وکیل قاچاق دارو

وکیل قاچاق دارو

وکیل قاچاق دارو کیست؟ وکیل قاچاق دارو چه کارکردی دارد؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل قاچاق دارو را پیدا کنیم؟ وکیل قاچاق دارو در چه حیطه ای فعالیت می کند؟ وکیل قاچاق دارو در کدام حوزه قانونی است؟ وکیل قاچاق دارو چه کمکی به ما می کند؟ از کجا می توانیم بهترین وکیل قاچاق دارو را پیدا کنیم؟ بهترین وکیل قاچاق دارو کیست؟ وکیل قاچاق دارو چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین وکیل قاچاق دارو چه مشخصاتی دارد؟ وکیل قاچاق دارو را از کجا پیدا کنیم؟ آیا تاکنون احساس کرده اید که به وکیل قاچاق دارو احتیاج دارید؟ وکیل قاچاق دارو می تواند از طریق چه راه هایی به افراد کمک کند تا اطلاعات خود را در حوزه پرونده های مربوطه افزایش دهند؟ وکیل قاچاق دارو با دیگر وکلای دادگستری چه تفاوتی دارد؟

وکیل قاچاق دارو (12)
وکیل قاچاق دارو (12)

وکیل قاچاق دارو کیست؟

وکیل قاچاق دارو را می توان یکی از مهمترین وکلا در حوزه کیفری دانست. به طور کلی باید اینگونه بیان کرد که این وکیل می تواند بر اساس قوانین کیفری و قوانین مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز از موکل خود دفاع کند. در حالت حالی این انتظار را می توانیم از یک وکیل قاچاق دارو داشته باشیم که بتواند از موکل خود به عنوان متهم به قاچاق کالا دفاع کند و کاری کند که این فرد از این اتهام تبرئه شود و یا حداقل مجازات ممکن برای آن صادر شود. اما چگونه یک وکیل قاچاق دارو این کار را می کند؟

برای این که بتوانیم کارکرد وکیل قاچاق دارو را بهتر درک کنیم و بدانیم دقیقا این وکیل چگونه می تواند این کار را انجام دهد باید با برخی از مفاهیم و ابزارهای قانونی آشنا شویم. در واقع وکیل قاچاق دارو یک مفهوم و کارکرد قانونی دارد. از این رو برای فهم آن باید با زبان قانون آشنا شد. قانون نیز درست مانند هر زبان دیگر از الفبای خاص خودش ساخته شده است. از این رو برای شناخت این زبان باید با الفبای آن آشنا شویم. بنابراین با درک و فهم کامل الفبای قانون می توان با این زبان آشنا شد و بر اساس آن مفاهیمی مانند وکیل قاچاق دارو را درک کرد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا در این مقاله امکان بررسی تمامی این الفبا وجود ندارد.

به نوعی توان و زمان کافی برای بررسی این موارد وجود ندارد. از این رو در ادامه تنها به بخشی از الفبای قانون می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد وکیل قاچاق دارو در ارتباط باشد. توجه داشته باشید که مطالعه و فهم دقیق این مفاهیم می تواند کمک بزرگی به فهم کارکرد وکیل قاچاق دارو باشد. به نوعی با درک الفبای بیان شده می توان به زبانی مشترک با قانون در حیطه کارکرد وکیل قاچاق دارو برسیم. از این رو این مفاهیم ابتدایی را جدی بگیرید.

وکیل قاچاق دارو (13)
وکیل قاچاق دارو (13)

وکیل قاچاق دارو و خصوصیات او

وکیل قاچاق دارو دارای خصوصیات مختلفی است که با دیگر وکلا تفاوت دارد. وکیل قاچاق دارو به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری کسی است که می تواند از تمامی تجربیات و تخصص هایش برای جلوگیری از تضییع منافع موکلان خود استفاده کند. وکیل قاچاق دارو را می توان از طریق راه های مختلفی مورد شناسایی قرار داد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد. وکیل قاچاق دارو با دیگر وکلایی همانند وکیل تخلیه تفاوت دارد و به همین دلیل هم حوزه کاری و میزان تخصص های او نیز با دیگر وکلا تفاوت دارد و نباید انتظار داشت که با دیگر وکلای متخصص جامعه هیچ تفاوتی نداشته باشد. به چند مورد از ویژگی های وکیل قاچاق دارو دقت کنید:

وکیل قاچاق دارو باید دارای توانایی های متعددی باشد و شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود ایجاد کند. وکیل قاچاق دارو باید دارای دانش حقوقی باشد و بتواند قوانین مختلف و مفاد حقوقی مربوط به این حوزه را در جلسات مشاوره حقوقی با زبانی ساده به موکلان خود توضیح دهد.

وکیل قاچاق دارو باید دارای تجربیات متعددی در زمینه پرونده های مربوط به این حوزه باشد و با تمامی مراحل دادرسی آشنایی داشته باشد. وکیلی که دارای تجربه باشد در مدت زمان کوتاه تری می تواند پرونده های حقوقی را به نتیجه برساند و شرایط مساعدی را برای جلوگیری از آسیب و ضرر و زیان های مختلف ایجاد کند.

وکیل قاچاق دارو می تواند تمامی اسناد قانونی را که در طول پرونده افراد به آنها نیاز دارند را تهیه و تالیف کند. وکیل قاچاق دارو بهترین کسی است که در مورد نحوه تالیف این اسناد قانونی اطلاع دارد و می تواند آنها را در مدت زمانی کوتاه تهیه و آماده کند. کسانی که در مورد وکیل قاچاق دارو اطلاعات لازم را ندارند بهتر است از یک موسسه حقوقی معتبر مانند وکلای پارسا برای شناسایی بهترین وکیل قاچاق دارو کمک بگیرند.

وکیل قاچاق دارو (8)
وکیل قاچاق دارو (8)

وکیل قاچاق دارو و ویژگی ها و اهمیت او در جامعه

وکیل قاچاق دارو دارای ویژگی های متعددی است و می تواند با تکیه بر تجربیات خود به تمامی افرادی که نیاز به کمک او دارند کمک کند تا در جریان دادرسی پرونده هایی که با ان درگیر هستند به خوبی پیش بروند و شرایط نسبتا مناسبی را تجربه کنند و کمتر دچار خسارت شوند. البته ناگفته نماند که در تمامی پرونده ها توصیه می شود که برای پیدا کردن پاسخ پرسش های خود به سراغ یک وکیل با تجربه در آن حوزه بروید. بنابراین لازمه اصلی پیدا کردن چنین افرادی آن است که شما در ابتدا حوزه حقوقی پرونده ای که با ان درگیر هستند را شناسایی کنید. برای مثال جالب است بدانید که یکی از اساسی ترین و اصلی ترین پرونده هایی که امروزه افراد بسیار زیادی را به خود مشغول کرده است، حوزه پرونده های ملکی است. به همه افرادی که در جریان این پرونده ها درگیر شده اند و نمی دانند که پاسخ سوالات خود را چگونه باید پیدا کنند توصیه می کنیم که به سراغ وکیل ملکی بروند.

تجربه این موضوع را ثابت کرده است که افراد دارای تجربه بهترین کسانی هستند که می توانند در مورد جریان پرونده های مختلف اطلاعات قانونی لازم را با زبانی ساده و گیرا به موکلان خود بیان کنند. از طرفی دیگر نیز باید توجه داشته باشید که یک وکیل مجرب می تواند از تمامی راه هایی که در جریان پرونده های حقوقی مختلف طی کرده است به موکل خود توضیح دهد و هوشیاری لازم را در مورد چنین جریاناتی به او انتقال دهد تا دچار مشکل نشود. وکیل قاچاق دارو بهترین و متخصص ترین کسی است که در حوزه پرونده های قاچاق دارو اطلاعات لازم را در دست دارد و می تواند انواع پرونده های مختلف در این حوزه را به نتیجه برساند، همانطور که یک وکیل تصادفات می تواند حرفه ای ترین اقدامات را در جهت احقاق حقوق موکلان خود انجام دهد. برای پیدا کردن وکیل قاچاق دارو بهتر است در ابتدا رزومه کاری و میزان تجربیات او را تا حدی مورد تحلیل قرار دهید.

وکیل قاچاق دارو (11)
وکیل قاچاق دارو (11)

وکیل قاچاق دارو یک وکیل کیفری است

وکیل قاچاق دارو را می توان یک وکیل کیفری در قانون بدانیم. در واقع وکیل قاچاق دارو بر اساس ساختار کیفری در مسیر قانون کارایی خودش را نشان می دهد. از این رو برای فهم بهتر کارکرد وکیل قاچاق دارو باید بدانیم که این وکیل به عنوان یک وکیل در حوزه کیفری چه کارکردی دارد و بر اساس چه ابزارهایی می تواند کارایی خودش را نشان دهد. در زبان ساده تر ما به دنبال این هستیم که بدانیم وکیل قاچاق دارو به عنوان یک وکیل در حوزه کیفری چه تفاوت های کارکردی با یک وکیل در حوزه حقوقی دارد.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که قانون ایران از دو بخش بسیار مهم حقوقی و کیفری ساخته شده است. از این رو می توانیم اینگونه بیان کنیم هر چیزی که قانون گذار در قانون عنوان کرده و شما آن را در قانون می بینید و یا می شنوید همه و همه تحت عنوان دو ساختار حقوقی و کیفری مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین هیچ زیربنا و ساختار دیگری به جز حقوقی و کیفری در قانون ایران وجود ندارد.

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به این حقوق برسد. در واقع قانون و وکیل حقوقی مشخص می کند که حقوق هر فرد چیست و برای رسیدن به حقوق خود از چه مسیرهایی باید بگذرد. همچنین مشخص می کند که این فرد باید در موقعیت های مختلف چه حقوقی را رعایت کند. به نوعی می توان گفت که قانون در این بخش چارچوب های مورد نیاز جامعه را تدوین و اجرا می کند.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند که چه افعالی جرم است، چگونه این جرایم اثبات می شود، چه مجازاتی باید برای این جرایم در نظر گرفته شود و چگونه این مجازات ها باید اجرا شود. بنابراین پایه و مفهوم اساسی قانون کیفری همان مفهوم جرم است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که قانون در این بخش این قدرت و توانایی را دارد که برای جان یا مال و زندگی افراد تصمیم گیری کند. در واقع این بخش از قانون این قدرت را دارد که برای زنده ماندن یا نماندن افراد نیز تصمیم گیری کند. همین موضوع به تنهایی کافی است تا اهمیت کاری وکیل قاچاق دارو را متوجه شویم.

وکیل قاچاق دارو (1)
وکیل قاچاق دارو (1)

وکیل قاچاق دارو و مفهوم مهم جرم

وکیل قاچاق دارو به عنوان وکیلی که در حوزه کیفری کار می کند مانند وکیل شکایت از پزشک با مفهوم مهم جرم سر و کار دارد. از این رو برای درک بهتر کارکرد وکیل قاچاق دارو باید با مفهوم مهم جرم آشنا شویم. از دید عموم جرم مفهومی ساده محسوب می شود. در واقع بسیاری اینگونه تصور می کنند که جرم به هر فعلی گفته می شود که خلاف قانون باشد. اما این تعریف یک تعریف کاملا ناقص و تا حدودی اشتباه است.

به طور کلی قانون کیفری با توجه به تاثیر گذاری که در زندگی افراد می تواند داشته باشد نسبت به اثبات جرم حساسیت بالایی دارد. در واقع قانون این اجازه را نمی دهد که هر فعلی را بتوان به سادگی جرم تلقی کرد. جرم مفهومی است که بسیاری از وکلا مانند یک وکیل خانواده از این مفهوم دور است.

قانون برای اثبات جرم از سه رکن اساسی مادی، معنوی و قانونی استفاده می کند. در واقع قانون زمانی یک فعل را جرم تلقی می کند که این سه رکن به صورت همزمان اثبات شود. این ارکان مهمترین ابزار وکیل قاچاق دارو برای اثبات یا رد جرم محسوب می شود. قانون در رکن مادی به این نکته می پردازد که آیا فعل آثار منفی و مخرب قابل اثبات دارد یا خیر؟ در صورتی که فعل آثار منفی و قابل اثبات داشته باشد اساسا رکن مادی اثبات می شود. اما قانون در رکن معنوی به فاعل نگاه می کند. در واقع قانون در این بخش به این سوال پاسخ می دهد که آیا فاعل به صورت عمدی و با دانش و آگاهی قبلی این کار را انجام داده است و یا سهوا این چنین فعلی رخ داده است. به نوعی می توان گفت که اگر فرد به صورت عمدی و با دانش و نیت قبلی این کار را کرده باشد می تواند مجرم باشد اما اگر سهوی بوده اساسا نمی توان نسبت به مجرم بودن آن نظر قاطعانه داد.

رکن مهم بعدی برای اثبات جرم، رکن قانونی است. در واقع در رکن قانونی به این سوال پاسخ داده می شود که آیا این قانون مصداقی برای این فعل بیان کرده است یا خیر. به طور کلی می توان گفت که بر اساس ماده دو قانون مجازات اسلامی اگر قانون نسبت به یک فعل سکوت کرده باشد اساسا نمی توان آن فعل را جرم تلقی کرد. این نکته بسیار مهمی است که در کارکرد وکیل قاچاق دارو می تواند تاثیرگذار باشد.

وکیل قاچاق دارو (6)
وکیل قاچاق دارو (6)

وکیل قاچاق دارو و نگاه به انواع مجازات

وکیل قاچاق دارو بعد از مفهوم جرم با مفهوم بسیار مهم مجازات سر و کار دارد. به طور کلی می توان اینگونه گفت که وکیل قاچاق دارو بعد از اثبات جرم و استفاده از سه رکن بیان شده در بالا باید سعی کند که در تعیین مجازات و اجرایی شدن آن تاثیرگذار باشد. در واقع بخش مهمی از کارکرد یک وکیل قاچاق دارو مربوط به بخش مجازات است. از این رو لازم است بدانیم که مجازات چیست و در قانون از چه انواعی تشکیل شده است.

به طور کلی همانطور که می دانیم مجازات به نوعی تاوان جرم محسوب می شود. اما در قانون ایران برای مجازات دو نوع کلی تعزیری و حدی در نظر گرفته شده است. به نوعی می توان گفت که بر اساس ساختار قانونی ایران دو نوع مجازات حدی و تعزیری برای جرایم اجرا می شود. علت اصلی این دسته بندی این است که پایه و اساس قوانین ایران اسلام است. در واقع بخش مهمی از قوانین ایران را اسلام و شرع تشکیل داده است و همین مسئله اصلی ترین این تقسیم بندی است.

به طور کلی همانطور که گفتیم پایه و اساس قانون ایران را قوانین شرعی تشکیل داده است. در زبان ساده تر بخشی از قوانین ایران مانند قوانین مربوط به حوزه کاری وکیل طلاق را اسلام مشخص کرده است. از این رو کاملا طبیعی است که برخی از جرایم و مجازات های مربوط به آن توسط اسلام مشخص شده باشد. این دسته از مجازات های مشخص شده توسط اسلام را مجازات حدی می دانیم. ویژگی اصلی این دسته از مجازات ها این است که اساسا غیر قابل تغییر هستند. یعنی نه شما و نه هیچ کس دیگری در قانون نمی تواند ذره ای به آن اضافه کند و ذره ای از آن کم کند.

اما آن دسته از مجازات هایی که توسط قانونگذار تعیین می شود را مجازات تعزیری می گوییم. در واقع قانون گذار بر اساس کیفیت جرم، شدت جرم، شرایط جرم، شرایط اجتماعی و … مجازات هایی را مشخص می کند. این مجازات ها معمولا به صورت بازه ای تعیین می شود. نکته بسیار مهمی که در خصوص کارکرد وکیل قاچاق دارو می تواند تاثیرگذار باشد این است که این دسته از مجازت ها قابل تغییر، تقلیل یا تشدید است. در واقع وکیل قاچاق دارو و یا وکلایی دیگر در این حوزه می توانند با استفاده از قوانین مختلف نسبت به تخفیف مجازات اقدام کنند. این موضوع اهمیت بالایی در خصوص کارکرد وکیل قاچاق دارو دارد.

وکیل قاچاق دارو (9)
وکیل قاچاق دارو (9)

وکیل قاچاق دارو و مفهوم قاچاق

وکیل قاچاق دارو فارغ از هر مفهوم دیگری با عنوان قاچاق سر و کار دارد. در واقع وکیل قاچاق دارو زیر مجموعه از وکلای گروه قاچاق کالا و ارز محسوب می شود. از این رو برای این که بتوانیم بهتر و بیشتر با کارکرد وکیل قاچاق دارو آشنا شویم باید بدانیم که قاچاق کالا چیست و چرا قانون آن را جرم تلقی کرده است.

به طور کلی قاچاق یک مفهوم کلی وابسته به اقتصاد و سیاست گذاری جامعه است. در واقع قاچاق کالا شامل تمامی محصولات و کالاهایی می شود که بدون تشریفات قانونی وارد کشور شود و یا از کشور خارج شود. تشریفات قانونی در اینجا بدین معنی است که دولت به واسطه مراحل قانونی پیش بینی شده می تواند ورود یا خروج کالا ها را مدیریت کند و بر اساس نیاز کشور این روند ورود و خروج را مدیریت کند.

زمانی که کالایی بدون در نظر گرفتن این تشریفات قانونی از کشور خارج شود و یا به کشور وارد شود عملا بدین معنی است که دولت نمی تواند برای آن برنامه ریزی داشته باشد. در زبان ساده تر دولت و حکومت نمی تواند کالای قاچاق را مدیریت کند و بر اساس آن نیاز سنجی دقیقی از داخل کشور داشته باشد. این مسئله در کنار مباحث مالی مانند مالیات ورود و خروج کالا و … می تواند نشان دهد که اساسا چرا دولت، حکومت و در نهایت قانون با مسئله ای به نام قاچاق کالا مشکل دارد و آن را به عنوان جرم شناسایی کرده است.

وکیل قاچاق دارو به خوبی می داند که در خصوص قاچاق دارو همین مسئله و همین بنیاد اصلی وجود دارد. در واقع بر اساس قاچاق دارو عملا کنترل بازار دارو از اختیار دولت خارج می شود و دولت نمی تواند نیاز سنجی خوبی در این خصوص داشته باشد. این موضوع در کنار گردش مالی ایجاد شده در بازار قاچاق نشان دهنده این موضوع است که تا چه اندازه کارکرد وکیل قاچاق دارو می تواند مهم باشد.

در واقع قاچاق کالا مانند دارو این فرصت را از اقتصاد می گیرد که بتواند از گردش مالی ایجاد شده برای آن استفاده کند و همچنین توزان عرضه و تقاضا را در بازار از بین می برد. این موضوع در کنار مسئله ساده ای به نام حواله ارزی که طی سال های گذشته برای واردات برخی از کالاها مانند دارو تخصیص داده شده عملا اهمیت کار را بسیار بیشتر کرده است.

وکیل قاچاق دارو (7)
وکیل قاچاق دارو (7)

وکیل قاچاق دارو و نگاه به اهمیت دارو

وکیل قاچاق دارو در کنار مفاهیم جرم و مجازات و قاچاق با مفهوم بسیار مهم دارو نیز سر و کار دارد. در واقع وکیل قاچاق دارو با عنصری سر و کار دارد که به سلامت عموم جامعه ارتباط دارد. در زبان ساده تر اگر بخواهیم بیان کنیم دارو یک نیاز مهم در هر جامعه ای محسوب می شود.

جوامع مختلف معمولا به حیطه درمان اهمیت بسیاری قائل هستند. بسیاری از کشور ها سیستم ورود و خروج دارو را به صورت مستقل مدیریت می کند و اجازه نمی دهد که دارو از کنترل آن خارج شود. اما در کشورهایی مانند ایران دارو به عنوان یک کالا شناخته می شود. بنابراین شرکت های مختلف می توانند نسبت به تولید، واردات یا صادرات آن اقدام کنند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا دارو کارایی بسیار بسیار مهم تر از تمامی کالاهای مورد نیاز جامعه دارد. بنابراین باید دیدگاهی متفاوت نسبت به مسئله دارو وجود داشته باشد.

در واقع وقتی دیدگاهی سوداگرانه نسبت به دارو وجود داشته باشد و دولت به نوعی اجازه این سوداگری را داده باشد عملا این اتفاق رخ می دهد که عده ای سعی می کنند عرضه و تقاضای دارو را به نفع خودشان بچرخانند. یکی از ابزارهای مهم این کار همان قاچاق داروست.

بنابراین وکیل قاچاق دارو با مفهومی بسیار مهم در جامعه سر و کار دارد. این وکیل باید به نوعی کاری انجام دهد که از دیدگاهی وظیفه ی دولت بوده است. در واقع وکیل قاچاق دارو باید بر اساس قوانین مربوط به قاچاق کالا و قوانین حوزه پزشکی و درمان سعی کند از موکل خود در این حوزه دفاع کند. اما با توجه به این که دارو به صورت مستقیم با مفهوم سلامت اجتماعی سر و کار دارد قانون حساسیت های بالایی نسبت به این موضوع دارد. همین مسئله را می توان یکی از مهمترین سختی های کار وکیل قاچاق دارو دانست. از این رو انتظار می رود وکیل قاچاق دارو بر اساس قوانین مربوطه بتواند با تجربه و دانشی که دارد کارایی خوبی داشته باشد. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که در این دعوی دولت و نماینده های حوزه بهداشت و درمان به عنوان مهمترین خواهان حضور دارند و دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند اعلام جرم کند.

وکیل قاچاق دارو (5)
وکیل قاچاق دارو (5)

وکیل قاچاق دارو و آیین نامه قانونی

وکیل قاچاق دارو از تمامی مباحث قانونی و موضوعات حقوقی مهم مربوط به پرونده های قاچاق دارو اطلاع دارد و می تواند آنها را به نحو احسن انجام دهد. هر وکیلی وظیفه دارد تا در مورد تمامی مباحث و آیین نامه هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به حوزه کاری او مرتبط هستند رسیدگی کند. برای مثال یک وکیل تغییر نام نیز باید در مورد تمامی مباحث آیین نامه هایی که با ان ها روبرو است را بداند و در مورد آنها اطلاع داشته باشد. به چند مورد از مهم ترین مباحث حقوقی و قانونی در این حوزه با کمک وکیل قاچاق دارو اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

مواد و فرآورده‌های دارویی اعم از داروها و فرآورده‌های تقویتی، تحریک‌کننده، ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی و دارویی و فرآورده‌های زیستی نظیر سرم و واکسن و فرآورده آزمایشگاهی و مواد غذایی اطفال (شیرخشک و غیره) و هر نوع دارو و مواد اولیه دارویی و بسته‌بندی دارویی و هر نوع مواد و ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و یا مواد اولیه آنها قانون بوده و در صورت کشف، مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع موضوع ماده قانون خواهند بود.

در صورتی که کالای قاچاق مکشوفه جزو مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بوده و مشمول مواد و کالاهای قانون نباشد نظیر کلیه فرآورده‌های خوراکی بسته‌بندی (کنسروها و کمپوت‌ها)، انواع کرم و فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی که مصرف انسانی داشته و فهرست آنها توسط وزارت بهداشت اعلام می‌گردد، مراجع رسیدگی‌کننده موظفند در زمان رسیدگی و جهت تعیین مجازات نسبت به استعلام مجوز مصرف انسانی کالاهای مزبور از وزارت بهداشت اقدام نمایند. چنانچه کالاهای مزبور دارای قابلیت مصرف انسانی تشخیص داده شود، جرم قاچاق مشمول مجازات مندرج در قانون خواهد شد و در غیر این صورت چنانچه کالای مکشوفه، کالای تقلبی، فاسد، تاریخ مصرف گذشته و یا مضر به سلامت مردم شناخته شود مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع می‌باشد.

در مورد کالاهای قابل شمارش غیربسته‌بندی، دو واحد کالا. در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی، یک واحد کالا. مشخصات کامل که بر روی ظروف نگهداری آن کالا یا لفاف آن درج و الصاق گردیده است به همراه نمونه‌های مذکور در ماده فوق به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

وکیل قاچاق دارو (4)
وکیل قاچاق دارو (4)

وکیل قاچاق دارو مباحث قانونی مهمی که باید در مورد آنها اطلاع داشته باشید.

وکیل قاچاق دارو وظیفه دارد تا تمامی مباحث قانونی را با زبانی ساده و گیرا به موکلان خود توضیح دهد و در مورد تمامی موضوعاتی حقوقی که در جریان پرونده ممکن است با آن روبرو شوند اطلاعات لازم را ارائه دهد. حتی اگر شما بخواهید در مورد مباحث مربوط به پرونده های پر مخاطبی همچون طلاق نیز اطلاع پیدا کنید به شما توصیه می کنیم که به سراغ یک فرد متخصص همچون وکیل طلاق توافقی بروید. در حالت کلی با استفاده از وکیل قاچاق دارو می توان در مورد مباحث بسیار مهمی همچون موارد زیر اطلاع پیدا کرد:

پس از کشف کالای قاچاق، نمونه‌برداری با حضور نماینده کاشف و متهم یا متهمان مطابق ضوابط قانون این آیین‌نامه انجام و در صورتجلسه کشف قید می‌شود. مراجع رسیدگی‌کننده، نمونه‌های مربوط را برای استعلام قابلیت استفاده در چرخه مصرف انسانی به وزارت بهداشت ارسال خواهند نمود.

مراجع رسیدگی‌کننده موظفند استعلام قابلیت استفاده در چرخه مصرف انسانی را به صورت سامانه‌ای (سیستمی) و از طریق سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای وزارت بهداشت ارسال نموده و وزارت بهداشت نیز موظف به پاسخ استعلام به صورت سامانه‌ای (سیستمی) از طریق سامانه مزبور است. دستگاه‌های موضوع این ماده موظفند اشخاص دارای صلاحیت جهت استعلام و پاسخ استعلام و حدود اختیارات آنها را به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد دسترسی اعلام نمایند و این وزارت نیز موظف است رویه‌های مربوط را در سامانه یادشده لحاظ نماید.

نمونه کالای مکشوفه به صورت پلمپ به وزارت بهداشت تحویل خواهد شد. وزارت مذکور موظف است ظرف ده روز از تاریخ دریافت نمونه نسبت به ارسال پاسخ اقدام نماید. وزارت بهداشت بر مبنای ارزیابی خطر بر اساس نوع کالا، مقدار، شرایط تولید، نگهداری، حمل و نقل، شواهد فنی و موازین قانونی در مورد قابلیت استفاده در چرخه مصرف انسانی کالاهای مکشوفه اعلام‌ نظر می‌نماید.

در پاسخ‌های ارسالی به مراجع رسیدگی‌کننده باید پس از انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های علمی، به صورت شفاف، واضح و منجز به تقلبی، فاسد، تاریخ مصرف گذشته و یا مضر به سلامت مردم بودن کالاها تصریح شود.اعلام قابلیت استفاده در چرخه مصرف انسانی در خصوص کالاهای قاچاق مکشوفه موضوع این آیین‌نامه صرفاً ناظر به مرحله کشف قاچاق و صدور رای بوده و تایید یا عدم تایید وزارت بهداشت مجوز راهیابی کالا به بازار داخلی نمی‌باشد. هرگونه دخل و تصرف در این کالاها از جمله فروش، صدور، فروش به شرط صادرات و امحای این کالاها منوط به رعایت قانون و آیین‌نامه اجرایی آنها خواهد بود.

وکیل قاچاق دارو (3)
وکیل قاچاق دارو (3)

وکیل قاچاق دارو و چند نکته مهم حقوقی دیگر:

وکیل قاچاق دارو بهترین فرد در حوزه اطلاع رسانی به موکلان خود است. بر اساس توضیحات وکیل قاچاق دارو و با استناد به مفاد قانونی باید بگوییم که هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به واردات و صادرات دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بدون انجام تشریفات قانونی نماید به مجازات کالاهای قاچاق به شرح زیر محکوم می‌شود.

این مجازات مانع از پرداخت دیه و خسارت‌های وارده نیست: قاچاق مواد و فرآورده‌های دارویی، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع این قانون می‌باشد. در صورتی‌که کالای قاچاق مکشوفه شامل مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باشد، مرجع رسیدگی‌کننده مکلف است نسبت به استعلام مجوز مصرف انسانی کالاهای مذکور اقدام و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ظرف ده روز به این استعلام پاسخ دهد. هرگاه کالای مکشوفه مذکور موفق به اخذ مجوزهای بهداشتی و درمانی در خصوص مصرف انسانی گردد جرم قاچاق مشمول مجازات مندرج در این قانون خواهد شد و در غیر این‌صورت کالای مکشوفه، کالای تقلبی، فاسد، تاریخ مصرف‌گذشته و یا مضر به سلامت مردم شناخته شده و مشمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوع می‌باشد.

مرجع تشخیص ایرانی یا خارجی بودن کالای مکشوفه حسب مورد یکی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان ملی استاندارد ایران است. این مراجع با درخواست شعبه رسیدگی‌کننده و بررسی مشخصات کالا مانند محل تولید و واحد تولیدکننده، نسبت به اعلام نظریه کارشناسی مشورتی، به نحو مستدل اقدام می‌نماید. مقام رسیدگی‌کننده در صورت عدم پذیرش نظریه‌های کارشناسی مشورتی مذکور در این تبصره و ماده، به طور مستدل آن را رد و تصمیم مقتضی اتخاذ می‌کند. آیین‌نامه مربوط به اجرای این تبصره و تعیین مصادیق کالای مربوط به دستگاه‌های فوق و نحوه پذیرش و اعتراض به نظرات موضوع این تبصره، یک ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط ستاد تدوین و پس از تصویب هیئت‌وزیران، ابلاغ می‌گردد.

درصورتی‌که رئیس قوه قضائیه رأی قطعی صادره از شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رأی قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیّاً بر خلاف شرع بیّن اعلام شده، رأی قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می‌آورند و رای مقتضی صادر می‌نمایند.

وکیل قاچاق دارو (10)
وکیل قاچاق دارو (10)

وکیل قاچاق دارو و رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور

وکیل قاچاق دارو اطلاعات دقیق و کاملی در مورد تمامی ارای وحدت رویه در این حوزه دارد و می تواند آنها را به موکلان خود نیز اطلاع دهد تا آنان نیز بتوانند اقدامات تخصصی در راستای بهبود شرایط پرونده خود انجام دهند. البته دقت داشته باشید که هر وکیلی وظیفه دارد تا در مورد آرای وحدت رویه حوزه وکالت خود اطلاعات جامع و کاملی را در دست داشته باشد و حتی این موضوع در مورد وکیل با تجربه نیز صدق می کند.

مطابق ماده ۵۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا «در کلیه مواردی که شرایط و ضوابط دادرسی در این قانون پیش بینی نشده است، مطابق قانون آیین‌دادرسی کیفری رفتار می‌شود.» بر این اساس طبق قاعده آمره مذکور، مراجع ذیربط مکلفند طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفتار و در صورت نبود حکم خاص به قانون عام آیین دادرسی کیفری عمل نمایند. مطابق حکم خاص مصرّح در تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آراء برائت صادره از شعب بدوی تعزیرات حکومتی و دادگاه انقلاب از ناحیه دادستان و سایر اشخاص حقوقی مذکور در این تبصره قابل تجدیدنظرخواهی است. مقنّن حق تجدیدنظرخواهی دادستان و سایر مقامات مذکور را نسبت به احکام برائت به طور مطلق پذیرفته است، تخصیص حق تجدیدنظرخواهی دادستان به احکام دادگاه انقلاب نیازمند نص می‌باشد.

استدلال به اینکه طبق ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری دادسرا در معیت دادگاه تشکیل می‌گردد، فلذا دادستان صرفاً حق تجدیدنظرخواهی از احکام محاکم انقلاب را خواهد داشت، نافی وظایف دیگر که به موجب قوانینی دیگر بر عهده دادستان گذاشته شده نمی‌باشد؛ زیرا: اولاً، دادستان فراتر از مفاد ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری به منظور حسن اجرای قوانین، وظایف و تکالیف متعدد دیگری را در قوانین موضوعه عهده‌دار است که با استنباط مضیّق اختیاراتش به محدوده ماده مذکور، سازگار نیست. ثانیاً، قاعده آمره تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاعده خاص است و قاعده عام ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری خدشه‌ای بر اعتبار آن وارد نمی‌سازد.اصولاً در یک سیاست جنایی سنجیده، امر کیفری با تعقیب رها نمی‌شود. حتی در سوابق تقنینی ملاحظه می‌‌شود به موجب تبصره ۱ ماده ۲۴۱ قانون آیین دادرسی کیفری سابق، مدیر دفتر دادگاه بخش به جانشینی دادستان امور خلافی را در دادگاه صلح تعقیب می‌کرد.

در ادامه این رای با حضور وکیل قاچاق دارو امده است که:

اساساً صِرف پیش‌بینی حق تجدیدنظرخواهی برای دادستان، صرف نظر از اعمال آن، بر حسن اجرای قوانین مؤثر است و موجب ارتقاء سطح کیفی رسیدگی‌ها در شعب تعزیرات حکومتی می‌گردد. علی‌رغم تغییرات در قوانین مربوط به تشکیلات و آیین دادرسی، وصف مدعی‌العمومی دادستان همچنان از قوانین موضوعه کشور قابل استخراج است. او فراتر از اختیار، تکلیف دارد بر حوزه حقوق عمومی جامعه پایشی مستمر داشته باشد. شرع مقدس نیز غفلت از ورود به عرصه‌های تضییع حقوق عمومی را از ناحیه حاکمیت نمی‌پذیرد. به‌علاوه منطق ایجاب می‌کند تا در چنین پرونده‌هایی که ارزش ریالی آنها محصور نگردیده است و از این حیث شاید اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر پرونده‌های قاچاق داشته باشد دادستان حق تجدیدنظرخواهی داشته باشد. وکیل قاچاق دارو می تواند تمامی اطلاعات لازم در این حوزه را به شما ارائه دهد.

احتمال اینکه سایر پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که در صلاحیت دادگاه انقلاب است در شعب بدوی تعزیرات حکومتی مطرح گردد، بعید نیست. در چنین وضعیت‌هایی دادستان باید حق تجدیدنظرخواهی داشته باشد تا بتواند مسیر انحراف از صلاحیت ذاتی پرونده را، اصلاح نماید. با عنایت به مراتب مذکور، رأی صادره از شعبه محترم پنجم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران از حیث پذیرش تجدیدنظرخواهی دادستان نسبت به آراء برائت صادره از شعب بدوی تعزیرات حکومتی مطابق موازین قانونی تشخیص و قابلیت وحدت رویه قضایی را دارد.

بنا به مراتب، رای شعبه پنجم تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز در حدی که با این نظر انطباق دارد به اکثریت آراء اعضای هیأت عمومی صحیح و منطبق با قانون تشخیص داده می‌شود. این رای که در اجرای تبصره ماده ۴۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده، طبق ماده ۴۷۱ قانون آیین دادرسی کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است.

The post وکیل قاچاق دارو appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *