وکیل جرایم زیست محیطی

وکیل جرایم زیست محیطی

وکیل جرایم زیست محیطی در جریان بیساری از پرونده ها می تواند نقش اساسی و مهمی از خود نشان دهد و شرایط بیار خوبی را برای جریان دادرسی پرونده های مربوط به این حوزه در دستگاه قضایی بوجود آورد. وکیل جرایم زیست محیطی با توجه به تخصص ها و مهارت هایی که دارد به موکلان خود کمک می کند تا شرایط نسبتا مطلوبی را تجربه کنند و مسائل مختلف حقوقی را از بهترین و کوتاهترین راه های ممکن مورد بررسی قرار دهند.

وکیل جرایم زیست محیطی جز متخصص ترین و حرفه ای ترین وکلایی شناخته میشود که در سال های اخیر بسیاری از افراد به او احتیاج پیدا می کنند تا جریان دادرسی پرونده خود را به این وکیل حرفه ای واگذار کنند و از تخصص و مهارت های او در جریان پرونده های مختلف استفاده کنند و از تضییع حقوق خود جلوگیری کنند.

وکیل جرایم زیست محیطی می تواند به تمامی آن دسته از کسانی که به او احتیاج دارند کمک کند تا به راحتی سوالات خود را بپرسند و راه حلی مناسب برای حل مشکلات قانونی پیدا کنند. در حالت کلی باید بگوییم که حیطه کاری وکیل جرایم زیست محیطی در مقایسه با دیگر وکلایی که در حوزه های دیگر مشغول فعالیت هستند متفاوت است و تجربه نسبتا جدیدی را رد جامعه حقوقی امروز رقم زده اند.

وکیل جرایم زیست محیطی (2)
وکیل جرایم زیست محیطی (2)

وکیل جرایم زیست محیطی کیست؟

وکیل جرایم زیست محیطی به کسی گفته می شود که تمامی قوانین زیست محیطی را به خوبی بشناسد و بتواند این قوانین و قواعد را به نحو احسن اجرا کند و آنها را به موکلان خود نیز انتقال دهد و آنها را از تمامی مسائل آگاه کند و جریانات مختلف را برای اینها بازگو کند تا آنها بتوانند شرایط نسبتا خوبی را در جریان دادرسی پرونده های مختلف تجربه کنند و بتوانند در مسیر احقاق حقوق خود قدم بردارند.

مهم ترین مسئله ای که باعث ایجاد تفاوت میان وکیل جرایم زیست محیطی با دیگر وکلا می گردد آن است که این وکیل حرفه ای و متخصص با پرونده های مربوط به حوزه خانواده، ملکی، و…. آشنایی دارد و از تمامی قوانین عمومی که باید بداند اطلاع دارد و می داند چگونه باید بر این موارد استناد کند و جریان دادرسی پرونده های مختلف را پیش ببرد.

وکیل جرایم زیست محیطی دارای تخصص و توانایی هایی است که افراد باید این موارد را شناسایی کنند تا بتوانند در مورد مهارت ها و تخصص های این وکیل حرفه ای اطلاع پیدا کنند و بتواند جریان دادرسی پرونده هایی که با ان درگیر هستند را به این وکیل حرفه ای و متخصص بسپارند و از تخصص این وکیل برای رسیدن به اهداغف خود استفاده کننند.

محیط زیست انسان ها برای آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است و. باعث میشود تا کمتر دچار مشکل شوند و چالش های مختلف مربوط به این حوزه را به راحتی پشت سر بگذارند. از آنجایی که هر رشته ای دارای متخصصان خاص خود باشد تا بتوانند جریان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند.

بررسی جریان پرونده های مختلف توسط وکیل جرایم زیست محیطی باعث می شود تا مسائل پرونده های مختلف به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار گیرد و آماده ارائه گردد. وکیل جرایم زیست محیطی را باید از طریق یک متخصص حرفه ای و مورد اطمینان شناسایی کرد.

یکی از بهترین موسسات حقوق که می توان با کمک آن در مدت زمان بسیار کوتاهی، وکیل جرایم زیست محیطی را شناسایی کرد و جریان پرونده های خود را به او واگذار کرد، موسسه حقوقی پارسا است. وکیل جرایم زیست محیطی می تواند بهترین و حرفه ای ترین اقدامات را انجام دهد تا حقوق افراد کمتر دچار تضییع قرار گیرد و آنان بتوانند نتیجه ای مناسب را از جریان دادرسی پرونده هایی که در محاکم قضایی مطرح شده اند، بدست آورند و شرایط نسبتا مطلوبی را تجربه کنند.

وکیل جرایم زیست محیطی (3)
وکیل جرایم زیست محیطی (3)

وکیل جرایم زیست محیطی و توانایی هایی که دارد.

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که ممکن است ذهنم بسیاری از افراد را به خود مشغول کند و باعث بوجود آمدن شبهات ذهنی بسیار مختلفی برای آنان گردد آن است که اصلا وکیل جرایم زیست محیطی دقیقا دارای چه توانایی هایی است و چگونه می توان از توانایی های این وکیل حرفه ای در جهت رفع مشکلات و چالش های قانونی بهره برد و جریان پرونده های قانونی خود را به او واگذار کنیم؟ رد پاسخ به این سوال به موارد زیر به عنوانان توانای های وکیل جرایم زیست محیطی به طور خلاصه اشاره می کنیم:

اولین و مهمترین توانایی که یک وکیل جرایم زیست محیطی باید داشته باشد آن است که با قوانین آشنایی داشته باشد و بتواند از دانش حقوقی که دارد به بهترین نحو ممکن استفاده کند و آن را در جهت پیشبرد اهداف خود به کار گیرد. وکیل جرایم زیست محیطی می تواند در شرایط حساس موکل خود را به خوبی حمایت کند و او را در کوتاهترین زمان ممکن به سمت پیروزی راهنمایی کند و از ادله اثبات مناسب در این راستا استفاده کند.

وکیل جرایم زیست محیطی باید توانایی جمع آوری مدارک و ادله استنباطی قانونی داشته باشد و بتواند این مدارک را در جهت احقاق حقوق افراد به کار گیرد و آنها را به نحوی مناسب جمع آوری و دسته بندی کند. بسیاری از وکلایی که دارای تخصص و مهارت کافی در راستای قانون زیست محیطی نیستند.

وکیل جرایم زیست محیطی باید دارای فن مذاکره باشد. فن مذاکره یکی از بهترین توانایی هایی است که یک وکیل جرایم زیست محیطی باید داشته باشد. یک وکیل جرایم زیست محیطی حرفه ای هنگامی که رد محاکم قضایی و قانونی حضور می یابد با تکیه بر تخصص و توانایی هایی که دارد می تواند بهتر از هرکس دیگری با فن بیانی که دارد جریان دادرسی پرونده های مختلف و گوناگون را در جلسات دادگاه پیگیری کند.

وکیل جرایم زیست محیطی باید توانایی ههای متعددی مانند تهیه و تنظیم اسناد حقوقی باشد، این وکیل حرفه ای و متخصص باید بتواند اسناد حقوقی مختلف را در چارچوب های قانونی تهیه کند و بهترین قوانین و قواعد را در آنها ذکر کند تا مورد تایید قانون قرار گیرد.

وکیل جرایم زیست محیطی یکی از بهترین و متخصص ترین کسانی است که می تواند در جلسات مشاوره حقوقی به تمامی پرسش های موکلان خود پاسخ دهد و بهترین و تخصصی ترین راه های قانونی را به آنها معرفی کند تا بتوانند عملمکرد خوبی داشته باشند. وکیل جرایم زیست محیطی در جریان پرونده های مختلف عملکرد های مختلفی دارد و این عملکرد هایی که این وکیل حرفه یا از خود نشان می دهد به موضوع پرونده وابسته است.

وکیل جرایم زیست محیطی (4)
وکیل جرایم زیست محیطی (4)

وکیل جرایم زیست محیطی و تفاوت او با دیگر وکلای پایه یک دادگستری

وکیل جرایم زیست محیطی دارای تفاوت ها وشباهت های بسیار زیادی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری است که به تمامی افراد یکه قصد دارند به این وکیل مراجعه کنند توصیه می شود که در ابتدا این توانایی ها و عملکرد ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و سپس اقدام به تصمیم گیری و انتخاب وکیل جرایم زیست محیطی کنند. به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین مسائل مربوط به وکیل جرایم زیست محیطی اشاره می کنیم و شباهت و تفاوت های این وکیل با دیگر وکلا را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما نیز با انها اشنا شوید و اطلاعات لازم را بدست آورید:

اولین و مهم ترین تفاوت وکیل جرایم زیست محیطی با دیگر وکلای پایه یک دادگستری آن است که این وکیل حرفه ای و متخصص سال های زیادی در زمینه پرونده های زیست محیطی فعالیت کرده است و همین موضوع باعث شده است تال میزان اطلاعات و دانش حقوقی و بسیار بیشتر از دیگر افراد باشد و آنها بتوانند جریان پرونده های مختلف مربوط به زیست محیط را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.

دومین تفاوت وکیل جرایم زیست محیطی که می توان به آن اشاره کرد آن است که این وکیل حرفه ای و و متخصص می تواند جیان پرونده های مختلف مربوط به زیست محیطی را بدون کوچکترین اختلال و اتلاف وقتی مورد بررسی قرار دهد و جالب است بدانید که رد چنین مواردی معمولا نیازی به حضور موکل در جلسات دادگاه نیست و جریانات مربوط به بهترین نحو ممکن و د رکوتاهترین زمان ممکن پیگیری می شوند.

سومین و اساسی ترین مسئله ای که در مورد وکیل جرایم زیست محیطی باید بدانید آن است که این فرد متخصص با استناد به نکات قانونی و مباحث حقوقی می تواند جریان دادرسی پرونده ها را در جلسات قانونی و حقوقی به صورت حرفه ای پیگیری کند تا به نتیجه برسند و شرایط نسبتا مساعدی پیدا کنند. همین موضوع باعث میشود تا در صرف زمان و هزینه نیز صرفه جویی شود.

وکیل جرایم زیست محیطی (5)
وکیل جرایم زیست محیطی (5)

هزینه وکیل جرایم زیست محیطی

هزینه وکیل جرایم زیست محیطی در مقایسه با عملکردی که دارد مورد بررسی قرار می گیرد و شرایط مختلفی برای آن تعیین می گردد. از آنجایی که موضوع پرونده های زیست محیطی دارای ابعاد متنوعی است و نمیتوان آن را از یک جنبه خاص مورد بررسی و پیگیری قرارداد باید گفت که تعیین دستمزد وکیل جرایم زیست محیطی به مباحثی مانند موضوع پرونده و میزان حساسیت آن بستگی دارد.

گروه وکلای پارسا یکی از بهترین و متخصص ترین گروه های حقوقی است که دارای کادری حرفه ای و آموزش دیده است و از بهترین وکیل جرایم زیست محیطی تشکیل شده است. شما به راحتی می توانید با واگذاری موضوع پرونده خودئ به وکیل جرایم زیست محیطی از مزایای کمک گرفتن از وکیل جرایم زیست محیطی استفاده کنید.

هزینه و دستمزد دارای نرخ معینی نیست و برای آنکه بتوانید با میزان آن آشنا شوید بهتر است در یک جلسه مشاوره حقوقی با وکیل جرایم زیست محیطی شرکت نمایید تا بتوانید به راحتی مسائل مربوط به این حیطه را رعایت نمایید و با انها اشنا شوید تا هزینه های مربوط به آن را تهیه نمایید.

مسائل مربوط به جرایم زیست محیطی به نحوی تعیین می گردند که همه افراد می توانند از آنها اطلاع یابند و. جریان دادرسی آن را در کوتاه مدت به وکیل جرایم زیست محیطی واگذار نمایند. گروه وکلای پارسا می تواند به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

وکیل جرایم زیست محیطی (6)
وکیل جرایم زیست محیطی (6)

جرایم زیست محیطی و قانون‌ نحوه‌ جلوگیری‌ از آلودگی‌ هوا

وکیل جرایم زیست محیطی از تمامی مباحث قانونی مربوط به آلودگی هوا که جزیی از جرایم زیست محیطی است اطلاع دارد. به همین جهت‌ تحقق‌ اصل‌ پنجاهم‌ قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و به منظور پاک‌سازی‌ و حفاظت‌ هوا از آلودگیها کلیه‌ دستگاهها و مؤسسات‌ و کلیه‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ موظفند مقررات‌ و سیاستهای‌ مقرر در این‌ قانون‌ را رعایت‌ نمایند.

اقدام‌ به‌ هر عملی‌ که‌ موجبات‌ آلودگی‌ هوا را فراهم‌ نماید ممنوع‌ است‌. منظور از آلودگی‌ هوا عبارتست‌ از وجود و پخش‌ یک‌ یا چند آلوده‌کننده‌ اعم‌ از جامد، مایع‌، گاز، تشعشع‌ پرتوزا و غیر پرتوزا در هوای‌ آزاد به‌ مقدار و مدتی‌ که‌ کیفیت‌ آن‌ را بطوریکه‌ زیان‌ آور برای‌ انسان‌ و یا سایر موجودات‌ زنده‌ و یا گیاهان‌ و یا آثار و ابنیه‌ باشد تغییردهد.

استفاده‌ از وسائل‌ نقلیه‌ موتوری‌ که‌ بیش‌ از حد مجاز مقرر دود و آلوده‌کننده‌های‌ دیگر وارد هوای‌ آزاد نمایند ممنوع‌ است‌ حد مجاز خروجی‌ وسائل‌ نقلیه‌ موتوری‌ توسط‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ با همکاری‌ وزارت‌ صنایع‌ تعیین‌ و به‌ تصویب‌ شورایعالی‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ می‌رسد.

هر وسیله‌ نقلیه‌ موتوری‌ که‌ بکارگرفته‌ می‌شود باید دارای‌ گواهینامه‌ مخصوص‌ مبنی‌ بر رعایت‌ حد مجاز خروجی‌ آلوده‌کننده‌های‌ هوا باشد. دارندگان‌ وسائل‌ نقلیه‌ موتوری‌ مکلفند همه‌ ساله‌ وسایل‌ نقلیه‌ خود را در مراکز مورد تایید سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ که‌ توسط‌ شهرداریها ایجاد می‌گردد تحت‌ آزمایش‌ و معاینه‌ قرار داده‌ و گواهینامه‌ مبنی‌ بر رعایت‌ حد مجاز آلودگی‌ را دریافت‌ نمایند. در غیر این‌ صورت‌ از تردد وسائل‌ نقلیه‌ فاقد گواهینامه‌ مذکور به‌ ترتیبی‌ که‌ در آیین‌نامه‌ اجرائی‌ این‌ قانون‌ تعیین‌ می‌شود جلوگیری‌ خواهد شد.

هزینه‌ انجام‌ آزمایش‌ و معاینه‌ وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ از دارندگان‌ وسایل‌ نقلیه‌ مذکور طبق‌ تعرفه‌ای‌ که‌ توسط‌ وزارت‌ کشور و سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ تهیه‌ و به‌ تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ می‌رسد اخذ خواهد شد.

تاریخ‌ شروع‌ اجرای‌ این‌ ماده‌ و تبصره‌های‌ آن‌ حداکثر یکسال‌ پس‌ از تصویب‌ این‌ قانون‌ تعیین‌ می‌شود و سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ و شهرداری‌ و سایر دستگاههای‌ ذیربط‌ موظفند ظرف‌ مدت‌ مذکور امکانات‌ لازم‌ جهت‌ اجرای‌ این‌ ماده‌ را فراهم‌ کنند .

شهرداریها، نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های‌ ذیربط‌ موظفند نحوه‌ تردد وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ و سیستم‌ حمل‌ و نقل‌ شهری‌ را بصورتی‌ طراحی‌ و سامان‌ دهند که‌ ضمن‌ کاهش‌ آلودگی‌ هوا جوابگوی‌ سفرهای‌ روزانه‌ شهری‌ باشد.

آیین‌نامه‌ اجرائی‌ این‌ ماده‌ که‌ در برگیرندة‌ ساعات‌ و محدوده‌ مجاز تردد شهری‌، پیش‌بینی‌ استفاده‌ مطلوب‌ و بیشتر از وسایل‌ نقلیه‌ عمومی‌ و امثال‌ آن‌ می‌باشد توسط‌ وزارت‌ کشور (شهرداریها) و نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ و در صورت‌ لزوم‌ با همکاری‌ سازمانهای‌ ذیربط‌ تهیه‌ و به‌ تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ خواهد رسید.

در مواقع‌ اضطراری‌ که‌ بعلت‌ کیفیت‌ خاص‌ جوی‌، آلودگی‌ هوای‌ شهرها به‌ حدی‌ برسد که‌ به‌ تشخیص‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ سلامت‌ انسان‌ و محیط‌زیست‌ را شدیداً به‌ مخاطره‌ بیاندازد، سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ با همکاری‌ وزارت‌ کشور (شهرداریها و نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌) ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های‌ موقت‌ زمانی‌، مکانی‌ و نوعی‌ را برای‌ منابع‌ آلوده‌کننده‌ برقرار نموده‌ و بلافاصله‌ مراتب‌ را از طریق‌ رسانه‌های‌ همگانی‌ به‌ اطلاع‌ عموم‌ خواهد رسانید.

با بر طرف‌ شدن‌ وضعیت‌ اضطراری‌ و کاهش‌ آلودگی‌ هوا، سازمان‌ نسبت‌ به‌ رفع‌ ممنوعیت‌ و محدودیت‌ برقرار شده‌ اقدام‌ و مراتب‌ را بنحو مقتضی‌ به‌ اطلاع‌ عموم‌ خواهد رسانید.

ساخت‌ و تولید و ورود وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ و همچنین‌ موتور و سایر قطعات‌ مرتبط‌ با احتراق‌ وسایل‌ نقلیه‌ از قبیل‌ کاربراتور و فیلتر مستلزم‌ رعایت‌ استانداردهای‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ می‌باشند.

وزارت‌ صنایع‌ موظف‌ است‌ سیاستها و برنامه‌های‌ تولیدی‌ واحدها و شرکتهای‌ تابعه‌ تولید وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ خود را بنحوی‌ تنظیم‌ نماید که‌ اولاً تولید وسایل‌ نقلیه‌ با موتورها و قطعات‌ غیراستاندارد صورت‌ نپذیرد ثانیاً در برنامه‌ریزی‌ ساخت‌ خودرو برنامه‌ تولید وسایل‌ نقلیه‌ و حمل‌ و نقل‌ عمومی‌ را در اولویت‌ قرار دهد ثالثاً طراحی‌ و ساخت‌ اتومبیل‌ها بنحوی‌ صورت‌ گیرد که‌ حتی‌المقدور امکان‌ استفاده‌ از گاز هم‌ وجود داشته‌ باشد. برای اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع با وکیل جرایم زیست محیطی مشاوره کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید.

وکیل جرایم زیست محیطی (7)
وکیل جرایم زیست محیطی (7)

وکیل جرایم زیست محیطی و تخلفات کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاهها

بسیاری از پرونده های مربوط به جرایم زیست محیطی در مورد کارخانجات مطرح می گردد. وکیل جرایم زیست محیطی می تواند تمامی اطلاعات لازم در این حوزه را ارائه دهد و مسائل مربوط به آن را پیگیری کند. بر اساس قانون کشور ما:

احداث‌ کارخانجات‌ و کارگاههای‌ جدید و توسعه‌ و تغییر محل‌ و یا خط‌ تولید کارخانجات‌ و کارگاههای‌ موجود مستلزم‌ رعایت‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ می‌باشد.

وزارتخانه‌های‌ صنایع‌، معادن‌ و فلزات‌، کشاورزی‌ و جهادسازندگی‌ هنگام‌ صدور جواز تأسیس‌ رونوشتی‌ از جواز تأسیس‌ مربوط‌ را به‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ ارسال‌ خواهند نمود.

دارندگان‌ جواز تأسیس‌ مذکور مکلفند محل‌ استقرار واحدهای‌ صنعتی‌ و یا تولیدی‌ خود را طبق‌ ضوابط‌ استقرار موضوع‌ ماده‌ 12 این‌ قانون‌ تعیین‌ نمایند.

صدور پروانه‌ بهره‌برداری‌ موکول‌ به‌ تایید محل‌ استقرار با رعایت‌ ضوابط‌ موضوع‌ ماده‌ 12 فوق‌ بر اساس‌ اعلام‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ می‌باشد.

احداث‌ نیروگاهها، وپالایشگاهها، کارخانجات‌ پتروشیمی‌، کارخانجات‌ صنایع‌ نظامی‌، فرودگاهها و ترمینالهای‌ بارگیری‌ موکول‌ به‌ رعایت‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ از لحاظ‌ محل‌ استقرار می‌باشد. تبصره‌ 3ـ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ موظف‌ است‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ زیست‌ محیطی‌ لازم‌ را از طریق‌ وزارتخانه‌های‌ ذیربط‌ به‌ دارندگان‌ جواز تأسیس‌ اعلان‌ نماید.

فعالیت‌ کارخانجات‌ و کارگاههای‌ جدیدی‌ که‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ موضوع‌ ماده‌ 12 را رعایت‌ ننمایند و همچنین‌ فعالیت‌ و بهره‌برداری‌ از کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاههائی‌ که‌ بیش‌ از حد مجاز موجبات‌ آلودگی‌ هوا را فراهم‌ آورند ممنوع‌ است‌.

سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاههائی‌ که‌ آلودگی‌ آنها بیش‌ از حد مجاز استانداردهای‌ محیط‌زیست‌ باشد را مشخص‌ نموده‌ و مراتب‌ را با تعیین‌ نوع‌ و میزان‌ آلودگی‌ به‌ صاحبان‌ و یا مسئولان‌ کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاهها ابلاغ‌ خواهد کرد تا در مهلت‌ معینی‌ که‌ توسط‌ سازمان‌ با همکاری‌ و مشارکت‌ دستگاههای‌ ذیربط‌ تعیین‌ می‌شود نسبت‌ به‌ رفع‌ آلودگی‌ یا تعطیل‌ کار و فعالیت‌ خود تا رفع‌ آلودگی‌ اقدام‌ نمایند.

در صورتیکه‌ صاحب‌ یا مسوول‌ کارخانه‌ و کارگاهی‌ که‌ موجبات‌ آلودگی‌ هوا را فراهم‌ می‌نماید با دلایل‌ قابل‌ قبول‌ سازمان‌ اثبات‌ نماید که‌ ظرف‌ مهلت‌ تعیین‌ شده‌ رفع‌ آلودگی‌ عملی‌ نمی‌باشد سازمان‌ می‌تواند برای‌ یک‌ بار مهلت‌ اضافی‌ مناسب‌ در مورد اینگونه‌ کارخانجات‌ و کارگاهها قائل‌ شود.

توجه :

سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ موظف‌ است‌ استانداردهای هوای‌ پاک‌ و استانداردهای‌ آلوده‌کننده‌های‌ حاصل‌ از کارخانجات‌ و کارگاهها که‌ به‌ هر طریق‌ وارد هوای‌ آزاد می‌گردند را برای‌ هر منطقه‌ و با توجه‌ به‌ کیفیت‌ هوا و مناسبات‌ زیست‌ محیطی‌ آن‌ مناطق‌ تهیه‌ نموده‌ و در اختیار متقاضیان‌ و صاحبان‌ کارخانجات‌ و کارگاهها قرار دهد. وکیل جرایم زیست محیطی می تواند تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهد.

حد مجاز (استانداردهای‌ محیط‌زیست‌) این‌ ماده‌ توسط‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ تهیه‌ و به‌ تصویب‌ هیأت‌ وزیران‌ خواهد رسید.

در صورتیکه‌ صاحبان‌ و مسئولان‌ کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاههای‌ آلوده‌کننده‌ ظرف‌ مهلت‌ تعیین‌ شده‌ مبادرت‌ به‌ رفع‌ آلودگی‌ یا ممانعت‌ از کار و فعالیت‌ کارخانه‌ و کارگاه‌ مربوط‌ ننمایند، در پایان‌ مهلت‌ مقرر به‌ درخواست‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ و دستور مرجع‌ قضائی‌ ذیربط‌ محل‌ که‌ بلافاصله‌ توسط‌ مأمورین‌ انتظامی‌ به‌ مورد اجراء گذاشته‌ می‌شود از کار و فعالیت‌ کارخانجات‌ و کارگاههای‌ آلوده‌کننده‌ جلوگیری‌ بعمل‌ خواهد آمد.

ادامه‌ کار یا فعالیت‌ کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاههای‌ مزبور منوط‌ به‌ صدور اجازه‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ و یا رأی‌ دادگاه‌ صلاحیتدار خواهد بود.

تبصره‌ـ در صورتیکه‌ صاحبان‌ و مسئولان‌ کارخانجات‌ و کارگاهها و نیروگاههای‌ آلوده‌کننده‌ پس‌ از ابلاغ‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ از فعالیت‌ و ادامه‌ کار کارخانجات‌ و کارگاههای مربوطه ممانعت به عمل نیاورده و یا پس از تعطیل کارخانجات و کارگاههای‌ مذکور رأساً و بدون‌ کسب‌ اجازه‌ از سازمان‌ یا بدون‌ صدور رأی‌ دادگاه‌ صالحه‌، مبادرت‌ به‌ بازگشائی‌ و ادامه‌ فعالیت‌ آنها بنمایند بر حسب‌ مورد مجازاتهای‌ مقرر در این‌ قانون‌ و سایر مقررات‌ مربوط‌ به‌ عدم‌ رعایت‌ دستورات‌ مراجع‌ قانونی‌ و قضائی‌ محکوم‌ خواهند شد و چنانچه‌ مدیران‌ و مسئولان‌ مذکور اداره‌ و تصدی‌ کارخانجات‌ و کارگاههای‌ دولتی‌ یا وابسته‌ به‌ دولت‌ را بر عهده‌ داشته‌ باشند موضوع‌ در هیأت‌های‌ رسیدگی‌ به‌ تخلفات‌ اداری‌ وزارتخانه‌ یا دستگاه‌ متبوع‌ مدیر یا مسوول‌ نیز مطرح‌ و حکم‌ مقتضی‌ صادر خواهد گردید.

The post وکیل جرایم زیست محیطی appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *