وکیل خانواده در رشت

وکیل خانواده در رشت

وکیل خانواده در رشت علاوه بر آنکه میتواند وکالت افرادی را که ساکن رشت هستند را بر عهده گیرد، این توانایی را دارد تا در جریان پرونده های مختلفی که مربوط به حوزه خانواده هستند و در دادگاه های قضایی شهر رشت مطرح شده اند را نیز بر عهده گیرد. به بیانی بهتر تمامی کسانی که در شهرهای دیگر ساکن هستند اما جریان پرونده آنها در رشت مورد بررسی قرار گرفته است هم می تواند از راهنمایی های وکیل خانواده در رشت استفاده کنند و وکالت خود را به این فرد حرفه ای بسپارند.

شما میدانید که وکیل خانواده در رشت به چه کسی گفته می شود؟ وکیل خانواده در رشت را تا چه اندازه می شناسید؟ عملکرد وکیل خانواده در رشت به چه مواردی تقسیم می شود؟ اصلا چرا باید با وکیل خانواده در رشت مشورت کنیم و از راهنمایی های او استفاده کنیم؟ وکیل خانواده در رشت دقیقا در جریان کدام پرونده ها می تواند عملکرد حقوقی نسبتا خوبی داشته باشد؟ وکیل خانواده در رشت دارای چه مهارت ها و تخصص هایی است و آیا دیگر وکلا نیز با این تخصص ها و توانایی ها آشنایی دارند و می توانند جریان دادرسی پرونده های مربوط به دادگاه خانواده را پیگیری کنند؟

برای انکه با پاسخ تمامی این سوالات اشنا شوید و اطلاعات نسبی درستی را در مورد وکیل خانواده در رشت بدست آورید به شما توصیه میکنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. برای آنکه شما را با وکیل خانواده در رشت آشنا کنیم به مسائل مختلفی اشاره خواهیم کرد که باعث افزایش اطلاعات کلی شما در رابطه با این وکیل حرفه ای می شود.

با کمک گرفتن از وکیل خانواده در رشت دیگر نیازی نیست تا افراد به صورت حضوری برای پیگیری جریان پرونده خود به دادگاه و مراجع قضایی مراجعه کنند. این افراد به راحتی می توانند با کمک وکیل خانواده در رشت جریان پرونده خود را پیش ببرند و هیچ نگرانی از بابت چگونگی پیشروی این پرونده نداشته باشند.

وکیل خانواده در رشت باید دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی باشد تا بتوان به او اعتماد کرد و جریان پرونده خود را به او واگذار کرد.و برخی از افرادی که اطلاعات کامل و دقیقی در مورد نحوه انتخاب وکیل خانواده در رشته ندارند ممکن است در انتخاب این وکیل حرفه ای و متخصص اشتباه کنند و نتوانند عملکرد خوبی در رابطه با این پرونده ها داشته باشند.

وکیل خانواده در رشت (5)
وکیل خانواده در رشت (5)

وکیل خانواده در رشت چه کسی است؟

وکیل خانواده در رشت به کسی گفته می شود که دارای مدرک کارشناسی حقوق است و سال های زیادی را در زمینه پرونده هایی که مربوط به حوزه خانواده هستند به فعالیت پرداخته است و اطلاعات نسبتا جامع و کاملی در مورد آنها دارد. وکیل خانواده در رشت از تمامی جزئیات مربوط به پرونده های قانونی آشنایی دارد و به خوبی می داند که چگونه باید جریان این پرونده ها را رسیدگی کند. از آنجایی که هر شهری دارای مجتمع قضایی است و دادگاه های خاصی دارد، یک وکیل متخصص و با تجربه از تمامی مسائل مربوط به این دستگاه های قضایی آشنایی دارد و می داند که چگونه باید این پرونده ها را مورد بررسی قرار داد تا راه حلی مناسب برای آنها پیدا کند.

وکیل خانواده در رشت بر تمامی مباحث قانونی و حقوقی تسلط دارد و به خوبی می داند که چگونه باید راه حل مناسب و صحیحی را برای چالش های حقوق مختلف پیدا کند و آنها را به بهترین نحو ممکن در مراجع قضایی مورد حل و فصل قرار دهد. وکیل خانواده در رشت بهتر از هر کس دیگری می تواند مشکلاتی را که در جریان دادرسی پرونده های مختلف پیش می اید را مورد تحلیل قرار دهید و با استفاده از لوایح و قوانین جدید در مراجع قانونی ادله ای مناسب را برای دفاع از موکل خود پیدا کند.

وکیل خانواده در رشت به دلیل تخصص و مهارت هایی که دارد می تواند انواع اسناد حقوقی و قانونی را تهیه کند و برای دفاع از موکلان خود آنها را ارائه دهد و از طرفی دیگر نیز در بسیاری از موارد دیده می شود که وکیل خانواده در رشت میتواند برای آغاز دعاوی حقوقی مختلف در حوزه خانواده آغاز به کار کند

یک دعوای حقوقی و قانونی معمولا دارای مراحل قانونی مختلفی است و در جریان دعاوی مربوط به حقوق خانواده این موضوع بیشتر دیده می شود. دعاوی مربوط به حوزه خانواده بسیار پیچیدگی دارند و شرایط قانونی نسبتا خاصی دارند که تنها وکیل خانواده در رشت از انها اشنایی دارد. وکیل خانواده در رشت می تواند بهترین راه حل های قانونی را برای افراد مختلف پیدا کند و شرایط خاص قانونی انها را مورد تحلیل قرار دهد.

وکیل خانواده در رشت (4
وکیل خانواده در رشت (4

وکیل خانواده در رشت دارای چه ویژگی هایی است؟

وکیل خانواده در رشت دارای ویژگی های مختلفی است. به طور خلاصه به چند مورد از ویژگی های وکیل خانواده اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و اطلاعات لازم را در مورد ان بدست اورید:

اولین و مهم ترین ویژگی وکیل خانواده در رشد آن است که این فرد متخصص و حرفه ای می تواند در جریان دادرسی پرونده های مختلف بر اساس دانش حقوقی که دارند حاضر شوند و بهترین و کوتاه ترین راه حل ها برای به نتیجه رساندن پرونده پیدا کنند. وکیل خانواده در رشت دارای توانایی های متعددی است و بهترین و مهمترین آن داشتن دانش حقوقی است.

دومین ویژگی وکیل خانواده در رشد آن است که می تواند جریان پرونده ها ی مختلف مربوط به حوزه خانواده را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برساند. شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک وکیل متخصص و حرفه ای دارای توانایی آن است که بهترین راه حل های حقوقی را پیدا کند و به موکلان خود ارائه دهد. پیدا کردن کوتاه ترین مسیر حقوقی برای جریان پرونده های خانوادگی دارای مزیت های مانند جلوگیری از اطناب دادرسی است. هنگامی جریان یک پرونده دچار اظناله نشود، هزینه و زمان افراد دیگر از دست نمی رود و همین موضوع باعث صرفه جویی در هزینه و زمان افراد می شود.

از دیگر ویژگی های وکیل خانواده در رشت وکیل خانواده در رشد آن است که می تواند در جلسات دادرسی و قضایی به جای موکل خود حضور یابد و جریان پرونده های مختلف را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و به دفاع از موکل خود بپردازد و نتایج آن را نیز به موکل خود اطلاع دهد.

وکیل خانواده در رشت (3)
وکیل خانواده در رشت (3)

وکیل از دید جوامع سطح اول جهان

زمانی که از عنوان وکیل استفاده می کنیم احتمالا در ذهن بسیاری از شما دادگاه و مسیرهای نسبتا پیچیده قضایی تصویر سازی می شود. این تصویر سازی غلط نیست اما به واقع کامل نمی باشد. در واقع به سبب فرهنگ سازی غلط و دید بدی که به واسطه انواع فیلم ها و سریال ها و اطلاعات غلطی که در جامعه پخش شده اساسا قدرت وکیل را تنها در دادگاه ها و مسیرهای قضایی و کیفری نشان داده می شود.

اما واقعیت چیز دیگری است. در یک جامعه سالم و رو به رشد و به بیان ساده تر در یک جامعه سطح اول جهان وکیل جایگاه دیگری دارد. بگذارید کمی ساده تر توضیح دهیم.

قانون مفهومی است که تمدن امروزی بر اساس آن پایه گذاری شده است. به بیان ساده تر این قانون بود که توانست جامعه بزرگ انسانی را در کنار یکدیگر قرار دهد. گرچه در برهه هایی از زمان این جوامع قوانین را نادیده گرفتند که نتیجه آن جز نابودی گروه بزرگی از انسان ها نبود. مسئله ای که وجود دارد این است که قوانین بر اساس روابط میان انسان ها ایجاد می شود. یعنی قانون تنها سعی می کند روابط میان انسان ها از جز تا کل را تنظیم کند. چرا که انسان گرچه ذاتا یک موجود اجتماعی است و برای ادامه بقا به اجتماع نیاز دارد اما داشتن قدرت اختیار می تواند او را از محدوده های اجتماعی فراتر ببرد. از این رو لازم است قانون به عنوان یک عامل محدود کننده در این بین حضور داشته باشد تا بتواند این روابط را در قالبی درست و منطقی تنظیم کند. هر منطقه یا هر جامعه ای از جهان سعی می کند بر اساس فرهنگ، سنت، دین و ده ها عامل دیگر این قوانین را وضع کند. در این جا مسئله این نیست که قوانین چگونه وضع می شود، بلکه داستان این جاست که اساسا قوانین برای تنبیه ایجاد نمی شود، بلکه هدف از قانون ایجاد نظم و یکپارچگی در جامعه است. حال با این تعریف می توان نقش انواع وکیل از جمله وکیل خانواده در رشت را در جامعه مورد بازنگری قرار داد.

وکیل خانواده در رشت (2)
وکیل خانواده در رشت (2)

وکیل عاملی برای پیشگیری

در واقع دیدی که جوامع سطح اول جهان به مسئله وکیل دارند بسیار عمیق تر و کاربردی تر از دیدی است که در جوامعی مانند ایران وجود دارد. در جوامع سطح اول جهان از دید حاکمیت وکیل رابطه منطقی و کاملا عملی میان قانون گذار و جامعه محسوب می شود. در واقع در دسته از جوامع این منطق وجود دارد که وکیل نزدیکترین نماینده قانون به سطح عمومی جامعه است. بنابراین مشکلات و اشتباهات قانونی را که در همه جوامع و همه قوانین وجود دارد و کاملا طبیعی است را به راحتی لمس می کند. از این رو وکیل از دید حاکمیت این دست از جوامع در نقش یک رابط و نماینده است. این وکلا با منتقل کردن مشکلات و ضعف های قانونی نقش عمده ای در بهبود شرایط اجتماعی دارند.

همچنین این فرهنگ به صورت جز به کل نیز وجود دارد. یعنی دید عوام نسبت به وکلا نیز صرفا محدود به دادگاه و دادسرا و … نیست. در واقع در این جوامع به خوبی آموزش داده شده است که وکیل به عنوان یک راهنمای قانونی در جامعه حضور دارد. بنابراین در هر قدم که احساس شود فردی ممکن است نیاز به کمک در حوزه قانون داشته باشد وکیل به عنوان بهترین گزینه در اختیار آنها قرار دارد. به بیان ساده تر وکیل در این جوامع نقشی مانند یک عامل پیشگیری کننده مطرح است. گرچه همچنان در کنار این موضوع همان نقش دفاع از موکل در مسیرهای قانونی را هم دارند.

اما در جامعه ایران و بسیاری دیگر از جوامع نزدیک به ایران اساسا انواع وکلا مانند وکیل خانواده در رشت چه از دید حاکمیت و یا از دید عوام نقشی جز دفاع از موکل خود در دادگاه یا مسیرهای قضایی و قانونی ندارد.

در حالی که یک وکیل خانواده در رشت می تواند مشکلات قانونی موجود در قوانین خانوادگی را به خوبی درک کند و آن را به قانونگذار منتقل کند. همچنین این فرد می تواند پیش از ازدواج به عنوان یک راهنمای مهم در کنار افراد حضور داشته باشد. اما آیا تاکنون دیده اید که فردی برای ازدواج به وکیل خانواده در رشت یا تهران مراجعه کند؟ احتمالا خیر!‌

وکیل خانواده در رشت (1)
وکیل خانواده در رشت (1)

ازدواج یک قرارداد قانونی و رسمی

نکته مهمی که باعث می شود نقش وکیل خانواده در رشت یا تهران را به خوبی درک کنیم این مسئله است که اساسا ازدواج یک قرارداد قانونی و رسمی محسوب می شود. یعنی شما در ازدواج فارغ از مسائل احساسی و قلبی در حال انعقاد قراردادی مهم هستید. بر اساس این قرارداد طرفین نسبت به یک دیگر تعهداتی را برعهده می گیرند. در صورتی که یکی از این تعهدات توسط یکی از طرفین نقض شود اساسا حق شکایت و پیگیری برای طرف مقابل ایجاد می شود.

بنابراین شما در یک زندگی مشترک برای گرفتن حق و حقوق خودتان تنها باید به همان سند ازدواج رجوع کنید. عمده حقوق لازم و تعهدهای صورت گرفته در این سند ذکر شده است.

اگر در یک جامعه سطح اول زندگی می کردیم احتمالا در زمان انعقاد و امضای این سند از یک وکیل خانواده استفاده می کردیم اما در ایران وکیل خانواده مانند وکیل خانواده در رشت یا تهران زمانی معنی دارد که طرفین به مشکلات مختلفی برخورد کرده باشند و یا به دنبال جدایی از یکدیگر باشند. البته لزوما در ایران استفاده از یک وکیل خانواده در رشت یا تهران به معنی اقدام برای طلاق و جدایی نیست. اما متاسفانه درصد بالایی از این مراجعات به طلاق و جدایی ختم می شود.

پیدا کردن یک وکیل خانواده در رشت

نکته مهم دیگری که باید به آن بپردازیم این است که اساسا چگونه می توانیم یک وکیل خانواده در رشت که قدرت کافی برای دفاع از ما داشته باشد را انتخاب کنیم؟ در واقع روی بهتر سوال این است که بپرسیم بهترین وکیل خانواده در رشت چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید به چند فاکتور توجه کنیم.

اول این که قوانین در ایران عمدتا بر اساس اسلام و شرع نگارش شده است. بدین معنی عمده قوانین ما به نوعی برگردانی از قوانین اسلامی است. این مسئله در مورد قوانین خانواده شدیدتر هم می باشد. یعنی می توان اینگونه برداشت کرد که شالوده اصلی قوانین خانواده در ایران بر اساس اسلام و شرع تنظیم شده است. بنابراین برای انتخاب بهترین وکیل خانواده در رشت باید به این نکته توجه داشته باشید که این وکیل تسلط کافی در حوزه خانواده به خصوص بخش شرعی آن داشته باشد. به بیان ساده تر استفاده از قوانین و مواد موجود در آن در دادگاه راهی است که همه از آن استفاده می کنند. وکیلی در این بین موفق است که بتواند در موقعیت مناسب و در جایگاهی که احساس می کند همه چیز آماده است از یک قانون و اصل فقهی استفاده کند. این اصل و قانون شرعی می تواند در جایگاه مناسب کار چند ده قانون مختلف را انجام دهد.

بر اساس همین نکته به دو ویژگی مهم بهترین وکیل خانواده در رشت پی بردیم. اول این که این وکیل باید از دانش و اشرافیت خوبی بر مسئله قوانین خانواده برخوردار باشد. این اشرافیت می تواند او را مسلح به سلاح هایی کند که کسی آنها را نمی بیند. اما استفاده از این سلاح ها نیاز به توانایی های خاصی دارد. توانایی هایی که ما را به ویژگی دوم یک وکیل خوب می رساند، یعنی تجربه!

در واقع این تجربه است که نشان می دهد که وکیل در هر موقعیت باید از چه ابزاری چگونه استفاده کند. به بیان ساده تر قوانین امروز به اندازه پیچیده و مبهم شده اند که نمی توان این انتظار را داشته باشیم افراد عادی آن را درک کنند. این پیچیدگی گاهی به اندازه ای می شود که مردان و زنان قانون هم نمی توانند به سادگی از آن عبور کنند. تنها تجربه است که به وکیل این قدرت را می دهد که بداند در هر موقعیت باید چه کار کند و برای حل یک مشکل چه مسیر قانونی را پیش برود.

اما داستان به این جا ختم نمی شود. یک چالش اساسی و بسیار مهم برای انتخاب بهترین وکیل خانواده در رشت یا تهران وجود دارد که باید توسط خودتان حل شود. در واقع شما باید پیش از هر اقدامی نیاز خودتان را به درستی بسنجید. در واقع این نیاز شماست که نشان می دهد کدام وکیل می تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد. اما با توجه به این نکته که اساسا قانون مسیر های پر پیچ و خم بسیاری دارد نمی توان انتظار داشت که خودتان به سادگی بتوانید این نیاز سنجی را انجام دهید. از این رو پیشنهاد ما این است که در این مسیر از یک فرد آگاه و متخصص مانند یک مشاوره حقوقی خوب استفاده کنید. مشاوره حقوقی به شما این قدرت را می دهد که بتوانید مسیر قانونی پیش روی خودتان را به درستی تشخیص دهید. یعنی نیاز خودتان را به درستی بسنجید تا بتوانید بر اساس نیازی که دارید دست به انتخاب بهترین وکیل خانواده در رشت یا تهران بزنید.

وکیل خانواده در رشت و قانون حمایت از خانواده

وکیل خانواده در رشت بر تمامی قوانین مربوط به قانون حمایت از خانواده تسلط دارد و می تواند بر اساس این قوانین در دادگاه حضور یابد. به چند مورد از مسائل مهم قانون حمایت از خانواده اشاره می کنیم تا قبل از مراجعه به وکیل خانواده در رشت از آنها اطلاع پیدا کنید:

به منظور رسيدگي به امور و دعاوي خانوادگي، قوه قضائيه موظف است ظرف سه سال از تاريخ تصويب اين قانون در كليه حوزه هاي قضائي شهرستان به تعداد كافي شعبه دادگاه خانواده تشكيل دهد. تشكيل اين دادگاه در حوزه هاي قضائي بخش به تناسب امكانات به تشخيص رئيس قوه قضائيه موكول است.

از زمان اجراي اين قانون در حوزه قضائي شهرستان هايي كه دادگاه خانواده تشكيل نشده است تا زمان تشكيل آن، دادگاه عمومي حقوقي مستقر در آن حوزه با رعايت تشريفات مربوط و مقررات این قانون به امور و دعاوي خانوادگي رسيدگي ميكند. در حوزه قضائي بخش هايي كه دادگاه خانواده تشكيل نشده است، دادگاه مستقر در آن حوزه با رعايت تشريفات مربوط و مقررات این قانون به كليه امور و دعاوي خانوادگي رسيدگي مي كند، مگر دعاوي راجع به اصل نکاح و انحلال آن كه در دادگاه خانواده نزديكترين حوزه قضائي رسيدگي ميشود.

دادگاه خانواده با حضور رئيس يا دادرس علي البدل و قاضي مشاور زن تشكيل ميگردد. قاضي مشاور بايد ظرف سه روز از ختم دادرسي به طور مكتوب و مستدل در مورد موضوع دعوي اظهارنظر و مراتب را در پرونده درج كند. قاضي انشاء كننده راي بايد در دادنامه به نظر قاضي مشاور اشاره و چنانچه با نظر وي مخالف باشد با ذكر دليل نظريه وي را رد كند. تبصره قوه قضاییه موظف است حداکثر ظرف پنج سال به تامين قاضي مشاور زن براي كليه دادگاههاي خانواده اقدام كند و در اين مدت ميتواند از قاضي مشاور مرد كه واجد شرايط تصدي دادگاه خانواده باشد استفاده كند.

دادگاه مي تواند پيش از اتخاذ تصميم در مورد اصل دعوي به درخواست يكي از طرفين در اموري از قبيل حضانت، نگهداري و ملاقات طفل و نفقه زن و محجور كه تعيين تكليف آنها فوريت دارد بدون اخذ تأمین، دستور موقت صادر كند. اين دستور بدون نياز به تاييد رئيس حوزه قضائي قابل اجراء است. چنانچه دادگاه ظرف شش ماه راجع به اصل دعوى اتخاذ تصميم نكند، دستور صادر شده ملغي محسوب و از آن رفع اثر مي شود، مگر نه آنكه دادگاه مطابق این ماده دوباره دستور موقت صادر كند.

رسيدگي در دادگاه خانواده با تقديم دادخواست و بدون رعايت ساير تشريفات آيين دادرسي مدني انجام ميشود. هرگاه خواهان خوانده را مجهول المکان معرفي كند، بايد آخرين اقامتگاه او را به دادگاه اعلام كند. دادگاه به طرق مقتضی در اين باره تحقيق و تصميم گيري مي كند.

The post وکیل خانواده در رشت appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *