وکیل صلح عمری

وکیل صلح عمری در تهران

وکیل صلح عمری

وکیل صلح عمری یکی از متخصص ترین افرادی است که در زمینه پرونده هایی که مربوط به صلح است فعالیت می کند. وکیل صلح عمری را می توان از طریق روش های مختلفی مورد شناسایی قرارداد و جریان دادرسی پرونده های خود را به او واگذار کرد تا در مدت زمانی کوتاه جریان این پرونده ها را به بهترین نحو ممکن مورد پیگیری قرار دهد و آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند.

وکیل صلح عمری متخصص ترین و با تجربه ترین کسی است که می تواند جریان پرونده هایی را که در مورد صلح عمری می باشند را با تکیه بر دانش حقوقی که دارد به نتیجه برسد و باعث شود تا کمترین آسیب ممکن به افراد وارد شود. وکیل صلح عمری می تواند به عموم مردم کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه بدون انکه دچار مسائل و مشکلاتی مانند اطاله دادرسی شوند به نتایج نسبتا مناسبی دست پیدا کنند و جریان پرونده های خود را به نحوی پیش ببرند که بتوانند نتایج نسبتا خوبی بدست آورند.

وکیل صلح عمری (6)
وکیل صلح عمری (6)

وکیل صلح عمری را بشناسید.

وکیل صلح عمری را باید قبل از انعقاد قرارداد وکالت به طور کامل شناخت تا بتوان پرونده خود را به اطمینان کامل به او واگذار کرد و از مزایای مراجعه به این وکیل حرفه ای به طور کامل بهره مند شد. یکی از سوالاتی که ممکن است بسیاری از افراد پیش اید ذهن آنها را به خود مشغول کند آن است که وکیل صلح عمری باید دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و از مزایای مراجعه به ایتن وکیل حرفه ای استفاده کرد؟

در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم که وکیل صلح عمری کسی است که از تمامی مسائل و مشکلات مربوط به پرونده های صلح عمری آشنایی دارد و می تواند جریان پرونده های که در این حوزه مطرح می شوند را به راحتی و در مدت زمانی نسبتا کوتاه مورد حل و فصل قرار دهد. وکیل صلح عمری نیز یکی از وکلای پایه یک دادگستری به حساب می آید و از آنجایی که این وکیل متخصص دارای مدرک وکالت است می تواند مانند دیگر وکلا جریان دادرسی تمامی پرونده های مختلف حقوقی را بر عهده گیرد اما مسئله ای که وجود دارد آن است که این فرد متخصص و حرفه ای دارای تجربه کاری نسبتا خوبی در زمینه پرونده های صلح است و میتواند در مدت زمانی کوتاه جریان دادرسی چنین پرونده هایی را به نتیجه برسند.

وکیل صلح عمری دارای تخصص و مهارت بسیار خوبی است و می تواند علاوه بر ارائه خدمات وکالت، خدمات مشاوره ای نسبتا خوبی را نیز ارائه دهد و به افراد کمک کند تا در مدت زمانی کوتاه مسائل و مشکلاتی که برای افراد بوجود می آید در جلسات مشاوره حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و تمامی اطلاعات و آگاهی هایی که افراد مختلف به آن احتیاج دارند به افراد منتقل شود.

وکیل صلح عمری می تواند از صفر تا صد جریان دادرسی پرونده های مختلف را به صورت تحلیلی در جلسات مشاوره حقوقی به افراد ارائه دهد و به آنها کمک کند تا مسائل مختلف مربوط به پرونده ها را در مدت زمانی کوتاه بررسی کنند و بهترین و حرفه ای ترین مهارت ها را بدست آورند تا بتوانند در مراحل مختلف قانونی با داشتن اطلاعات کامل اقدامات حقوقی کامل را انجام دهند.

جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که نمی توانند جریان دادرسی پرونده های خود را به نتیجه برسند و معمولا در جریان پرونده ها دچار شکست می شوند و مجبور می شوند آسیب ها و خسارات نسبتا سنگینی را بر عهده گیرند. برای اینکه بتوان از بوجود آمدن این مسائل تا حد زیادی جلوگیری کرد بهتر است افراد اطلاعات و آگاهی های خود را افزایش دهند تا بتوانند با تسلط کامل اقدامات مختلف حقوقی را انجام دهند.

وکیل صلح عمری (5)
وکیل صلح عمری (5)

وکیل صلح عمری و خصوصیات او

وکیل صلح عمری باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد تا بتوان از او کمک گرفت و برای انعقاد قرارداد وکالت اقدام کرد. ویژگی ها و خصوصیات وکیل صلح عمری را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

اولین و مهمترین ویژگی وکیل صلح عمری آن است که دارای دانش حقوقی باشد و بتواند اطلاعات قانونی خوبی را جمع آوری کند و ضمیمه پرونده کند. شاید شما با خود فکر کنید که جمع آوری پرونده حقوقی صلح کار راحتی است و همه افراد می توانند به راحتی آن را انجام دهند اما این تصور کاملا اشتباه است. کسی که دارای دانش حقوقی نباشد نمی تواند جریان دادرسی پرونده ها را به خوبی تکمیل کند و ضمیمه پرونده کند. وکیل صلح عمری باید بر تمامی مفاد قانونی و حقوقی تسلط داشته باشد تا بتواند پرونده هایی را که وکالت آنها را بر عهده گرفته است را تکمیل کند و آماده ارائه به مراجع قانونی تحویل دهد.

دومین ویژگی که در مورد وکیل صلح عمری می توان به آن اشاره کرد آن است که این فرد متخصص و حرفه ای باید دارای تجربه کاری باشند و جریان پرونده های بسیاری را مورد بررسی قرار داده باشند. وکیل صلح عمری بر اساس تجربیات کاری که دارد می تواند مسائل مختلف حقوقی را به طور کامل پیگیری کند و بر اساس آگاهی هایی که دارد راه حل های مختلفی را ارائه دهد و بهترین و کوتاه ترین راه را برای به نتیجه رساندن پرونده ارائه دهد.

سومین ویژگی که باید در مورد وکیل صلح عمری در مورد آن صحبت کنیم، فن مذاکره این وکیل متخصص است. وکیل صلح عمری دارای قدرت بیان خوبی است و می تواند در مراجع قضایی حضور یابد تا از موکل خود دفاع کند. ارائه دفاعیه و تنظیم لایحه برای به نتیجه رساندن پرونده به تنهایی برای جریان قضایی کافی نیست و وکیل باید دارای توانایی مذاکره باشد و در جلسات دادگاه تمامی مسائل پرونده را به طور کامل توضیح دهد و از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری کند.

از دیگر ویژگی های وکیل صلح عمری آن است که این فرد متخصص و حرفه ای می تواند در موارد صدور حکم نهایی نیز برای اعتراض به جریان پرونده اقدام کند و به موکل خود کمک کند تا در صورت ارائه ادله استنباطی کافی از بوجود آمدن چالش ها و مشکلات حقوقی جلوگیری کند و شرایط نسبتا خوبی را برای او ایجاد کند تا کمترین خسارت به او وارد شود.

وکیل صلح عمری (4)
وکیل صلح عمری (4)

وکیل صلح عمری را از کجا پیدا کنیم؟

وکیل صلح عمری را می توان به راحتی از طریق موسسات حقوقی معتبر پیدا کرد. بنابراین برای اینکه بتوانید جریان دادرسی پرونده های خود را به افراد متخصص بسپارید به شما توصیه می کنیم در ابتدا موضوع پرونده خود را مشخص کنید تا بتوانید یک فرد متخصص و حرفه ای را در این حوزه پیدا کنید و دادرسی پرونده خود را به او بسپارید.

گروه وکلای پارسا یکی از موسسات حقوقی معتبری است که می تواند جریان دادرسی پرونده های مختلف را بر عهده گیرد و آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. موسسه حقوقی وکلای پارسا دارای کادری حرفه ای و متخصص است و این وکلا می توانند جریان پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهند و از تجربیات کاری خود برای پیشبرد جریان پرونده استفاده کنند. اگر شما نیز به وکیل صلح عمری احتیاج دارید و به دنبال این فرد حرفه ای و متخصص می گردید به شما توصیه می کنیم که با این گروه حقوقی متخصص تماس بگیرید تا بهترین وکیل صلح عمری در تهران به شما معرفی شود.

هزینه وکیل صلح عمری بر اساس توانایی هایی که دارد و خدمات حقوقی که ارائه می دهد بسیار معقولانه است و افراد می توانند با کمک این فرد حرفه ای و متخصص از بوجود آمدن بسیاری از آسیب ها و خسارات جلوگیری کنند به همین دلیل نیز افراد ه.شیار ترجیح می دهند که از همان ابتدای پرونده جریان دادرسی آن را به وکیل صلح عمری بسپارند.

وکیل صلح عمری (3)
وکیل صلح عمری (3)

مالکیت؛ اولین و مهم ترین شرط وکیل صلح عمری

برای انکه بتوان جریان صلح عمری را درک کرد و آن را مورد توجه قرار داد باید این موضوع را درک کرد که باید پیش نیازهای قانونی آن رعایت شوند. مالکیت اولین پیش شرط و مهم ترین چیزی است که باید برای پرونده های صلح عمری آن را مورد توجه قرار داد. وکیل صلح عمری می تواند به افراد کمک کند تا تمامی مسائل مربوط به قوانین مالکیت را به خوبی درک کنند. به چند مورد از مهم ترین مسائل مربوط به مالکیت در قانون اشاره می کنیم:

هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه‌گونه تصرف و انتفاع دارد مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد. هیچ مالی را از تصرف صاحب آن نمی‌توان بیرون کرد مگر بحکم قانون.

تمام ثمرات و متعلقات اموال منقول و غیرمنقول که طبعاً یا در نتیجه عملی حاصل شده باشد بالطبع مال مالک اموال مزبوره است.

نما و محصولی که از زمین حاصل می‌شود مال مالک زمین است چه به خودی خود روییده باشد یا به واسطه عملیات مالک مگر اینکه ‌نما یا حاصل از اصله یا حبه غیرحاصل شده باشد که در این‌ صورت درخت و محصول مال صاحب اصله یا حبه خواهد بود اگرچه بدون رضای‌صاحب زمین کاشته شده باشد.

اگر متصرف فعلی اقرار کند که ملک سابقاً مال مدعی او بوده است در این صورت مشارالیه نمی‌تواند برای رد ادعای مالکیت شخص‌ مزبور به تصرف خود استناد کند مگر اینکه ثابت نماید که ملک به ناقل صحیح باو منتقل شده است.

مالکیت زمین مستلزم مالکیت فضای محاذی آن است تا هر کجا بالا رود و هم‌چنین است نسبت بزیر زمین بالجمله مالک حق همه‌گونه‌ تصرف در هوا و فراز گرفتن دارد مگر آن‌چه را که قانون استثناء کرده باشد.

هر بنا و درخت که در روی زمین است و هم‌چنین هر بنا و حروفی که در زیر زمین است ملک مالک آن زمین محسوب می‌شود مگر اینکه‌ خلاف آن ثابت شود.

وکیل صلح عمری (2)
وکیل صلح عمری (2)

حق انتفاع در جریان پرونده های صلح عمری

یکی دیگر از شرایط مربوط به پرونده های صلح عمری آن است که برای مالک حق انتفاع در نظر گرفته می شود. صلح عمری خود به نوعی حق انتفاع محسوب می شود و جزیی از این نوع حقوق به حساب می آید. اما سوال مهمی که معمولا در جلسات مشاوره حقوقی از وکیل صلح عمری پرسیده می شود آن است که حق انتفاع قانونی چیست و دارای چه مسائل حقوقی است؟ در پاسخ به این سوال می توان به مفاد 40 الی 55 قانون اشاره کرد:

حق انتفاع عبارت از حقی است که بموجب آن شخص می‌تواند از مالی که عین آن ملک دیگری است یا مالک خاصی ندارد استفاده کند.

عمری حق انتفاعی است که بموجب عقدی از طرف مالک برای شخص بمدت عمر خود یا عمر منتفع و یا عمر شخص ثالثی برقرار‌شده باشد. رقبی حق انتفاعی است که از طرف مالک برای مدت معینی برقرار می‌گردد.

اگر حق انتفاع عبارت از سکونت در مسکنی باشد سکنی یا حق سکنی نامیده می‌شود و این حق ممکن است به طریق عمری یا بطریق رقبی برقرار شود. برای آنکه بتوانید در مورد این موضوع اطلاعات دقیقی بدست آورید می توانید به راحتی به وکیل صلح عمری مراجعه کنید.

در صورتی که مالک برای حق انتفاع مدتی معین نکرده باشد حبس مطلق بوده و حق مزبور تا فوت مالک خواهد بود مگر اینکه مالک‌ قبل از فوت خود رجوع کند.

در موارد فوق حق انتفاع را فقط درباره شخص یا اشخاصی می‌توان برقرار کرد که در حین ایجاد حق مزبور وجود داشته باشند ولی ممکن ‌است حق انتفاع تبعاً برای کسانی هم که در حین عقد به‌وجود نیامده‌اند برقرار شود و مادامی‌که صاحبان حق انتفاع موجود هستند حق مزبور باقی و بعد‌ از انقراض آن‌ها حق زائل می‌گردد.

حق انتفاع ممکن است فقط نسبت بمالی برقرار شود که استفاده از آن با بقای عین ممکن باشد اعم از اینکه مال مزبور منقول باشد یا‌ غیرمنقول و مشاع باشد یا مفروز.

در حبس اعم از عمری و غیره قبض شرط صحت است. منتفع باید از مالی که موضوع حق انتفاع است سوء‌استفاده نکرده و در حفاظت آن تعدی یا تفریط نماید.

مخارج لازمه برای نگهداری مالی که موضوع انتفاع است بر عهده منتفع نیست مگر این که خلاف آن شرط شده باشد. اگر مالی که موضوع حق انتفاع است بدون تعدی یا تفریط منتفع تلف شود مشارالیه مسئول آن نخواهد بود.

انتقال عین از طرف مالک به غیر موجب بطلان حق انتفاع نمی‌شود ولی اگر منتقل‌الیه جاهل باشد که حق انتفاع متعلق به دیگری است‌ اختیار فسخ معامله را خواهد داشت. سایر کیفیات انتفاع از مال دیگری به نحوی خواهد بود که مالک قرار داده یا عرف و عادت اقتضاء بنماید.

وکیل صلح عمری (1)
وکیل صلح عمری (1)

صلح در قانون به چه معناست؟

وکیل صلح عمری یکی از متخصص ترین کسانی است که در جلسات مشاوره ای می توان با کمک او با مفاهیم مربوط به صلح قانونی و انواع آن آشنا شد. یکی از مهم ترین چالش هایی که ممکن است بسیاری از افراد با ان مواجه شوند آن است که صلح عمری در قانون به چه معناست؟ با استناد به قانون مدنی مسائل مختلف مربوط به صلح قانونی را معرفی می کنیم:

صلح ممکن است یا در مورد رفع تنازع موجود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع شود. برای صحت صلح طرفین باید اهلیت معامله و تصرف در مورد صلح داشته باشند.

هر صلح نافذ است جز صلح بر امری که غیر مشروع باشد. صلح با انکار دعوی نیز جایز است بنابراین درخواست صلح اقرار محسوب نمی‌شود. حقوق خصوصی که از جرم تولید می‌شود ممکن است مورد صلح واقع شود.

صلح در مقام معاملات هر چند نتیجه معامله را که بجای آن واقع شده است میدهد لیکن شرایط و احکام خاصه آن معامله را ندارد ‌بنابراین اگر مورد صلح عین باشد در مقابل عوض نتیجه آن همان نتیجه بیع خواهد بود بدون اینکه شرایط و احکام خاصه بیع در آن مجری شود.

حق شفعه در صلح نیست هر چند در مقام بیع باشد. صلح عقد لازم است اگرچه در مقام عقود جائزه واقع شده باشد و بر هم نمیخورد مگر در موارد فسخ به خیار یا اقاله. صلحی که در مورد تنازع یا مبنی بر تسامح باشد قاطع بین طرفین است و هیچیک نمی‌تواند آنرا فسخ کند اگرچه به ادعای غبن باشد‌مگر در صورت تخلف شرط با اشتراط خیار.

اگر در طرف مصالحه و یا در مورد صلح اشتباهی واقع شده باشد صلح باطل است. صلح دعوی مبتنی بر معامله باطله باطل است ولی صلح دعوی ناشی از بطلان معامله صحیح است.

اگر طرفین بطور کلی تمام دعاوی واقعیه و فرضیه خود را به صلح خاتمه داده باشند کلیه دعاوی داخل در صلح محسوب است اگرچه‌منشاء دعوی در حین صلح معلوم نباشد مگر اینکه صلح بحسب قرائن شامل آن نگردد.

در عقد صلح ممکن است احد طرفین در عوض مال‌الصلحی که میگیرد متعهد شود که نفقه معینی همه ساله یا همه‌ماهه تا مدت معین‌تأدیه کند این تعهد ممکن است ب نفع طرفین مصالحه یا بنفع شخص یا اشخاص ثالث واقع شود. در تعهد مذکور در ماده قبل بنفع هرکس که واقع شده باشد ممکن است شرط نمود که بعد از فوت منتفع نفقه به وراث او داده شود.

فرق صلح و رهن در قانون مدنی

صلح و رهن در قانون دارای معانی نسبتا مختلفی هستند و افراد می توانند به راحتی با استفاده از معنای دقیق این مفاهیم جریان مربوط به مسائل مختلف پرونده های خود را با کمک وکیل صلح عمری مورد حل و فصل قرار دهند. به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین مباحثی که در قانون در مورد موضوع رهن داده است اشاره می کنیم:

رهن عقدی است که بموجب آن مدیون مالی را برای وثیقه بداین میدهد. رهن دهنده را راهن و طرف دیگر را مرتهن میگویند. مال مرهون باید به قبض مرتهن یا به تصرف کسی که بین طرفین معین میگردد داده شود ولی استمرار قبض شرط صحت معامله نیست.

هر مالی که قابل نقل و انتقال قانونی نیست نمی‌تواند مورد رهن واقع شود. مال مرهون باید عین معین باشد و رهن دین و منفعت باطل است. برای هر مالی که در ذمه باشد ممکن است رهن داده شود ولو عقدی که موجب اشتغال ذمه است قابل فسخ باشد.

ممکن است یک نفر مالی را در مقابل دو یا چند دین که به دو یا چند نفر دارد رهن بدهد در اینصورت مرتهنین باید بتراضی معین کنند‌ که رهن در تصرف چه کسی باشد و هم‌چنین ممکن است دو نفر یک مال را به یک نفر در مقابل طلبی که از آن‌ها دارد رهن بدهند.

در ضمن عقد رهن یا به موجب عقد علیحده ممکن است راهن مرتهن را وکیل کند که اگر در موعد مقرر راهن قرض خود را اداء ننموده‌مرتهن از عین مرهونه یا قیمت آن طلب خود را استیفاء کند و نیز ممکن است قرار دهد وکالت مزبور بعد از فوت مرتهن با ورثه او باشد و بالاخره ممکن‌است که وکالت به شخص ثالث داده شود.

هرگاه مرتهن برای فروش عین مرهونه وکالت نداشته باشد و راهن هم برای فروش آن و اداء دین حاضر نگردد مرتهن بحاکم رجوع‌مینماید تا اجبار ببیع یا اداء دین بنحو دیگر بکند.

اگر مال مرهون به قیمتی بیش از طلب مرتهن فروخته شود مازاد مال مالک آن است و اگر بر عکس حاصل فروش کمتر باشد مرتهن باید‌برای نقیصه براهن رجوع کند.

اگر راهن مقداری از دین را ادا کند حق ندارد مقداری از رهن را مطالبه نمایند و مرتهن می‌تواند تمام آن را تا تأدیه کامل دین نگاهدارد‌ مگر اینکه بین راهن و مرتهن ترتیب دیگری مقرر شده باشد. تبدیل رهن به مال دیگر به تراضی طرفین جایز است. هر چیزی که در عقد بیع بدون قید صریح بعنوان متعلقات جزء مبیع محسوب می‌شود در رهن نیز داخل خواهد بود.

ثمره رهن و زیادتی که ممکن است در آن حاصل شود در صورتی که متصل باشد جزء رهن خواهد بود و در صورتیکه منفصل باشد‌متعلق براهن است مگر اینکه ضمن عقد بین طرفین ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

عقد رهن نسبت به مرتهن جایز و نسبت به راهن لازم است و بنابراین مرتهن می‌تواند هر وقت بخواهد آن را بر هم زند ولی راهن‌نمی‌تواند قبل از اینکه دین خود را ادا نماید و یا به نحوی از انحاء قانونی از آن بری شود رهن را مسترد دارد.

بموت راهن یا مرتهن رهن منفسخ نمی‌شود ولی در صورت فوت مرتهن راهن می‌تواند تقاضا نماید که رهن بتصرف شخص ثالثی که‌ بتراضی او و ورثه معین می‌شود داده شود.

رهن در ید مرتهن امانت محسوب است و بنابراین مرتهن مسئول تلف یا ناقص شدن آن نخواهد بود مگر در صورت تقصیر. بعد از برائت ذمه مدیون رهن در ید مرتهن امانت است لیکن اگر با وجود مطالبه آن را رد نماید ضامن آن خواهد بود اگر چه تقصیر‌نکرده باشد.

The post وکیل صلح عمری appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *