وکیل ابطال وکالت بلاعزل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل در تهران

وکیل ابطال وکالت بلاعزل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل کیست؟ وکیل ابطال وکالت بلاعزل چه کارکردی دارد؟ وکیل ابطال وکالت بلاعزل چگونه می تواند به ما کمک کند؟ حیطه کاری وکیل ابطال وکالت بلاعزل چیست؟ چگونه می توانیم بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل را پیدا کنیم؟ وکیل ابطال وکالت بلاعزل چه ویژگی هایی دارد؟ برای انتخاب وکیل ابطال وکالت بلاعزل به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل ابطال وکالت بلاعزل یکی از مهمترین وکلا در حوزه حقوقی محسوب می شود. این دسته از وکلا در خصوص قرارداد وکالت فعالیت می کنند. بنابراین برای فهم بهتر کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل باید مفهوم قرارداد وکالت را به خوبی متوجه شویم. به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد که در ماده 656 قانون مدنی بر اساس عنوان وکالت فردی شخص دیگر را برای برخی از امور از جانب خود نایب قرار می دهد. به بیان ساده تر بر اساس این ماده قانونی فردی می تواند با داشتن وکالت نامه از سمت موکل خود در امور خاص تعیین شده کارهایی را انجام دهد. بر اساس این موضوع وکالت در حوزه های مختلفی از جمله قضایی و قانونی، خانوادگی، تجاری و … وارد شده است.

اما برای این که بتوانیم دقیقا با مفهوم کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل آشنا شویم باید کمی هم با زبان قانون آشنا شویم. در واقع مفهوم وکیل ابطال وکالت بلاعزل یک نوع مفهوم قانونی است. از این رو برای درک این موضوع و مفهوم باید سعی کنیم با زبان قانون آشنا شویم. از این رو در ادامه ما سعی کردیم با برخی مفاهیم ابتدایی قانون آشنا شویم. در واقع قصد ما در ابتدای این مقاله این است که بتوانیم تا جایی که ممکن باشد با زبان قانون آشنا شویم. اما مسئله ای که وجود دارد مسلما ما در این فرصت کم نمی توانیم به تمامی مفاهیم و الفبای قانونی بپردازیم. بنابراین در ادامه تنها به بخشی از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم وکیل ابطال وکالت بلاعزل در ارتباط است. پیشنهاد ما این است که با این مطالب را جدی بگیرید. با فهم درست این مفاهیم می توانید به بخش مهمی از این سوالات پاسخ دهید.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (12)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (12)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل یک وکیل حقوقی است

وکیل ابطال وکالت بلاعزل از نظر قانونی یک وکیل حقوقی محسوب می شود. در واقع این دسته از وکلا بر اساس بستر حقوقی فعالیت می کنند. بنابراین اولین گام برای شناخت کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل باید بستر کاری او را بشناسیم. در واقع سوال اصلی که می خواهیم پاسخ دهیم این است که وکیل ابطال وکالت بلاعزل به عنوان یک وکیل حقوقی چه تفاوتی از نظر کارکرد با یک وکیل کیفری دارد؟

به طور کلی قانون ایران از دو بخش مهم کیفری و حقوقی تشکیل شده است. به نوعی می توان گفت که هر آن چیزی که قانون بیان کرده تحت یکی از دو عنوان بزرگ کیفری و حقوقی است. در واقع هر آن چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید تحت یکی از این دو بستر بزرگ قانونی بیان می شود. حقوقی آن بخش از قانون است که در آن قانونگذار حقوق هر فرد در جامعه را مشخص می کند. به بیان ساده تر در بخش حقوقی قانون گذار چارچوب های مختلفی را در جامعه تعیین می کند که هر فرد در موقعیت های مختلف باید بر اساس این چارچوب ها عمل کند. در بخش حقوقی مشخص می شود که روابط انسان با سایر مفاهیم اجتماعی به چه شکلی باشد و این روابط به چه نحوی باید تنظیم شود که علاوه بر پاسخگویی نیاز، آسیبی هم به کسی یا چیزی وارد نشود. در این بخش از قانون مفهوم جریمه و تخلف مورد بررسی قرار می گیرد. این همان بخشی است که وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس آن فعالیت می کند.

اما یک وکیل کیفری کسی است که بر اساس مفهوم جرم فعالیت می کند. در واقع تنها وکلای کیفری هستند که توانایی پیگرد کیفری و اعلام جرم علیه خوانده را دارند. بنابراین وکیل ابطال وکالت بلاعزل از آن جایی که یک وکیل حقوقی محسوب می شود امکان طرح شکایت و اعلام جرم را ندارد. قانون در بخش کیفری مشخص می کند که چه افعالی جرم است و چه مجازات هایی باید برای این دسته از جرایم در نظر گرفته شود. همین موضوع نشان می دهد که بستر اصلی فعالیت و کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل چیست و در چه چارچوب کلی باید به دنبال کارکرد آن باشیم.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (11)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (11)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و نگاه به مفهوم وکیل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل با مفهوم بسیار مهمی به نام وکالت سر و کار دارد. در واقع وکیل ابطال وکالت بلاعزل قبل از هر چیزی باید ابتدا با ذات کاری خودش آشنا شود. همانطور که بیان کردیم در قانون مدنی وکالت توسط قانون تعریف شده است. بر اساس این تعریف هر فردی می تواند در اموری مشخص و با قدرت اختیار مشخص فرد دیگری را به عنوان نایب خود مشخص کند. مثلا فردی بر اساس قانون می تواند وکالت فروش ملک خودش را به فرد دیگری بدهد. بر این اساس وکیل می تواند نسبت به فروش این ملک اقدام کند و بر اساس همین وکالت به جای فروشنده حاضر شود و امضاهای لازم را بزند. توجه داشته باشید که این وکلات تنها در حوزه فروش ملک صادر شده است. بنابراین در سایر امور مانند اجاره ملک، تخریب آن و یا … امکان هیچ کاری ندارد.

اما بیایید به وکالت و مفهوم وکیل از دید دیگری نگاه کنیم. به طور کلی اینگونه می توانیم بیان کنیم وکیل از سمت موکل در خصوص یک امور خاص با قدرت اختیارات محدود مشخص می شود. این مفهوم یکی از مهمترین مفاهیم در قانون محسوب می شود. یکی از مهمترین انواع وکالت ها در حوزه قانونی محسوب می شود.

شما در حوزه قانونی به فردی وکالت می دهید که بر اساس قوانین قضایی پرونده مربوط به شما را پیگیری کند. در واقع در این حوزه به سبب این که شما دانش و اطلاعات کمی نسبت به مسائل حقوقی و روند های قضایی دارید از این وکیل در این حوزه استفاده می کنید. انواع وکالت های دیگر مانند وکالت در حوزه تجاری و خانوادگی نیز وجود دارد. بر اساس این وکالت، وکیل این حق را دارد که کار خاصی را بتواند پیگیری کند. از دید اجتماعی وکالت اهمیت بالایی دارد. چرا که بر اساس این مفهوم افراد مجرب در حوزه های مختلف می توانند کارایی بهتری ایجاد کنند. در واقع زمانی که شما از وکیل در حوزه تجاری می خواهید تا کاری را در امور تجاری برای شما پیگیری کند در واقع شما کار را به کاردان سپرده اید و این یعنی رسیدن به هدف با کمترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (5)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (5)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و مفهوم قرارداد در قانون

وکیل ابطال وکالت بلاعزل کسی است بر اساس مفهوم قرارداد کار می کند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، وکیل ابطال وکالت بلاعزل فردی است که بر اساس قرارداد منعقد شده میان وکیل و موکل می تواند نسبت به ابطال آن اقدام کند. بنابراین شناخت مفهوم قرارداد می تواند بهتر ما را با کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل آشنا کند.

به طور کلی قرارداد یکی از مهمترین مفاهیم اجتماعی در قانون محسوب می شود. در واقع اگر بخواهیم صادقانه تر بیان کنیم، بر اساس قرارداد است که قانون می تواند روابط میان انسان ها را تنظیم کند. به بیان ساده تر قانون در نهایت خود یک قرارداد است. شما بر اساس این قرارداد می دانید که در قبال انسان یا مفهوم دیگری در جامعه چه رفتاری باید داشته باشید. بر اساس قرارداد مشخص می شود که طرفین نسبت به یک دیگر چه تعهداتی دارند. بگذارید با یک مثال این موضوع را بیان کنیم.

فرض کنیم که شما می خواهید خودرو خودتان را به فروش برسانید. از این رو با انعقاد یک قرارداد با خریدار به توافق می رسید که در قبال تحویل خودرو چه مبلغی را به چه صورتی دریافت کنید. این قرارداد مشخص می کند که شما و خریدار نسبت به یک دیگر چه تعهداتی دارید. وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس این تعهدات است که می تواند کار را پیش ببرد.

مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا قرارداد در تمامی جنبه های زندگی نمود دارد. به طور مثال شما با خرید از یک سوپرمارکت در حال عمل به یک قرارداد ناپیدا هستید. شما با خرید از یک سوپرمارکت تعهد می کنید که در قبال محصول خریداری شده هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید. مسئله ای که وجود دارد این است که انسان ها زمانی می توانند در کنار یکدیگر جامعه را تشکیل دهند که بتوانند بر اساس یک هدف مشترک به توافق برسند. این توافق همان مفهوم قرارداد است. بر اساس ماده 183 قانون مدنی نیز قرارداد چیزی جز تعهد میان دو یا چند فرد عنوان نشده است. این ها مهمترین نکاتی که است در خصوص قراردادها باید بدانیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که در قانون دو نوع قرارداد تعریف شده است. وکیل ابطال وکالت بلاعزل با انواع وکالت لازم سر و کار دارد.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (2)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (2)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و انواع قراردادها

وکیل ابطال وکالت بلاعزل با قرارداد لازم سر و کار دارد. اما یک قرارداد لازم چیست و از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که شرایط انحلال یک قرارداد لازم کاملا نسبت به سایر انواع قراردادها متفاوت است. بنابراین باید بدانیم که قرارداد لازم چیست سپس بر اساس این دانش بتوانیم انواع انحلال قراردادها را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی می توانیم اینگونه بیان کنیم که در قانون ایران دو نوع قرارداد تعریف شده است. وکیل ابطال وکالت بلاعزل به خوبی می داند که انواع قراردادهای لازم و جایز این دو نوع را تشکیل داده اند. قرارداد جایز قراردادی است که امکان انحلال آن به سادگی وجود دارد و طرفین می توانند بدون هیچ نگرانی و تعهدی در هر موقعیت زمانی و مکانی اقدام به انحلال آن کنند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که یک قرارداد وکالت ساده از نوع جایز است. یعنی موکل یا وکیل در موقعیت های مختلفی که بخواهند می توانند این وکالت را منحل کنند.

اما نوع لازم قراردادها مفهوم دیگری را دنبال می کند. در واقع از آن جهت که انسان موجودی مختار است، این توانایی را دارد که بتواند در هر موقعیتی هر رفتاری را که بخواهد انجام دهد. از این رو برای این که بتوانیم اطمینان پذیری نسبت به انجام قراردادها داشته باشیم باید سراغ نوع دیگری از این قراردادها برویم که به آن قرارداد لازم می گویند. قرارداد لازم قراردادی است که بر اساس قانون امکان انحلال آن تنها در شرایط خاصی امکان پذیر است. در واقع طرفین قرارداد امکان انحلال این قرارداد را ندارند مگر این که چهار حالت ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، اقاله و انفساخ وجود داشته باشد. همچنین عمدتا در انحلال یک قرارداد لازم باید دستور قضایی وجود داشته باشد. از این روست که شما برای ابطال یک قرارداد بلاعزل باید از وکیل ابطال وکالت بلاعزل استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که احتمالا در ذهن شما هم وجود داشته باشد این است که اساسا چگونه یک قرارداد وکالت که در حالت ساده به عنوان قرارداد جایز محسوب می شود می تواند به قرارداد لازم تبدیل شود؟ بر اساس قانون اگر در قالب یک قرارداد لازم موکل حق عزل وکیل را از خود سلب کند. بدین معنی است که این قرارداد به نوع لازم تبدیل شده است. بنابراین انحلال آن نیز تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. همچنین توجه داشته باشید که منظور از وکیل ابطال وکالت بلاعزل همان وکیل انحلال است. بنابراین این وکیل می تواند در خصوص انواع انحلال قرارداد وکالت بلاعزل کارکرد خوبی داشته باشد.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (2)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (2)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و انواع انحلال یک قرارداد

وکیل ابطال وکالت بلاعزل با مفهوم انحلال قرارداد وکالت طرف است. از این رو برای این که بتوانیم بدانیم که وکیل ابطال وکالت بلاعزل چه کارکردی دارد و از چه ابزارهایی می تواند استفاده کند؟ همانطور که بیان کردیم یک قرارداد لازم تنها در چهار حالت ابطال، انفساخ، فسخ و اقاله قابلیت انحلال را دارد. از این رو در ادامه می خواهیم به هر کدام از این روش ها نگاهی بیندازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که این وکیل به عنوان یک وکیل فسخ قرارداد محسوب می شود.

ابطال قرارداد بدین معنی است که اثبات شود قرارداد بر اساس قانون به شکل صحیحی تدوین و امضا نشده است. در واقع در مفهوم ابطال قرارداد، کلیت قرارداد زیر سوال می رود. مثلا اگر طرفین اهلیت لازم برای انعقاد قرارداد نداشته باشند این قرارداد باطل است. به طور مثال یک مجنون نمی تواند قراردادی امضا کند. بنابراین قرارداد وکالت بلاعزل این فرد غیر قانونی و نامعتبر است و وکیل ابطال وکالت بلاعزل می تواند نسبت به ابطال آن اقدام کند.

فسخ قرارداد یکی از رایج ترین روش های انحلال قرارداد است. هرگاه یکی از طرفین بر اساس اختیاراتی که در قرارداد دارد اقدام به انحلال قرارداد کند، می گوییم که این قرارداد فسخ شده است. در واقع فسخ بر اساس مفهوم اختیارات در قراردادها مورد بررسی قرار می گیرد. به طور مثال اگر فردی در قرارداد عنوان کرده باشد که در صورت عدم پرداخت در تاریخ مشخص شده این قرارداد منحل می شود، در صورتی که این شرط برقرار شود قرارداد فسخ خواهد شد.

در انفساخ نیز قرارداد تحت شرایطی قرار می گیرد که خارج از اختیار طرفین است و به نوعی طرفین را مجبور به انحلال قرارداد می کند. به طور مثال اگر یکی از طرفین قرارداد فوت کند و یا دچار جنون شود، این قرارداد منحل می شود. یکی از ابزارهای مهم وکیل ابطال وکالت بلاعزل نیز دقیقا همین موضوع است.

در اقاله نیز طرفین با یک دیگر بر سر انحلال قرارداد به توافق می رسند. در این نوع توافق طرفین بر اساس قراردادی جدید تحت عنوان اقاله مشخص می کنند که در چه صورتی این قرارداد منحل شود و این انحلال به چه صورتی اتفاق بیفتد. در صورتی که طرفین با یک دیگر به توافق برسند قانون نیز به توافق آن ها احترام می گذارد و نسبت به انحلال قرارداد دستور صادر می کند. اقاله نیز از دیگر انواع روش هایی است که وکیل ابطال وکالت بلاعزل از آن استفاده می کند.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (3)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (3)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و مفهوم وکالت بلاعزل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل با مفهوم وکیل بلاعزل سر و کار دارد. از این رو عمده کارکرد و مفهوم کاری وکیل ابطال وکالت بلاعزل با این مفهوم عجین شده است. بنابراین باید بدانیم که در قانون وکالت بلاعزل چیست و چه کارکردی در جامعه دارد؟

وکالت در قانون مدنی به شکل کلی یک قرارداد جایز تلقی شده است. یعنی افراد بر اساس این قرارداد می توانند افرادی را برای اموری خاص معین کنند. اما اگر در این قرارداد شرایط فسخ قرارداد از موکل گرفته شود و امکان انحلال قرارداد به واسطه خواست موکل از بین رود، این عقد و قرارداد تبدیل به یک قرارداد لازم می شود.

اگر بخواهیم ساده تر وکالت بلاعزل را توضیح دهیم اینگونه می توانیم بیان کنیم که به واسطه این قرارداد موکل حق عزل وکیل را از خود ساقط می کند و وکیل به جز در شرایط انحلال وکالت بلاعزل همواره به عنوان وکیل این فرد شناخته می شود. به طور کلی در قانون دو نوع وکالت بلاعزل پیش بینی شده است. این دو نوع عبارتند از نوع عام و نوع خاص.

نوع عام از وکالت بلاعزل به این موضوع اشاره می کند که وکیل در این قرارداد در تمامی امور زندگی و خانوادگی و شخصی و اجتماعی موکل خود دخیل است و می تواند در تمامی این امور دخالت کند. در واقع این وکیل در این نوع وکالت حق عمل و پیگیری در تمامی امور زندگی موکل خودش را دارد.

نوع دیگر از وکالت بلاعزل، وکالت بلاعزل خاص است. در این نوع وکالت، وکیل در امور خاص با محدوده عملکردی مشخص وارد کار می شود. در واقع وکیل بر اساس این نوع وکالت، تنها در امور مشخص شده و با اختیارات مشخص شده عمل می کند. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، وکالت بلاعزل همان مفهوم وکالت عادی است. تنها تفاوت وکالت بلاعزل با نوع معمولی در توانایی عزل وکیل توسط موکل است. اما مسئله ای که در خصوص کارکرد وکیل ابطال وکالت بلاعزل اهمیت دارد این است که اساسا در هر دو حالت وکالت بلاعزل امکان استفاده از این وکیل وجود دارد و تفاوت چندانی از نظر انحلال میان انواع این وکالت ها وجود ندارد.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (10)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (10)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و اهمیت کاری او در جامعه

وکیل ابطال وکالت بلاعزل یکی از مهمترین شخصیت های اجتماعی در جامعه محسوب می شود. در واقع این فرد به عنوان یک وکیل حقوقی سعی می کند حق موکل خود را در این قرارداد بگیرد. بگذارید ساده تر توضیح دهیم. وکالت بلاعزل یکی از خطرناک ترین انواع قراردادها در قانون و جامعه محسوب می شود.

در واقع باید اینگونه بیان کرد که اساسا وکیل ابطال وکالت بلاعزل با مفهومی بسیار مهم در جامعه سر و کار دارد. بگذارید با یک مثال این موضوع را بیان کنیم. فرض کنیم که شما برای امور خاص مانند فروش ملک به وکیل خود وکالت بلاعزل داده باشید. شما با دادن این وکالت به او در اصل او را در فروش ملک خود به عنوان وکیل انتخاب کرده اید. بنابراین این فرد می تواند در هر موقعیتی که می خواهد ملک را به هر کسی که می خواهد بفروشد و شما حق عزل وی را ندارید. در واقع شما نمی توانید نسبت به رفتار این فرد مخالفتی داشته باشید. زیرا شما این وکیل را نمی توانید عزل کنید.

مسئله ای که وجود دارد این است که ابطال یا انحلال وکالت بلاعزل بسیار سخت است و به جز چند شرط خاص امکان چنین کاری وجود ندارد. همین موضوع باعث می شود که خطرناک بودن این وکالت بسیار بیشتر شود. بسیاری از افراد ناخواسته و یا نادانسته اقدام به اعطای وکالت بلاعزل می کنند و یا تصور آن ها از این نوع وکالت چیز دیگری است! این وکالت ها نه تنها در حوزه قانونی بلکه در خصوص مسائلی مانند حضانت و یا طلاق بسیار بسیار مهم است.

همه این مسائل در کنار یک دیگر می تواند به ما نشان دهد که اساسا وکیل ابطال وکالت بلاعزل با یک مفهوم ساده و معمولی رو به رو نیست. در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که وکیل ابطال وکالت بلاعزل برای بسیاری از افرادی که درگیر چنین مفهومی می شوند به عنوان یک ناجی شناخته می شود. شما با ابطال یا انحلال یک وکالت بلاعزل می توانید وکیل را از عنوان خود خلع کنید و خودتان به امور مربوطه مسلط شوید. گرچه باید به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس قانون اساسا در صورت انتخاب وکیل نیز خودتان می توانید در امور مربوطه دخالت کنید. اما حضور وکیل بدین معنی است که او نیز می تواند به جای شما در این خصوص تصمیم گیری کند.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (9)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (9)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و تفاوت در دیدگاه ها

وکیل ابطال وکالت بلاعزل در ایران شاید وکیلی باشد که در مسیر قضایی و حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد و از او تنها این انتظار می رود که بتواند از موکل خود در این مسیر دفاع کند. اما آیا در کشورهای اروپایی و سطح اول جهان نیز چنین دیدگاهی وجود دارد؟ آیا تنها این دیدگاه نسبت به وکیل ابطال وکالت بلاعزل می توانیم داشته باشیم؟

شاید در ایران پاسخ این سوال مثبت باشد. در واقع در ایران اصولا وکیل را تنها در مسیرهای قضایی می توان تصویر کرد. البته این تصویر سازی ناشی از عدم درک درست از قانون و مفاهیم مربوط به آن است. در واقع بسیاری از ما نمی دانیم قانون چیست و چه کارکردی در جامعه دارد. قانون برای بسیاری از ما زمانی معنی می شود که اساسا درگیر یک مسیر قضایی شده باشیم. بنابراین کاملا طبیعی است که در ایران و کشورهایی مانند آن یک وکیل ابطال وکالت بلاعزل تنها در مسیر قضایی شناخته شود.

اما دیدگاه افراد جامعه در کشورهای اروپایی و سطح اول جهان کاملا متفاوت است. این دسته از افراد اینگونه یاد گرفته اند که یک وکیل در جامعه کارکردی مهم تر از دفاع از موکل خود در مسیر قضایی دارد. در واقع حاکمیت در این جوامع این فرهنگ را ایجاد کرده است که وکیل در جامعه به عنوان یک مترجم قانون می تواند عمل کند. به بیان ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، وکیل کسی است که قانون را به خوبی می داند و می فهمد. این در حالی است که برای بسیاری از افراد جامعه قانون یک مفهوم کاملا گنگ محسوب می شود. عدم فهم درست از قانون می تواند باعث بروز انواع تعارضات قانونی شود. این یعنی بار حقوقی و قضایی بسیاری می تواند بر اساس این عدم درک درست قانون ایجاد شود. این بار حقوقی یعنی هزینه مالی و روانی بیشتر برای جامعه و دستگاه قضایی! بنابراین حاکمیت با معرفی وکیل به عنوان مترجم قانون سعی می کند که کاری کند که قانون با زبانی ساده تر به جامعه منتقل شود و این یعنی کم شدن بار مهمی از سیستم قضایی. بنابراین مهمترین کارکردی که می توان برای وکیل ابطال وکالت بلاعزل در نظر داشت نقش مشاوره ای اوست. اگر شما هم مانند یک جهان اولی فکر می کنید می توانید از وکیل ابطال وکالت بلاعزل به عنوان یک مشاوره بهره مند شوید.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (4)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (4)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل یا وکیل انحلال وکالت بلاعزل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس شرایطی خاصی امکان ابطال یا انحلال قرارداد را پیدا می کند. پیش از این که بخواهیم به این شرایط بپردازیم باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم. ما در این مقاله از عنوان ” وکیل ابطال وکالت بلاعزل ” استفاده می کنیم. اما آیا این عنوان درست است؟ وکیل ابطال وکالت بلاعزل یا وکیل انحلال قرارداد چه تفاوتی دارد؟

اگر بخواهیم از دید قانونی نگاه کنیم ابطال یک قرارداد زیر مجموعه ای از انحلال آن قرارداد محسوب می شود. در واقع همانطور که در بالاتر بیان کردیم برای انحلال یک قرارداد لازم تنها چهار حالت ابطال، اقاله، انفساخ و فسخ وجود دارد. بنابراین ابطال جزئی از انحلال محسوب می شود. از آن جایی که وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس تمامی این چهار حالت فعالیت خودش را انجام می دهد باید این وکیل را یک وکیل انحلال وکالت بلاعزل دانست. اما آن چیزی که بین عموم مردم رواج پیدا کرده عنوان ” وکیل ابطال وکالت بلاعزل” است و ما نیز به این مسئله احترام می گذاریم.

اما همانطور که گفته شد برای انحلال یک قرارداد لازم باید یکی از چهار حالت ابطال، انفساخ، فسخ یا اقاله اتفاق بیفتد. با توجه به این که وکالت بلاعزل یک قرارداد لازم محسوب می شود، از این رو در ادامه می خواهیم شرایط انحلال وکالت بلاعزل را بر اساس این چهار حالت مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که این حالت ها به عنوان ابزار کاری مهم برای وکیل ابطال وکالت بلاعزل محسوب می شود. از این رو در ادامه سعی می کنیم به صورت جداگانه هر کدام از این مفاهیم را مورد بررسی قرار دهیم.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (6)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (6)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و بررسی شرط ابطال قرارداد

وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس چهار حالت انحلال یک قرارداد لازم می تواند نسبت به انحلال یک وکالت بلاعزل اقدام کند. مهمترین این ابزارها می تواند همان ابطال این وکالت باشد. در واقع در مفهوم قراردادها، ابطال بدین معنی است که ثابت شود از همان ابتدا قرادادی وجود نداشته است. در واقع اگر قرارداد بر اساس شرایط قانونی درستی برقرار نشده باشد و در آن شرایط تعیین شده قانونی رعایت نشده باشد عملا این قرارداد باطل اعلام می شود. هر قرارداد شرایط قانونی خاص خودش را دارد. اما به صورت عمومی می توان گفت که هر قرارداد لازم باید چند شرط اساسی را داشته باشد. اولین این شرایط اهلیت داشتن طرفین است.

بنا بر این شرط طرفین باید بالغ، رشید و عاقل باشند. در واقع طرفین یک قرارداد لازم بر اساس شرط بلوغ اگر دختر هستند بیشتر از 9 سال و اگر پسر هستند بیش از 15 سال سن داشته باشند. همچنین بر اساس شرط رشید بودن، باید برای قانون مشخص شده باشد که فرد از نظر رشد عقلی در مرحله درستی قرار گرفته است. در قانون سن 18 سالگی به صورت عمومی برای اثبات سن رشد در نظر گرفته شده است. یعنی اگر فرد بالغ بر 18 سال داشته باشد این فرد رشید محسوب می شود. اما برای اثبات رشد قبل از این سن باید دستگاه قضایی دستور لازم را صادر کرده باشد. شرط سوم برای اثبات اهلیت طرفین سلامت عقل است. در واقع بر اساس قانون محجورین و مجنونین امکان امضای قرارداد لازم را ندارند. بنابراین اگر اثبات شود که فرد در زمان انعقاد قرارداد مجنون بوده و یا بر اساس قانون محجور محسوب می شده، اساسا این قرارداد باطل می شود. بنابراین اگر یکی از این شروط سه گانه اهلیت طرفین قرارداد زیر سوال برود، آن قرارداد باطل می شود و همین موضوع در خصوص ابطال قرارداد وکالت بلاعزل نیز وجود دارد. در واقع این مسئله می تواند به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای قانونی محسوب شود. بنابراین اگر بر اساس قانون مشخص شود که وکیل یا موکل در زمان امضای وکالت بلاعزل محجور بوده اند، عملا این وکالت باطل اعلام می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. با اتمام زمان قرارداد وکالت بلاعزل و یا تمام شدن موضوع مورد وکالت عملا شرایط صحت قرارداد نیز تمام می شود و بر اساس قانون این قرارداد باطل می شود. این مسئله ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (8)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (8)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و بررسی سایر شرایط انحلال وکالت بلاعزل

وکیل ابطال وکالت بلاعزل بر اساس مفهوم انفساخ نیز می تواند کارایی خودش را داشته باشد. در واقع انفساخ بدین معنی است که شرایطی ایجاد شود که عملا در اختیار هیچ کدام از طرفین نیست و طرفین به ناچار مجبور به قبول این شرایط و انحلال قرارداد هستند.

به طور مثال در صورتی که یکی از طرفین فوت کند و یا دچار حجر شود عملا این قرارداد باطل می شود. این موضوع در خصوص انحلال وکالت بلاعزل بسیار کارایی دارد و به عنوان یکی از ابزارهای مهم وکیل ابطال وکالت بلاعزل محسوب می شود. توجه داشته باشید که در خصوص وکالت بلاعزل مسئله فسخ چندان مطرح نمی شود. چرا که در این نوع قرارداد موکل حق انحلال قرارداد و عزل موکل را از خود گرفته است. بنابراین اختیاری در این قرارداد ندارد که بخواهد بر اساس آن اقدام به فسخ قرارداد کند. البته خود وکیل می تواند اقدام به استعفا کند و خود از این قرارداد خارج شود. بنابراین این حق فسخ برای وکیل وجود دارد که در این حالت اساسا نیازی به وکیل ابطال وکالت بلاعزل نیست!

اما در خصوص اقاله وکیل ابطال وکالت بلاعزل می تواند کارایی خوبی داشته باشد. در واقع همانطور که بیان کردیم، اقاله بدین معنی است که طرفین نسبت به انحلال یک قرارداد با یک دیگر به توافق می رسند. این توافق تحت قرارداد لازم دیگری بیان می شود. بنابراین شما با ایجاد یک قرارداد جدید می توانید قرارداد وکالت بلاعزل داده شده را منحل کنید. البته شرط اصلی در اقاله رضایت طرفین بر این موضوع است. بنابراین وکیل شما نیز باید در این خصوص راضی باشد!

بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم تنها راه های انحلال یک قرارداد وکالت بلاعزل عبارت است از حجر وکیل یا موکل، فوت وکیل یا موکل، استعفای وکیل، اقاله، پایان زمان قرارداد وکالت، انجام موضوع مورد وکالت یا از بین رفتن آن. چیزی که مشخص است این است که اساسا آن چیزی که به صورت عملی یک وکیل ابطال وکالت بلاعزل می تواند بر اساس آن اقدام کند اولا مسئله حجر وکیل یا موکل و ثانیا استفاده از ابزار اقاله است. همچنین وکیل ابطال وکالت بلاعزل می تواند از طریق ابطال قرارداد نیز اقدام کند. بنابراین عملا ابزار چندانی در اختیار وکیل ابطال وکالت بلاعزل قرار ندارد و همین موضوع می تواند سختی کار او را چند برابر کند.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (13)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (13)

وکیل ابطال وکالت بلاعزل و نگاه به دو وکالت مهم

وکیل ابطال وکالت بلاعزل به خوبی می داند که انواع وکالت بلاعزل می تواند در ایران تعریف شود. اما در این بین دو وکالت بسیار مهم وجود دارد که دعوی های بسیاری بر اساس آن ایجاد شده است. این دو کالت مهم عبارتند از وکالت بلاعزل طلاق و وکالت بلاعزل حضانت.

همانطور که می دانید بر اساس قانون ایران حق طلاق با مرد است. یعنی این مرد است که می تواند در هر موقعیتی که می خواهد نسبت به طلاق زن خود اقدام کند. طی چند سال گذشته زنان برای داشتن حقوقی برابر در این خصوص خواستار اعطای این حق توسط مرد شده اند. به بیان ساده تر در اصطلاح گفته می شود که مرد می تواند حق طلاق خود را به زن منتقل کند. اما این سخن چندان درست نیست. در واقع مرد می تواند وکالت استفاده از حق طلاق را به زن خود بدهد. در اینجا زن به عنوان وکیل می تواند از سمت مرد خود اقدام به طلاق کند. بنابراین در این مسیر زن به عنوان وکیل مرد شناخته می شود و از سمت اوست که دادخواست طلاق را به دادگاه ارائه می دهد. آن چیزی که مهم است این است که این وکالت، بلاعزل است. یعنی مرد با دادن حق طلاق به همسر خود دیگر نمی تواند او را از این موضوع عزل کند و این وکالت را از او ساقط کند. مگر این که یکی از آن حالت های گفته شده اتفاق بیفتد. احتمالا اکنون خود شما هم متوجه شده اید که وکالت بلاعزل در این چنین حالتی یک مفهوم عام و همه گیر در جامعه امروز ایران محسوب می شود. یکی از مهمترین حوزه های کاری وکیل ابطال وکالت بلاعزل نیز دقیقا در این خصوص است. یکی دیگر از رایج ترین انواع وکالت بلاعزل در جامعه، وکالت حضانت فرزندان است. در این خصوص بهتر است از وکیل ابطال وکالت بلاعزل بخواهید برای شما توضیح دهد.

وکیل ابطال وکالت بلاعزل (7)
وکیل ابطال وکالت بلاعزل (7)

انتخاب بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل

اما بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل کیست؟ در این مقاله ما نمی توانیم نامی از کسی ببریم. علت آن نیز ساده است. بر اساس نیاز شما بهترین ها می توانند متفاوت باشند. از این رو این خود شما هستید که باید بتوانید که بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل را پیدا کنید.

بهترین وکیل ابطال وکالت بلاعزل کسی است که تخصص خوبی در حوزه قراردادها، قوانین مدنی و بعضا قوانین و مسائل فقهی داشته باشد. در واقع این ها پایه های اساسی دانش و تخصص این وکیل را تشکیل می دهد. اما این تمام کار نیست. مهمترین ویژگی که یک وکیل مجرب باید داشته باشد تجربه آن است. در واقع این تجربه است که می تواند کاری کند که بهترین مسیر در پیش پای شما قرار بگیرد و شما را از سخت ترین مسیرها عبور دهد. همانطور که گفتیم مسیر کاری وکیل ابطال وکالت بلاعزل بسیار سخت و پیچیده است. بنابراین یک وکیل ابطال وکالت بلاعزل به عنوان یک وکیل با تجربه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور برای شما محسوب شود.

The post وکیل ابطال وکالت بلاعزل appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *