وکیل انحلال شرکت

وکیل انحلال شرکت

وکیل انحلال شرکت کیست؟ در چه مواقعی می توانیم از وکیل انحلال شرکت استفاده کنیم؟ کارکرد یک وکیل انحلال شرکت چیست؟ از وکیل انحلال شرکت چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ بهترین وکیل انحلال شرکت کیست؟ ویژگی های بهترین وکیل انحلال شرکت چیست؟ در انتخاب وکیل انحلال شرکت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

وکیل انحلال شرکت یکی از انواع وکلا در گروه تجاری محسوب می شود. این وکیل بر اساس قانون و بر اساس شرایط پیش آمده امکان انحلال شرکت را با دستور قانون فراهم می آورد. در واقع شرکت به تنهایی یک مفهوم قانونی محسوب می شود که برای ایجاد آن شرایط خاصی در قانون پیش بینی شده است. از این رو برای انحلال یک شرکت نیز باید مسیر خاص قانونی طی شود و به شکل عادی و معمولی نمی توان اقدام به چنین کاری کرد. از این رو معمولا از یک وکیل انحلال شرکت در این مسیر استفاده می شود. به بیان ساده تر بر اساس نوع شرکت و شرایط ایجاد شده مسیرهای مختلفی برای انحلال شرکت وجود دارد. به طور مثال انحلال یک شرکت سهامی خاص با انحلال یک شرکت سهامی عام زمین تا آسمان متفاوت است. هر کدام از آن ها در مسیر قانونی خاص خودش قرار دارد. اگر بخواهیم در همین مثال نگاه کنیم در خصوص انحلال شرکت سهامی عام قوانین مربوط به بورس نیز دخیل می شود و روند خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

از این رو در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی در خصوص کارکرد وکیل انحلال شرکت و اهمیت آن صحبت کنیم. اما پیش از آن باید به این نکته توجه کنید که این مفهوم یک مفهوم کاملا قانونی است. بنابراین ابتدا ما باید بتوانیم کمی با زبان قانون و مفاهیم ابتدایی مرتبط با این حوزه آشنا شویم و سپس بر اساس این زبان مشترک ایجاد شده در خصوص قوانین مربوط به انحلال شرکت و کارکرد وکیل انحلال شرکت صحبت کنیم. بنابراین در ابتدای این مقاله با چند مفهوم ساده اما کاربردی و اساسی قانونی آشنا می شویم که توجه به آن ها می تواند راه ما را برای درک بهتر کارکرد وکیل انحلال شرکت باز کند. در واقع با مطالعه دقیق این دست از مفاهیم می توانیم به برخی از مهمترین سوالات مربوط به کارکرد وکیل انحلال شرکت پاسخ دهیم.

وکیل انحلال شرکت (13)
وکیل انحلال شرکت (13)

وکیل انحلال شرکت را بشناسید.

وکیل انحلال شرکت یکی از متخصص ترین و متبحر ترین وکلایی است که می تواند جریان پرونده های مربوط به حوزه حقوق تجارت را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار دهد و آنها را تا حد زیادی مورد پیگیری قرار دهد تا در مدت زمانی کوتاه به نتایج صحیحی دست پیدا شود. وکیل انحلال شرکت به راحتی می تواند جریان پرونده هایی را که دارای شرایط بسیار حساسی ههستند را به بهترین نحو ممکن مورد پیگیری قرار داد و آنها را در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برساند.

برخی از افراد ممکن است با خود فکر کنند که مسائل مربوط به انحلال شرکت دارای پیچیدگی نیستند و این امکان وجود دارد که افراد به راحتی بتواند موارد مر بو به این پرونده ها را پشت سر بگذارند اما حقیقت آن است که چنین پرنده هایی بر ساسا قانون دارای مراحل بسیار پیچیده و نسبتا زیادی هستند و نمی توان انتظار داشت که همه افراد بتوانند در مدت زمانی کوتاه این پرونده ها را پشت سر بگذارند و به راحتی تمامی مباحث را پیگیری کنند. وکیل انحلال شرکت به عنوان یک وکیل با تجربه می تواند با تکیه بر تخصص ها و مهارت هایی که دارد تمامی مراحل مربوط به این پرونده ها را در مدت زمانی کوتاه مورد بررسی قرار دهد و انها را به بهترین شکل به نتیجه برساند.

اگر شما نیز جز ان دسته از افراد یهستید که با خود فکر می کنید که به وکیل انحلال شرکتنیاز دارید و دوست دارید که جریان پرونده های خود را به یک وکیل متخصص بسپارید به شما توصیه می کنیم به سراغ وکیل انحلال شرکت بروید. وکیل انحلال شرکت بهتر از هر کس دیگری از مباحث قانونی و جزئیات مربوط به چنین پرونده هایی اطلاع دارد و می تواند به بهترین نحو ممکن چالش های قانونی را پشت سر بگذارید تا حقوق موکلان به خطر نیفتد.

دقت داشته باشید که برای ثبت شرکت در ابتدا بهتر است از یک وکیل حرفه ای در همنی حوزه کک مک گرفت، وکیل ثبتی می تواند بسیار گزینه مناسبی برای تاسیس شرکت های مختلف باشد اما شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که جریان های مربوط به انحلال شرکت معمولا دارای پیچیدگی های خاصی هستند و بهتر است از وکیل انحلال شرکت در چنین مواردی استفاده کرد.

وکیل انحلال شرکت (11)
وکیل انحلال شرکت (11)

وکیل انحلال شرکت و اهمیت او در جامعه

وکیل انحلال شرکت در جامعه ما اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد بسیار زیاد به این فرد متخصص نیاز دارند. تعداد زیادی از افرادی که به دنبال وکیل در تهران هستند اطلاعات حقوقی خوبی رد مورد نحوه انتخاب وکیل برای پرونده های خود ندارند و همین موضوع باعث می شود تا در مدت زمانی کوتاه دچار مشکل شوند و شرایط پرونده های آنها به خطر بیفتد. وکیل انحلال شرکت به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری باید بتواند میزان آسیب ها و خسارات را در جریان پرونده های انحلال شرکت را به حداقل برساند و تمامی مراحل قضایی را در مدت زمان کوتاه طی کند. اگر شما با خود فکر می کنید که به وکیل انحلال شرکت نیاز دارید و نمی دانید این فرد را چگونه برای جریان پرونده های خود انتخاب کنید به شما توصیه میکنیم که رد ادامه متن با ما همراه باشید تا تمامی نکات قانونی و حقوقی را که باید در مورد وکیل انحلال شرکت بدانید را به شما معرفی کنیم.

وکیل انحلال شرکت در جامعه ما دارای اهمیت بسیار زیادی است و تعداد متقاضیان وکیل انحلال شرکت نیز روز به روز افزایش پیدا می کند به همین دلیل هم بهتر است افراد در ابتدا پس از پیدا کردن وکیل انحلال شرکت در جلسات مشاوره ای با او شرکت کنند. یکی از دلایلی که باعث میشود افراد در جلسات حقوقی شرکت کنند آن است که در این جلسات این فرصت ایجاد می گردد که میزان تخصص و مهارت های این وکیل حرفه ای تا حد زیادی مورد سنجش قرار گیرد و افراد بتوانند با خیال راحت جریان پرونده ها ی خود را به او بسپارید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که حوزه کاری وکیلی که در زمینه انحلال شرکت کار می کند با حوزه کاری وکیل ورشکستگی تا حد بسیار زیادی تفاوت دارد. چنین تفاوتی امروزه باعث شده است تا به تمامی مردم توصیه شود که قبل از مراجعه به وکیل انحلال شرکت در ابتدا موضوع پرونده خود را مشخص کنند تا زمان و هزینه آنها از دست نرود. در حالت کلی شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که یک وکیل تجاری می تواند در زمینه تمامی مسائل مربوط به حقوق تجارت فعالیت کند اما وکلای متخصصی همچون وکیل انحلال شرکت، کسانی هستند که به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای تنها می توانند در حوزه مسائل مربوط به انحلال شرکت فعالیت کنند و جریان پرونده های این حوزه را پیگیری کنند.

وکیل انحلال شرکت (12)
وکیل انحلال شرکت (12)

وکیل انحلال شرکت و ویژگی های او

وکیل انحلال شرکت باید دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و از او کمک گرفت. به چند مورد از اساسی ترین و مهمترین ویژگی های وکیل انحلال شرکت اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

وکیل انحلال شرکت باید دارای اطلاعات دقیقی در مورد مسائل قانونی مختلف باشد تا بتواند عملکرد خوبی در زمینه این پرنده ها داشته باشد. از طرفی دیگر شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وکیل انحلال شرکت باید بتواند در جلسات مشاوره ای مباحث قانونی مختلف را با زبانی ساده و به بهترین نحو ممکن به موکلان خود انتقال دهد و به آنها کمک کند تا اطلاعات دقیقی در زمینه پرونده هایی که درگیر آنها هستند بدست آورند، به همین خاطر هم به خوبی می توان این موضوع را درک کرد که یکی از اساسی ترین ویژگی های وکیل انحلال شرکت آن است که دارای دانش حقوقی باشد و از تمامی مسائل حقوقی مختلف آگاهی داشته باشد.

وکیل انحلال شرکت باید چندین پرونده مهم را در زمینه انحلال شرکت ها به نتیجه نرسانده باشد تا بتوان از تمامی تجربیات خود استفاده کند و شرایط نسبتا خوبی را برای موکلان خود بوجود آورد. کسانی که با وکیل انحلال شرکت اشنایی ندارند و نمی دانند که ویژگی های وکیل انحلال شرکت به چه واردی تقسیم می شود بهتر است به سوابق کاری و میزان پرونده های موفق وکیل انحلال شرکت توجه کنند تا بتوانند عملکرد نسبی خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

وکیل انحلال شرکت باید دارای فن مذاکره باشد تا بتواند در دادگاه حضور یابد و از حقوق موکل خود دفاع کند. بیاری از افراد نمی دانند که صرف داشتن دانش و تخصص برای وکیل انحلال شرکت کافی نیست. یکی از بهترین و مهم ترین ویژگی های وکیل انحلال شرکت آن است که این فرد حرفه ای بتواند در دادگاه به جای موکل خود حضور یابد و با داشتن قرارداد وکالت و ارائه مستندات قانونی و دفاعیه شفاهی کتبی از ضایع شدن حقوق موکلان خود جلوگیری کند و شرایط مناسبی را برای پرونده های آنها ایجاد کند.

وکیل انحلال شرکت باید بتواند تمامی اسناد قانونی و لوایح حقوقی را تنظیم کند و آنها را آماده ارائه به دادگاه کند. معمولا انواع دادخواستها و درخواستهای قانونی دارای چارچوب حقوقی مشخصی هستند که هر کسی از آنها اطلاع ندارد و تنها کسانی می توانند این مباحث حقوقی را به خوبی بررسی کنند و به مراجع قضایی تحویل دهند که سالهای زیادی در این زمینه فعالیت کرده باشند و دارای تجربه کافی باشند.

وکیل انحلال شرکت (2)
وکیل انحلال شرکت (2)

وکیل انحلال شرکت و مشاوره حقوقی با او

وکیل انحلال شرکت می تواند به تمامی مراجعان خود کمک کند تا الاعات قانونی نسبتا مناسبی پیدا کنند. وکیل انحلال شرکت می تواند تمامی مسائل قانونی را با زبانی ساده و بسیار راحت به افراد انتقال دهند تا آنها در جریان دادرسی دچار مشکل نشوند. اکنون ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش اید که اصلا وکیل انحلال شرکت چگونه می تواند به ارائه خدمات مشاوره ای بپردازد و جریان پرونده های مختلف را به نتیجه برساند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وکیل انحلال شرکت در حالت کلی می تواند از دو طریق به مردم کمک کند تا اطلاعات قانونی خود را در حوزه حقوقی مربوط به انحلال افزایش دهند. یکی از اساسی ترین و مهمترین راه های مشاوره ای آن است که افراد از چند روز قبل از وکیل انحلال شرکت وقت بگیرند تا در دفتر وکالت او حضور یابند و جریان پرونده های خود را ب او در میان بگذارند.

از دیگر راه های مشاوره ای آن است که افراد از خدمات غیر حضوری وکیل انحلال شرکت بهره مند شوند تا مشکلات و چالش های خود را برطرف کنند. خدمات غیر حضوری وکیل انحلال شرکت شامل مشاوره تلفنی و اینترنتی می گردد. خدمات مشاوره تلفنی با وکیل انحلال شرکت دارای هیچ محدودیتی نیست و همه افراد می توانند به راحتی با وکیل انحلال شرکت تماس بگیرند و بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی سوالات خود را بپرسید تا راه حلی مناسب به آنها از جانب وکیل انحلال شرکت پیشنهاد داده شود.

افراد باید این موضوع را بدانند که در شرایط مختلف باید از خود وکیل انحلال شرکت برای تشکیل جلسات غیر حضوری یا حضوری کمک گرفت، وکیل انحلال شرکت بهتر از هرکس دیگری می تواند به افراد کمک کند ال در مدت زمانی کوتاه چالش های قانونی خود را برطرف کنند.

وکیل انحلال شرکت (7)
وکیل انحلال شرکت (7)

وکیل انحلال شرکت یک وکیل حقوقی است.

وکیل انحلال شرکت از نظر قانونی یک وکیل حقوقی محسوب می شود. بنابراین اولین گام برای شناخت کارکرد وکیل انحلال شرکت، شناخت بستر کاری او یعنی بخش حقوقی قوانین است. در واقع ما می خواهیم بدانیم که وکیل انحلال شرکت به عنوان یک وکیل حقوقی چه کارکردی دارد و چه تفاوت هایی با انواع وکلای دسته کیفری می تواند داشته باشد.

به طور کلی باید اینگونه گفت که قانون در ایران به دو بخش عمده کیفری و حقوقی تقسیم شده است. به بیان ساده تر هر چیزی که شما در قانون می بینید و یا از قانون می شنوید تحت عنوان یکی از این دو بخش بیان می شود. بنابراین قانون گذار هیچ بستر قانونی غیر از بخش حقوقی و کیفری تعریف نکرده است. از این رو کاملا طبیعی است که وکیل انحلال شرکت در یکی از این دو حوزه فعالیت کند.

در بخش کیفری مفهوم جرم مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع در این بخش قانون مشخص می کند که چه افعالی جرم است و چه مجازات هایی باید برای آن در نظر گرفت. بنابراین وکلای این حوزه امکان اعلام جرم و شکایت خواهند داشت. مهمترین نکته ای که در خصوص بخش کیفری باید به خاطر بسپارید این است که در این حوزه قانون می تواند برای جان یا مال افراد تصمیم گیری کند. به طور مثال در این حوزه است که مشخص می شود که آیا یک فرد باید در جامعه حضور داشته باشد و یا باید زنده باشد یا خیر!

اما در بخش حقوقی جریان به شکل دیگری رقم می خورد. در واقع قانون در بخش حقوقی چارچوب های مورد نیاز جامعه را تدوین کرده است. به بیان ساده تر در این بخش از قانون مشخص می کند هر فرد در جامعه از چه حقوقی برخوردار است و در هر موقعیتی چگونه می تواند از حقوق خود استفاده کند. این موضوع در خصوص شخصیت های حقیقی و حقوقی صادق است. بنابراین هر فرد یا بهتر بگوییم هر شخص بر اساس این بخش از قانون است که می تواند مسیر خود را در جامعه پیدا کند. وکیل انحلال شرکت نیز در این بستر فعالیت می کند. بنابراین نمی توانیم از این وکیل انتظار طرح شکایت و یا اعلام جرم را داشته باشیم. این وکیل می تواند بر اساس قوانین حقوقی امکان انحلال یک شرکت را فراهم بیاورد.

وکیل انحلال شرکت (5)
وکیل انحلال شرکت (5)

وکیل انحلال شرکت و نگاه به مفهوم شرکت

وکیل انحلال شرکت کسی است که به صورت مستقیم با شرکت ها و انواع آن سر و کار دارد. از این رو لازم است که در اینجا کمی هم با مفهوم شرکت و کارکرد آن در جامعه آشنا شویم. در واقع اهمیت کاری وکیل انحلال شرکت به اهمیت خود مفهوم شرکت در قانون بستگی دارد. بنابراین با شناخت مفهوم شرکت از دید قانون و فهم اهمیت آن می توان به کارکرد وکیل انحلال شرکت رسید.

در قانون مدنی و قانون تجارت تعریف های خاصی از شرکت وجود دارد. اگر بخواهیم با زبانی ساده و قابل فهم شرکت را از دید قانون تعریف کنیم اینگونه می توانیم بیان کنیم که شرکت یک مفهوم برای اداره یک مال مشاع است. در واقع اگر چند شخص حقیقی و یا حقوقی در خصوص یک سری از حقوق ( مالکیت یا غیر مالکیت ) به توافق برسند، این اشخاص یک شرکت ایجاد کرده اند. بنابراین در دل مفهوم شرکت ما مفهوم شرکا را نیز داریم.

بگذارید اینگونه بیان کینم، شرکت یک مفهوم در جامعه محسوب می شود که بر اساس آن چند شخصیت حقیقی یا حقوقی با یک دیگر برای اداره یک آمور یا یک مال با یک دیگر به توافق می رسند. حال اگر این شرکت با هدف کسب درآمد و معامله ( محصول یا خدمات ) ایجاد شده باشد به آن شرکت تجاری و اگر در این شرکت خرید و فروشی صورت نگیرد و هدف تجاری برای آن تعیین نشده باشد به آن شرکت مدنی گفته می شود. مثلا یک شرکت باربری به عنوان شرکت تجاری و یک انجمن خیریه به عنوان یک شرکت مدنی در قانون شناخته می شود. این نکته از این جهت اهمیت دارد که مفهوم انحلال شرکت و کارکرد وکیل انحلال شرکت تنها در حوزه شرکت های تجاری است. بنابراین یک وکیل انحلال شرکت در خصوص شرکت های مدنی کاری نمیتواند انجام دهد و حوزه کاری او تنها در بخش شرکت های تجاری است. قانون تمام این مفاهیم بیان شده را تحت دو عنوان عقد شرکت و اشاعه بیان کرده است. اشاعه همان جمع شدن یک سری حقوق و عقد شرکت نیز مفهومی است که به مال مشاع اشاره می کند.

وکیل انحلال شرکت (9)
وکیل انحلال شرکت (9)

وکیل انحلال شرکت و نگاه به انواع شرکت ها

وکیل انحلال شرکت به صورت مستقیم با مفهوم شرکت تجاری رو به رو است. بنابراین در اولین گام باید بتونیم تفاوت میان شرکت های تجاری و مدنی را درک کنیم. در واقع باید بتوانیم مشخص کنیم که چه شرکتی مدنی و چه شرکتی تجاری محسوب می شود. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وکیل انحلال شرکت به خوبی می داند که هدف از ایجاد یک شرکت تجاری به هر نوعی، تجارت و کسب درآمد است. بنابراین مهمترین کلیدی که باید به آن توجه داشته باشید، کسب درآمد از شرکت است. از این رو اگر در شرکتی کسب درآمد بر اساس هدف مشخص شده و بر اساس کارکرد آن صورت بگیرد این شرکت را یک شرکت تجاری می توانیم نامگذاری کنیم. اما اگر یک شرکت درآمدزایی مستقیم از کارکرد خود نداشته باشد. یعنی هدف این شرکت درآمد زایی نباشد این شرکت یک شرکت مدنی است. توجه داشته باشید که نداشتن درآمد به صورت مستقیم از هدف شرکت برای مشخص کردن شرکت مدنی اهمیت دارد. ممکن است این شرکت درآمد خاص خودش را از طریق دیگری تامین می کند. بنابراین شرکت های مدنی لزوما در واقعیت شرکت هایی نیستند که هیچ درآمدی نداشته باشند.

اما به جز این تفاوت های عمده دیگری نیز بین این دو نوع شرکت در قانون وجود دارد. مهمترین این تفاوت ها همان عدم انحلال شرکت های مدنی است. بنابراین وکیل انحلال شرکت تنها در حوزه شرکت های تجاری فعالیت می کند. یکی دیگر از تفاوت های عمده این دو نوع شرکت این است که شرکت های تجاری همواره به صورت اختیاری تاسیس می شوند اما در شرکت های مدنی گاهی ممکن است عامل قهری نیز وجود داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی های شرکت های تجاری اصل اختصاص دارایی است. در واقع هر شریک در این شرکت ها دارایی مجازی نسبت به هم دارند. اما در خصوص شرکت های مدنی این موضوع صادق نیست. همچنین شرکت تجاری دارای قوانین ورشکستگی است اما این مفهوم برای شرکت های مدنی وجود ندارد. این نکته بسیار مهمی است که حتی می تواند در کارکرد وکیل انحلال شرکت نیز تاثیرگذار باشد.

وکیل انحلال شرکت (8)
وکیل انحلال شرکت (8)

وکیل انحلال شرکت و اهمیت شرکت تجاری در قانون

وکیل انحلال شرکت در خصوص مفهومی صحبت می کند که امروز بسیار در جامعه برای ما آشناست. در واقع امروز در دنیایی زندگی می کنیم که عمده مسئولیت های تجاری و کارکرد های اقتصادی بر عهده همین شرکت ها قرار دارد. در واقع دولت ها نیز خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از شرکت ها برای اداره امور اقتصادی استفاده می کنند و حتی کارایی خودشان در حوزه اقتصاد را بر اساس این شرکت ها مدیریت می کنند. بنابراین یک شرکت تجاری در جامعه امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما برای درک این اهمیت بهتر است کمی با یکدیگر صحبت کنیم. در واقع شناخت اهمیت شرکت تجاری در جامعه می تواند ما را به اهمیت وکیل انحلال شرکت برساند.

اقتصاد در هر کشوی قطب مهم جامعه را شکل می دهد. در واقع این اقتصاد هر جامعه ای است که مشخص می کند آن جامعه توانسته به اهداف خود برسد یا خیر. علت این موضوع مشخص است. اقتصاد جزو معدود فاکتورهایی است که مستقیم یا غیر مستقیم تمام اقشار جامعه را درگیر خود می کند و به نوعی هر فرد در جامعه در آن تاثیرگذار است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در دنیای امروز دیگر افراد به صورت انفرادی نمی توانند تاثیرگذاری بالایی در سیستم اقتصادی جامعه خود داشته باشند. در واقع این سیستم به اندازه ای بزرگ شده است که چرخ دنده های کوچک در آن گم می شوند و تاثیر زیادی نمی توانند داشته باشد. از این رو هر جامعه برای ایجاد گردش مالی بالا نیاز به ایجاد چرخ دنده های بزرگ تر دارد. شرکت تجاری دقیقا همین مفهوم را پیگیری می کند. شرکت تجاری باعث می شود چند چرخ دنده کوچک در کنار یکدیگر تبدیل به یک چرخ دنده بزرگ شود. بنابراین گردش مالی بالاتری نیز می تواند ایجاد کند. این گردش مالی بالاتر علاوه بر این که برای خود این چرخ دنده ها سودآوری بالاتری دارد برای جامعه و اقتصاد نیز سود خوبی به همراه دارد. بنابراین قانون در خصوص ثبت و یا انحلال این شرکت ها حساسیت بالایی دارد و قوانین خاصی برای آن ایجاد کرده است. از این روست که وکیل انحلال شرکت با قوانین مختلفی سر و کار دارد و در حوزه های مختلف بر اساس نوع شرکت باید پیش برود.

وکیل انحلال شرکت (4)
وکیل انحلال شرکت (4)

وکیل انحلال شرکت و مفهوم مهم قراردادها

وکیل انحلال شرکت در خصوص مفهومی صحبت می کند که به صورت مستقیم به عنوان قراردادها مرتبط است. در واقع یک شرکت چه به صورت مدنی و چه به صورت تجاری ایجاد نمی شود مگر این که قراردادی در میان باشد. در واقع همین قرارداد است که مشخص می کند که یک شرکت تجاری از چه شرکایی تشکیل شده است و قرار این شرکا با یک دیگر به چه نحوی است. بر اساس همین قرارداد است که می توان نوع شرکت را مشخص کرد و دقیقا بر اساس همین قرارداد است که امکان انحلال شرکت فراهم می شود. بنابراین شناخت مفهوم قرارداد به عنوان یک مفهوم بسیار مهم و کاربردی بسیار برای شناخت کارکرد و اهمیت وکیل انحلال شرکت مهم است.

قرارداد یکی از پایه ای ترین مفاهیم قانون محسوب می شود. در واقع بر اساس همین مفهوم است که قانون توانسته میان انسان ها رابطه ای منطقی ایجاد کند. بر اساس یک قرارداد افراد می دانند که نسبت به یک دیگر چه تعهداتی دارند و چه رفتاری باید نسبت به یک دیگر در موقعیت های مختلف داشته باشند. به طور مثال شما بر اساس یک قرارداد می دانید که در خصوص دریافت یک محصول چه هزینه ای باید پرداخت کنید و این پرداخت باید به چه نحوی صورت بگیرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص قراردادها وجود دارد این است که قرارداد از تعهدات طرفین نسبت به یکدیگر شکل می گیرد. این تعهدات بعد از امضای طرفین لازم الاجرا محسوب می شود و به عنوان یک شاخص قانونی شناخته می شود. بنابراین در قانون به عنوان یک اساس به آن توجه می شود. نکته مهم دیگر که می تواند اهمیت کاری وکیل انحلال شرکت را بهتر نشان دهد این است که قراردادها به عنوان یک مفهوم قانونی شناخته می شود و بر اساس زبان قانون تدوین می شود. از این رو در تدوین قراردادها بهتر است از یک وکیل یا مشاوره استفاده شود. زیرا یک جمله یا یک کلمه قانونی می تواند تمام موارد تعهدات را زیر سوال ببرد و آن را به نحوی دیگر نشان دهد. این مهمترین نکته ای است که در خصوص قراردادها باید به آن توجه داشت. با توجه به این که پایه و اساس شرکت های تجاری یا مدنی را قراردادها شکل داده اند توجه به این مفهوم بسیار مهم است.

وکیل انحلال شرکت (6)
وکیل انحلال شرکت (6)

بهترین وکیل انحلال شرکت کیست؟

وکیل انحلال شرکت درست مانند هر وکیل دیگری دو ویژگی بسیار مهم باید داشته باشد. اولین ویژگی این وکیل این است که از تخصص خوبی در حوزه قوانین تجاری و مدنی برخوردار باشد. در واقع این وکیل باید قوانین بیان شده در قانون مدنی و قانون تجاری را در خصوص شرکت ها به خوبی بداند. از این رو انتظار می رود که یک وکیل انحلال شرکت در خصوص قوانین مربوط به امور قراردادها نیز وارد باشد. این ها مهمترین عناوین قانونی است که یک وکیل انحلال شرکت باید به آنها مسلط باشد. اما این تمام دانش و تخصص مورد نیاز یک وکیل انحلال شرکت نیست. در واقع بهترین وکیل انحلال شرکت کسی است که با قوانینی مانند ثبت شرکت، قوانین سازمان بورس، قوانین مربوط به بانک ها و امور بانکی و … آشنا باشد. در واقع تشکیل یا انحلال یک شرکت بسته به نوع آن می تواند به همه این دسته از قوانین بستگی داشته باشد. از این رو انتظار می رود وکیل انحلال شرکت از این تخصص کافی برخوردار باشد.

اما ویژگی مهم دوم، تجربه است. در واقع مسیرهای قضایی به خودی خود آنقدر پیچیده است که بتواند هر کسی را سر در گم کند. از این رو وکیل انحلال شرکت باید به اندازه ای تجربه داشته باشد که بداند در هر موقعیتی باید از چه مسیری برود و چه کاری انجام دهد. در واقع این تجربه است که نشان می دهد که چگونه باید از یک مسیر عبور کند. اگر دوست دارید سریع تر و ساده تر به هدف خود برسید بهتر است سراغ با تجربه ترین ها در این حوزه بروید.

وکیل انحلال شرکت (3)
وکیل انحلال شرکت (3)

قانون تجارت در مورد انحلال توسط وکیل انحلال شرکت چه می گوید؟

وکیل انحلال شرکت از تمامی مفاد قانونی مربوط به ورشکستگی در قانون تجارت آگاهی دارد و میتواند اقدامات مربوط به آن را به خوبی انجام دهد. بر اساس قانون تجارت، انحلال شرکت در صورت ورشکستگی تابع مقررات مربوط به ورشکستگی است. در موارد زیر هر ذینفع میتواند انحلال شرکت را از دادگاه بخواهد: در صورتی که تا یکسال پس از به ثبت رسیدن شرکت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد و نیز در صورتیکه ‌فعالیتهای شرکت در مدت بیش از یکسال متوقف شده باشد. در صورتی که مجمع عمومی سالیانه برای رسیدگی بحساب‌های هر یک از سالهای مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده است‌تشکیل نشده باشد.

در صورتیکه سمت تمام یا بعضی از اعضای هیئت مدیره و همچنین سمت مدیر عامل شرکت طی مدتی زائد بر شش ماه بلاتصدی مانده‌باشد. در صورتیکه ظرف مهلت مقرر موجبات انحلال رفع شود دادگاه حکم به انحلال شرکت می دهد. تصفیه امور شرکت سهامی با رعایت مقررات این قانون انجام میگیرد. مگر در مورد ورشکستگی که تابع مقررات مربوط به ورشکستگی ‌میباشد.

امر تصفیه با مدیران شرکت است مگر آنکه اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که رای به انحلال می دهد ترتیب دیگری‌ مقرر داشته باشد. در صورتیکه بهر علت مدیر تصفیه تعیین نشده باشد یا تعیین شده ولی بوظایف خود عمل نکند هر ذینفع حق دارد تعیین مدیر‌تصفیه را از دادگاه بخواهد در مواردی نیز که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت میگیرد مدیر تصفیه را دادگاه ضمن صدور حکم انحلال ‌شرکت تعیین خواهد نمود.

شرکت بمحض انحلال در حال تصفیه محسوب میشود و باید در دنبال نام شرکت همه جا عبارت ‌در حال تصفیه ذکر شود و نام‌مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق و آگهی‌های مربوط ب شرکت قید گردد. نشانی مدیر یا مدیران تصفیه همان نشانی مرکز اصلی شرکت خواهد بود مگر آنکه به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده یا حکم ‌دادگاه نشانی دیگری تعیین شده باشد.

وکیل انحلال شرکت (10)
وکیل انحلال شرکت (10)

در مورد وکیل انحلال شرکت و قانون مربوط به امور حقوقی انحلال دقت کنید:

انحلال شرکت مادام که به ثبت نرسیده و اعلان نشده باشد نسبت به اشخاص ثالث بلااثر است. از تاریخ تعیین مدیر یا مدیران تصفیه اختیارات مدیران شرکت خاتمه یافته و تصفیه شرکت شروع میشود. مدیران تصفیه باید کلیه‌اموال و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را تحویل گرفته بلافاصله امر تصفیه شرکت را عهده‌دار شوند. وکیل انحلال شرکت می تواند تمامی مباحث مربوط به این موضوع را به افراد انتقال دهد.

مدیران تصفیه نماینده شرکت در حال تصفیه بوده و کلیه اختیارات لازم را جهت امر تصفیه حتی از طریق طرح دعوی و ارجاع به داوری ‌و حق سازش دارا میباشند و میتوانند برای طرح دعاوی و دفاع از دعاوی وکیل تعیین نمایند. محدود کردن اختیارات مدیران تصفیه باطل و کان‌لم‌یکن‌است. انتقال دارائی شرکت در حال تصفیه کلا یا بعضاً مدیر یا مدیران تصفیه و یا باقارب آنها از طبقه اول و دوم تا درجه چهارم ممنوع‌است. هر نقل و انتقالی که برخلاف مفاد این ماده انجام گیرد باطل خواهد بود.

مدت ماموریت مدیر یا مدیران تصفیه نباید از دو سال تجاوز کند. اگر تا پایان ماموریت مدیران تصفیه امور تصفیه خاتمه یافته باشد مدیر‌یا مدیران تصفیه باید با ذکر علل و جهات خاتمه نیافتن تصفیه امور شرکت مهلت اضافی را که برای خاتمه دادن بامر تصفیه لازم میدانند و تدابیری را‌که جهت پایان دادن بامر تصفیه در نظر گرفته‌اند باطلاع مجمع عمومی صاحبان سهام رسانیده تمدید مدت ماموریت خود را خواستار شوند.

مادام که امر تصفیه خاتمه نیافته است مدیران تصفیه باید همه ‌ساله مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت را با رعایت شرایط و تشریفاتی که در قانون و اساسنامه پیش‌بینی شده است دعوت کرده صورت دارائی منقول و غیر منقول و ترازنامه و حساب سود و زیان عملیات خود را بضمیمه ‌گزارشی حاکی از اعمالی که تا آن موقع انجام داده‌اند بمجمع عمومی مذکور تسلیم کنند. در صورتی که به موجب اساسنامه شرکت با تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام برای دوره تصفیه یک یا چند ناظر معین شده باشد ‌ناظر باید بعملیات مدیران تصفیه رسیدگی کرده گزارش خود را به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام تسلیم کند.

وکیل انحلال شرکت و جریان تصفیه شرکتوکیل حقوقی

وکیل انحلال شرکت به خوبی می تواند جریان تصفیه امورات شرکت برای اعلام ورشکستگی را پیگیری کند. بر اساس قانون تجارت، در مدت تصفیه مقررات راجع به دعوت و تشکیل مجامع عمومی و شرایط حد نصاب و اکثریت مجامع مانند زمان قبل از انحلال باید ‌رعایت شود و هر گونه دعوتنامه و اطلاعیه‌ایکه مدیران تصفیه برای صاحبان سهام منتشر می کنند باید در روزنامه کثیرالانتشار که اطلاعیه‌ها و‌آگهی‌های مربوط به شرکت در آن درج می گردد منتشر شود.

در مواردی که به موجب این قانون مدیران تصفیه مکلف به دعوت مجمع عمومی و تسلیم گزارش کارهای خود می باشد هرگاه مجمع‌عمومی مورد نظر دو مرتبه با رعایت تشریفات مقرر در این قانون دعوت شده ولی تشکیل نگردد و یا اینکه تشکیل شده و نتواند تصمیم بگیرد مدیران‌تصفیه باید گزارش خود و صورتحساب های مقرر در ماده ۲۱۷ این قانون را در روزنامه کثیرالانتشار ی که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط ب شرکت در‌آن درج می گردد برای اطلاع عموم سهامداران منتشر کنند. آن قسمت از دارایی نقدی شرکت که در مدت تصفیه مورد احتیاج نیست بین صاحبان سهام به نسبت سهام تقسیم میشود بشرط آنکه حقوق بستانکاران ملحوظ و معادل دیونی که هنوز موعد تادیه آن نرسیده است موضوع شده باشد.

پس از ختم تصفیه و انجام تعهدات و تأدیه کلیه دیون دارائی شرکت بدواً بمصرف بازپرداخت مبلغ اسمی سهام به سهامداران خواهد ‌رسید و مازاد به ترتیب مقرر در اساسنامه شرکت و در صورتیکه اساسنامه ساکت باشد به نسبت سهام بین سهامداران تقسیم خواهد شد. تقسیم دارائی شرکت بین صاحبان سهام خواه در مدت تصفیه و خواه پس از آن ممکن نیست مگر آنکه شروع تصفیه و دعوت‌بستانکاران قبلا سه مرتبه و هر مرتبه به فاصله یک ماه در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار ی که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مربوط به شرکت در آن درج‌ می گردد آگهی شده و لااقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد.

The post وکیل انحلال شرکت appeared first on گروه وکلای پارسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *