اعضای کمیسیون ماده صد

اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری

اعضای کمیسیون ماده صد ب چه کسانی تقسیم می شوند؟ چرا باید ب اعضای کمیسیون ماده صد آشنایی داشته باشیم؟ وظایف مختلف اعضای کمیسیون ماده صد به چه مواردی تقسیم می شود؟ اعضای کمیسیون ماده صد در جریان پرونده های شهرداری چه تاثیری دارند و چه می کنند؟ آیا تاکنون برای شما پیش امده است که نیاز به شناخت آشنایی با اعضای کمیسیون ماده صد داشته باشید؟ اعضای کمیسیون ماده صد به چه پرونده هایی رسیدگی می کنند؟

همه ما تا حدود بسیار زیادی در مورد پرونده های مربوط به ماده صد شهرداری چیزهای بسیار زیادی شنیده ایم و آشنایی نسبی با ان داریم اما مسئله مهمی که گاهی افراد یه ان بی توجهی می کنند مربوط به اعضای کمیسیون ماده صد است. در حالت کلی شما باید به این نکته دقت داشته باشید که آشنایی با جریان داوی مختلف و جزییات حقوقی مربوط به آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت آن پرونده داشته باشد و باعث بهبود بسیاری از جریانات مربوط به آن شود. از طرفی دیگر نیز پرونده های مربوط به کمیسیون ماده صد جز آن دسته از پرونده هایی هستند که سالهای زیادی است افراد با آنها درگیر هستند و دوست دارند تا در مورد آنها اطلاعات جامع و دقیقی بدست آورند تا میزان آسیب های احتمالی که ممکن است به آنها وارد شده را تا حد زیادی کم کنند.

ما در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر معرفی کمیسیون ماده صد و پرونده های مربوط به آن و مواردی که در این حوزه مورد بررسی قرار می گیرند، اعضای کمیسیون ماده صد را نیز به شما معرفی کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم تا بتوانید در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارید و با دانش قانونی کاملی برای رسیدگی به جریان پرونده خود در جامعه و مراجع ذیصلاح قضای حضور پیدا کنید. وظایف و مسائل مربوط به اعضای کمیسیون ماده صد دارای اهمیت بسیار زیادی برای افراد مختلف هستند و نباید آنها را نادیده بگیرید.

اعضای کمیسیون ماده صد (1)
اعضای کمیسیون ماده صد (1)

اعضای کمیسیون ماده صد به چه مسائلی رسیدگی می کنند؟

اعضای کمیسیون ماده صد به عنوان داورانی که در این کمیسیون هستند هر یک دارای منصب و جایگاه اجتماعی هستند که در ادامه با انها اشنا خواهیم شد این افراد وظیفه دارند تا با بررسی موضوع پرونده و نکات دقیق مربوط به آن تصمیم گیری کنند و رای نهایی را صادر کنند.

اعضای کمیسیون ماده صد شامل: یکی از اعضاء انجمن شورای اسلامی شهر، نماینده وزارت کشور به انتخاب وزیر کشور، یک قاضی دادگستری با انتخاب وزیر دادگستری است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بر اساس متن قانون نماینده وزیر کشور حتما از جانب شخص وزیر کشور تعیین گردد یا انکه شخص وزیر کشور خودش برای تفویض اختیارات خود اقدام کرده باشد.

از آنجایی که تعداد ساخت و ساز و شهرسازی در جامعه ما روز به روز بیشتر می شود به همین دلیل هم کاملا طبیعی است که تخلفات گسترده ای نیز در این حوزه صورت بگیرد باعث بهم خوردن اصول و نظم اجتماعی شود. شهرداری نیز وظیفه دارد با چنین ساخت و سازها و قانون شکنی ها مقابله کند روش های صحیح و درستی را برای جلوگیری از برهم خوردن نظم اجتماعی به کار گیرد و از اعضای لایق و متخصصی همچون اعضای کمیسیون ماده صد بهره بگیرد تا به بهترین شیوه ممکن چالش های این دعاوی به نتیجه برسند.

اعضای کمیسیون ماده صد و مشاوره حقوقی در مورد آن

اعضای کمیسیون ماده صد را از طریق راه های مختلفی می توان شناخت و با وظایف آنها آشنا شد اما مسئله ای که وجود دارد آن است که برای آن که افراد بتوانند به طور دقیق با این موارد آشنا شوند نیاز دارند تا یک فرد متخصص وحرفه ای در این زمینه به آنها کمک کند تا مفاد قانونی را درک کنند و با زبانی ساده همه مسائل و جزئیات حقوقی و نکات قانونی مربوط به اعضای کمیسیون ماده صد را به آنها بیان کند.

یک وکیل حقوقی به عنوان ی متخصص قانونی به خوبی ب این موارد آشنایی دارد و از راه های فرعی جریان دادرسی و نحوه به نتیجه رساندن دعاوی بدون ایجاد کوچکترین اسیب برای موکل خود نیز آگاهی دارد و می تواند با تکیه بر مهارت ها و دانشی که دارد به عموم مراجعان خود کمک کند تا پرونده هایشان در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل مورد حل و فصل قرار گیرند.

اگر شما نیز با خود فکر می کنید که به فردی نیاز دارید تا رد مراحل دادرسی در پرونده های کمیسیون صد در کنارتان باشد و به شما کمک کند تا با جزئیات تمامی پرونده های مختلف از جمله اعضای کمیسیون ماده صد آشنایی پیدا کنید به شما پیشنهاد می دهیم که به سراغ وکیل حقوقی تهران بروید تا از تمامی خدمات او همچون مشاوره، وکالت، تهیه و تنظیم انواع لایحه، دادخواست و…. استفاده کنید. در گروه وکلای پارسا شما می توانید بهتری وکلایی را که به آنها نیاز دارید پیدا کنید و در این حالت دیگر نیاز نیست نگران از دست رفتن زمان و هزینه خود باشید.

اعضای کمیسیون ماده صد (3)
اعضای کمیسیون ماده صد (3)

اعضای کمیسیون ماده صد و اعتراض به رای آنها

اعضای کمیسیون ماده صد در مورد رای نهایی پرونده های مربوط به شهرداری و دعاوی که در این حوزه ذکر می شوند تصمیم گیری می کنند و رای نهایی را نیز صادر می کنند اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید آن است که اصلا می توان به رای اعضای کمیسیون ماده صد اعتراض کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که امکان اعتراض تجدید نظر در مهلت زمانی مقرر شده وجود دارد و افراد باید این موضوع را هم در نظر داشته باشند که برای تجدید نظر باید از ادله اثبات و دلایل حقوقی قابل استناد استفاده کنند و در این مسیر می توانند از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرند.

بر اساس تبصره 8 ماده 100 قانون شهردار باید گفت که در مورد آراء صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، هرگاه شهرداری یا مالک یا قائم مقام او از تاریخ ابلاغ رای ظرف مدت ده روز نسبت به آن رای اعتراض نماید، مرجع رسیدگی به این اعتراض کمیسیون دیگر ماده ۱۰۰ خواهد بود که اعضاء آن غیر از افرادی می باشند که در صدور رأی قبلی شرکت داشته اند.

The post اعضای کمیسیون ماده صد appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *