وکیل شکایت از کارفرما

وکیل شکایت از کارفرما

وکیل شکایت از کارفرما باید دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی باشد؟ وکیل شکایت از کارفرما به کدام افراد می تواند کمک کند تا حق خود را از کارفرمکا بگیرند؟ وکیل شکایت از کارفرما در سال های اخیر از طریق کدام مراجع ذیصلاح قانونی پرونده های حقوقی مختلف را مورد پیگیری قرار داده است و آنها را به نتیجه رسانده است؟ وکیل شکایت از کارفرما از چه ادله اثبات و مدارکی برای به نتیجه رساندن پرونده های مختلف استفاده می کند و آنها را مورد بررسی قرار می دهد؟ راه های شناخت بهترین وکیل شکایت از کارفرما چیست و چگونه می توان بهترین وکیل شکایت از کارفرما را پیدا کرد؟ وکیل شکایت از کارفرما چه مراحلی برای آغاز جریان دادرسی پرونده های مربوط به حوزه حقوق کار طی می کند؟ وکیل شکایت از کارفرما باید کدام پرونده های حقوقی و قانونی را مورد پیگیری قرار دهد؟

وکیل شکایت از کارفرما معمولا برای احقاق حقوق کارگران در جامعه فعالیت می کند و می تواند به تمامی کارگران که درگیر چنین پرونده هایی هستند کمک کند تا بهترین نتیجه را در جریان دعاوی که از طریق قانونی آغاز می کنند به دست آورند. وکیل شکایت از کارفرما بهترین کسی است که می تواند به کارگرانی که دچار مشکل شده اند کمک کند تا در مسیر احقاق حقوق خود فعالیت کنند و مانع از بهره کشی بیش از حد کارفرمایان شوند.

مسائل و چالش های میان کارفرما و کارگر سال های زیادی است که افراد مختلف را درگیر کرده است و شرایط آنها را به خطر انداخته است. مسائل مربوط به روابط میان کارفرما و کارگر تنها مختص به کشور ما نیست و در تمامی نقاط جهان افراد مختلف را درگیر کرده است و شرایط ان ها را به خطر انداخته است و سال های زیادی است که چنین درگیری هایی وجود داشته است و روز به روز هم تعداد پرونده های مربوط به این حوزه در حال افزایش است.

وکیل شکایت از کارفرما جز آن دسته از افراد متخصص و حرفه ای است که می تواند بهترین راهکارهای حقوقی و بهترین راه حل های قانونی را برای اجرای عدالت و اثبات حق و حقوق موکل خود در دستگاه قضا است. وکیل شکایت از کارفرما به دلیل تجربیات بسیار زیادی که دارد می تواند بدون هیچگونه اتلاف وقت راه حلی مناسب برای به نتیجه رساندن پرونده ها را پیدا کند و به افراد ارائه دهد.

وکیل شکایت از کارفرما (6)
وکیل شکایت از کارفرما (6)

چرا باید از وکیل شکایت از کارفرما کمک بگیریم؟

وکیل شکایت از کارفرما بهترین و حرفه ای ترین کسی است که می تواند به افراد کمک کند تا در صورت عدم رضایت از شرایط کاریه که دارند برای شکایت از طریق مراجع قضایی اقدام کنند. شاید برخی از افراد هنگامی که در مورد کارگر صحبت می کنیم در همان ابتدا با خود فکر کنند کارگر کسی است که به صورت روزمزد و برای ساخت و ساز کار می کند و در محیط های اداری و دفتری جایی ندارد. اما حقیقت آن است که کارگر به طور کلی به کسی گفته می شود که برای اخذ دستمزد از کارفرما در محیطی که او تعیین می کند اقدام به کار می کند.

این تعریف بدان معنا نیست که کارگر دارای هیچ حق قانونی نیست و نمی تواند برای اخذ حقوق خود از کارفرما کاری کند. وکیل شکایت از کارفرما کسی است که به کارگر کمک می کند تا حقوق قانونی و اختیارات که قانونگذار کشور در اختیارش قرار داده است را بشناسد و برای بهبود شرایط شغلی خود اقدامات لازم را انجام دهد.

بسیاری از کسانی که به عنوان کارگر در محیط های کاری مختلف کار می کنند از حقوق و مزایای خود هیچ اطلاعی ندارند و دقیقا نمی دانند که باید چگونه برای کسب این اطلاعات اقدام کنند. همه ما به خوبی می دانید که تنها منابعی که باعث انتقال مطالب صحیح به افراد می شوند منابع موثق هستند. اکنون ممکن است با خود فکر کنید که منابع موثق به کدام منابع گفته می شود و چگونه می توان این منابع را پیدا کرد.

بهترین و موثق ترین منبعی که در رابطه با مباحث حقوقی می تواند به افراد کمک کند و مسائل قانونی را به طور کامل برای آنها تشریح کند، جلسات مشاوره حقوقی است. د رجلسات مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص می توان از تمامی تجربیات کاری او استفاده کرد و جریان پرونده های مختلف را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد. وکیل شکایت از کارفرما کسی است که می تواند تمامی اطلاعات قانونی لازم در مورد مسائل مربوط به روابط کارگر و کارفرما را در اختیار آنها قرار دهد و راهنمایی های لازم در این زمینه را نیز ارائه دهد تا افراد اگاهانه تر بتوانند جریان پرونده های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

بسیاری از افرادی که به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه نمی کنند معمولا پس از مدتی دچار آسیب و صدمه در جریان پرونده های خود میشوند و در نهایت حقوق آنها توسط افراد دیگر مورد تضییع قرار میگیرد. بنابراین بهترین منبع برای کسب اطلاعات در مورد چنین مسائلی، وکیل شکایت از کارفرما است.

وکیل شکایت از کارفرما (5)
وکیل شکایت از کارفرما (5)

وکیل شکایت از کارفرما باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

وکیل شکایت از کارفرما کسی است که از حقوق کار به خوبی آگاهی دارد و در این زمینه پرونده های بسیار زیادی را به نتیجه رسانده است. وکیل شکایت از کارفرما دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی است. به طور خلاصه به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های وکیل شکایت از کارفرما اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید و اطلاعات لازم را در مورد آنها بدست آورید:

وکیل شکایت از کارفرما دارای تحصیلات حقوقی کافی است و از تمامی مباحث مربوط به قانون کار آشنایی دارد و به خوبی می داند که باید از چه مدارک و اسنادی برای به نتیجه رساندن پرونده های حقوقی استفاده کند. وکیل شکایت از کارفرما دوره تحصیلات تکمیلی خود را در حوزه حقوق کار گذرانده است و تمامی مسائل را طی کرده است و همین موضوع باعث شده است تا اطلاعات کامل و دقیقی در مورد روابط کارگر و کارفرما داشته باشد.

یک وکیل شکایت از کارفرما حرفه ای علاوه بر آنکه دارای تجربیات کافی در زمینه پرونده های مختلف حقوقی است به خوبی از جریان دادرسی پرونده های مربوط به حقوق کارگر و کارفرما اطلاع دارد و می داند که مسائل مربوط به این حوزه به چه مواردی تقسیم می شوند و بهترین وکوتاه ترین راه حل های ممکن برای به نتیجه رسانده چنین پرونده هایی چه چیزهایی هستند. وکیل شکایت از کارفرما خدمات مختلفی را به موکلان خود ارائه می دهد و به انها کمک می کند از تمامی مراحل دادرسی اطلاع داشته باشند و عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

وکیل شکایت از کارفرما باید دارای صبر و حوصله باشد و بتواند به خوبی جریان پرونده های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و اطلاعات لازم را به مو.کلان خود نیز ارائه دهد. وکیل شکایت از کارفرما تمامی مسائل اخلاقی را می شناسد و به آنها پایبند است. وکیل شکایت از کارفرما باید حقوق موکل خود را بشناسید و آنها را رعایت کند تا جریان پرونده های مربوط به آنها به خوبی طی شود.

وکیل شکایت از کارفرما (3)

مزایای مراجعه به وکیل شکایت از کارفرما چیست؟

مراجعه به وکیل شکایت از کارفرما دارای مزایای مختلفی است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. به طور خلاصه به چند مورد از اساسی ترین و مهم ترین مزایای وکیل شکایت از کارفرما اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

اولین و مهم ترین مزیت مراجعه به وکیل شکایت از کارفرما، کسب اطلاعات است. افراد می توانند تمامی اطلاعات مورد نظر خود را به طور کامل از طریق وکیل شکایت از کارفرما بدست آورند و راه های قانونی مناسبی را برای ارائه دادخواست حقوقی و شکواییه در مورد کارفرما پیشنهاد داد. وکیل شکایت از کارفرما می تواند در جریان دادرسی پرونده های مختلف مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما بهترین و اساسی ترین اطلاعات لازم را ارائه دهد.

وکیل شکایت از کارفرما می تواند کوتاه ترین و اساسی ترین راه های حقوقی را برای شکایت از کارفرما ارائه دهد. شاید شما نیز کسانی را دیده باشید که به تنهایی برای شکایت از کارفرما اقدام می کنند و آنان نمی توانند نتایج نسبتا خوبی از شکواییه ای که ارائه می دهند بدست آورند و جریان پرونده آنها دچار اطاله دادرسی می شود و زمان بسیار زیادی طول می کشد تا این پرونده ها به نتیجه برسند. وکیل شکایت از کارفرما بر حسب تجربیاتی که دارد از تمامی راه های قانونی شکایت از کارفرما به خوبی اطلاع دارد و در جلسات مشاوره ای که با موکل خود دارد تمامی این مسائل حقوقی را برای متقاضیان نیز بازگو می کند.

کسانی که وکالت پرونده خود را به وکیل شکایت از کارفرما می سپارند دیگر نیاز نیست تا به صورت حضوری در مراجع قضایی حضور یابند. این افراد می توانند به راحتی وکیل شکایت از کارفرما را که قرارداد وکالت را با او منعقد کرده اند به جای خود در محاکم قضایی بفرستند و دیگر نیازی به حضور آنها در این جلسات نیست و از این طریق در هزینه و زمان آنها صرفه جویی می شود.

وکیل شکایت از کارفرما (44)
وکیل شکایت از کارفرما (44)

چه کسانی می توانند به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه کنند؟

سوال دیگری که در مورد وکیل شکایت از کارفرما ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید آن است که دقیقا کدام افراد می توانند به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه کنند؟ آیا تنها کارگران می توانند به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه کنند و از او کمک بگیرند؟ یا تنها کسانی که درگیر پرونده های قانونی شده اند می توانند برای ادامه جریان دادرسی پرونده های خود از وکیل شکایت از کارفرما استفاده کنند؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که همه افراد می توانند از راهنمایی های وکیل شکایت از کارفرما استفاده کنند و حتی کسانی که اقدام به انعقاد قرارداد حقوقی نکرده اند هم این اختیار قانونی را دارند تا از مزایای خدمات مشاوره حقوقی با وکیل شکایت از کارفرما استفاده کنند و به کمک این وکیل حرفه ای و متخصص از قوانین مربوط به حوزه حقوق کار اطلاع پیدا کنند.

تمامی کسانی که قصد دارند جریان پرونده خود را به این وکیل حرفه ای و متخصص بسپارند هم باید این موضوع را در نظر داشته باشند که وکیل شکایت از کارفرما می تواند از صفر تا صد پرونده های آنان را بر عهده گیرد و تمامی مراحل دادرسی را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارد و از تضییع حقوق موکلان خود تا حد زیادی جلوگیری کند.

اگر شما جز کسانی هستید که به دنبال بهترین وکیل شکایت از کارفرما می گردید به شما توصیه می کنیم که از گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. گروه وکلای پارسا دارای سال ها تجربه در زمینه پرونده های مربوط به شکایت از کارفرما است و به خوبی می داند که بهترین وکیل شکایت از کارفرما کیست و این وکیل حرفه ای را به تمامی متقاضیان معرفی می کند.

وکیل شکایت از کارفرما (1)
وکیل شکایت از کارفرما (1)

وکیل شکایت از کارفرما و قانون کار

مسلما همه افرادی که به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه می کنند به دنبال آن هستند که از اصول اولیه و کلی قانون کار اطلاع پیددا کننند تا بتوانند برای شکایت از کارفرما تامین دلیل کنند. به قوانین کلی حقوق کار اشاره می کنیم:

کلیه کارفرمایان ، کارگران ، کارگاه ها ، موسسات تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از این قانون می باشند. کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد ، حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند .

کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند. مدیران و مسئولان و به طور عموم کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می گیرند . در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است .

کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند . از قبیل موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، ساختمانی ، ترابری ، مسافربری ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی ، اماکن عمومی و امثال آنها .

کلیه تاسیساتی که به اقتضای کار متعلق به کارگاه هستند ؛ از قبیل نمازخانه ، ناهارخوری ، تعاونی ها ، شیرخوارگاه ، مهد کودک ، درمانگاه ، حمام ، آموزشگاه حرفه ای ، قرائت خانه ، کلاس های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و اماکن مربوط به شورا و انجمن اسلامی و بسیج کارگران ، ورزشگاه و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزو کارگاه می باشند .

کلیه کارگران ، کارفرمایان ، نمایندگان آنان و کارآموزان و نیز کارگاه ها مشمول مقررات این قانون می باشند. بر اساس بند چهار اصل چهل و سوم و بند شش اصل دوم و اصل نوزدهم ، بیستم و بیست و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، اجبار افراد به کار معین و بهره کشی از دیگری ممنوع و مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ ، نژاد ، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود و همه افراد اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و هر کس حق دارد شغلی را که به آن مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند .

خدمات رفاهی کارگران به چه مواردی تقسیم می شوند؟

در مواردی که خدمات رفاهی کارگران تامین نشود آنان می توانند به وکیل شکایت از کارفرما مراجعه کنند و برای تنظیم شکواییه اقدام کنند. خدمات رفاهی کارگران به موارد زیر تقسیم می شود:

دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران و کشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد. کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی ، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند .

کارفرمایان مکلفند با تعاونی های مسکن و در صورت عدم وجود این تعاونی ها مستقیما با کارگران فاقد مسکن جهت تامین خانه های شخصی مناسب همکاری لازم را بنمایند و همچنین کارفرمایان کارگاه های بزرگ مکلف به احداث خانه های سازمانی در جوار کارگاه و یا محل مناسب دیگر می باشند .

نحوه و میزان همکاری و مشارکت کارگران ، کارفرمایان و دستگاه های دولتی و نوع کارگاه های بزرگ مشمول این ماده طبق آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت کار و امور اجتماعی و مسکن و شهرسازی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .

کلیه کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند در کارگاه ، محل مناسب برای ادای فریضه نماز ایجاد نمایند و نیز در ایام ماه مبارک رمضان برای تعظیم شعائر مذهبی و رعایت حال روزه داران باید شرایط و ساعات کار را با همکاری انجمن اسلامی و شورای اسلامی کار و یا سایر نمایندگان قانونی کارگران طوری تنظیم نمایید که اوقات کار مانع فریضه روزه نباشد . همچنین مدتی از اوقات کار را برای ادای فریضه نماز و صرف افطار یا سحری ، اختصاص دهند .

در کارگاه هایی که برای مدت محدود به منظور انجام کاری معین (راه سازی و مانند آن) دور از مناطق مسکونی ایجاد می شوند ، کارفرمایان موظفند سه وعده غذای مناسب و ارزان قیمت (صبحانه ، نهار و شام) برای کارگران خود فراهم نمایند ، که حداقل یک وعده آن باید غذای گرم باشد . در این قبیل کارگاه ها به اقتضای فصل ، محل و مدت کار ، باید خوابگاه مناسب نیز برای کارگران ایجاد شود .

در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی ، صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه مناسب در اختیار آنان قرار دهد .کارفرمایان مکلفند برای ایجاد و اداره امور شرکت های تعاونی کارگران کارگاه خود ، تسهیلات لازم را از قبیل محل ، وسایل کار و امثال این ها فراهم نماید .

دستورالعمل های مربوط به نحوه اجرای این ماده با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی خواهد رسید. کلیه کارفرمایان موظفند با مشارکت وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تربیت بدنی کشور ، محل مناسب برای استفاده کارگران در رشته های مختلف ورزش ایجاد نمایند .

کلیه کارگاه ها موظفند بر حسب اعلام وزارت کار و امور اجتماعی و با نظارت این وزارت و سازمان های مسئول در امر سوادآموزی بزرگسالان ، به ایجاد کلاس های سواد آموزی بپردازند . ضوابط نحوه اجرای این تکلیف ، چگونگی تشکیل کلاس ، شرکت کارگران در کلاس ، انتخاب آموزشیاران و سایر موارد آن مشترکا توسط وزارت کار و امور اجتماعی و نهضت سوادآموزی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .

مراجع حل اختلاف

وکیل شکایت از کارفرما برای ارائه شکوائیه به مراجع ذی صلاح و مراجع حل اختلاف مراجعه می کنند. براساس قانون کار در مورد مراجع حل اختلاف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار ، قرارداد کارآموزی ، موافقت نامه های کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد ، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد ، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد .

رای هیات های تشخیص پس از 15 روز از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرا می گردد و در صورتی که ظرف مدت مذکور یکی از طرفین نسبت به رای مزبور اعتراض داشته باشد اعتراض خود را کتبا به هیات حل اختلاف تقدیم می نماید و رای هیات حل اختلاف پس از صدور قطعی و لازم الاجرا خواهد بود . نظرات اعضای هیات بایستی در پرونده درج شود .

هیات های حل اختلاف از طرفین اختلاف برای حضور در جلسه رسیدگی کتاب دعوت می کنند . عدم حضور هر یک از طرفین یا نماینده تام الاختیار آنها مانع رسیدگی و صدور رای توسط هیات نیست ، مگر آن که هیات حضور طرفین را ضروری تشخیص دهد. در این صورت فقط یک نوبت تجدید دعوت می نماید . در هر حال هیات حتی الامکان ظرف مدت یک ماه پس از وصول پرونده ، رسیدگی و رای لازم را صادر می نماید .

The post وکیل شکایت از کارفرما appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *