وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی کیست؟ مهمترین کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چیست؟ حیطه کاری وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی کدام است؟ بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی کیست؟ چه انتظاراتی می توانیم از وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی داشته باشیم؟ مهمترین شاخصه های یک وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چیست؟ وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی در چه حیطه ای فعالیت می کند؟ بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چه ویژگی هایی دارد؟ از کجا می توانیم بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی را پیدا کنیم؟ وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی تا چه حد می شناسید؟ آیا تفاوت میان وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و وکیل متخصص در امور اراضی را می دانید؟

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی به عنوان یک وکیل با تجربه محسوب می شود که می تواند بر اساس قانون اصلاحات ارضی و قوانین مرتبط با این مسئله وضعیت مالکیت زمین یا ارض را در دادگاه مشخص کند. بنابراین اگر بخواهیم از جنبه مالکیت به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که اساسا وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی کارکردی بسیار مهم در جامعه می تواند داشته باشد. امروز هر قطعه زمین از ارزش بالایی برخوردار است. بنابراین تغییر و تعیین مالکیت آن می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. در ادامه ما می خواهیم بدانیم که یک وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چگونه می تواند دست به چنین کاری بزند و از چه مسیرهایی استفاده می کند.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی یک مفهوم قانونی است و از مفاهیم و ابزارهای قانونی مختلفی استفاده می کند. از این رو برای درک کارکرد این دسته از وکلا باید سعی کنیم زبان قانون را بشناسیم و با زبان قانون آشنا شویم. قانون نیز درست مانند هر زبان دیگری از الفبای مخصوص خودش ساخته شده است. از این رو اولین گام برای شناخت این زبان یادگیری مفاهیم ابتدایی و الفبای آن است. بنابراین ما در ادامه سعی می کنیم با برخی از این مفاهیم و الفبا ها آشنا شویم. توجه داشته باشید که ما در این مقاله توان و فرصت کافی برای بررسی تمام الفبای ساخت زبان قانون نداریم. از این رو تنها به بخشی از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی ارتباط داشته باشد. نکته دیگر این است که توجه کامل به این مفاهیم می تواند باعث شود بسیاری از پرسش های مطرح شده در بالا پاسخ داده شود. از این رو پیشنهاد ما این است که حتما این مفاهیم را به خوبی مطالعه کنید.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (9)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (9)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی یک وکیل حقوقی است.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی را از منظر قانونی یک وکیل حقوقی می دانند. در واقع باید اینگونه بیان کرد که بستر و چارچوب اصلی کاری وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی در حوزه حقوقی است. بنابراین با شناخت بخش حقوقی می توان با چارچوب اصلی کاری وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی آشنا شد. اولین نکته ای که باید بدانیم این است که وکلا یا در دسته حقوقی و یا در دسته کیفری فعالیت می کنند. بنابراین زمانی که گفته می شود وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی یک وکیل حقوقی است بدین معنی است که این وکیل در کنار بسیاری دیگر از وکلای حقوقی از یک چارچوب و بستر کاری یکسان بهره می برند. بنابراین ما با شناخت کارکرد یک وکیل حقوقی می خواهیم بدانیم وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چه تفاوت کارکردی با یک وکیل کیفری دارد.

مسئله ای که وجود دارد این است که قانون ایران از دو بخش بزرگ حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به بیان ساده تر هر چیزی که قانون گذار بیان کرده و شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید همه و همه تحت دو عنوان حقوقی یا کیفری است. پس هیچ ماده قانونی خارج از این دو گروه بزرگ قانونی وجود ندارد. حقوقی آن بخش از قانون است که به حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. یعنی مشخص می کند که هر فرد در جامعه چه حقوقی دارد، چه حقوقی را باید رعایت کند و چگونه می تواند در موقعیت های مختلف از حقوق خود استفاده کند. بنابراین قانون در بخش حقوقی چارچوب های روابط انسان در جامعه را می سازد. بسیاری از انواع قوانین مانند قوانین خانواده، قوانین ملکی و … تحت این عنوان بزرگ قانونی قرار دارد.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم جرم می پردازد. در واقع قانون در این بخش مشخص می کند که چه افعالی جرم است و برای فاعل آن ها چه مجازاتی باید در نظر گرفت. بنابراین قانون در بخش کیفری به اثبات جرم می پردازد و در کنار آن مفاهیمی مانند مجازات و … نیز بیان می شود. مهمترین ویژگی بخش کیفری این است که در این بخش از قانون زندگی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد. در این بخش حتی می توان برای زنده ماندن یا نماندن یک فرد تصمیم گیری کرد. مهمترین تفاوت یک وکیل حقوقی مانند وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی با یک وکیل کیفری در این نکته است که وکیل حقوقی امکان شکایت و پیگرد کیفری و اعلام جرم را ندارد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (8)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (8)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و مفهوم سند

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی با مفهوم سند سر و کار دارد. در واقع این وکیل به دنبال ابطال یکی از مهمترین مفاهیم قانونی است. از این رو برای این که بتوانیم کارکرد این وکیل و سختی کار او را درک کنیم باید بدانیم که اساسا سند در قانون چه معنا و کارکردی دارد.

به طور کلی سند نشان دهنده یک واقعیت در اجتماع است. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که بر اساس سند برخی از اتفاقات و واقعیت ها در جامعه قابل اثبات می شود. سند می تواند برخی از مهمترین مفاهیم اجتماعی را ثابت نگه دارد و مانع از تغییر آن ها شود. از این رو سند در قانون جایگاه ویژه ای دارد و قانونگذار قوانین خاصی برای آن وضع کرده است. قانون سند را به دو بخش مهم رسمی و غیر رسمی یا عادی تقسیم کرده است.

سند رسمی سندی است که توسط نماینده تعیین شده قانون تدوین و ثبت شود. یک سند مالکیت که توسط دفتر اسناد رسمی تدوین و ثبت شده باشد و یا یک سند شناسنامه و … هر کدام از این ها به عنوان یک سند رسمی در قانون شناخته می شوند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که این اسناد از دید قانون بسیار معتبر است. یعنی قانون اعتبار بالایی برای این اسناد در نظر گرفته است. بنابراین در دادگاه ها و مسیرهای قضایی و غیرقضایی این اسناد کارکرد بسیار بالایی دارند. همچنین قانون در خصوص تغییر یا ابطال این نوع از اسناد حساسیت بالایی دارد و تا جایی که دلیل محکم و قابل قبولی وجود نداشته باشد اجازه چنین کاری را نمی دهد.

اما سند غیر رسمی یا همان سند عادی، سندی است که شرایط سند رسمی را ندارد. یعنی توسط نماینده قانونی ثبت و تدوین نشده باشد. هر نوع سندی که رسمی نباشد را غیر رسمی یا عادی می دانیم. مانند قولنامه، یک دستخط و ده ها مورد دیگر در زمره اسناد عادی است. این اسناد با وجود این که اعتبار قانونی دارند و می توان در دادگاه بر آن استناد کرد اما نسبت به یک سند رسمی از اعتبار بسیار پایین تری برخوردار است و در بسیاری از مسیرهای دولتی و … امکان استفاده از چنین اسنادی وجود ندارد. نکته پایانی در خصوص اسناد این است که عمده سند ها به خصوص اسناد رسمی یا قرارداد هستند و یا بر اساس یک قرارداد تدوین می شوند.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (7)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (7)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و مفهوم قرارداد

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی بر اساس مفهوم سند کار می کند اما خود سند مفهومی است وابسته به قرارداد. در واقع زمانی یک سند رسمی را می توان باطل کرد که قرارداد مربوط به این سند رسمی باطل اعلام شود. بنابراین ما باید با مفهوم قرارداد و انحلال آن آشنا شویم.

به طور کلی می توان اینگونه گفت که قرارداد ذات قانون است. به بیان ساده تر بر اساس قرارداد است که انسان ها می توانند وارد یک رابطه منطقی با یکدیگر شوند و بر اساس این قرارداد است که بسیاری از اهداف در روابط تامین می شود. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، قرارداد مفهومی است که بر اساس یک هدف یا موضوع خاص تدوین می شود. در این قرارداد طرفین تعهداتی را نسبت به یکدیگر بر اساس هدف قرارداد امضا می کنند. با امضای این قرارداد این تعهدات الزام آور است و طرفین باید نسبت به انجام آن متعهد باشند. در صورتی که یکی از طرفین این تعهدات را نادیده بگیرد امکان پیگرد قانونی برای فرد مقابل ایجاد می شود. نکته مهم دیگر این است که هر قرارداد شرایط خاص خودش را دارد. بنابراین برای این که بدانیم وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی چگونه می تواند کارکرد خودش را نشان دهد باید با قرارداد اصلاحات ارضی آشنا شویم.

نکته مهم دیگر این است که در قانون ایران اسناد به دو دسته مهم لازم و جایز تقسیم می شود. قرارداد جایز قراردادی است که اساسا طرفین قرارداد امکان انحلال قرارداد در هر شرایطی را دارند. به طور مثال قرارداد وکالت یک قرارداد جایز است و در آن موکل این اجازه را دارد در هر شرایطی که می خواهد و در هر موقعیت مکانی یا زمانی نسبت به انحلال این قرارداد اقدام کند. اما یک قرارداد لازم تنها در شرایط قانونی خاص تدوین و در همان شرایط قانون منحل می شود. به بیان ساده تر شما نمی توانید یک قرارداد لازم را به سادگی و تحت هر شرایطی منحل کنید. بنابراین کاملا می توانیم حدس بزنیم که یک مهمترین قراردادها از جمله قراردادها مرتبط با اصلاحات ارضی به عنوان یک قرارداد لازم شناخته می شوند. از این رو برای انحلال این قراردادها لازم است که شرایط خاصی وجود داشته باشد. در صورتی که قرارداد مربوطه منحل ( باطل ) شود اساسا سند صادر شده بر اساس آن نیز باطل می شود و این همان کاری است که وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی انجام می دهد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (6)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (6)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و شرایط انحلال یک قرارداد

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی به خوبی می داند یکی از راه های ابطال سند اصلاحات ارضی ابطال قراردادی است که بر اساس آن این سند صادر شده است. از این رو ما باید بدانیم یک قرارداد چگونه باطل می شود. البته بهتر است پیش از آن بدانیم که یک قرارداد لازم چگونه منحل می شود.

یک قرارداد لازم بر اساس چهار حالت ابطال، انفساخ، فسخ و اقاله منحل می شود. به جز شرایط ذکر شده راه دیگری برای انحلال این قرارداد وجود ندارد. فسخ به شرایطی گفته می شود که یکی از طرفین بر اساس اختیاراتی که در قرارداد دارد می تواند آن را منحل کند. به این اختیارات در قانون خیارات گفته می شود. انفساخ شرایطی است که تحت اختیار هیچ کدام از طرفین نیست. به طور مثال ممکن است یکی از طرفین در قرارداد وکالت بلاعزل فوت کند. با فوت یکی از طرفین این قرارداد منحل می شود. اقاله نیز یک نوع قرارداد لازم جدید است که بر اساس توافق میان دو طرف برای منحل کردن تمام یا بخشی از قرارداد مادر منعقد می شود. به بیان ساده تر در اقاله طرفین با یک دیگر به توافق می رسند که بر اساس شرایط ایجاد شده و بر اساس رضایتی که دارند نسبت به انحلال قرارداد اقدام کنند.

حالت آخر که در مسئله کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی می تواند تاثیر گذار باشد، مسئله ابطال یک قرارداد است. ابطال یک قرارداد شرایط خاصی دارد. مهمترین و عمومی ترین این شرایط عدم داشتن اهلیت طرفین است. در واقع اگر طرفین اهلیت نداشته باشند این قرارداد باطل می شود. اهلیت بدین معنی است که طرفین باید سه شرط عقل، رشد و بلوغ را داشته باشند. بنابراین اگر یک فرد مجنون باشد و یا ثبات شود در زمان انعقاد قرارداد محجور بوده اساسا این قرارداد باطل اعلام می شود و تمامی آثار این قرارداد بعد از آن از جمله سند باطل می شود و همه چیز باید به حالت پیش از انعقاد قرارداد باز گردد. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن در خصوص کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی توجه داشته باشیم. البته این نکته نیز توجه داشته باشید که هر سند و هر قرارداد شرایط خاص خودش را دارد. شما از وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی می توانید نسبت به شرایط مخصوص این سند آگاهی بیشتری کسب کنید. در ادامه سعی می کنیم به صورت تخصصی تر در این خصوص صحبت کنیم.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (5)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (5)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و مفهوم اصلاحات ارضی

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی با مفهوم اصلاحات ارضی و کارکرد آن نیز سر و کار دارد. از این رو برای درک بهتر کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی باید بدانیم که اصلاحات ارضی چیست و چه کارکردی در جامعه دارد.

به طور کلی می توان اینگونه گفت که اصلاحات ارضی یک نوع گام بزرگ برای گذر از دوران ارباب رعیتی به دوران نوین بود. بر اساس اصلاحات ارضی، اراضی که تحت تملک ماکلین بودند به اراضی کوچک تر تقسیم شده و در اختیار کشاورزان و زمین کاران قرار گرفت. در واقع بر اساس این طرح ملی که در زمان پهلوی به اوج اجرایی خود رسید، اراضی از اختیار مالکین خارج و در اختیار کشاورزان قرار گرفت. بر این اساس کشاورز مالک هر آن چیزی بود که در زمین کشت می کرد و تنها بابت زمین اجاره ای به مالک واقعی آن پرداخت می کرد. در ادامه بر اساس اصلاحات ارضی این ملک نیز به طور کامل در اختیار کشاورز قرار گرفت و بر اساس آن سند مالکیت برای او صادر شد.

حال فرض کنیم که بر اساس اصلاحات ارضی زمینی به چند قسمت تقسیم شده باشد و برای هر کدام از این بخش ها سندی صادر شده باشد. اما مالک اصلی این زمین ها و یا ورثه او اثبات کنند که اصلاحات ارضی بر خلاف قانون صورت گرفته و یا شرایط قانونی درستی در این بین رعایت نشده است. از این رو درخواست ابطال اسناد صادر شده را دارند. در این حالت است که می توان از وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی انتظار داشت که وارد کار شود و از موکل یا موکلین خود دفاع کند. در واقع اگر این وکیل بتواند ادعای وارث یا مالک اصلی را اثبات کند این اسناد باطل شده و زمین به مالک بازگردانده می شود.

اما سختی کار مهم وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی این است که اساسا این وکیل با یک سند رسمی و با یک قرارداد لازم رو به رو است. همانطور که گفتیم قانون نسبت به این مفاهیم حساسیت بسیار بالایی دارد و به سادگی این اجازه را نمی دهد که این دسته از مفاهیم قانونی تغییری در آن ها ایجاد شود. از این رو وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی باید سراغ مدارک و دلایل بسیار قوی برود که بتواند نسبت به گرفتن حکم ابطال سند اصلاحات ارضی اقدام کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (1)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (1)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی را چگونه انتخاب کنیم؟

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی وکیلی است که در حوزه حقوقی فعالیت می کند و می تواند به ما در خصوص بازپس گیری زمین هایی که به واسطه قانون اصلاحات ارضی تقسیم شده کمک کند. اما سوال اینجاست که از کجا و چگونه می توانیم بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی را پیدا کنیم؟ پاسخ به این سوال بر خلاف تصور چندان ساده نیست. در واقع ما در اینجا نمی توانیم به شما یک نام یا یک عنوان بدهیم. علت اصلی این موضوع این است که این نیاز شماست که مشخص می کند بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی برای شما چه کسی است. اما به طور کلی می توان شرایط و ویژگی های خاصی برای انتخاب وکیل در نظر داشت. در ادامه به این شرایط می پردازیم.

به طور کلی داشتن تخصص و دانش کافی اولین و مهمترین ویژگی است که باید یک وکیل داشته باشد. به نوعی ما از هر وکیلی این انتظار را باید داشته باشیم که او در حوزه تخصصی خود بر قوانین و شرایط مختلف مسلط باشد. این موضوع در خصوص وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی نیز صادق است. همانطور که تا به اینجا بیان کردیم وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی با مفاهیمی مانند اسناد، قرارداد ها و سایر قوانین مدنی سر و کار دارد. از این رو انتظار می رود که این دسته از وکلا تخصص و اشرافیت کاملی در حوزه قرارداد ها و اسناد داشته باشند. در واقع وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی باید بر اساس قوانین مربوط به این حوزه ها بتواند از موکل خود دفاع کند. نکته مهم دیگر این است که در خصوص رابطه بین ارباب رعیتی در فقه نیز سخنان و نکات مختلفی گفته شده است. از این رو انتظار می رود که وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی با تسلط بر برخی موارد فقهی بتواند در موقعیت های مناسب از موکل خود دفاع کند.

نکته مهم دیگر این است که این دانش و تخصص زمانی کارایی کامل خودش را نشان می دهد که تجربه در کار باشد. در واقع این تجربه است که نشان می دهد در هر موقعیتی باید چه رفتاری از خود نشان داد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، دانش و تخصص می تواند بهترین راه را نشان دهد و تجربه به ما کمک می کند که این راه را سریع تر و بهتر طی کنیم. بر اساس این ویژگی ها می توانیم بهترین وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی را پیدا کنیم.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (4)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (4)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و بررسی چند نکته در خصوص اصلاحات ارضی

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی به خوبی می داند که اصلاحات ارضی یک مفهوم مهم در جامعه محسوب می شود. در واقع هدف از اصلاحات ارضی این بود که روستاییان و کسانی که به عنوان کشاورز بر روی زمین کار می کردند بتوانند با به دست آوردن زمین و یا محصولات زمین این اشتیاق و شوق را برای ادامه کشاورزی پیدا کنند. در واقع دولت با اصلاحات ارضی قصد داشت که کشاورزان یا همان رعایا را وارد بازار اقتصاد کند. بنابراین قدرت خرید کشاورزان افزایش پیدا کرد. اما مسئله ای که وجود داشت این بود که عملا از نظر تولیدات کشاورزی چیزی عکس این موضوع رخ داد.

در واقع با کوچکتر شدن زمین ها و از بین رفتن مالکیت کل، قدرت بازدهی کاهش پیدا کرد و دیگر کشاورزی صرفه اقتصادی سابق را نداشت. از این رو کشاورزان با فروش قطعات خود به شهر ها مهاجرت کردند و بدین ترتیب صنعت کشاورزی در ایران وارد یک رکورد تاریخی بزرگ شد. به جز این مورد، نکته مهمی که در خصوص کارکرد وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی می تواند تاثیرگذار باشد این است که قانون برخی مستثنیات ( استثنا ها ) را مشخص کرده است که امکان اصلاحات ارضی برای آنها وجود ندارد. بنابراین اگر زمین فردی در دل این استثناهای قانونی باشد و درگیر اصلاحات ارضی شده باشد این فرد می تواند به کمک وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی نسبت به ابطال سند مربوطه اقدام کند.

نکته بعدی این است که قانون گذار عمده ترین دلیلی که باعث می شود یک سند اصلاحات ارضی باطل اعلام شود را اشتباه ثبتی عنوان کرده است. در واقع این احتمال توسط قانون گذار داده شده است که در صورت بروز اشتباه توسط اداره ثبت امکان ابطال آن سند وجود داشته باشد. معمولا به جز این و یا داشتن مشکلات شرعی در خصوص اصلاحات ارضی نمی توان دلیل دیگری برای ابطال سند پیدا کرد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (3)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (3)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و بررسی مستثنیات اصلاحات ارضی

همانطور که گفتیم وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی می تواند با نگاه به استثناهای مشخص شده توسط قانون از آن ها به عنوان ابزارهای کاری خود بهره بگیرد. در واقع همواره این احتمال وجود دارد که زمین موکل وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی جزئی از این استثناها بوده است. اگر این موضوع اثبات شود امکان گرفتن دستور ابطال سند اصلاحات ارضی امکان پذیر می شود. اما این استثناها را در ادامه مورد بررسی قرار دادیم.

اولین موضوع این است که امکان اصلاحات ارضی برای زمین های روستایی که تحت حدود مالکیت مالکان قرار گرفته و در اختیار آن هاست وجود ندارد. به زبان ساده تر اگر ملکی سند مالکیت رسمی بر زمین خود داشته باشد آن زمین مشمول اصلاحات ارضی نمی شود. گزینه دوم در این لیست باغ های چای است. همچنین بر اساس این قانون زمین های مکانیزه نیز امکان اصلاح و تقسیم ندارند. نکته بسیار مهم در این خصوص این است که شما نمی توانید زمین های موقوفه را تقسیم و اصلاح کنید. به بیان ساده تر شما امکان اصلاحات ارضی برای زمین موقوفه را نخواهید داشت. در این قانون نزدیکی روستا به شهر و یا وسعت کلی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که حتما با یک وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی مشورت کنید. به هر حال این دست از وکلا بارها و بارها با این نوع پرونده ها سروکار داشته اند و به خوبی می دانند که چگونه می توانند در ساده ترین شکل ممکن شما را به مقصد برساند. این نکته مهمی است که نباید آن را از خاطر برد .

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (2)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (2)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و قانون در مورد حدود مالکیت

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و حتی وکیل زمین می توانند مشاوره نسبتا خوبی را رد مورد حدود مالکیت ارائه دهند . با توجه به وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و راه های مشاوره ای او می توان به قوانین زیر در مورد حدود مالکیت اشاره کرد:

حداکثر مالکیت کشاورزی هر شخص در تمام کشور یک ده شش دانگ خواهد بود. مالکینی که دارای بیش از یک ده هستند می توانند بمیل خود ده مورد نظر را از مجموع دهات متعلق بخود انتخاب نمایند و مازاد بر ششدانگ مزبور بر طبق این قانون تقسیم خواهد شد

اشخاصی که علاوه بر یک یا چند ده شش دانگ دارای املاک دانگی یا کمتر پراکنده باشند اگر مقدار مالکیتهای پراکنده آنان معادل یا بیشتر از شش دانگ باشد میرنده بجای نصاب مندرج در ماده 2 سهم خود را معادل شش دانگ از مالکیت های پراکنده انتخاب نمایند در صورتی که شخصی املاک پراکنده بیش از شش دانگ داشته باشد می تواند حداکثر تا مقدار شش دانگ برای خود نگهداری نماید

مالکینی موظفند تا تاریخ اعلام وزارت کشاورزی دائر به تقسیم مازاد در منطقه مربوط مازاد املاک دانگی پراکنده خود را بزارع یا زارعین ده مربوطه انتقال دهند و الا آنچه مازاد بر حد نصاب باشد

بر طبق مقررات این قانون از طرف دولت خریداری و مطابق آیین نامه ایکه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تقسیم خواهد شد در مورد املاکی که تا تاریخ 14/9/38 وقف خاص شده است برای هر یک از موقوف علیهم تا میزان مقرر در این ماده کماکان به صورت وقف خاص باقی خواهد ماند و وجوه حاصل از فروش مازاد موقوفات مزبور با نظارت اداره اوقاف اختصاص بخرید مال دیگری داده می شود تا طبق ماده 90 قانون مدنی مورد عمل قرار گیرد.

از تاریخ تصویب این قانون هرگونه اقداماتی که برای فرار از اجرای مقررات این قانون بعمل آید ولو بعنوان نقل و انتقال و صلح و وقف و غیره نسبت بدیات ممنوع و در صورت انجام کان لم یکن خواهد بود مرجع تشخیص اینکه معامله مشمول مقررات این تبصره میباشد شورای اصلاحات ارضی خواهد بود و ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی مکلف هستند نظریه شورا را که قطعی است در دفاتر ثبتی منعکس و عملیات بعدی را طبق مقررات این قانون انجام دهند. در مورد موقوفات خاص وظایفی که طبق این قانون به عهده مالک گذارده شده است با متولیان و یا قائم مقام آنان میباشد

از تاریخ تصویب لایحه قانون اصلاحات ارضی (نوزدهم دی ماه هزار و سیصد و چهل) در مورد انتقالات عادی مذکور در ماده 43 اصلاحی قانون ثبت در صورتی که اظهارنامه مذکور در آن ماده پس از تاریخ نوزدهم دی ماه هزارو سیصدو چهل به مراجع مربوطه تسلیم شده باشد از نظر اجرای این قانون اظهار نامه مزبور بلااثر خواهد بود. دفاتر اسناد رسمی مکلفند نسبت به انتقالات دهات و املاک مزروعی از جهت مشمول بودن مقررات این لایحه نسبت بدهات و رقبات مزبوره با جلب موافقت وزارت کشاورزی یا نماینده وزارت مزبور به تنظیم سند اقدام نمایند.

مستثنیات از ماده دو به قرار زیر است، باغات میوه و باغات چای و قلمستان هایی که عرصه و اعیان آنها متعلق به مالک باشد با حقابه معمول مالکیت مالک باقی خواهد ماند، کلیه اراضی که در تاریخ تصویب این قانون از طریق زراعت مکانیزه بدون شرکت زارع و بوسیله کارگر کشاورزی مورد بهره برداری واقع شده باشد مادامی که این ترتیب مورد بهره برداری است از مقررات مستثنی است چنانچه بهره برداری این قبیل اراضی از صورت زراعت مکانیزه و بوسیله کارگر کشاورزی خارج شود خواهد بود.

سازمان اصلاحات ارضی میتواند به استثنای اراضی زیر کشت و آیش و عرصه ساختمانها و حریم قنوات و انهار و معابر و مراتع بقیه اراضی واقع در محدوده دهات مورد تقسیم را طبق آیین نامه که به تصویب هیئت دولت خواهد رسید ب متقاضیان ذیصلاحیت برای امور زراعی و دامداری بفروشد از تاریخ تصویب این قانون انتقال یا فروش مازاد بر آنچه که طبق مواد 2 و 3 این قانون به شخص تعلق میگیرد ممنوع است. از تاریخ اجرای این قانون چنانچه در نتیجه هر گونه عقد و معامله مجموع املاک متعلق بهر شخص از حداکثر آنچه که طبق این قانون مجاز گردیده تجاوز کند مازاد رایگان در اختیار سازمان اصلاحات ارضی برای تقسیم قرار می گیرد ولی اگر از طریق انتقال قهری باو رسیده باشد مازاد بر طبق مقررات این قانون خریداری و تقسیم خواهد شد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (10)
وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی (10)

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و اراضی قابل تقسیم و مقررات مربوط به آن

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی تمامی اطلاعات لازم در مورد اراضی قابل تقسیم را به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص دارد. بر اساس گفته های وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و قانون می توان موارد اراضی قابل تقسیم را به نحو زیر بیان کرد:

زمین هایی که بنا بر مقررات این قانون تقسیم و واگذار می شود عبارت است از: الف – زمین های دهاتی که در اجرای مفاد این قانون مازاد بر حد نصاب باقی میماند اعم از اینکه از طرف مالک یا مالکین نسبت به آن تقاضای ثبت شده یا نشده باشد: ب – زمینهای موات و – زمینهای بایر.

به منظور تعیین روش کلی و تهیه برنامه و آیین نامه های لازم و نظارت در حسن اجرای وظایفی که در این قانون پیش بینی شده شورایی بنام شورای اصلاحات ارضی به ریاست وزیر کشاورزی و عضویت رئیس سازمان اصلاحات ارضی و چهار نفر از صاحب منصبان وزارت کشاورزی که حداقل سمت مدیر کلی یا مدیریت عامل بنگاهی را احراز نموده باشند تشکیل می گردد آئین نامه های تهیه شده پس از تصویب هیئت وزیران به مورد اجرا گذارده خواهد شد. اجرای مصوبات و تصمیمات شورا بتشکیلاتی بنام سازمان اصلاحات ارضی محول می شود رئیس این سازمان به پیشنهاد وزیر کشاورزی و به فرمان ملوکانه منصوب خواهد شد اختیارات رئیس سازمان و تشکیلات آن بموجب آئین نامه که به تصویب وزیر کشاورزی خواهد رسید معین میشود

پیش بینی اعتبارات و تصویب بودجه بر عهده شورای اصلاحات ارضی خواهد بود که بر طبق آیین نامه که به تصویب شورا برسد بوسیله رئیس سازمان به مصرف برسد. در هر منطقه که با تصویب شورای اصلاحات ارضی تقسیم شروع می گردد مراتب از طرف وزارت کشاورزی دو بار و فاصله ده روز به وسیله روزنامه کثیرالانتشار محل و یا سایر وسایل معمول و مناسب محلی آگهی خواهد شد و در ظرف یک ماه از تاریخ نشر آخرین آگهی اشخاصی که میزان مالکیت آنان از حد نصاب مقرر در ماده 2 تجاوز نماید موظفند در اظهارنامه چاپی که از طرف وزارت کشاورزی در دسترس آنها گذارده میشود وضعیت املاک خود را از حد نصاب و مستثنیات ماده سه تنظیم و بانضمام رونوشت مصدق اسناد مالکیت و یا مستند تصرف خود به مقاماتی که از طرف وزارت کشاورزی تعیین گردیده با اخذ رسید تسلیم نمایند

و چنانچه از تسلیم اظهارنامه خود تا موعد مقرر خودداری و یا عالماً و عامداً برخلاف حقیقت مطالبی قید کنند طبق تشخیص شورای اصلاحات ارضی پرداخت یکصد هزار ریال جریمه ملزم خواهند شد. و جریمه مزبور بر اساس آئین نامه اجرائی مفاد اسناد رسمی وصول و صرف هزینه های مربوط به اجرای این قانون خواهد شد. بعلاوه در این موارد اداره کشاورزی محل مبادرت به تنظیم صورت وضعیت مزبور خواهد کرد.

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی و ارزیابی و پرداخت بها

وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی دارای توانایی های متعددی در مسائل مربوط به ارزیابی و پرداخت بها است. قیمت دهاتی که سابقه ممیزی مالیاتی ندارند با در نظر گرفتن قیمت واحد زراعتی نزدیکترین دهات مشابه که بر طبق مقررات این قانون تعیین شده بوسیله مرجع تعیین کننده ضریب منطقه معین خواهد شد.

نسبت به املاکی که قبل از تاریخ 14/9/38 مورد معاملات رهنی و یا با حق استرداد به موجب اسناد رسمی واقع گردیده اگر موعد پرداخت طلب دائن نرسیده باشد موعد آن حال و عمل ارزیابی در حضور داین و مدیون انجام میشود و پس از اجرای مقررات این قانون در موقع تنظیم سند انتقال اگر مالک دین خود را نپرداخته و ملک آزاد نشده باشد دولت بدهی مالک را حداکثر تا میزان بهای دهات که به موجب این قانون ارزیابی شده با رعایت مقررات این قانون بداین و زاید بر آن را مالک می پردازد و در صورتی که قیمت ارزیابی شده کافی برای پرداخت تمام طلب داین و متفرعات و خسارات قانونی آن باشد طلبکار میتواند برای دریافت بقیه طلب خود از طریق قانونی اقدام نماید.

در مواردی که طبق مقررات این ماده طلب بستانکار یا وجه نقد یا قبوض اقساطی یا اوراق دستور پرداخت به طریقی که در این ماده مقرر است در اداره ثبت برای پرداخت به بستانکار ودیعه گذاشته میشود تشریفات فلک معامله رهنی یا شرطی در دفتر اسناد رسمی به وسیله سردفتر انجام سپس طبق مقررات این قانون به تنظیم سند انتقال اقدام خواهد شد.

سازمان اصلاحات ارضی پس از تعیین املاک مورد تقسیم خود و بهای تعیین شده املاک را به مالکین ذینفع به نشانانی که در اظهارنامه ذکر شده اطلاع میدهد و نسخه ای از تصمیم خود را بوسیله روزنامه های محلی و الصاق در نقاطی که لازم باشد نشر میدهد مالکین مزبور چنانچه اعتراضی نسبت به املاک مورد تقسیم یا قیمت داشته باشند می توانند حداکثر ظرف دو روز از تاریخ آگهی اعتراض خود را به ادارات کشاورزی محل تسلیم نمایند. اعتراضات واصله به وسیله وزارت کشاورزی با مستندات قیمت گذاری به کمیسیونی مرکب از نخست وزیر و وزراء – کشاورزی- دادگستری – دارائی و سه نفر از کارشناسان کشاورزی که برای هر منطقه به وسیله هیئت وزیران تعیین خواهند شد برای رسیدگی ارجاع و کمیسیون با حضور نماینده معترضین رسیدگی به اکثریت رای قاطع صادر خواهد نمود. در صورتی که نماینده معترضین در موعد مقرر برای رسیدگی حاضر نشود کمیسیون در غیاب او رسیدگی و رای قطعی صادر خواهد کرد

در هر مرحله از مراحل اجرای این قانون که مالک فوت کند یا ممنوع المداخله شود اقدامات بعدی با اطلاع دادستان شهرستان اجراء می شود مگر اینکه در خلال وارث یا نماینده قانونی مالک معلوم شود.

The post وکیل ابطال سند اصلاحات ارضی appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *