رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد چگونه است؟

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد به چه معنا است؟ چرا رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد اهمیت دارد؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که درگیر پرونده های مربوط به کمیسیون ماده صد شوید برای آنکه بتوان از مسائل مربوط به کمیسیون ماده صد جلوگیری کرد باید چه کنیم؟ رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد به چه معیارها و ملاک هایی بستگی دارد؟ آیا یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند در جریان رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد به ما کمک کندتا نتایج نسبتا موفقیت آمیزی را بدست آوریم؟ رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد در مورد موضوع چه پرونده هایی صدق می کند و تاثیر گذار است؟

بسیاری از افرادی که با مسائل مربوط به ساخت و ساز اشنایی دارند یا انکه اقدامات و فعالیت های مختلفی در راستای ساختمان سازی انجام داده اند تا حدودی در مورد مسائل و دعاوی مربوط به کمیسیون ماده صد شناخت پیدا کرده اند و می دانند که تا چه حد این دعاوی دارای اهمیت هستند و ممکن است عواقب ناگواری را هم برای قانون شکنان به همراه داشته باشد.

در سال های اخیر تعداد زیادی از افرادی که به وکیل ملکی مراجعه کرده اند معمولا با هدف تعیین و تکلیف پرونده های مربوط به کمیسیون ماده صد به دنبال انعقاد قرارداد وکالت بوده اند. جالب است بدانید به همان اندازه که پرونده های کمیسیون ماده صد دارای حساسیت هستند به همان اندازه نیز با تخصص و تجربه یک وکیل حرفه ای قابل حل هستند و می توان به راحتی با کمک مواردی همچون رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد، از بوجود آمدن خسارات جلوگیری کرد.

اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید با مسائل مربوط به این پرونده ها و کات قانونی و حقوقی رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد آشنا شوید به شما پیشنهاد می دهیم در ادامه این متن با ما همراه باشید. ما در این متن سعی کرده ایم به اساسی ترین مسائل حقوقی و قانونی رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد اشاره کنیم و آنها را توضیح دهیم.

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد چگونه است؟ (3)
رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد چگونه است؟ (3)

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد مختص چه پرونده هایی است؟

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد تنها شامل موارد خاصی است و نمی توان گفت که تمامی دعاوی که در کمیسیون ماده صد مطرح می شوند مربوط به موضوع رضایت همسایه است. رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد در حالت کلی به پرونده هایی مربوط به می گردد که در مورد ساخت و ساز هستند و موضوع آنها حول محور کمیسیون ماده صد شهرداری است اما شاکی این پرونده ها شهرداری نیست و این پرونده ها دارای شاکی خصوصی هستند.

برای انکه موضوع رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد را به خوبی درک کنید در ابتدا موضوع پرونده هایی که در کمیسیون ماده صد به طور کلی مورد رسیدگی قرار می گیرند را به شما معرفی می کنیم: تجاوز به معابر شهر، مهندس ناظر ساختمان و تخلفاتی که انجام می دهد، تغییر دادن کاربری اراضی بدون مجوز از شهرداری و مراجع ذی صلاح، رعایت نشدن اصول شهرسازی، فنی و بهداشتی، استحکام نداشتن بنا احداث شده، تخلف ها و مباحث مربوط به تراکم اضافی، عدم احداث پارکینگ، احداث کردن بنا بدون داشتن پروانه ساخت و مجوز های قانونی و……

حال شما فرض کنید که در یک کوچه ساختمانی با داشتن پروانه و مجوز قانونی در حال احداث است اما نحوه ساخت این سازه به گونه ای است که باعث ایجاد ممانعت در نمای دیگر ساختمان های همسایه می گردد و مساحت آن باعث ایجاد مشکلات متعدد مربوط به تردد افراد در معابر شده است، در چنین حالتی در صورت ارائه شکواییه از جانب همسایه به کمیسیون ماده صد، راهی جز تخریب بنای مربوطه وجود ندارد و برای جلوگیری از چنین مشکلی صاحب اصلی بنای جدید باید برای رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد اقدام کند تا مانع از تخریب گردد.

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد و نکات دیگری که باید در مورد آن بدانید:

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد باید به صورت کتبی و به صورت رسمی تهیه و تنظیم شود. هرگونه ادعا در مورد رضایت به صورت شفاهی و غیر رسمی در محاکم ذیصلاح قانونی پذیرفته نیست و نمی توان انتظار داشت که بر اساس آن حکم صادر گردد.

از دیگر نکات مهمی که باید در مورد رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد بدانید آن است که این حکم می تواند هم به صورت بدوی و هم به صورت تجدید نظر ارائه گردد. بنابراین فرد شاکی می تواند علاوه بر ارائه شکواییه خود در کمیسیون ماده صد برای پیگیری آن در مرحله تجدید نظر و اعلام حکم نهایی توسط دیوان عدالت اداری نیز اقدام کند.

به این موضوع دقت داشته باشی که در مراجع بدوی مربوط به کمیسیون ماده صد تنها کسانی که بر اساس قانون حق اعتراض دارند: ذینفع، قائم مقام مالک، مالک و شهرداری هستند و نمی توان انتظار داشت که هر کسی بتواند برای ارائه اعتراض به حکم بدوی اقدام کند.

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد چگونه است؟ (2)
رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد چگونه است؟ (2)

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد و مشاوره غیر حضوری

رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد شامل نکات حقوقی قانونی بسیاری است که افراد عادی از انها اطلاع ندارند و همین موضوع باعث می شود که به دلیل ناآگاهی درگیر ابهامات و چالش هایی شوند که از لحاظ حقوقی بسیار حساس هستند. در چنین شرایطی بهترین راهکار ممکن آن است که از یک فرد حرفه ای که در این زمینه دارای تجربه کاری است کمک گرفت و با کمک او جریان مربوطه را مورد حل و فصل قرارداد.

یکی از دلایل اصلی که باعث شده است افراد نتوانند از خدمات حقوقی به راحتی استفاده کنند و به اندازه کافی بهره مند شوند آن است که زمان و هزینه کافی ندارند تا مسیری طولانی را برای رسیدن به دفتر وکالت یک وکیل حقوقی بپیمایند تا در جلسات مشاوره ای حضوری شرکت کنند، از طرفی دیگر نیز چنین افرادی معمولا با خود فکر می کنند که برای چند سوال جزیی و بدست آوردن پاسخ آنها ارزش ندارد که زمان خود را به هدر دهند. در چنین مواردی بهترین راهکار ممکن ان است ک افراد به سراغ استفاده از راه های غیر حضوری برای مشاوره حقوقی بروند. راه های غیر حضوری مشاوره حقوقی برای کسانی که دارای محدودیت های زمانی و مکانی هستند بسیار مناسب است و باعث می شود تا افراد بتوانند از راهنمایی ها و مشاوره های صحیح یک فرد متخصص بهره مند شوند.

The post رضایت همسایه در کمیسیون ماده صد appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *