انحلال شرکت سهامی

انحلال شرکت سهامی

انحلال شرکت سهامی چیست؟ انحلال شرکت سهامی چگونه انجام می گیرد؟ انحلال شرکت سهامی در چه مواردی امکان پذیر است؟ مدارک لازم برای انحلال شرکت سهامی چیست؟ رویه قضایی انحلال انحلال شرکت سهامی چیست؟ انحلال شرکت سهامی با دیگر شرکت ها چه تفاوتی دارد؟ کدام وکیل پایه یک دادگستری در جریان انحلال شرکت سهامی تخصص دارد؟ آیا شما نیز تاکنون برای انحلال شرکت سهامی اقدام کرده اید؟

انحلال شرکت سهامی یکی از اون دسته مسائلی است که افرادی که رد جریان دعاوی آن شرکت می کنند باید درمورد آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به نتیجه برسند و آسیب و خسارت کمتری متوجه آنها شد. یکی از عمده ترین دلایلی که معمولا انحلال شرکت سهامی با مشکل مواجه می شود آن است که افراد به خصوص شرکایی که در سهام شرکت دخالت دارند در مورد آن اطلاعات دقیقی در دست دارند و نمی دانند که چگونه ممکن است جریان این پرونده ها به نتیجه برسد. بنابراین در چنین مواردی به راحتی می توان به مراجعه به وکیل حقوقی تهران موضوع را مورد بررسی قرار داد و از اطاله دادرسی آن جلوگیری کرد.

اطاله دادرسی یکی از آفت هایی است که در جریان پرونده های مختلف مک است افراد با ان مواجه شوند و باعث شود تا علاه بر از دست رفتن زمان آنها تا حد زیادی دچار آسیب و خسارت مالی نیز شوند. امروزه تعداد زیادی از وکلا در جامعه حضور دارند که ممکن است افراد با خود فکر کنند که می توانند به راحتی جریان پرونده مربوط به انحلال شرکت سهامی را به آنها بسیارند اما حقیقت آن است که در هر پرونده ای نیاز به تخصص و مهارت است. مسلما یک وکیل حقوقی می تواند علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه پرونده های حقوقی به وکالت این پرونده ها بپردازد.

انحلال شرکت سهامی (1)
انحلال شرکت سهامی (1)

انحلال شرکت سهامی و اهمیت آن در جامعه

انحلال شرکت سهامی دارای مراحل مختلفی است و از لحاظ قانونی نیز دارای جزییات بسیار زیادی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. اگر بخواهیم به طور دقیق در مورد انحلال شرکت سهامی صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع جز اساسی ترین مباحثی است که در قانون تجارت به آن پرداخته شده است و اطلاعات حقوقی مهمی در مورد ان ارائه شده است.

از آنجایی که هر سازمان و شرکتی دارای شخصیت حقوقی مستقلی است و قانون کشور ما برای اشخاص حقوقی نیز حقوق خاصی را در نظر گرفته است به همین دلیل نیز طبیعی است که مراحل تولد یک شخصیت حقوقی تا زمان مرگ آن ثبت شود همانند یک انسان یا شخص حقیقی که در زمان تولد به آن شناسنامه و مدارک هویتی اعطا می گردد و در زمان مرگ آن در سازمان ثبت احوال به طور کامل ثبت می گردد که این شخص حقیقی با مشخصات درج شده فوت کرده است و باید تمامی حقوق وارثان ان مشخص گردد.

پس از این توضیح به راحتی می توان این نکته را دریافت کرد یک شرکت سهامی نیز از همان ابتدا باید تاسیس شود و بر اساس قانون تمامی مراحل ثبتی آن طی شود و در صورت وجود دلایل کافی برای انحلال آن نیز باید درخواست به دادگاه داده شود و مرجع قانونی ذیصلاح برای انحلال شرکت سهامی حکم صادر کند.

انحلال شرکت سهامی (3)
انحلال شرکت سهامی (3)

انحلال شرکت سهامی و مدارک لازم

انحلال شرکت سهامی نیاز به مدارک معین شده ای دارد که باید تمامی آنها تهیه ضشوند تا بتوان به راحتی این مراحل قانونی را پشت سر گذاشت. به طور خلاصه به تمامی موارد مربوط به انحلال شرکت سهامی اشاره می کنیم ت با انها اشنا شوید و در مورد آنها اطلاعات لازم را بدست آورید:

مدارک شناسایی شرکا

مدارک ثبتی شرکت

سند ثبت دایر بر ارسال دعوت نامه برای شرکاء

آخرین روزنامه رسمی که آگهی های شرکت

اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت

انحلال شرکت سهامی (2)
انحلال شرکت سهامی (2)

انحلال شرکت سهامی و قوانین مربوط به آن

انحلال شرکت سهامی دارای قوانین خاصی است که به راحتی تمامی مراحل قضایی را می توان از طریق ان ها متوجه شد. البته دقت داشته باشید که قوانین مربوط به این حوزه با زبان قانون بیان شده اند و برای کسب اطلاعات بیشتر باید از متخصصان در این زمینه باید کمک گرفت. با استناد به قانون تجارت به مباحث مربوط به انحلال شرکت سهامی اشاره می کنیم:

انحلال شرکت در صورت ورشکستگی تابع مقررات مربوط به ورشکستگی است. در موارد زیر هر ذینفع میتواند انحلال شرکت را از دادگاه بخواهد: در صورتی که تا یکسال پس از به ثبت رسیدن شرکت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد و نیز در صورتیکه ‌فعالیتهای شرکت در مدت بیش از یکسال متوقف شده باشد. در صورتی که مجمع عمومی سالیانه برای رسیدگی بحساب‌های هر یک از سالهای مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده است‌تشکیل نشده باشد. در صورتیکه سمت تمام یا بعضی از اعضای هیئت مدیره و همچنین سمت مدیر عامل شرکت طی مدتی زائد بر شش ماه بلاتصدی مانده‌باشد.

در صورتیکه ظرف مهلت مقرر موجبات انحلال رفع شود دادگاه حکم به انحلال شرکت می دهد. تصفیه امور شرکت سهامی با رعایت مقررات این قانون انجام میگیرد. مگر در مورد ورشکستگی که تابع مقررات مربوط به ورشکستگی ‌میباشد. امر تصفیه با مدیران شرکت است مگر آنکه اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که رای به انحلال می دهد ترتیب دیگری‌ مقرر داشته باشد.

شرکت بمحض انحلال در حال تصفیه محسوب میشود و باید در دنبال نام شرکت همه جا عبارت ‌در حال تصفیه ذکر شود و نام‌مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق و آگهی‌های مربوط ب شرکت قید گردد. نشانی مدیر یا مدیران تصفیه همان نشانی مرکز اصلی شرکت خواهد بود مگر آنکه به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده یا حکم ‌دادگاه نشانی دیگری تعیین شده باشد.

تصمیم راجع به انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه و نشانی آنها با رعایت این قانون باید ظرف پنج روز از طرف مدیران‌تصفیه بمرجع ثبت شرکت‌ اعلام شود تا پس از ثبت برای اطلاع عموم در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار ی که اطلاعیه‌ها به شرکت در آن نشر میگردد آگهی شود در مدت تصفیه منظور از روزنامه کثیرالانتشار روزنامه کثیرالانتشار است که توسط آخرین مجمع عمومی‌عادی قبل از انحلال تعیین شده است. انحلال شرکت مادام که به ثبت نرسیده و اعلان نشده باشد نسبت به اشخاص ثالث بلااثر است.

The post انحلال شرکت سهامی appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *