره حقوقی را به موکلان حتی کسانی که اقدام به انعقاد قرارداد وکالت نکرده اند ارائه دهد. برخی از افراد با خود فکر می کنند که ر تنها می تواند به کسانی مشاوره حقوقی ارائه دهد که قرارداد وکالت منعقد کرده اند اما باید بگوییم که این تصور تا حد زیادی اشتباه است. هرکسی می تواند به صورت حضوری حتی غیر حضوری سوالات خود را از وکیل دعاوی تجاری پرسید تا پاسخ آنها را پیدا کند.

یکی از راه های متداولی که از دوره های گذشته سیار از آن استفاده کرده ایم و در میان مردم بسیار شناخته شده تست، مشاوره حقوقی حضوری است. در جریان مشاوره حقوقی حضوری افراد به راحتی میتوانند به دفتر وکالت وکیل دعاوی تجاری مراجعه کنند و جریان پرونده های خود را مطرح کنند تا وکیل دعاوی تجاری آنها را بررسی کند و راه حلی مناسب برای آنها پیدا کند اما شما باید این موضوع را بدانید که وکیل دعاوی تجاری به صورت دائم تنها به ارائه خدمات حضوری مشاوره ای نمی پردازد و می تواند به صورت غیر حضوری نیز خدمات مختلفی را ارائه دهد.

افرادی که به مشاوره فوری احتیاج دارند و میخواهند جریان پرونده های خود را به طوری مورد بررسی قرار دهند که مجبور نشوند مسیری طولانی را برای رسیدن به دفتر وکالت بپیمایند به راحتی میتوانند با وکیل دعاوی تجاری تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند تا راه حل مناسبی برای جریان دادرسی پرونده های خود پیدا کنند. مشاوره غیر حضوری با وکیل دعاوی تجاری بسیار آسان است وهزینه های آن نیز بسیار کمتر از دیگر راه های مشاوره ای است. عمئم مردم می توانند بدون هیچگونه محددیت و مشکلی جریان داردسی پرونده های خود را در مدت زمانی کوتاه بیان کنند و وکیل دعاوی تجاری در مورد آنها راهنمایی های لازم را ارائه دهد. عمو کسانی که به وکیل دعاوی تجاری احتیاج دارند این امکان را دارند تا از طریق تلفن همراه ی برنامه های چت آنلاین با وکیل دعاوی تجاری ارتباط برقرار کنند.

وکیل دعاوی تجاری نیز مانند بسیار دیگر از وکلای متخصص دیگر مانند وکیل خانواده ، وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ، وکیل مهریه، وکیل طلاق توافقی و…می تواند جلسات مشاوره حقوقی را به نحوی برگزار کند که افراد بتوانند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند و کمتر محتمل آسیب و خسارت شوند. آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر به خوبی گوییا این موضوع است که بیشتر کسانی که در پرونده های مختلف شکست می خورند و درگیر آسیب و خسارت می شوند به سراغ استفاده از مشاوره با افراد متخصص نمی روند.

وکیل دعاوی تجاری (7)
وکیل دعاوی تجاری (7)

بهترین وکیل دعاوی تجاری را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل دعاوی تجاری را می توان از طریق راههای متعددی پیدا کرد، چرا که امروزه میزان تبلیغات در سطح شهر بسیار گسترده است و افراد سودجو و منفعت طلب بسیار زیادی در جامعه حضور دارند که برای درآمد زایی و کسب سود از راه های مختلف به ارائه تبلیغات دروغین می پردازند. اما افرادی که میخواهند بهترین وکیل دعاوی تجاری را پیدا کنند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بسیاری از این تبلیغات در واقعیت دارای حقیقت نیستند و در صورتی که بخواهند به راحتی به تمامی این افرا اطمینان کنند و جریان پرونده های خود را به آنها بسپارند ممکن است دچار خسارت و آسیب های بسیار شدیدی شوند و دیگر نتوانند حتی این آسیب ها را جبران کنند. در چنین شرایطی تکلیف چیست و چگونه می توان بهترین وکیل دعاوی تجاری پیدا کرد و به او اطمینان کرد؟

بهترین وکیل دعاوی تجاری کسی است که دارای تجربه کاری و رزومه کاری موفقیت امیزی اشته باشد. چنین وکیلی از تمامی راههای میانبر برای به نتیجه رساندن جریان دادرسی پرونده های مختلف اطلاع دارد و می تواند شرایطی را بوجود آورد که افراد به راحتی بتوانند در مدت زمانی کوتاه در مسیر احقاق حقوق خود حرکت کنند. به تمامی کسانی که میخواهند بهترین وکیل دعاوی تجاری در تهران را پیدا کنند توصیه می کنیم که قبل از هر چیزی سعی کنند که در یک جلسه مشاوره حقوقی حضوری یا غیر حضوری با وکیل دعاوی تجاری شرکت کنند. در جلسات مشاوره حقوقی حضوری و غیر حضوری با وکیل دعاوی تجاری بسیاری از شرایط پرونده ها به طور کامل معین می گردد و افراد میتوانند از میزان مهارت و تسلط وکیل دعاوی تجاری بر قوانین اطلاع پیدا کنند. وکیل دعاوی تجاری دارای تخصص ها و مهارت های زیادی است که افراد میتوانند با کسب اطلاعات در مورد آنها و شرکت در جلسات مشاوره ای در مورد آنها اطلاع پیدا کنند.

برای پیدا کردن بهترین وکیل دعاوی تجاری می توانید از موسسات حقوقی معتبر و معرف های قانونی نیز کمک بگیرید. یکی از موسسات حقوقی بسیار معتبری که در سال های اخیر در جامعه فعالیت کرده است و توانسته است نقش مهمی را در جامعه ایفا کند، گروه وکلای پارسا است. شما میتوانید از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید تا بهترین و حرفه ای ترین وکیل دعاوی تجاری در تهران را پیدا کنید. گروه پارسا دارای مادری متخصص وحرفه ای از بهترین ویلا و متخصص ترین افراد حقوقی است که هر یک از آنها می توانند در مسائل مختلف شما را یاری کنند. برای مثال وکیل تجدید نظر خواهی، وکیل دعاوی تجاری، وکیل فرجام خواهی و…. از جمله افراد حرفه ای هستند که دارای سال ها تجربه می باشند و می توانند خدمات ارزنده ای را به افراد مختلف ارائه دهند.

وکیل دعاوی تجاری (1)
وکیل دعاوی تجاری (1)

وکیل دعاوی تجاری به عنوان یک وکیل حقوقی یا کیفری

وکیل دعاوی تجاری بر اساس نوع کاربری که دارد می تواند به عنوان یک وکیل حقوقی یا یک وکیل کیفری در قانون حضور داشته باشد. به بیان ساده تر ما بر اساس نیازی که داریم می توانیم از وکیل دعاوی تجاری به عنوان یک وکیل حقوقی و یا به عنوان یک وکیل کیفری استفاده کنیم. کیفری یا حقوقی بودن وکلا به نوعی زمینه و چارچوب اصلی کاری آن ها را مشخص می کند. از این رو نیاز است برای شناخت کارکرد وکیل دعاوی تجاری باید با زمینه کاری آن ها آشنا شویم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به نوعی باید بدین شکل بگوییم که هر چیزی که شما در قانون می بینید و هر آن چیزی که قانون گذار تدوین کرده است تحت عنوان یکی از عناوین قانونی حقوقی یا کیفری است.

حقوقی به آن بخش از قانون گفته می شود که عملا در آن قانونگذار حقوق هر فرد در جامعه را مشخص می کند. به بیان ساده تر قانون در این بخش مشخص می کند که هر فرد در جامعه باید چه حقوقی را رعایت کند و چگونه می تواند به حقوق خود برسد. بنابراین قانون در بخش حقوقی چارچوب روابط را مشخص می کند و بیان می کند که در هر موقعیتی باید افراد از چه طریقی برای رسیدن به حقوق خود استفاده کنند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم مهم جرم می پردازد. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون در بخش کیفری به این سوال پاسخ می دهد که آیا یک فعل جرم است یا خیر. در صورتی که یک فعل جرم باشد برای فاعل آن به عنوان مجرم باید چه مجازاتی در نظر گرفت. همچنین در این بخش از قانون مشخص می شود که این مجازات باید به چه نحوی صورت بگیرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در بخش کیفری زندگی، جان یا مال افراد تحت تاثیر قرار می گیرد و همین موضوع باعث اهمیت بالای بخش کیفری می شود. آن چیزی که در خصوص کارکرد یک وکیل حقوقی و یک وکیل کیفری باید گفت این است که وکیل کیفری توانایی شکایت کیفری و طرح جرم را دارد اما یک وکیل حقوقی تنها در پی به دست آوردن حقوق موکل خود در زمینه مربوط است. یک وکیل دعاوی تجاری هم در حوزه حقوقی و هم در حوزه کیفری می تواند فعال باشد.

وکیل دعاوی تجاری (9)
وکیل دعاوی تجاری (9)

وکیل دعاوی تجاری و مفهوم جرم

وکیل دعاوی تجاری را اگر بخواهیم به عنوان یک وکیل کیفری مورد بررسی قرار دهیم باید با مفهوم جرم آشنا شویم. در واقع این دسته از وکلا که در حوزه کیفری فعالیت باید بدانند که جرم چیست و چگونه می توانند با این مفهوم کنار بیایند. ما نیز برای این که بتوانیم ساده تر درک کنیم که یک وکیل دعاوی تجاری در حوزه کیفری چگونه می تواند فعالیت کند باید بدانیم که جرم چیست و چه کارکردی دارد؟

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا جرم بر خلاف آن چیزی که تصور می کنیم یک عنصر خلاف قانون محسوب نمی شود. در واقع بسیاری از ما اینگونه تصور می کنیم که هر چیزی که خلاف قانون باشد باید به عنوان جرم شناخته شود اما این تعریف نه به طور کامل صحیح و نه به طور کامل غلط است. بگذارید ساده تر بیان کنیم. قانون برای این که بتواند یک فعل را جرم تشخیص دهد از سه رکن مهم مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند.

رکن مادی به این نکته می پردازد که آیا فعل صورت گرفته یا ترک فعل مربوطه اثر منفی و آسیب زننده قابل اثباتی داشته است یا خیر؟ در صورتی که که اثبات شود فعل دارای اثرات منفی و آسیب زنده است می توان گفت که رکن مادی فعل اثبات می شود. این موضوع در خصوص دعاوی تجاری و کارکرد وکیل دعاوی تجاری معمولا برابر با آسیب و ضرر مادی است.

رکن معنوی نیز به نیت و ذهنیت فاعل توجه می کند. در واقع اگر مشخص شود که فاعل بر اساس دانش و نیت قبلی این کار را انجام داده است، رکن معنوی جرم اثبات می شود. اما اگر اقرار متهم مبنی بر عمدی بودن انجام فعل وجود نداشته باشد و یا مدارک کافی بر اثبات این موضوع نباشد، اساسا نمی توان متهم را به عنوان مجرم شناخت.

در رکن قانونی نیز به این سوال پاسخ داده می شود که آیا قانون در خصوص جرم صورت گرفته صحبتی کرده است یا خیر. در واقع بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی زمانی می توان یک فعل را جرم تلقی کرد که قانون در خصوص آن صحبت کرده باشد و مصداقی برای آن داشته باشد. یکی از مهمترین کارکردهای وکیل دعاوی تجاری این است که سعی می کنند فعل را در ظرف مناسب قانونی آن قرار دهند. در صورتی که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود می توان گفت که جرم صورت گرفته است و باید برای آن مجازات تعیین شود.

وکیل دعاوی تجاری (3)
وکیل دعاوی تجاری (3)

وکیل دعاوی تجاری و مفهوم مجازات

وکیل دعاوی تجاری که در حوزه کیفری فعالیت می کند علاوه بر مفهوم جرم با مفهوم مجازات نیز سر و کار دارد. در واقع یک وکیل دعاوی تجاری زمانی که از مرحله اثبات جرم بگذرد به مرحله تعیین و اجرای مجازات می رسد. بنابراین برای درک بهتر کارکرد وکیل دعاوی تجاری بهتر است با مفهوم مجازات در قانون نیز آشنا شویم.

به طور کلی برای بسیاری از ما مجازات مفهوم یکسان و مشخصی دارد. تاوان جرمی که صورت گرفته است را مجازات می نامیم. اما این تاوان در قانون به دو دسته مختلف تقسیم می شود. در واقع بر اساس مرجع تعیین کننده مجازات به دو دسته مهم حدی و تعزیری تقسیم می شود.

مجازات حدی به مجازاتی گفته می شود که توسط اسلام و شرع تعیین شده است. در واقع عمده قوانین ایران بر اساس اسلام و شرع تدوین شده است. از این رو کاملا منطقی و طبیعی است که بخشی از مجازات توسط فقه و شرع تعیین شده است. این دسته از مجازات ها را مجازات حدی می دانیم. نکته مهمی که باید در خصوص جرایم حدی بدانیم این است که این مجازات ها اساسا غیر قابل تغییر هستند و در صورت صدور باید اجرا شوند. در واقع هیچ عاملی نمی تواند آن را کم یا زیاد کند. این نکته بسیار مهم است که می تواند در کارکرد وکیل دعاوی تجاری تاثیر گذار باشد. البته بخش عمده ای از کارکرد وکیل دعاوی تجاری به عنوان یک وکیل کیفری در حوزه مجازات تعزیری است.

مجازات تعزیری مجازاتی است که توسط قانون گذار و بر اساس فاکتورهای مختلف تعیین شده است. در واقع قانونگذار بر اساس نوع جرم، اثرات آن و سایر فاکتورهای مختلف سعی می کند مجازات مناسبی را برای جرایم مختلف تعیین کند. نکته مهم این است که این دسته از جرایم قابل تغییر، تقلیل و یا تشدید هستند. در واقع یک وکیل دعاوی تجاری می تواند بر اساس شرایط مختلف درخواست تخفیف در مجازات را برای موکل خود داشته باشد. عمدتا دست وکیل دعاوی تجاری در خصوص جرایم و مجازات های تعزیری بسیار باز تر است و ما می توانیم انتظار کارکرد های بیشتری را از این وکیل در این حوزه مجازات داشته باشیم. این نکته مهمی است که می تواند بخش مهمی از کارکرد وکیل دعاوی تجاری را برای ما توجیه کند.

وکیل دعاوی تجاری (2)
وکیل دعاوی تجاری (2)

وکیل دعاوی تجاری و اهمیت آن در جامعه

وکیل دعاوی تجاری را می توان یکی از مهمترین وکلا در قانون محسوب می شود. در واقع برای درک این مسئله باید به اهمیت اقتصاد و مفهوم تجاری در جامعه نگاه کنیم. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که اقتصاد در هر جامعه ای به عنوان یکی از مهمترین عناصر هر جامعه محسوب می شود.

بگذارید ساده تر بیان کنیم. یکی از علل مهم تشکیل هر جامعه ای را می توان عنصر اقتصاد در جامعه بدانیم. انسان ها به واسطه تامین نیازهای خودشان است که اقدام به تشکیل جامعه می کنند. در روزگار گذشته این نیاز محدود به تامین خوراک و پوشاک بود. اما امروز نیاز انسان ها در جامعه تحت عنوان اقتصاد بیان می شود. بنابراین قانون در خصوص اقتصاد سخت گیری های خاص خودش را دارد. زیرا به خوبی می داند که این اقتصاد است که یک جامعه را سر پا نگه می دارد. یکی از جنبه های مهم اقتصاد مفهوم مسائل تجاری است.

در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم خرید و فروش و انواع معاملات همه و همه در حوزه قوانین تجاری مورد بررسی قرار می گیرد. قوانین تجاری سعی می کنند نشان دهند که در یک خرید و فروش چه شرایط و فاکتورهایی باید رعایت شود. بنابراین می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل دعاوی تجاری کارکرد بسیار مهمی از نظر اجتماعی می تواند داشته باشد. به نوعی یک وکیل دعاوی تجاری این وظیفه را بر عهده دارد که بتواند بر اساس قوانین و شرایط مربوطه از موکل خود در حوزه حقوقی یا کیفری تجاری دفاع کند. از طرف دیگر می توانیم از یک وکیل دعاوی تجاری این انتظار را داشته باشیم که بتواند به عنوان مترجم قانون در جامعه حضور داشته باشد. در واقع هر قدر یک وکیل دعاوی تجاری بتواند نقش مشاوره ای خود را به درستی ایفا کند احتمال بروز تعارض در یکی از مهمترین روابط اجتماعی انسان، یعنی روابط اقتصادی و تجاری کاهش پیدا می کند و این یعنی بار مالی و روانی بزرگی از جامعه و دستگاه قضایی کم می شود. این نکته مهمی است که می تواند کارکرد وکیل دعاوی تجاری را به خوبی به ما نشان دهد.

وکیل دعاوی تجاری (4)
وکیل دعاوی تجاری (4)

وکیل دعاوی تجاری و مجتمع قضایی تخصصی دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری هنگامی که وکالت پرونده ای را بر عهده می گیرد موظف می شود تا جریان پرونده را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد و آن را در انواع مراجع قضایی و مجتمع های قانونی تخصصی مورد پیگیری قرار دهد. بر اساس قانون کشور ، مجتمع قضایی تخصصی دعاوی تجاری تهران، متشکل از شعبی از دادگاههای حقوقی است که با پیشنهاد رئیس حوزه قضایی و موافقت رئیس کل دادگستری استان تهران جهت رسیدگی به دعاوی تجاری به شرح مفاد این دستورالعمل ظرف سه ماه آینده تشکیل خواهد شد. ارکان مجتمع عبارتند از: سرپرست مجتمع قضایی، دادگاه های حقوقی بدوی و تجدیدنظر تخصصی، واحد اجرای احکام مدنی ویژه دعاوی تجاری، شورای حل اختلاف در امور دعاوی تجاری، ویژه صلح و سازش، اداره ارشاد و معاضدت قضائی و امور کارشناسان، رابطان و استعلامات.

به تعداد لازم شعبه دادگاه تجدیدنظر به منظور رسیدگی به پرونده های این مجتمع در مرحله تجدیدنظر خواهی به تشخیص رئیس کل دادگستری استان تحت مدیریت وی با معاون ایشان در مجتمع مستقر خواهد شد. سرپرستی مجتمع به عهده یکی از معاونین قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران خواهد بود که پس از موافقت رئیس کل دادگستری استان توسط رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران منصوب می گردد. سرپرست با همکاری سایر همکاران مجتمع و بهره گیری از تجربیات حاصله از رسیدگی های صورت گرفته و نظرات اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه تجارت، اقدامات ذیل را پیگیری خواهد نمود ارائه پیشنهاد در راستای تدوین سیاست های پیشگیرانه و قضایی مناسب در حوزه اختلافات و دعاوی تجاری و اصلاح ساختارها به منظور جلوگیری از بروز اختلال در فعالیتهای تجاری برگزاری دوره های آموزشی و نشست های علمی تخصصی و کاربردی به منظور دانش افزایی و تقویت عملکرد مجتمع برای قضات و کارکنان. پایش و ارزیابی عملکرد مجتمع در سطوح مختلف و ارائه گزارش های نوبه ای آن به رئیس کل دادگستری استان و رئیس حوزه قضایی شهرستان به صورت فصلی شناسایی خلاء های قانونی در حوزه دعاوی تجاری و صلاحیت مجتمع و ارائه پیشنهاد لازم به رئیس کل دادگستری استان تهران جهت رفع آن برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت استفاده از نهادهای داوری، سازش و میانجیگری تخصصی ذی ربط در دعاوی مطروحه در مجتمع. پیگیری، تهیه و اجرای پیوست رسانه ای برای اطلاع رسانی در پرونده های مهم مجتمع توسط روابط عمومی داد بستری استان، قضات و کارمندان مجتمع از بین افراد علاقه مند، مسلط به حقوق تجارت و قوانین و مقررات مرتبط، دارای توانایی و تجربه لازم در رسیدگی به موضوعات تجاری انتخاب می شوند قضات مجتمع می بایست ترجیحا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترای حقوق با معادل حوزوی آن در رشته های مرتبط باشند و حداقل تا سه سال از جابجایی آنها جز در موارد ضرورت خودداری شود.

از دیگر مراحل قانونی که وکیل دعاوی تجاری می تواند در مجتمع قضایی آنها را مورد پیگیری قرار دهد:

وکیل دعاوی تجاری با دانستن صلاحیت های قانونی مراجع قضایی در جهت پیشبرد اهداف پرونده موکل خود در جامعه به فعالیت میپردازد. به افراد توصیه می کنیم در مورد وکیل دعاوی تجاری اطلاعات کاملی بدست آورند تا بتوانند در جریان قضایی پرونده خود در دادگاه عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند و از ظرفیت ها و توانایی های وکیل دعاوی تجاری بهترین استفاده را کنند. صلاحیت مجتمع تخصصی در موضوعات حقوقی، صرفا مشتمل بر دعاوی ذیل است. دعاوی ناشی از خرید و فروش کالا در بستر تجارت سنتی یا الکترونیکی که طرفین آن شرکت تجاری باشند. دعاوی راجع به تشکیل ادغام، انحلال و ورشکستگی شرکتهای تجاری، کلیه امور و دعاوی مربوط به داوری از قبیل تعیین داور و ابطال و اجرای رای داوری. در صورتی که رسیدگی به اصل دعوا مطابق با قانون ، در صلاحیت مجتمع باشد.

پرونده هایی با موضوعات این ماده، که قبل از تشکیل مجتمع تخصصی، به سایر مراجع قضایی ارجاع شده است همچنان در همان مراجع رسیدگی می شود. اداره ارشاد و معاضدت قضائی، کارشناسان واحد امور، رابطان و استعلامات مبتنی بر بند ۷ فصل سوم «دستورالعمل شماره ۱ طرح جامع رفع اطاله دادرسی، رئیس قوه قضائیه با عنایت به نیازمندی به تعامل با نهادهای مرتبط اعم از سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بورس و اوراق بهادار، گمرک، بانک مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سازمان صنعت معدن و تجارت، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به ساماندهی تعامل با آنها به منظور هماهنگی هر چه بیشتر و تسریع در فرآیندهای قضایی اقدام خواهد کرد و حسب مورد با هماهنگی متولیان آنها، عنداللزوم نماینده ای از هریک از مراجع و دستگاههای مزبور تعیین و در واحد امور رابطان و استعلامات مجتمع مستقر خواهند شد

برای انجام کارشناسی های مورد نیاز با هماهنگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلاء. کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، هیات کارشناسی متخصص و مورد وثوق انتخاب خواهد شد. معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران موظف است همسو با سیاستهای کلان قوه قضائیه نسبت به تهیه کلیه زیرساخت ها و سامانه های الکترونیکی مورد نیاز مجتمع به ویژه برقراری امکان دادرسی الکترونیکی اقدامات لازم را در اسرع وقت به عمل آورد. معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران ضمن هماهنگی لازم با نهادهای ذیربط امکان دسترسی لازم برای شناسایی اموال خوانندگان و ابلاغ قرار توقیف اموال، ممنوع الخروجی محکوم علیهم و استعلام از بانکهای اطلاعاتی موجود توسط نمایندگان مربوطه و سازمان های تابعه قوه قضاییه در مجتمع را فراهم می نمایند.

The post وکیل دعاوی تجاری appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *