وکیل قرارداد نویسی

وکیل قرارداد نویسی

وکیل قرارداد نویسی کیست؟ وکیل قرارداد نویسی چه کارکردی دارد؟ وکیل قرارداد نویسی چه کمکی به ما می کند؟ چگونه می توانیم از وکیل قرارداد نویسی بهترین کارایی را انتظار داشته باشیم؟ چرا کارکرد وکیل قرارداد نویسی می تواند مهم باشد؟ بهترین وکیل قرارداد نویسی کیست؟ از کجا می توانیم وکیل قرارداد نویسی پیدا کنیم؟ بهترین وکیل قرارداد نویسی چه ویژگی هایی دارد؟ وکیل قرارداد نویسی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ وکیل قرارداد نویسی چگونه می تواند به افراد کمک کند تا جریان دادرسی پرونده های خود را با موفقیت روبرو کنند؟ وکیل قرارداد نویسی به چه کسانی می تواند کمک کند تا نتیجه نسبتا مطلوبی را رد جریان پرونده های خود بدست آورند؟

وکیل قرارداد نویسی را می توان از جمله وکلای حوزه حقوقی بدانیم. این دسته از وکلا بر اساس قوانین مربوط به قراردادها سعی می کنند کاری کند تا بهترین قرارداد تدوین و اجرا شود. اما بهترین قرارداد چیست؟ چگونه می توان تضمین کرد که یک قرارداد اجرایی می شود؟ اهمیت قرارداد در چیست و در نهایت چرا به وکیل قرارداد نویسی نیاز داریم؟ این ها سوالاتی است که هر کدام از آنها می تواند ما را به سمت فهم کارکرد وکیل قرارداد نویسی برساند.

بنابراین برای این که بدانیم وکیل قرارداد نویسی چه کارکردی دارد و چه انتظاراتی از او می توانیم داشته باشیم باید بدانیم که قرارداد چیست. قرارداد یک مفهوم قانونی است و برای فهم این مفهوم قانونی باید با زبان قانون آشنا باشیم. به نوعی ما برای این که بدانیم وکیل قرارداد نویسی چه کاربردهایی می تواند برای ما داشته باشد باید سعی کنیم زبانی نزدیک به زبان قانون داشته باشیم. اما زبان قانون درست مانند هر زبان دیگر از قواعد و الفبای خاص خودش تشکیل شده است. از این رو در اولین گام باید با برخی از الفبای قانون آشنا شویم. می گوییم برخی چون در این مقاله توان بررسی و آموزش تمامی الفبای قانون وجود ندارد. در ادامه تنها به آن بخش از این الفبا می پردازیم که به صورت مستقیم با مفهوم و کارکرد وکیل قرارداد نویسی در ارتباط است.

پیشنهاد ما این است که حتما این مفاهیم ابتدایی بیان شده را به خوبی مطالعه کنید. در واقع بخش مهمی از پاسخ سوالات بالا در این مفاهیم بیان شده است. در واقع ما باید بدانیم قرارداد چیست و از چه انواعی تشکیل شده است. هر قرارداد چه شرایطی دارد و چگونه می توان به بهترین قرارداد رسید. این ها همه ما را در مسیر فهم درست از کارکرد وکیل قرارداد نویسی قرار می دهد. بنابراین به این مفاهیم توجه کنید.

وکیل قرارداد نویسی (12)
وکیل قرارداد نویسی (12)

وکیل قرارداد نویسی کیست؟

وکیل قرارداد نویسی به کسی می گویند که بتواند بهترین قراردادهای حقوقی را در چهارچوب قوانین مختلف تهیه کنید و آنها را در مدت زمان قانونی کوتاهی در اختیار و کلان خود قرار دهد. وکیل قرارداد نویسی یک وکیل پایه یک دادگستری است که توانایی ها تخصص های مختلفی دارد و می تواند انواع اقدامات حقوقی را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند و انها را به نحوی مناسب تهیه و تنظیم کند. کسانی که در مورد وکیل قرارداد نویسی اطلاعات قانونی ندارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بدون داشتن آگاهی ممکن است نتوانند بهترین وکیل در این حوزه را انتخاب کنند و هزینه و زمان آنها در این جریان مورد اتلاف واقع می گردد. اگر شما جز کسانی هستید که به وکیل قرارداد نویسی نیاز دارید به شما توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات کامل در این حوزه با ما همراه باشید تا تمامی نکات لازم را به صورت کاملا تحلیلی بیان کنیم و در مورد آنها صحبت کنیم.

وکیل قرارداد نویسی دارای توانایی ها و تخصص های مختلفی است و افرادی که به او مراجعه می کنند به راحتی می توانند از خدمات مختلف حقوقی این وکیل بهره مند شوند تا جریان دادرسی پرونده های آنها به بهترین نحو ممکن و در جهت احقاق حقوق آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. وکیل قرارداد نویسی را می توان از راه های مختلفی پیدا کرد و از او کمک گرفت اما قبل از هرگونه اقدامی به شما توصیه میکنیم که در ابتدا اطلاعات قانونی را کسب کنید و از طریق موسسات حقوقی حرفه ای برای پیدا کردن این وکیل متخصص اقدام کنید تا بتوانید شرایط نسبتا خوبی را رد پرونده های خود بوجود آوریم. وکیل تنظیم قرارداد نیز در سال های اخیر توانسته است اقدامات بسیار ارزشمندی را در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم انجام دهد.

برخی از وکلایی که خود را به عنوان وکیل قرارداد نویسی معرفی می کنند نمی توانند به صورت کاملا تخصصی این مسائل را مورد بررسی قرار دهند و همین موضوع باعث می شود تا دچار اسیب ها و خسارات بسیار زیادی شوند و شرایط پرونده آنها به خطر بیفتد. گروه حقوقی وکلای پارسا سال های زیادی است که در زمینه پرونده های حقوقی فعالیت می کند و می تواند جریان دادرسی پرونده های مختلف را به بهترین نحو ممکن به نتیجه برساند، فرقی ندارد که شما به دنبال وکیل قرارداد نویسی باشید یا آنکه بخواهید یک وکیل فسخ قرارداد حرفه ای پیدا کنید، در هر صورت گروه وکلای پارسا می تواند بهترین و تخصصی ترین خدمات را در این راستا به شما ارائه دهد.

وکیل قرارداد نویسی (11)
وکیل قرارداد نویسی (11)

وکیل قرارداد نویسی یک وکیل حقوقی است.

وکیل قرارداد نویسی را می توان از منظر قانونی یک وکیل حقوقی بدانیم. در واقع وکیل قرارداد نویسی وکیلی است که بر اساس قوانین و ساختار حقوقی می تواند کارکرد خودش را به موکلین ارائه دهد. مسئله ای که وجود دارد این است که شکل کلی قانون ایران به نوعی است که بر اساس دو ساختار حقوقی و کیفری عمل می کند. به بیان ساده تر هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید همه و همه بر اساس این دو ساختار تعریف شده است. بنابراین به جز وکلایی مانند وکیل قرارداد نویسی و وکیل خانواده که در حوزه حقوقی فعالیت می کنند انواع وکلای کیفری نیز فعالیت خودش را بر اساس قوانین کیفری پیگیری می کنند. بدین ترتیب زمانی که گفته می شود وکیل قرارداد نویسی وکیلی است که حقوقی، منظور ما این است که این وکیل بر اساس قوانین و ساختار حقوقی فعالیت می کند. اما ساختار حقوقی چیست و چه تفاوت هایی با ساختار کیفری دارد؟ در واقع می خواهیم بدانیم که وکیل قرارداد نویسی با یک وکیل در حوزه کیفری مانند وکیل شکایت از پزشک چه تفاوت های کارکردی دارد؟

قانون در بخش حقوقی به این نکته می پردازد که هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و چگونه می تواند به حقوق خود برسد. در واقع هر فرد در جامعه در موقعیت های مختلف از حقوقی مشخص برخوردار است. این حقوق توسط ساختار حقوقی مشخص می شود. همچنین بر اساس قانون هر فرد باید برای زندگی در جامعه یک سری قوانین و اصول و حقوقی را رعایت کند. این اصول و چارچوب نیز در این بخش از قانون عنوان می شود. به نوعی می توان گفت که ذات اصلی قانون در بخش حقوقی نهفته شده است.

اما قانون در بخش کیفری به مفهوم بسیار مهم جرم می پردازد. در واقع قانون در این جا تنها به سوال می خواهد پاسخ دهد که جرم چیست؟ چه افعالی را می توان جرم تلقی کرد؟ چگونه می تواند جرم را اثبات نمود؟ بعد از اثبات جرم چه مجازاتی برای آن باید تعیین شود؟ و این مجازات به چه شکل باید اجرایی شود؟ این ها سوالاتی است که قانون و وکیل کیفری باید به آن پاسخ دهند. مسئله مهم در خصوص بخش کیفری این است که در این بخش قانون قدرت اثر گذاری مستقیم در زندگی و جان و مال افراد را دارد. همچنین در نظر داشته باشید که یک وکیل در حوزه حقوقی مانند وکیل طلاق نمی تواند وارد بخش کیفری شده و اعلام جرم نماید.

وکیل قرارداد نویسی (9)
وکیل قرارداد نویسی (9)

وکیل قرارداد نویسی و مفهوم قرارداد

وکیل قرارداد نویسی وکیلی است که به صورت مستقیم با مفهوم قرارداد سر و کار دارد. اگر بخواهیم ساده و خلاصه کارکرد وکیل قرارداد نویسی بگوییم این وکیل کسی است که به ما کمک می کند تا بهترین قرارداد را تدوین کنیم. اما بهترین قرارداد چیست؟ این سوال زمانی پاسخ داده می شود که بدانیم اساسا یک قرارداد چیست و چه کارکردی در جامعه دارد.

به طور کلی قرارداد یکی از اصلی ترین و مهمترین مفاهیم و ابزارهای قانونی محسوب می شود. اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا هر رابطه ای که انسان در جامعه دارد بر اساس نوعی قرارداد است. این قرارداد می تواند پنهان یا آشکار باشد. به طور مثال فرض کنید که قصد خرید از یک سوپر مارکت را دارید. شما دراین خرید مبلغی پرداخت و محصولی دریافت می کنید. اما این خرید و رابطه ساده در واقع بر اساس یک قرارداد ضمنی است. بر اساس این قرارداد شما موظف به پرداخت مبلغی مشخص در قابل محصولی مشخص هستید. همچنین فروشنده نیز موظف است در قبال دریافت این مبلغ محصول را به شما تحویل دهد. اما همه قراردادها در جامعه این چنین نیست. در واقع بر اساس اهمیت رابطه قراردادهای مختلفی در جامعه تدوین و اجرا می شود. به طور مثال برای انتقال ملک از فردی به فرد دیگر نمی توان به این سادگی عمل کرد. طرفین بر اساس قراردادی مشخص و کتبی شرایط را بیان می کنند و بر اساس این قرارداد این خرید و فروش انجام می شود.

اما بیایید قرارداد را به شکل درست تری تعریف کنیم. قرارداد بر اساس یک هدف یا موضوع مشخص تدوین می شود. در واقع طرفین برای رسیدن به یک هدف مشترک تصمیم میگیرند با یکدیگر وارد رابطه ای شوند. شرایط این رابطه و تعهداتی که طرفین نسبت به یکدیگر دارند تحت عنوان قرارداد عنوان می شود. این تعریفی است که علاوه بر وکیل قرارداد نویسی بسیاری از وکلای حوزه حقوقی مانند وکیل طلاق توافقی نیز به آن آگاه هستند. بنابراین بر اساس قرارداد مشخص می شود که طرفین چه تعهداتی نسبت به یکدیگر دارند. نکته بسیار مهمی که باید در خصوص قراردادها بدانید این است که اساسا قرارداد وجه قانونی دارد. با امضای یک قرارداد اجرای تعهدات آن برای طرفین لازم الاجراست. قانون نیز به این مسئله تاکید و حساسیت خاصی دارد. حال احتمالا کم کم می توانیم درک کنیم چرا می گوییم وکیل قرارداد نویسی یک وکیل مهم در حوزه حقوقی محسوب می شود.

وکیل قرارداد نویسی (1)
وکیل قرارداد نویسی (1)

وکیل قرارداد نویسی و انواع قرارداد در قانون

وکیل قرارداد نویسی با انواع قراردادها سر و کار دارد. در واقع گاهی اوقات می توانیم از وکیل قرارداد نویسی در قرارداد خرید خانه و یا از او در قراردادهای تجاری استفاده کنیم. بنابراین یک وکیل قرارداد نویسی به خوبی باید بتواند در خصوص همه انواع قراردادها کارایی خوبی داشته باشد. از این رو برای این که بتوانیم بهتر با کارکرد وکیل قرارداد نویسی آشنا شویم و بدانیم از این وکیل چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم باید با انواع قراردادها در قانون آشنا شویم و شرایط و ویژگی های هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی بر اساس شرایط انحلال و انعقاد قرارداد می تواند گفت که قانون دو نوع قرارداد پیش بینی کرده است. نوع اول قراردادها را قرارداد جایز می دانیم. ویژگی اصلی این قراردادها این است که اساسا انحلال آن توسط هر کدام از طرفین پیگرد قانونی ندارد. در زبانی ساده تر هر کدام از طرفین این قراردادها می توانند در هر موقعیت و در هر شرایطی اقدام به انحلال آن کند. به طور مثال قرارداد وکالت یک نوع قرارداد جایز است. موکل در این قرارداد در هر زمانی که بخواهد می تواند وکیل خود را عزل کند.

اما جامعه به قراردادهایی هم نیاز دارد که عملا این قدرت عمل و اختیار را کم کند. به نوعی اگر قرار باشد هر فردی بتواند قراردادها را زیر پا بگذارد و بدون هیچ تعهدی آن ها را منحل کند عملا جامعه قدرت خود را از دست می دهد و به سادگی فرو می پاشد. از این رو قانون نوع دیگری از قراردادها را معرفی می کند که به قراردادهای لازم معروف است. در واقع قراردادهای لازم شرایط خاصی برای انعقاد و تدوین دارد. همچنین انحلال آن نیز تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. بنابراین طرفین قرارداد تنها تحت شروط خاصی می توانند نسبت به انحلال قرارداد لازم اقدام کنند. این خصلت مهمی است که برای قرارداد لازم وجود دارد. یک وکیل ملکی به خوبی می داند انواع قرارداد های مربوط به امور ملکی تحت عنوان قرارداد لازم است. بنابراین نمی توان به سادگی این قراردادها را نادیده گرفت. اگر بخواهیم کمی واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که اساسا مهمترین کارکرد وکیل قرارداد نویسی در همین حوزه است. به نوعی وکیل قرارداد نویسی وظیفه دارد به نوعی قرارداد لازمی تدوین کند که امکان استفاده از شرایط انحلال برای طرفین سخت باشد. در زبان ساده تر مهمترین هدف وکیل قرارداد نویسی تدوین قراردادی است که بتواند طرفین را به هدفشان برساند.

وکیل قرارداد نویسی (8)
وکیل قرارداد نویسی (8)

وکیل قرارداد نویسی و شرایط انحلال یک قرارداد لازم

وکیل قرارداد نویسی با انواع قراردادها از جمله قرارداد لازم سر و کار دارد. در واقع برای این که بدانیم وکیل قرارداد نویسی چگونه عمل می کند باید بدانیم که یک قرارداد لازم اساسا چگونه منحل می شود. همانطور که گفتیم قراردادهای لازم تحت شرایط خاصی منحل می شوند. شناخت این شرایط می تواند یکی از بخش های مهم کارکرد وکیل قرارداد نویسی را به ما نشان دهد.

نکته مهمی که پیش از ورود به این بحث باید به آن اشاره کنیم این است که قراردادهای لازم و جایز هر دو از اعتبار قانونی برخوردار هستند. اما این قرارداد لازم است که اعتبار بسیار بالایی دارد.این مسئله ای بود که باید به آن توجه می کردید. همچنین یک وکیل الزام به تنظیم سند رسمی نیز به خوبی می داند تنها بر اساس قراردادهای لازم است که امکان صدور سند وجود دارد.

به طور کلی 4 مسیر برای انحلال یک قرارداد لازم وجود دارد. قرارداد لازم تنها از طریق ابطال قرارداد، انفساخ قرارداد، فسخ قرارداد و اقاله منحل می شود. ابطال قرارداد به شرایطی گفته می شود که ثابت شود اساسا قرارداد به شکل صحیح منعقد نشده است و شرایط قانونی یا شرعی در تدوین و انعقاد آن رعایت نشده است. در صورتی که اثبات شود قرارداد شرایط قانونی را رعایت نکرده است و قرارداد از شرایط صحت برخوردار نیست قرارداد منحل می شود. بنابراین وکیل قرارداد نویسی موظف است این شرایط را بداند و بر اساس آن کاری کند که امکان ابطال قرارداد وجود نداشته باشد. به طور مثال اهلیت طرفین برای برقراری قرارداد لازم است. نبود این اهلیت می تواند موجب ابطال قرارداد شود.

انفساخ قرارداد شرایطی است که نه در اختیار وکیل قرارداد نویسی و نه در اختیار طرفین است. به طور مثال در صورتی که یکی از طرفین فوت کند و یا به جنون کشیده شود عملا قرارداد فی مابین آن ها منحل می شود. فسخ نیز شرایطی را بیان می کند که یکی از طرفین بر اساس خیارات یا همان اختیاراتی که در قرارداد دارد می تواند نسبت به انحلال قرارداد اقدام کند. یکی از مهمترین کارکرد های وکیل قرارداد نویسی این است که این شرایط را مشخص کند. در واقع تعیین شرایط انحلال و شرایط فسخ قرارداد از مهمترین وظایف یک وکیل قرارداد نویسی محسوب می شود. اقاله نیز خود یکی از انواع قراردادهای لازم محسوب می شود که بر اساس آن امکان انحلال قرارداد مادر یا بخشی از آن باز توافق طرفین ایجاد می شود. در واقع طرفین در قرارداد اقاله به توافق می رسند که چگونه قرارداد مادر را منحل کنند. همه این ها نشان می دهد که ما چه انتظاراتی می توانیم از وکیل قرارداد نویسی داشته باشیم.

وکیل قرارداد نویسی (7)
وکیل قرارداد نویسی (7)

وکیل قرارداد نویسی و لزوم استفاده از آن

وکیل قرارداد نویسی به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری چه کارکردی برای ما می تواند داشته باشد؟ این مهمترین سوالی است که می خواهیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تا به اینجا دانستیم که قرارداد چیست و چگونه تعریف می شود. همچنین با انواع قرارداد ها به خصوص قرارداد لازم و شرایط انحلال آن صحبت کردیم. اما هنوز نمی دانیم که چرا به یک وکیل قرارداد نویسی نیاز داریم.

به طور کلی قرارداد یک وجه و جنبه کاملا قانونی دارد. به نوعی خود قانون نیز قرارداد است. این که شما بر اساس قانون می دانید در موقعیت های مختلف باید چه حقوقی را رعایت کند و یا از چه حقوقی برخوردار هستید همه و همه در قالب قرارداد قابل بررسی است. بنابراین قرارداد برای قانون یک اساس و اصل مهم محسوب می شود.

همانطور که گفتیم بر اساس قرارداد مشخص می شود که طرفین نسبت به یک دیگر چه تعهداتی داشته و دارند. این تعهدات بعد از امضای قرارداد لازم الاجراست. نکته بسیار مهمی که اهمیت کاری وکیل قرارداد نویسی را می تواند به خوبی به ما نشان دهد این است که اساسا قرارداد جنبه کاملا قانونی دارد. در واقع هر قراردادی اگر شرایط قانونی را رعایت کرده باشد از وجه قانونی برخوردار است. قانون نیز بر اساس این قرارداد رابطه بین افراد را تعریف می کند. در زبان بهتر قانون قرارداد را شاخص می داند و بر اساس آن می داند که حق با کدام طرف دعوی است. بنابراین قرارداد برای قانون یک مدرک و شاخص مهم و بزرگ محسوب می شود.

اما این مسئله چه ارتباطی به کارکرد وکیل قرارداد نویسی دارد؟ در واقع شما با انعقاد قرارداد تعهداتی را باید اجرا کنید. بنابراین هر نوع تعهدی که در قرارداد ذکر شده باشد از سمت طرفین لازم الاجراست. حال این که این تعهدات چه باشد و یا چگونه نوشته شود و همچنین چه شرایطی برای قرارداد تدوین شده باشد همه و همه کارکردی است که می توانیم برای وکیل قرارداد نویسی در نظر بگیریم. در واقع ما از وکیل قرارداد نویسی این انتظار را داریم که بتواند بر اساس قانون این انتظار را داریم که بتواند بهترین نوع قرارداد را برای رسیدن به هدف مشترک طرفین تنظیم کند. این مسئله بسیار مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل قرارداد نویسی به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که زمانی که از نظر قانونی طرفین می توانند خودشان اقدام به تدوین قرارداد کنند چه لزومی به استفاده از وکیل قرارداد نویسی است؟

وکیل قرارداد نویسی (6)
وکیل قرارداد نویسی (6)

وکیل قرارداد نویسی و قراردادهایی که با زبان قانون تدوین می شوند.

وکیل قرارداد نویسی به خوبی می داند که قرارداد یک مفهوم کاملا قانونی است. در زبان ساده تر قرارداد بر اساس زبان قانون تدوین می شود. بنابراین هر آن چیزی که می بینید در قرارداد به عنوان تعهد، شرایط و … وجود دارد همه و همه بر اساس این زبان است.

در واقع قانون برای تک تک این کلمات شرایطی مشخص کرده و کارکرد های خاصی نیز برای آن ها در نظر گرفته است. از این رو می توان اینگونه گفت که کسی می تواند نسبت به نوشتن قرارداد اقدام کند که با زبان قانون آشنا باشد. در واقع بداند که مفاهیمی مانند فسخ به چه معنی است. در قانون یک کلمه یا یک جمله می تواند تمام مفهوم را تغییر دهد. این مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.

بگذارید با یک مثال این مسئله را توضیح دهیم. فرض کنید که یکی از طرفین قرارداد به خوبی به زبان قانون مسلط است یا آن دسته از مفاهیم قانونی را می داند که در قرارداد نویسی به کار می آید. این فرد با توجه به عدم آگاهی فرد مقابل می تواند به سادگی با یک کلمه و یا ایراد یک جمله در قرارداد بدون آن که طرف مقابل بخواهد اختیارات خودش را افزایش دهد و یا اختیارات فرد مقابل را از او بگیرد. بدین ترتیب فرد مقابل بدون این که بتواند زیر بار قراردادی می رود که عملا تعهدات و بند های آن به ضرر اوست و اینجاست که تعارض اصلی ایجاد می شود.

اما وکیل قرارداد نویسی درست مانند هر وکیلی دیگری مثل وکیل تصادفات به خوبی با زبان قانون آشنا است. در واقع این وکیل به خوبی می داند که بر اساس هدف بین طرفین بهترین حالت تدوین قرارداد کدام است و باید از چه جملاتی در این بین استفاده شود. بدین ترتیب می توان گفت وکیل قرارداد نویسی بر اساس دانش و تخصصی که در حوزه قراردادها و دارد به عنوان یک وکیل مجرب می تواند بهترین قرارداد را فی مابین تنظیم کند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف اصلی وکیل قرارداد نویسی این است که قراردادی تنظیم کند که تا حد امکان به نتیجه برسد و شرایط مختلف قانونی در آن پیش بینی شده باشد. هر قدر این جزئیات دقیق تر مشخص شده باشد آن قرارداد موفق تر خواهد بود و کمتر در مسیر قضایی و دادگاهی قرار می گیرد. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص کارکرد وکیل قرارداد نویسی به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

وکیل قرارداد نویسی (2)
وکیل قرارداد نویسی (2)

وکیل قرارداد نویسی و شرایط صحت یک قرارداد

وکیل قرارداد نویسی سعی می کند بر اساس شرایط قانونی قرارداد را تنظیم کند. در واقع همانطور که بیان کردیم زمانی می توان یک عقد لازم را منحل کرد که ثبات شود شرایط صحت قرارداد برقرار نبوده و این قرارداد از اساس مشکل قانونی و شرعی دارد. بنابراین وکیل قرارداد نویسی برای این که کاری کند این قرارداد به نتیجه برسد باید شرایط صحت قرارداد را بداند تا بر اساس آن قراردادی درست و سالم تنظیم کند.

نکته ای که وجود دارد این است که هر قرارداد در قانون شرایط خاص خودش را دارد. در واقع قانون برای قراردادهای مهم شرایط خاصی در نظر گرفته است. به طور مثال قانون برای قرارداد ازدواج مشخص کرده است که این عقد در چه زمانی صحیح است و چگونه باید منعقد شود. بنابراین اولین نکته ای که باید بدانیم این است که وکیل قرارداد نویسی بر اساس نوع قرارداد و موضوع قرارداد کارکرد خودش را می تواند نشان دهد. اما به جز این همه قراردادها از یک سری شرایط عادی و عمومی برخوردار هستند. با توجه به این که وکیل قرارداد نویسی می تواند به عنوان یک وکیل با تجربه با انواع قراردادها سروکار داشته باشد. ما در ادامه به شرایط عمومی و کلی صحت یک قرارداد می پردازیم.

اما وکیل قرارداد نویسی به خوبی می داند که مهمترین شرط صحت هر قراردادی اهلیت طرفین است. اما اهلیت به چه معنی است؟ به طور کلی می توان گفت که زمانی یک فرد اهلیت دارد که سه شرط عقل، بلوغ و رشد را داشته باشد. زمانی که این سه شرط به صورت همزمان ایجاد شود عملا می توان گفت که فرد اهلیت دارد. عقل بدین معنی است که فرد توانایی تصمیم گیری را داشته باشد و به عنوان مجنون ( دوره ای یا مداوم ) شناخته نشود. همچنین سفیه بودن فرد ( عدم توانایی تصمیم گیری اقتصادی ) نیز می تواند این اهلیت را از بین ببرد. بلوغ به حالتی گفته می شود که مرد بالای 15 سال و زن بالای 9 سال داشته باشد. در این حالت گفته می شود که فرد شرط بلوغ را دارد. رشد نیز به حالتی گفته می شود که فرد توانایی تصمیم گیری پیدا می کند و این قدرت را دارد که بتواند خوب و بد را از هم تشخیص دهد. به طور کلی در قانون سن 18 سال به عنوان سن رشد در نظر گرفته شده است. اما اگر مرد بین 15 تا 18 و زن بین 9 تا 18 می تواند برای دریافت حکم رشد از طریق دادگاه و پزشکی قانونی اقدام کند.

وکیل قرارداد نویسی (4)
وکیل قرارداد نویسی (4)

وکیل قرارداد نویسی و دیگر شرایط عمومی صحت قرارداد

وکیل قرارداد نویسی به جز اهلیت طرفین با مفاهیم دیگری از شرایط صحت قرارداد سر و کار دارد. یکی از مهمترین این مفاهیم مشخص بودن موضوع قرارداد است. در واقع موضوع قرارداد باید واضح و مشخص باشد و ابهامی در آن نباشد. در واقع در این قرارداد باید ذکر شده باشد که هدف از تدوین آن چیست و چه شرایطی برای آن در نظر گرفته شده است. از این رو می توان گفت که مشخص کردن موضوع قرارداد از کارهایی است که وکیل قرارداد نویسی باید به خوبی انجام دهد.

شرط عمومی مهم دیگر به عنوان صحت قرارداد مشروع بودن مورد قرارداد است. در واقع زمانی یک قرارداد اعتبار قانونی دارد که اساسا در خصوص موارد ممنوعه نباشد. در واقع یک قرارداد زمانی می تواند از اعتبار قانونی برخوردار شود که موارد نقض قانون یا شرع در آن وجود نداشته باشد. به طور مثال قرارداد در خصوص خرید و فروش مشروبات الکلی از اساس باطل است. زیرا خرید و فروش مشروبات الکلی و دیگر مفاهیم وابسته به آن عمل غیر قانونی و غیر شرعی است و حتی جرم هم محسوب می شود. بنابراین قراردادی که برای آن در در نظر گرفته می شود نیز اساسا باطل است.

مورد دیگر که از شرایط کلی و عمومی قرارداد محسوب میشود و وکیل قرارداد نویسی باید به آن توجه داشته باشد این مسئله است که رضایت طرفین در انعقاد این قرارداد وجود داشته باشد. به نوعی باید گفت که وجود اجبار و اکراه در انعقاد قرارداد می تواند این شرط صحت را زیر سوال ببرد و عملا باعث از انحلال قرارداد شود. مسئله ای که وجود دارد این است که دادگاه زمانی رای به انحلال قرارداد در این شرایط می زند که فرد بتواند اجبار و اکراه را ثابت کند. این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

این ها مهمترین نکات و شرایط عمومی برای صحت یک قرارداد محسوب می شود که یک وکیل قرارداد نویسی باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که مهمترین این شرایط را به واقع می توان اهلیت طرفین دانست. در واقع اگر بتوان اثبات کرد که یکی از طرفین در زمان انعقاد قرارداد اهلیت نداشته است می توان نسبت به ابطال قرارداد اقدام کرد. به طور مثال ممکن است فرد بر اساس قانون محجور محسوب شود. بنابراین اگر تاریخ مهجوریت قبل از تاریخ انعقاد قرارداد باشد این قرارداد منحل می شود. این نکته بسیار مهمی بود که باید به آن توجه می کردید.

وکیل قرارداد نویسی (5)
وکیل قرارداد نویسی (5)

وکیل قرارداد نویسی و نحوه انتخاب او

اما برای انتخاب بهترین وکیل قرارداد نویسی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ به طور کلی می توانیم اینگونه بگوییم که بهترین وکیل قرارداد نویسی برای هر کس میتواند فرق کند. در واقع شما باید ابتدا بتوانید نیازهای خودتان را بشناسید و بدانید دقیقا دنبال چه نوع وکیلی هستید. بعد از آن است که می توانید بهترین وکیل قرارداد نویسی را بر اساس نیاز خودتان پیدا کنید. اما با این وجود بهترین وکیل قرارداد نویسی درست مانند هر وکیلی دیگری مانند وکیل بطلان معامله شرایط عمومی خاصی دارد.

اولین این شرایط ها این است که اساسا این وکیل مانند وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید دانش و تخصص خوبی در حوزه حقوقی و قراردادها داشته باشد. در واقع هر آن چیزی که ما در این جا بیان کردیم همه و همه گوشه ای از تخصص مورد نیاز یک وکیل قرارداد نویسی است. وکیل قرارداد نویسی مجرب بر تمامی این قواعد و قوانین تسلط کافی کاملی دارد. بنابراین داشتن تسلط بر قوانینی مانند قراردادها، اسناد، قانون مدنی و … بسیار اهمیت دارد.

نکته و شرایط دوم تجربه این وکیل است. در واقع انواع وکلا مانند وکیل تخلیه با دانش بسیار زیاد زمانی که تجربه لازم در این حوزه را داشته باشد می تواند عملکرد خودش را به خوبی نشان دهد. در واقع تجربه درست مانند یک چراغ راه عمل می کند. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که این تجربه است که به فرد یا وکیل نشان می دهد که چگونه باید از این مسیر عبور کند. به نوعی می توانیم اینگونه بیان کنیم که دانش و تخصص می تواند بهترین مسیر را به ما نشان دهد و تجربه کاری می کند که سریع تر و راحت ترین حالت برای رسیدن به این هدف به ما نشان دهد. بنابراین اگر شما دوست دارید در سریع ترین حالت ممکن به نتیجه مطلوب خود برسید سراغ وکیل قرارداد نویسی با تجربه بروید. این موضوع در خصوص سایر حوزه های حقوقی و کیفری مانند کارکرد وکیل تغییر نام نیز صدق می کند.

وکیل قرارداد نویسی (3)
وکیل قرارداد نویسی (3)

وکیل قرارداد نویسی و رای دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل قرارداد کار موقت به قرارداد کار دائم

وکیل قرارداد نویسی در جریان قرارداد های کاری دیوان عدالت اداری نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند. نظر به این که در ماده ۷ قانون کار، قرارداد کار اعم از قرارداد کتبی یا شفاهی به رسمیت شناخته شده است و اصولاً محدودیت زمانی برای مدت قرارداد کار موقت پیش بینی نشده است، لذا ادامه کار کارگر در کارگاه پس از انقضای مدت قرارداد به منزله تجدید ضمنی قرارداد با همان مدت خواهد بود بنابراین اعم از اینکه نوع فعالیت کارگاه مستمر باشد یا نباشد موافقت طرفین برای تعیین مدت قرارداد معتبر می باشد. در ضمن با انعقاد قرارداد کاری که در آن مدت معینی تعیین می شود، انتظار می رود که با پایان پذیرفتن مدت مذکور و در انتهای آن، قرارداد مذکور خاتمه یابد، به همین دلیل در بند (د) ماده ۲۱ قانون کار نیز بر این امر تاکید گردیده که پایان یافتن مدت قرارداد مدت موقت به منزله خاتمه آن تلقی می گردد؛ لیکن ذکر این نکته ضروری است که چنانچه پس از انقضای مدت، کارفرما صریحاً قرارداد را به صورت مکتوب تمدید نماید یا در صورتی که وی به صورت ضمنی، رفتاری را اتخاذ نماید که از آن تمایل کارفرما به استمرار رابطه کاری مستنبط گردد، خاتمه آن با انقضای مدت اولیه منتفی خواهد بود و قـرارداد برای یک دوره دیگر تمدید می گردد. بدیهی است در فعالیت هایی که جنبه دائمی دارند چنانچه در قرارداد کار قید مدت ذکر نشود قرارداد غیر موقت و دائمی تلقی می شود. تجدید صریح یعنی قرارداد کار به صورت کتبی با توافق طرفین تجدید یا تمدید شود و تجدید ضمنی قرارداد کار این است که کارگر پس از خاتمه مدت قرارداد، به کار خود ادامه دهد و کارفرما نیز سکوت نماید و در مقابل کار وی به او مزد پرداخت کند.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مواردی که در قرارداد کار دائمی یا کار با جنبه مستمر، مدت به صورت صریح یا ضمنی ذکر نشده باشد قرارداد به صورت دائمی تلقی می‌شود و لذا با عنایت به اینکه نامه‌های معترض عنه دلالت دارد در قراردادهای موقتی که برای مرتبه دوم به صورت ضمنی و به طور موقت تمدید شده است بعد از انقضاء مدت قرارداد ادامه قرارداد در کارهای دائمی یا با جنبه مستمر بدون ذکر مدت و به صورت صریح یا ضمنی تمدید می‌شود قرارداد دائمی تلقی خواهد شد، مغایر قوانین و مقررات و خارج از اختیار تشخیص نمی گردد و در نتیجه ابطال نمی‌شود.

The post وکیل قرارداد نویسی appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *